globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Streetfighter 848 vs Monster 1100 Evo
Zdrávas přátelé! Mám v plánu pořídit ke konci roku nového oře a dost dlouhou dobu byl hlavním kandidátem s dostatečným odstupem Monster 1100 (evo). Jenže oni vylezli s malým streetfighterem, který má taky něco do sebe. Jakmile se sejde počasí, možnost vzít si volno v práci a volná mašina u dealera, tak se půjdu na obou povozit. Snad už příští týden
Pokud byste měl někdo zkušenost s něčím co vám na jedné z motorek vadí, tak rád uvítám podněty na co se při zkušebkách mimo jiné soustředit. Obě motorky jsou v cca stejné cenové hladině, jsou nahatý, mají dva válce a jsou krásný. Když si sesumarizuju rozdíly takhle od stolu, tak zatím žádnej není rozhodující, takže to bude těžký boj. Když někdo najdete nějaký důvod proč tu či onu, tak sem s ním a já ho zvážím . Mašinka bude hlavně pro zábavu, povětšinou sólo jízda, když cestování tak polehoučku bez kufrů. Prostě pro radost, což splňují obě.

Il Mostro:
-větší krouťák (to ale smázne pravděpodobně převod)
-za mě čistší design
-vzduch/olej, tudíž jednodušší a na servis případně levnější
-pro řidiče asi o čuď, pro spolujezdce mnohem pohodlnější
-ABS (může se hodit do začátku a třeba na mokro)
-Antihop (viz ABS)
-lehoulince levnější

Strassenkampfer:
-VÝKON +30procent
-plně stavitelný podvozek vzadu (i když myslím že i na monstru bych našel optimální nastavení díky předpětí)
-brutální design

Jakmile se svezu, tak sem samo dám svou zkušenost. Do té doby uvítám podněty viz výše

Naposledy editováno 18.10.2012 15:39:53
Anketa: Bojovník či Monstrum?
Bojovník
61%
48
Monstrum
39%
31

1 reakcí na tento příspěvek Streetfighter 848 vs Monster 1100 Evo

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2012 v 19:39 | Nahoru | #1
Dovolím si přidat své poznatky. Včera jsem se vrátil u testovačky a okusil jsem jě obě. Před tím jsem vlastnil "velkého" SF1098S.
Je tam ještě přimíchaná MTS1200 ale to jen pro to, že jsme ji měli půjčenou taky.

1.jízda – MULTISTRADA 1200S Sport červená
Zvuk takový přidušený, ale slyšet je. Po usednutí za řidítka mě překvapila jejich šířka. Mají snad dva metry rozpětí nebo co. Rychlosti padaly jako nůž do másla a motor, to je kapitola sama pro sebe. Ta motorka jede vážně strašně moc! Po ohřátí a v režimu sport + 2 pasažéři jsem tomu naložil a Gabča měla co dělat, aby neslítla na zem. Akcelerace je opravdu famózní. Motor svůj původ ve STREETFIGHTEROVI zkrátka nezapře a to se mi líbí. Méně už jezdecká pozice a to strašné přední plexi. Vyzkoušel jsem jen horní a dolní polohu, na nějaké laborace nebyl čas, ale i tak mi to hnalo vítr přímo do přilby a s hlavou dělalo hrozné věci. Turbulence, kývání do stran atp. chybí mi tady bezprostřední kontakt s předním kolem a vzpřímený posez s doširoka roztáhlými pažemi na sportovním vyžití taky moc nepřidá. Upřímě ten motor je v takto zaměřené motorce tak trošku zbytečný. Pokud k MTS budu přistupovat jako k přerostlému motárdu, na kterém nefouká, budiž. A z toho tvrdého podvozku a vzpřímeného posezu mě normálně začaly bolet záda, páč všechny rázy jdou rovnou přes prdel do páteře. Ne, tahle motorka mě neoslovila… Asi jsem na ni ještě moc mladej.

2.jízda – MONSTER 1100evo červený
Prvních 200-300m a zastávka na světlech. Gabča se tlemí a já taky,. Ty vole to je jiný kafe co? Uznale pokyvujem hlavami. Motorka je maličká, hravá a krasná. Zvuk tohoto agregátu je i se sériovými výfuky parádní. Duní to tam a chrochtá, jedna báseň. Motorka je opravdu malinká, ale nečiní nám nějaký problém se na ni poskládat. Přední brzda má se zastavením mnohem méně práce než na MTS1200, přitom kotouč okusuje naprosto totožný třmen. Zvláštní. Pozice sezení po vzoru SF, útočná a do předu skloněná. Čitelná odezva od předního kola a zatáčky řežu s mnohem větší jistotou než na předchozím stroji. Všechno je tak samozřejmé, čitelné a návykové. Ani malá přeháňka nám nepokazila radost z jízdy na MONSTERU. ABS funguje citlivě a DTC asi taky, i když to jsme nepoužili. Motorka není tak divoká a zrychlení není tak famózní, ale pánové, tady měním pohled na výkon motocyklu! V životě bych nevěřil tomu, že řeknu… 100koní výkonu stačí! Opravdu. Monster letí i ve dvou jak zajíc s brokem v prdeli a na normální silnici jeho výkon dostačuje k předjíždění i ke sportovní jízdě. Při zavřeném plynu krásně duní a brzdí motorem. Tohle je úplně jiný kafe než to, co předvedla naše bývalá MTS 1100 osazená prakticky stejným agregátem. Fakticky. Neradi vracíme klíče a pomalu přistupujeme ke králi. Tedy spíš k princátkovi, oděnému do žlutého kabátku…

