globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čz 350 vs Jawa 350
21.4.2012 v 09:39
Zdravím, zajímali by mě srovnání a rozdíly mezi čízou a jawou třindou.

Jakožto jaký vliv na jízdu má jiný rám, motor atp.

Prostě výhody, nevýhody, chování motorek oproti sobě.

Čz 350 vs Jawa 350

15.2.2013 v 18:05 | Nahoru | #31
Testy byly objektivní, kvalitní a u veškerých měření byly udané podmínky, za jakých se tak dělo.
Odebíral sem jak Automobil, tak SM.
Po revoluci ty reportáže a technické informace byly "zpopularizovány" tak, že sem ty časopisy odhlásil.
Technická úroveň šla...pod úroveň.

1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350

16.2.2013 v 09:17 | Nahoru | #32
Sema, ale ked dám 4 eurá za časopis a dočítam sa, že tá farba je cool a výkon motora na zadnom kole, tak to nasere. Spotreba - to pri motorke nie jedôležité, lebo je pre zábavu a podobné pindy.
Vlastne preto som prestal pred pol rokokm tie časopisy kupovať a to som niekedy bral aj 3 každý mesiac. Škoda peňazí

(reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

16.2.2013 v 13:16 | Nahoru | #33

jean192 píše: Sema, ale ked dám 4 eurá za časopis a dočítam sa, že tá farba je cool a výkon motora na zadnom kole, tak to nasere. Spotreba - to pri motorke nie jedôležité, lebo je pre zábavu a podobné pindy.
Vlastne preto som prestal pred pol rokokm tie časopisy kupovať a to som niekedy bral aj 3 každý mesiac. Škoda peňazí

Tak tak.

Zdenál-přesně tak

Čz 350 vs Jawa 350

16.2.2013 v 16:28 | Nahoru | #34
A to české časopisy sú ešte jak tak objektívne, ked hodnotili blatu125 s Yamahou 125, tak blata prehrala a dosť ju zvozili. V slovenskom časopise sú všetky motory vždy úplne nejvíc nejlepší kámoš

(reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

16.2.2013 v 17:22 | Nahoru | #35
Vlasťák1973> ahoj,prosímtě,nemohl bys sem hodit ty údaje o zrychlení? Když to zvětším tak je to dost rozmazaný.Díky moc

1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350

16.2.2013 v 20:38 | Nahoru | #36
Ahojky Jawa ČZ

0-100 13,85 10,9

Ujetá v zdálenost v metrech

0-200m 11,3 10,9

0-400m 18,7 18,0

0-600m 25,7 24,5

0-800m 32,9 31,3

0-1000m 38,7 37,5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

18.2.2013 v 18:17 | Nahoru | #37
Vlasťák1973> Díky moc teda 0-100 km/h je teda rozdíl,to se Jawa moc nevytáhla. Felda to má taky za 14 sec. Ale bůhví jak ty sesty vlastně dělali a v jakým stavu vůbec ta třinda byla. Díkec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

18.2.2013 v 18:56 | Nahoru | #38
mojito> to bych zase nepodceňoval ten technický stav a zkušební metodiku Byly to velmi seriózní testy, o jakých se ti dnes může jenom zdát... Jawa ve zzrychlení byla horší kvůli vyšší hmotnosti, v rychlosti - možná konstukcí doplňků motoru, taky mi přijde jawa vyšší = vyšší odpor vzduchu i vleže? možná. Každopádně metodiku mě nikdy nenapadlo zpochybnit, ve světě motorů byla v podstatě stejná pro auto i moto a dělali na to i z výzkumáku. Objektivní údaje = tedy mohls opravdu porovnávat!

Čz 350 vs Jawa 350

18.2.2013 v 19:59 | Nahoru | #39
Dyž sme jezdili akceleračky (200m s pevným startem), tak nám sem tam asistovali policajti s radarem.
Po sto metrech měla každá motorka kilo a na dvoustech maximálku .
Tam u jawských půllitrů skoro nestačila stupnica...
Tady jede sériovka za dvěstě metrů sto...

(reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

20.2.2013 v 12:24 | Nahoru | #40
laďa-prášil> ok ok,ale v tom případě ta třinda musela být dost rozeštelovaná.Těch 14 sec na stovku se mi vážně nezdá.S tou moji 175 co jsem měl-to ano,ale třinda v dobrým stavu a seřízená???

1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350

20.2.2013 v 17:10 | Nahoru | #41
Já mám v podstatě všechny světy motorů do roku 1989. Věř mi, že testy byla dělané objektivně, např. redaktorem Daliborem Jankem, závodníkem např. formule easter na slušné úrovni. Měřeno metodikou výzkumného ústavu, obvykle s technikem, pokud bylo něco subjektivně v nepořádku, napsali to (třeba typ použitých pneu..) nebo to opravili. Pochybuju, že by "dost rozštělovaná motorka" šla na test. Taky to ber tak, že tehdy prakticky vše, co u nás jezdilo, tihle lidi mohli vyzkoušet. Takže když někomu jel dobře moskvič, všichni tak nějak věděli, jak moskvič jede normálně a jak si stojí proti škodovce. Testy poskytovaly možnost srovnání, protože měly stejnou metodiku, lišily se jen počasím a ročním obdobím. Což bylo vždy napsáno. Fakt, zrovna testy bych vyzdvihl Po 1989 začal být ten časopis jiný, pak už to nemělo cenu. Stejně jako Automobil se taky změnil. (Taky mám asi všechny, i po r 1989 hodně).

(reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

22.2.2013 v 23:20 | Nahoru | #42
laďa-prášil> já mám taky starý Světy motorů,ještě i starší než 89. ročník.Mám německý Motorrady pár z 80. let a plno z pozdější doby -a tam se dělali testy opravdu objektivní.Máš pravdu, s testy dnešními se to nedá srovnat,teda aspoň v těch českých časopisech.Sice hezký obrázky,fotky,ale je to dost odfláknutý,a nebál bych se říct,že mi to kolikrát přijde spíš jako placená reklama než jako objektivní testy. Ale stejně se mi tenhle test moc nezdá,vždyť zrychlení na stovku o celý 3 sekundy-to je prostě divný.Nehledě na to,že u Jawatřind se vždy udává nějakých 10,5 sec.Odchylka při testu samozřejmě může nějaká být ,ale o celý 3 sec? Vysvětlit to jde jen tím,že
a) nezajetej motor ,je po výbrusu
b)neseštelovanej motor(hádaj se válce,ucpenej fltr,špatná tryska apod.Prostě neseštelovaný)
c)chyba test.jezdce
Jinak to není možný
Ale tu Čízu 350 jsem měl(z posledního roku výroby,tj.89,žádný vape jak tam kluci dávaj,ale perfektně udělanej odtrh a mikrometrem na desetinu mm předstih.Startování na ťuknutí a i od stovky tahala jak divá.Škoda absence pětky.Byla to taková strakonická Hayabusa

