globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro
27.4.2012 v 14:33
Tak je na světě první kus Jawy 350 FOUR - výroba Mates Moto Servis.
Co vy na to.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

16.5.2012 v 01:56 | Nahoru | #121
Motoholik> s převodovkou z 593 nemá vůbec nic společného ani kolečko (navíc ta v 593 je 2-hřídelová, 638 je 3-hřídelová), převodovka je koplet nová... mrkni na www jenikovo.misto

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

16.5.2012 v 14:22 | Nahoru | #122
AlešT.> Tak mi to podal původní majitel, možná ani on přesně nevěděl co má. Každopádně 5tikval existuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

16.5.2012 v 14:27 | Nahoru | #123
Motoholik> Vyprávěj to Alešovi, když ho měl!

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

16.5.2012 v 20:45 | Nahoru | #124
Endy> Vím že ho má, nebo měl?

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

19.5.2012 v 15:28 | Nahoru | #125
Motoholik> no právě a proto to uvádím na pravou míru

1 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

22.5.2012 v 10:22 | Nahoru | #126
Úvahy o přidání pětky do třindy jsou sice zajímavé, ale máme rok 2012. Takže nějaký zbastlený pětikvalt asi nebude velké vítěztví, i kdyby byl. Neříkám, že na trhu je zas kdovíjaký výběr a za kdovíjaké ceny, ale zabývat se tímto mi přijde už dost zpozdilé. Jedině jako hobby - někdo má vláčky nebo něco jiného, jiný bastlí převodovku. Navíc - ta motorka má spoustu dalších špatných vlastností. Stále si myslím, že slušná a přijatelná (pro některé uživatele atraktivní) motorka by z toho šla udělat. Když se to ale za poslední čtvrtstoletí nestalo, už se to nestane.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

22.5.2012 v 11:52 | Nahoru | #127
Itall> přidat pětku nelze. Pětistupňová převodovka je úplně jiné konstrukce. bvyklá konstrukce yžaduje 3 vidličky, jako už šestikvalt, řadicí kulisa musí mít tři dráhy atd. To že existuje jeníkovo 350 pětikvalt neznamená, že to jde. Je to vlastně všecko jinak. Je to jiná vesnice.

Jinak jsem viděl asi před deseti lety minibike na sprintu, měl upravenou přehazovačku z kola, výsledek byl neuvěřitelný.

Naposledy editováno 22.05.2012 11:55:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

22.5.2012 v 12:02 | Nahoru | #128
laďa prášil: Před dávnými lety jsme řešili, jestli by mohl skutečně existovat policejní californian s pěti kvalty, který by měl standardní motorovou skříň, 4 soukolí a dvě vidličky. A po nějakém dumání jsme načrtli schéma, jak by to řešit šlo. Stačí, když je hlavní hřídel dělený uprostřed (dvě soukolí u spojky a dvě u výstupu, ne 3 a 1 jako má Jawa standardně) a pak se to dá zkombinovat. Ale k dopočítání počtu zubů a návrhu profilu drážek řadící kulisy už jsme se nestihli dopracovat - přišla doba japonských motorek a ztratilo to smysl.
Ale i tehdy byl poslední kvalt přímým záběrem, takže aby ta motorka případně jela rychleji, musel by se zvětšit pastorek sekundáru nebo zmenšit rozeta.
Jen jsem tím chtěl poznamenat, že taková konstrukce možná je, akorát by to asi přišlo na příšerné peníze.

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

22.5.2012 v 14:07 | Nahoru | #129
1100Virago> 5kv má řazení otočnou kulisou, i kdybys složil nějak převodovku, nedopracoval bys to k tomu, aby to řadilo... Ono je těžší udělat dobrou převodovku jak 2t motor. Jinak ale pokusy jsou možné, do fichtla jde taky udělat celkem lehce 4kv se dvěma původníma dvojkama, jednou otočenou. Horší je vymyslet řazení. Protože tohle bylo v plánu až v přespříští pětiletce Jako prototyp ovšem.

2 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

31.5.2012 v 20:40 | Nahoru | #130
Skoro stejný motorky, akorat já jí mám za 10

Naposledy editováno 31.05.2012 20:41:16

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

1.6.2012 v 08:13 | Nahoru | #131
Zx-10RCarlos> Je krásná, tohle byl vzor, když jsem původně vymýšlel Jawu 250 Four a potom v Mates Moto Servisu dělali Jawu 350 Four. Záměrem bylo ale nabídnout lidem nové motocykly, které si mohou koupit se zárukou. Abys ji ty mohl mít za 10 tisíc, tak si ji taky někde na začátku někdo musel koupit jako novou, v té době drahou motorku.