3.jízda – STREETFIGHTER 848 žlutý
Usednu za malinko vyšší řidítka než měl „velký bratr“ Ááá? To od někud známe. Chi… V zadu nepohodlná destička místo sedačky spolujezdce, ale Gabča se drží zuby nehty. O poznání míň místa pro nohy než na SF1098. Po třetí vyrážíme na stejnou testovací trasu, která se skládá z kvalitní zatáčkovité okresky, kousku dálnice, tří velkých a dvou malých kruháčů a kousek vede i městem, jako by centrem. Což znamená křižovatky a semafory. Nevim jak je to možné, ale v techničtějších pasážích byla jízda na MONSTEROVI snadnější. SF občas cukne, poskočí a zazlobí. Né tolik jako jeho vzor SF1098, ale pořád víc než neskutečně dobrý M1100. Gabča místo v zadu hodnotí jako nejhorší z celé trojice a na první místo dává monstera. MTS je prý pro důchodce. Přední brzda srovnatelná s mosterem, ale když vezmu všechny tyhle tři dnešní DUKATKY, ani jedna z nich nebrzdí! MONOBLOCK Brembo z modelu SF1098S mě pěkně rozmlsal a tak už to asi bohužel zůstane. Přichází dálniční úsek s dlouhou a táhlou zatáčkou, ze které se brzdí na kruháč a odtud míří vstříc sjezdu do obce s další pěknou zákrutou. Teprve tady malý SF vytahuje své zbraně. Dostatečný výkon a pevný podvozek zaručují 100% porci zábavy. Jenomže, když koukám přes ten malý LCD display na přední kolo, nemůžu nevzpomenout jeho velkého bratra, který byl o poznání brutálnější a teď mi „uklidnění“ menšího SF848 nějak začíná vadit. Na trojku se to ve 150km/h nechce postavit… Zkrátka nemá ty koule, Když už, tak už! V porovnání s ním malý SF nejede a nebrzdí. Samozřejmě řečeno z nadsázkou. MONSTER je jiný a tak k němu i přistupuju, tohle je ale STREETFIGHTER! Gábinka v zadu pořád poposedávala a byla z něho celá taková nervózní. Stejně jako na našem bývalém SF1098.

1.místo MONSTER1100evo
2.místo STREETFIGHTER 848
3.místo MULTISTRADA 1200S



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Streetfighter 848 vs Monster 1100 Evo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2012 v 19:02 | Nahoru | #2
Franco82> Kámo, puč si někde monstera a uvidíš. Dej si čas na rozmyšlenou, někdo řiká, že po svezení to tam měl hned a večer už doma počítal fufníky kdy na to bude mít.. Jinej to v sobě nechal uzrát a do tejdne co na ni myslel každej den, začal projížděl internet za kolik se dá sehnat. Někdo ale řekne že to je nemastný neslaný, ucukaný a že to má málo použitelnejch otáček a taky ten servis přece! (ale zapoměl že to má servis po 12tis km), každopádně to nechtěl...