Naposledy editováno 22.02.2013 23:23:51

1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350

23.2.2013 v 09:02 | Nahoru | #43
Příčina se tehdy dala zjistit tím, že bys vzal druhej kus. V etstu napsáno: test po ujetí cesty po rusku, motocykly prohlédnuty a seřízeny ve výrobním závodě. Ani jeden z důvodů mi nesedí. Jak píšeš - jinak to není možný - myslím, je, myslím je to tím, že ta hodnota zrychlení 0/100 je odvozená, nikoli změřená. V testu to píšou. Myslím, že tehdy tuto hodnotu nešlo objektivně zjistit, možná aparaturou v autě, ne na moto. Byla to doba, kdy kalkulačka na baterku vyržela dva dny a uměla +-*: ... a digitální hodinky byly malý zázrak.
Posuzuju to podle toho, že v grafu zrychlení není žádný významný propad.
Pokud má ČZ i dost vyšší rychlost, je to spíš tím, že na měřeném úseku má lepší zrychlení a díky trochu lepší aerodynamice (nižší) a tomu, že se vlastně jeden směr se měril "z kopce" po proudu Vltavy se motor líp vytočil. Nebral bych to jako nějaký zásadní rozdíl.
Mám 638 dva karburátory a taky tahá i nad 100. Spodek horší. Mikrometr = měření na tisíciny Myslím je u tohoto typu motoru větší problém v plnění válců jedním karburátorem, než desetina na předstihu. U kladívek pak příliš malá hodnota odtrhu dělá paseku, pokud je špatná vačka a u nových jsou vačky asi ze senegalu, protože vačku se dvěma i třemi vrcholy nedokáže strojař snad ani udělat ani vymyslet. Já s kladívkama problémy nemám, že mi odešly dva kondíky na 20 km, to jsem zažil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

23.2.2013 v 17:51 | Nahoru | #44
laďa-prášil> s tím testem to nevyřešíme,páč jsme tam nebyli,tak bůhví jak to bylo ve skutečnosti.Jinak co válec to karbík - to je jasný jak facka. Ale tím mikrometrem jsem to nešteloval proto,abych měl přesně 2,90 (např) .U těchhle českých motorek to bylo jedno jestli dáš 2,9 nebo 3,1 mm ,protože každá byla jiná,čili co kus to riginál vlastně Mikrometrem jsem to dělal proto,aby oba válce měly stejnou hodnotu-aby se nehádaly.A jestli dám u obou tolik nebo tolik-to je fuk.Na tu desetinu to bylo při jízdě sakra znát

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

25.2.2013 v 12:36 | Nahoru | #45
mojito>...a možeš špekulovat dál...




No, co kus to originál...zrovna u dvoutaktů je při sériové výrobě menší "riziko" rozdílů výkonu, než u 4T...

(reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

26.2.2013 v 03:44 | Nahoru | #46
Zdenalbenal> Copak to máš za zajímavou knížečku? Něco speciálně o Jawách nebo jen tak motory všeobecně?

Čz 350 vs Jawa 350

26.2.2013 v 11:34 | Nahoru | #47
Ing. Husák - Motocykly s dvoudobým motorem, SNTL 1978.
Autor byl zaměstnanec Jawy a publikoval technické věci. Jezdil po světě po závodech a očumoval fígle, jaké kerá fabrika používala.
Jeho dílo je především o "předklapkové" éře dvoutaktů a je dost kladně hodnocené aj opravdovýma majstrama v oboru úprav (tuningu) motorů.

1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350

26.2.2013 v 15:42 | Nahoru | #48
jawarmaniak.wz.cz/ke_stazeni/literatura.html Jj, ta knížka stojí zato.

(reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

26.2.2013 v 19:06 | Nahoru | #49

Zdenalbenal píše: Ing. Husák - Motocykly s dvoudobým motorem, SNTL 1978.
Autor byl zaměstnanec Jawy a publikoval technické věci. Jezdil po světě po závodech a očumoval fígle, jaké kerá fabrika používala.
Jeho dílo je především o "předklapkové" éře dvoutaktů a je dost kladně hodnocené aj opravdovýma majstrama v oboru úprav (tuningu) motorů.



MartinED250 píše: jawarmaniak.wz.cz/ke_stazeni/literatura.html Jj, ta knížka stojí zato.



Chtěl jsem se zeptat,jestli se to dá někde stáhnout,popřípadě koupit,tak díky moc chlapi.

Naposledy editováno 26.02.2013 19:06:45

(reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

26.2.2013 v 19:25 | Nahoru | #50
Zdenalbenal> nepotřebuju špekulovat,je to prostě tak.Měl jsem jenom dvoutakty, a co kus to prostě origo - hlavně nepřesným dílenským zpracováním už při výrobě. O následných "odborných " výbrusech ani nemluvě.