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

1.6.2012 v 09:44 | Nahoru | #132
No jo, mě jawa stála cca 7 špatných výplat, takže cenově to vychází stejně. Jenom dnes za to koupíš spoustu jiných věcí. Zase dřív za 10 se dal koupit kus zahrady.. to dnes tak záhonek
Co děláte vy, není špatné už proto, že se o značce mluví a i když zřejmě sotva dýchá, žije.
Nechat pacienta zdechnout by znamenalo riskovat, že nepůjde resuscitovat

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

1.6.2012 v 18:54 | Nahoru | #133
Zx-10RCarlos> Kde je sháníš za desítku??
Vzal bych dvě tři...

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

3.6.2012 v 19:48 | Nahoru | #134
Tak koukám, že cenu 4T 250ky zvedli na 85 myslíte, že to bude prodejný???

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

3.6.2012 v 20:52 | Nahoru | #135
Che, zasekol si sa ??

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

25.6.2012 v 12:27 | Nahoru | #136
Tak jsem se svezl na Jawa 250 4T, prý se už asi nebude vyrábět, páč se jich prodalo málo. Objevily se tu názory, že by se měla vyrábět dál. No, výrobce nemůže vyrábět něco, co se neprodává. Po svezení už se nedivím, že se neprodává. Není to otázka ceny (která je příznivá), ale funkčních vlastností. Náhrada Jawy 350 se nekoná. Motor je líný a tupý, žádná radost, jel jsem na motorce, která měla ještě delší převod, tím se to asi zvýraznilo. Bál jsem se ji plně vytočit pro chrastot (ale to je jen detail). Řazení je velmi specifické, někdy zůstane páka nahoře, a pak klepne do nohy. Vím, že motor je snad čínský, nebo co a nečekám raketový pokrok, nicméně bylo by dobré alespoň necouvat. Dále podvozek, neměl jsem možnost zkusit ve vyšší rychlosti, ale trochu jsem se na tom zavlnil, bude zřejmě celkem "gumový". Nikdo už nedělá ani v této třídě zadní kyvku z trubky (snad ani Číňané). Takže rozhodnutí nevyrábět Travel 250 v této podobě dále, je správné. Vím, že po bitvě je každý generálem, přesto - tento stroj bych do výroby nedoporučil už na začátku. Souhlasím však s názorem, že nevyrábět střední třídu, také není dobré. Dovedu si představit, že i tahle motorka by šla pozměnit do funkčně slušné konfigurace, když už vznikla. A je to vlastně prakticky totéž, co jsem tu už psal, pouze doplněno o konkrétní poznatek z jízdy. Motor zhruba tohoto litrového výkonu by měl mít objem asi 350 ccm (hle, náhrada populární "třipade") a výkon alespoň 25k. Měl by i lepší spodek. Pak by motorka přinášela jakýsi požitek z jízdy. Řazení by muselo být "normální" - ani potenciální kupec Jawy za 60000,- Kč (tato upravená by byla o něco dražší), nechce v roce 2012 takovéhle řazení u nového stroje. Pak ta tužší zadní kyvka ke zlepšení jízdních vlastností. Uložení by mělo být standardní, jako na motorkách solidních značek. Možná je to i na jehlových ložiscích? Nevím, u této třídy. Konstruktéři to jistě vědí. Jako bych to už slyšel: drahé, drahé, drahé. Každopádně, kyvku z profilů dělají všichni a asi vědí proč. Jízdní vlastnosti zkrátka musejí být lepší, než u 350 2T. Jak to udělat, je věc konstruktérů a určitě kvůli tomu nemusí vymyslet nic nového (rozuměj - nic, co by jinde už zcela běžně nepoužívali). Motor by mohl být i jednoválec (asi do 400 ccm), funkčně v tom nevidím problém, při pohledu do katalogu motorek takové stroje a motory jsou v nabídce i u nás, jak čínské, tak jiné. Nevím, zda-li by tyto změny zajistily prodejnost, ale mohla by to být slušná motorka, což je podle mě základ. P.S.: Ne, že bych se chtěl za každou cenu vrátit ke 2T, ale dvoutakty, třeba sportovní (do 300 ccm), se u nás běžně nabízejí a prodávají na normálních papírech. Tak vlastně nevím, proč Jawa nemůže prodávat 2T.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

25.6.2012 v 16:38 | Nahoru | #137

Motoholik píše: Existuje minimálně jeden funkční prototyp motoru 350/638 s pětikvaltovou převodovkou z Jawy 250/593.