1 reakcí na tento příspěvek Streetfighter 848 vs Monster 1100 Evo

Skvělá odpověď, děkuji! 25.4.2012 v 18:00 | Nahoru | #3
Co člověk, to názor. M1100 Evo nejede, na MTS fouká a nejede...
Jezdil jsem M1100 - nikoliv EVO. Oproti mému M1000 je to maličké. Až tak, že jsem ho zatím jako další stroj vyřadil z hledáčku. Mám průměrných 180cm, jsem zvyklý na relativně malou motorku, ale tohle je celkem dost. Ale co se týče jízdy - pokud se bavím o 95k verzi, tak výkonově neměla zásadní problém. Neměla takový hrubiánský projev jako můj M1000, ale na to, abych vyrazil po zadním to stačilo. Rozsah otáček - no mezi 4000 a 6500 to zatahuje dost na jakoukoliv "normální jízdu" a pocitově to k 8500 neuvadá. Ale je možné, že tak jako u všeho, emisní normy u nového EVO dělají své. Jako motorka pro jednoho dobrá, ale již ne tak univerzální jako starý monster. Stále však s duší dvouventilového vzduchu a to se počítá. A po tvé MT-03 zřejmě logický krok i když tak lehce jako MT-03 zatáčet nebude. S Monsterem se musí víc pracovat.
Na tom tzv. "plnotučném" SF jsem mohl jet, ale nejel. Prostě mě neláká. Je to zase věc názoru, ale nespatřuji v něm tu čistotu Ducati. Nespatřuji v něm smysl pro detail. Byť je svým způsobem krásný. Je to prostě motorka, s kterou jsem se ještě za ty roky nevyrovnal. Chtěl jsem ochutnat sílu Ducati a tak jsem raději sedl na 1198... Velký SF je "jenom" rám s velkým motorem. Naháč, na který bych musel být jezdecky o dva levely dál a stejně bych jezdil na našich cestách stále se staženou prdelí. Kdyby tam ovšem stál SF 848, s největší pravděpodobností bych ho projel. Dává mi paradoxně na rozdíl od ostatních přispěvatelů větší smysl a logicky vyplňuje mezeru po starých vodou chlazených monsterech. Těším se, až ho zkusím. Bude použitelnější, nebude to motorka na nedělních 50km kolem komína za které stihneš propotit kombinézu...
K MTS1200 jenom tolik. Nefoukalo na mě, motorka skutečně fungovala jako 3 bajky v jednom. Na nejslabší mód velká pohodovka, na touring příjemně rychlá, na sport jsem měl pocit, že se pode mnou skrčila na velikost monstera. Naráz začala fungovat úplně jinak. Ale na prvních metrech po otočení rukojeti jí to monster nandal. Prostě střední pásmo vzduchu nemá konkurenci. MTS velmi klame tělem. Na režim touring, kdy tahá plné stádo "hladkých" koní na měkčím podvozku, jsem ve dvou při pocitově výletovém tempu zjistil, že projíždím příměstskou částí rychlostí přes 170km/h...
Byť je mi Monster charakterem bližší, třeba přijdeš s cela překvapivým závěrem o stroji, který ti padl lépe. Ne každý může mít zase rád dlouhodobě ten surovější projev vzduchového motoru... Těším se na tvé zážitky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Streetfighter 848 vs Monster 1100 Evo

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2012 v 22:31 | Nahoru | #4

Franco82 píše: Drippero já zneužiju příležitosti a zkusím z tebe vytáhnout pár rozumů a budu moc rád, když si uděláš čas na odpověď. Samozřejmě že pokud k tomu bude mít co říct kdokoliv jiný, odpovědi také rád uvítám

1, Jak hodně dobře funguje ABS u ducati? Je to téměř všemocné a když vezmu v plném náklonu surově za brzdu/brzdy tak mi to nepodrazí kola nebo jsou moje fantazie přehnané? Stoppie předpokládám jen s vypnutým ABS.

2, Dost podobná otázka je ohledně DTC, kontroly trakce. Co všechno to umí? Opět plný náklon, a rozhodnu se dát plný plyn. Ustelu si nebo mě to nechá jet krásně na hranici driftu? Wheelie pouze s vypnutou DTC, respektive jen s nízkým stupněm?

3, Co tvůj batůžek říká na opětovné shledání se SF, nevadí mu posez?

4, Pociťuješ nějaký rozdíl v ergonomii malého a velkého SF kromě výšky řidítek?

Díky moc za odpovědi



Tak s ABS jsem měl zkušensot jen na hodinové vyjížďce na monsteru a cvaklo mi jen asi 2x. Vždycky když jsem za to vzal moc a schválně. Já jinak k životu ABS nepotřebuju. Tak to lehce zacvrčelo a pumplo neznatelně do páčky. Co to udělá v náklonu, to netušim.

DTC na streetovi fakčí spolehlivě, ze začátku jsem jezdil na level 8 ale to blikalo skoro pořád. Myslim při výjezdech z vinglů. Pak jsem jezdil na level6 tam to bliklo třeba jen v náklonu na bílé čáře no a nakonec jsem to vypnul. ALe černé čáry zadním kolem malovat neumim. Na to se budeš muset zeptat Pepka Sršňového.

Moje manželka Gabrielka je nadšená. víme, že SF je nejhorší motorka pro spolujezdce ze všech krasavic co jsme měli, to ano, ale ta paráda, ten zvuk a to všecko kolem co se kolem téhle motorky děje nám to jaxi všechno vynahradí. I ona si na tom bobku v zadu připadá vyjímečná a tvrdí, že do Jeseníků n aotočku dojede. Není nic lepšího, než se večer po návratu k sobě přitulit a "trpět" spolu po té mučírně. teda pokud naše mladá usne, žééé?

