globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nepravidelné napnutí nového řetězu
Ahoj,
protože se chystám na pravidelný servis a už dlouho mi vrtá hlavou "záhada" z nadpisu, chci se zeptat tady na fóru, v čem může být problém, příp. co s tím :)

O co jde: když jsem dával novou řetězovku, tak byl řetěz nerovnoměrně napnutý. Od té doby se prakticky nevytáhl (8tis. km), ale to nerovnoměrné napnutí zůstalo: +- cca 1cm.

Čím to může být?

Napadly mě dvě věci - vymačkané silentbloky v zadním kole, nebo pastorek sekundáru (ten si nevzpomínám, jestli jsem měnil nebo ne, ale určitě jsem objednával celou řet. sadu...).
Silentbloky jsou asi hin určitě, protože motorka nejde plynule za plynem při jeho otevření, ale s cuknutím (lanka jsem šteloval, na rukojeti vůle není, resp. je předepsaná).

Naposledy editováno 01.06.2012 14:46:19

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelné napnutí nového řetězu

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2012 v 14:41 | Nahoru | #1
Ložiska v kole, křivý řetězový kola, kousnutej článek (ten spojovací když ho moc slisuješ). Už jsem slyšel i o ohnutým výstupním hřídeli z převodovky.

Nepravidelné napnutí nového řetězu

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2012 v 15:35 | Nahoru | #2
Nevím, jak je konstruované zadní kolo u tvého stroje, ale v případě děleného náboje ony silenbloky slouží vlastně jen k tomu, aby při změně režimu práce motoru (tah - brzdění) nedocházelo k rázům. Tlumič záběru to není. Tady by ta závada vzniknout neměla.
Nicméně pokud tam je nadměrná vůle = nadměrné namáhání (rázy) = možnost vzniku závady za víc peněz, než stojí gumová vložka...
Nestejný průhyb řetězu je chyba pouze v "zúčastněných" součástkách - řetěz, kola a nebo - i ten ohnutý hřídel v převodovce.
Na šišatost jak kterého kola by se dalo usuzovat (pokud by závada byla tam) podle frekvence - malé kolečko se točí rychleji a cukání bych očekával menší...než u rozety...
Tož tak.

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelné napnutí nového řetězu

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2012 v 16:08 | Nahoru | #3
Ja už měl i šišatou rozetu(fungl novou) hazela mi 3 mm
roztoč kolo a koukni na zuby rozety

Nepravidelné napnutí nového řetězu

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2012 v 20:08 | Nahoru | #4
Kdysi jsem řešil něco podobného s motořetězy.cz a řetězem D.I.D.

Na dotaz mi pam Středa napsal totok:

Dobrý den,
mírný rozdíl v průvěsu řetězu je vždy - řešíme toto již několik let a
projevuje se na všech řetězech běžných značek (letos jsme měřili na RK, DID,
ČZ) - konzultovali jsme i s několika odborníky/strojaři - řetěz na moto
není přesný převod - jako např. přesnými ozubenými koly - je složen s
velkého množství konstrukčně samostatných článků, které jsou spojeny jakoby
kluzným ložiskem (kde je tolerance pro mazivo) a s určitou tolerancí je tedy
nutno počítat, dtto. se projevuje určitá tolerance při výrobě řet. kol -
opět jsme řešili za poslední roky u většiny výrobců - i např. JT Sprockets,
Chiaravalli, Sunstar apod.
Podobně se projeví drobné odchylky při montáži řetězových kol - jsou
přichycena běžným způsobem uchycení - přední kolečko se nasune s určitou
malou vůlí na drážkovanou hřídel a zadní rozeta je šroubový spoj, který také
není přesně slícován.
U tohoto způsobu řetězového převodu se s určitou nepřesností počítá -
výrobci moto udávají rozpětí, ve kterém se průvěs řetězu může pohybovat
nejen kvůli postupnému opotřebení a řetězu, ale také i kvůli drobným
odchylkám - viz text nahoře. Odlišný průvěs řetězu se samozřejmě způsobí i
provozem motocyklu, kdy jednotlivé prvky řet. sady (kolečko, rozeta, řetěz)
nikdy nebudou mít na 100% stejné opotřebení, protože např. u řetězu nelze
zaručit, že každá jeho část "pochytá" stejnou výši a sumu tahové síly při
všech zrychleních nebo brzděních.
Důležité je, aby odchylka průvěsu řetězu nebyla velká a nepůsobila problémy
při jízdě. Analogicky, jako třeba pneumatika.
Samozřejmě s provozem motocyklu si drobné nepřesnosti také sednou, dtto. si
sednou s těsnící kroužky s bočními destičkami řetězu.

Pokud chcete, můžeme zítra ještě telefonicky probrat, abyste neměl špatný
pocit nebo obavy při jízdě na Vašem moto.

Příjemný a úspěšný den přeje
Adolf Středa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelné napnutí nového řetězu

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2012 v 21:18 | Nahoru | #5
stassek> Jestli se Ti hejbe rozeta,tak bych to spíš viděl na špatný ložisko.Ten silentblok jen tlumí rázy při ubrání a přidání plynu,nevystřeďuje rozetu.

Naposledy editováno 01.06.2012 21:24:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel


TOPlist