Ta převodovka je pěkná "šitka", měl jsem Pragu. Tam bylo zpaskvilovatělé řazení, ale na vině byla i převodovka. Vznikaly tam rázy do řazení, boční ozuby problematické.

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

25.6.2012 v 19:41 | Nahoru | #138
Itall> už tady proběhlo, že ta převodovka s 593 neměla nic společnýho, takže moje informace byla nesprávná, ale tak mi to bylo podáno jedním z majitelů....No a 593 co jsem tak četl, všichni vychvalovali. V knize o Jawě dokonce autor píše, že je to nejspíš nejpovedenější dvoutakt co z Jawy vypadl. No a pro mě je 593 nejspíš nejvošklivější Jawa pod sluncem...

1 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

26.6.2012 v 10:29 | Nahoru | #139
Jestli nejpovedenější dvoutakt (na svou dobu), to nevím. Spíš bych řekl nejmodernější a z toho plynuly některé klady. Scházela tomu přívěra, jinak dobrý. Poněkud nešťastný byl vyvažovák a hlavně to řazení a převodovka. Kdydy (zas to kdyby) se pokračovalo ve vývoji, třeba by to bylo nakonec OK.

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

23.9.2012 v 21:41 | Nahoru | #140

chiro2 píše: Je to hezký a myslím i ta cena je přijatelná. Jiný zrcátka a zadní světlo a je to dokonalý! Myslím že dost starších chlapíků bude mít důvod zase jezdit.



)) kurnik to už asi patřím mezi starší chlapíky.
Moc se mi to lííbíí. Je krásná a řešit takovy deb.loviny jako zrcátka atd si myslím, že je uplna hloupost. Páč v dnešní době se to dá doladit jak si každej přeje (řidítka s hrazdou, nebo cafe, stary dobový světla, ovladací prvky atd.... je toho mraky)a nebo pneumatiky viz foto


Naposledy editováno 23.09.2012 21:43:09

1 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

24.9.2012 v 20:34 | Nahoru | #141
Skoro jako moje

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

24.9.2012 v 23:28 | Nahoru | #142
Zx-10RCarlos> taky bych chtěl být tak šikovnej!!! Máš ji opravdu paráádní!

1 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

31.5.2013 v 01:41 | Nahoru | #143
A co takhle JAWU?













(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

1.6.2013 v 15:51 | Nahoru | #144
Kloudys> Pěkné dobové fotky. Takovou kývačku si koupil v roce 57 můj otec novou. Jako malý jsem se na ní vozil. Z dnešního hlediska je paradoxní, že kývačku koupil místo "obyčejného" Ariela 557...tehdy ho prodal za asi 800.- kčs, ach jo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

2.6.2013 v 20:33 | Nahoru | #145

Itall píše: Jestli nejpovedenější dvoutakt (na svou dobu), to nevím. Spíš bych řekl nejmodernější a z toho plynuly některé klady. Scházela tomu přívěra, jinak dobrý. Poněkud nešťastný byl vyvažovák a hlavně to řazení a převodovka. Kdydy (zas to kdyby) se pokračovalo ve vývoji, třeba by to bylo nakonec OK.



Co je nešťastného na vyvažováku? Ty jsi fakt jedinný koho znám, co měl takové problémy s motoem vodníka... Bůh ví, jaký "umělec" se v tom před tebou hrabal..

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

3.6.2013 v 11:49 | Nahoru | #146

MartinED250 píše: Co je nešťastného na vyvažováku? Ty jsi fakt jedinný koho znám, co měl takové problémy s motoem vodníka... Bůh ví, jaký "umělec" se v tom před tebou hrabal..