No a rozdíl mezi SF848 a SF1098? Mě přišlo, že velký bratr má mnohem více místa pro nohy a je tudíž pohodlnější. Ty přizvedlé řidítka jsou poznat, ale né o moc. Stejně ležíš na rukou. Na Speedovi (Triumph) mě bolela prdel, tady zase ruce, to vyjde na stejno. Ale je fakt, že ty zvedlé řidítka vypadají blbě. trčí z motorky a dělají ji takovou ušatou. Mě se ty původní "café racer" líbí více.

Jinak jak píšeš ta DTC porovnává otáčení zadního a předního kola a pokud se zadek začne předbíhat, utne to myslim jiskru nebo co a zasáhne. já po jízdě vždycky mrknu na DDA a tam je to všechno uložený. Jaké byly otáčky, jaká byla rychlost, teplota a kolik plynu a kdy DTC zasáhla.Je to fajnové zařízení.

Tož asi tak.

Streetfighter 848 vs Monster 1100 Evo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.5.2012 v 07:59 | Nahoru | #5
ahoj, takze rychle, za chvili jedeme na projizdku )
v jednom dni jsem ridil celkem 4 motorky. do olbrachtovky moji cbf500, pak 2 zapujcky. prvni jsem osedlal monster, pak sf8, a vecer si koupil to tuono a jel se na nem projet. ja uz mel vicemene jasno pred zkusebni jizdou (finance). nicmene velice strucne z meho amaterskeho pohledu, stejne uz profici to vetsinou popsali a lepe.
monster i sf8 jsou si podobny, ale kazdy ma trosku jiny styl samozrejme. monster je vic na pohodu,sf8 vic sportovni (to je novinka, co?). z ducati jsem jel pokazde do brezanskyho udoli a zpatky kousek po prazkym okruhu a pak mestsky provoz, nemel jsem moc casu na to projizdeni, navic myslim ze tak 40-60min bohate staci. co me prekvapilo u monster bylo, jak mi pomerne hodne ohrival stehna zadnim valcem. to na jizdy ve meste (kdy se casto stoji) neni moc dobry. u "silnicniho rvace" jsem se ani tak nepral se silnici ale s motorkou. nevim jestli to bylo tim, ze bylo pomerne vetrno ten den, taky to muze hrat svou roli. vim, ze rozdil 30koni je dost a vim, ze monster je videt hodne v ulicich oproti sf (tedy neni tak exkluzivni, ale sf mi zase prijde moc "japonsky") ale asi bych z tech dvou ducatek volil monster. ono ani u jedne ze 3 motorek neni videt motor, ale ten monster ma nejbliz k nahaci, coz je muj styl. vadily mi digitalni pristroje, vubec se mi nelibi, ale asi je to kvuli mistu. monster mel nejlepsi zvuk, uplne nadherny zvuk strileni do vyfuku pri podrazeni.
no ale mam tuono, nebot melo poctivych 3tis km a bylo za polovic puvodni ceny. mozna je muj pohled pokriveny, ale prijde mi, ze se mi na nem jede nejlepe. je takovy vice "touring" a ne tak moc rvac. je takovy robustnejsi. jelikoz nejsem nejmladsi a jelikoz drzim striktne 50-60km pres obce a vesnice, libi se mi, ze na trojku muzu jet 50tkou nekde na 3tis otackach. mam tam arrows tak jsem vyndal koncovky a zvuk je brutani. prijde mi, ze se daji malo otocit riditka (jak to ale posoudit, existuje tabulka polomeru otaceni?), coz neni dobry na klickovani mestem. vcera jsem jezdil po praze a kdyz zaparkujete tuono nekde na andelu na chodniku, ta motorka tam proste zari, vypada uzasne (a to je 6 let stara).
takze, takhle moje subjektivni pocity, detailni porovnani vlastnosti nejdete na webu od profiku, ja pisu jen svoje postrehy. ps: nove tuono 4V se mi moc nelibi, jsem rad za ty 2 masivni laufy zvedly nahoru.

Naposledy editováno 27.05.2012 09:36:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jubilejní sraz Moto Morini 2017 [1 ... 6, 7] Moto Morini Granpasso 1200, Moto Morini Corsaro 1200... Franco82 182 19.5.2021 v 14:16 fandaism
Tak jsem si pořídil Corsaro [1, 2] Moto Morini Corsaro 1200 Veloce fs155 52 15.5.2020 v 21:59 fs155
Spotřeba Ducati Monster 1100 EVO Tomassino92 12 25.3.2020 v 11:13 GrametS
Zkušenosti s ducati Monster 11OO EVO Ducati Monster 1100 EVO Tomas_ 13 31.12.2019 v 16:12 robozaho
Monster 821 vs Monster 1100 EVO vs ... Ducati Monster 1100S, Ducati Monster 1100 EVO, Ducat... zelva0007 27 23.12.2019 v 21:08 robozaho


TOPlist