1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350

27.2.2013 v 11:03 | Nahoru | #51
Bych chtěl jenom podotknout, že u dvoutaktů takovýchto měrných výkonů a obsahu výrobní odchylka dle GOST - dva kroky a dost - nemá podstatný vliv na výkon strojů.
I tyto parametry sů normalizované a vždy v normě byly.
Za oné doby továrnu (Jawa) neopustil motocykl, který by nebyl v pořádku, to hoši na expedici nepustili ven, aj dyby to opravovali zadarmo.
Eště taková perlička - jenom Jawa dodávala vozidla, keré byly připravené k provozu, to jest včetně povinné výbavy.
V autě nebylo nic, ani lékárna, ani žárovky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

27.2.2013 v 18:24 | Nahoru | #52
Zdenalbenal> já ale nemyslím odchylku v objemu ,samozřejmě-to by byl mizivý rozdíl,o tom žádná. Mám na mysli odchylky - v dílenském zpracování- které mají zásadní vliv na hladký chod motoru,převodovky atd. Já si ještě pamatuju třindy co vyjely z pásů jako funglovky.Např.stejný typ,stejný výkon ,prostě naprosto stejný papírově,ale přesto nebyly stejný.Prostě některá se povedla že jela jak z praku,vibrace minimální a některá zase ne.Takhle to bohužel bylo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

27.2.2013 v 19:13 | Nahoru | #53
mojito> to já už ani nepamatuju.......... jawa je motorka udělaná tak, aby jela. Žádné příprdy, něco jako Š120...

(reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

28.2.2013 v 19:21 | Nahoru | #54
laďa-prášil> moje první mašina byla Číza 175,typ 477/5 nebo 7 přesně typ nevím.Ale byla to export do Anglie,takovej šopřík.Kvalty měla obráceně od tuzemských typů.Ta jela jak z praku,téměř vždycky na 1.kvalt zvedala,jezdil jsem na ní i na dovolenou na Moravu (250-300 km).Tam měli kluci taky 175ky a třindy tak jsme závodili jak o život.Musel jsem jí tam jednou nechat půlit kvůli úniku oleje(já tomu tehdy nerozuměl tak jsem to nechal na místním borci.Po složení už tak skvěle nejezdila,jezdila jak ostatní 175ky..

1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350

28.2.2013 v 23:58 | Nahoru | #55
asi po rozpůlení vylezl ten skřítek, kterýho tam dali za trest, aby posiloval motor :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

1.3.2013 v 01:19 | Nahoru | #56
laďa-prášil> bylo všechno na stejným místě ,dokonce ani žádný šroubek nezbyl,a přece už to nebylo ono.A to je to co jsem myslel - na vině jsou právě ti SKŘÍTKOVÉ, hajzlíci jedni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

1.3.2013 v 16:18 | Nahoru | #57
mojito> Jestli ti ten místní borec nevyměnil válec, víš?
To je u některých opraven "standardní" postup...

Naposledy editováno 01.03.2013 16:18:42

(reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

1.3.2013 v 17:35 | Nahoru | #58
Zdenalbenal> ne,nevyměnil,já tam na to tehdy celou tu dobu čučel.Prostě to rozpůlil,dal hermetik a složil zase zpátky komplet.

1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350

1.3.2013 v 19:57 | Nahoru | #59
Tož potom z teho motoru musel vypustit jeho Ducha...

(reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

22.3.2013 v 17:46 | Nahoru | #60
Zdenalbenal> mnoo,jsou prostě věci mezi nebem a zemí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Komaxit - jak vypadá na kapotáži [1, 2] ČZ 350/472 kpant 39 11.11.2023 v 19:17 osiris
Upevnění hustilky ČZ 175/477, ČZ 350/472 kpant 2 1.11.2023 v 09:43 Krautkopf
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206


TOPlist