Začal bych od konce. Nehrabal se v tom nikdo (kromě výrobce), páč motorka byla nová.
Už jsem dříve uvedl, že to byla jednomístná sportovní (závodní, hehe) verze, dokonce jen na soutěžních papírech. Pokud jsi se někdy svezl třeba na motokrosové trati, nemohl sis nevšimnout, že při brzdění vyvažovák dost vadí, motorka se stále šine, až to nakonec úplně zašlápneš. Samozřejmě, je také možno brzdit pouze s vymáčknutou spojkou, čímž se problém eliminuje, i když u Pragy a "lehkosti" ovládání její spojky nejde také o nic příjemného, když se chce jet kalup. Každopádně vyvažovací hřídel u sportovního dvoutaktu je rarita a je to pozůstatek cestovní verze motoru, který byl prostě napasován do endura.
Já jsem se bavil pouze s jedním majitelem Pragy, než jsem ji koupil, a ten měl stejné potíže jako já, jen to tak obsáhle nerozváděl. Dověděl jsem se jen asi "to řazení, aretační kolík".

1 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

3.6.2013 v 11:58 | Nahoru | #147
Ostrá verze vyvažovák měla mít odpojený - vyndavalo se mezikolo pohonu od primáru. To že tam to kolo bylo, je věc druhá. Oni ke konci výrby dávali do motorek vše co se jim hodilo. Já ho měl taky pár sezon odpojené. Už jsem ho tam ale vrátil. No nic. Já jen, že jsem měl dost rozebraných motorů a nikde problém s převodovkou nebyl. Asi byla v tvém motoru nějaká výrobní vada. Přidávám 9 let starou fotku. Dobřanská třistaminutovka.



(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

3.6.2013 v 13:21 | Nahoru | #148
Starane> Dvoustupňový primár měl kamarád na stopětasedmě (soutěžní)- upravený sériový čtyřkvalt, "hranatice".
Byl ze Vsetína.
Protože už hodně pamatuju, ale eště víc zapomínám, na jméno si nevzpomenu...leda bych se prohrabal starýma papírama.
No, jezdil s tým, fungovalo to, z deklu trčel enom takový čudlík...a neviděl sem ho nikdy při šaltování zastavovat.
Řešení bylo velmi elegantní a oproti podobným redukcím, třeba na sekundáru, nebylo vlastně na motorce nic vidět.
Možným problémem by mohlo být zvýšené namáhání spojky a převodovky...ale jak říkám, normálně s tým jezdil a dojížděl - a dost dlůho.
Takže to asi fungovalo.

Naposledy editováno 03.06.2013 13:22:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

3.6.2013 v 15:39 | Nahoru | #149

MartinED250 píše: Ostrá verze vyvažovák měla mít odpojený - vyndavalo se mezikolo pohonu od primáru. To že tam to kolo bylo, je věc druhá. Oni ke konci výrby dávali do motorek vše co se jim hodilo. Já ho měl taky pár sezon odpojené. Už jsem ho tam ale vrátil. No nic. Já jen, že jsem měl dost rozebraných motorů a nikde problém s převodovkou nebyl. Asi byla v tvém motoru nějaká výrobní vada. Přidávám 9 let starou fotku. Dobřanská třistaminutovka.




Jak odpojený , snad tam vůbec nebyl, ne? Jako jsem to měl já po opravě.
Ke konci výroby čeho? Já měl Pragu z r. 2001, a to konec výroby Pragy ED 250 nebyl. A do cestovní Jawy, odkud ten motor byl, zas vyvažovák patřil.
Jaký tedy byl problém u tolika rozebraných motorů?? Resp. proč byly rozebrané? Já u normální motorky motor nerozebírám. U Gase EC 250 jsem měnil píst po 10000 km a občas čistím váleček přívěry. To je celé rozebírání.

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

3.6.2013 v 21:07 | Nahoru | #150
Itall> Já mám taky rok 01 a měla krom výfuku a karburátoru snad všechny rysy ostré verze. Oba gumyhaltry, sklopnou řadičku, apod. Měla jen škrcenej výkon. Ve fabrice to montovaly dle dílů, co zrovna měly připravené. Dělal jsem známým 3 motory. Jedna byla utopená po povodni v roce 02, na své jsem dělal ojnici a po 8 letech lítání ložiska na klice - zdála se mi tam už vůle a dalšímu taky ojku. Ojnice sem tam u 593 padly. Na vině byl měkký čep ojnice. Chyba od subdodavatele..Bylo to v určité sérii motorů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 krystofvelecky 38 Včera v 11:13 JAVR
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.


TOPlist