globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Píst s větším kompresním poměrem
5.4.2012 v 17:04
zdar chlapi, chtěl jsem se zeptat vadí to něčemu vyšší kompresní poměr ? v manuálu mám předepsaný kompresní poměr 12,5:1, ale ted jsem měl moto na generálce a dali mi tam píst, kde je předepsaný kompresní poměr 13,5:1, moto už mám zajeté a jede velmi pěkně, co vy na tu kompresi, vadí to něčemu nebo ne ?

1 reakcí na tento příspěvek Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 17:41 | Nahoru | #1
Vetší namáhání ojnice,kliky,ložisek. Větší výkon,menší životnost ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 18:43 | Nahoru | #2
Durex> Ne vono je to vlastně blbost, píst s větším kompresním poměrem je podlo mě o něco širší než ten s originalem, ale když se dělá nikasil, tak ten se dělá přesně podle koupeného pístu, takže by to podle mě mělo bejt správně, ale nevím přesně jak to je

Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 19:55 | Nahoru | #3
Píst s větším kompresním poměrem??
Když máš větší píst, a vybroušenej válec, tak máš větší spalovací komoru = víc směsi, víc výkonu, míň životnosti. Ale kompresní poměr se zvětšuje snížením hlavy, ne?? ...

Naposledy editováno 05.04.2012 19:56:24

1 reakcí na tento příspěvek Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 20:07 | Nahoru | #4
co to je píst s vím kompresním poměrem??? já znám jen hlavy s kompresním poměrem

Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 20:13 | Nahoru | #5

fomachrom píše: co to je píst s vím kompresním poměrem??? já znám jen hlavy s kompresním poměrem



Já si říkal..., že by možná nějaká novinka, o čem bych nevěděl

Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 20:18 | Nahoru | #6
existujou písty který mají pozměněný tvar vršku oproti sérii - kupřikladu jiné detonační štěrbiny. Nevím jestli ten termín překládám správně.

Třeba na mojí Guzzi Třeba na mojí Guzzi změna komprese z 10,5:1 na 11:1. Jiným tvarem pístu se dá dosáhnout jiných hodnot.

(reakce na) Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 20:39 | Nahoru | #7

fomachrom píše: co to je píst s vím kompresním poměrem??? já znám jen hlavy s kompresním poměrem



tvl chlapi,co jsou to ty " hlavy s kompresním poměrem "? Co udává ten kompresní poměr u hlavy motoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 20:43 | Nahoru | #8
Fanda.Slabý> Ahoj, podle mě širší píst a tedy i větší průměr válce znamená spíš menší kompresní poměr. Co by u pístu měnilo kompresní poměr je jeho výška(větší vzdálenost dna pístu od pístního čepu),snad sem se do toho nezamotal:).A jinak jak psal Durex, líp to pojede a míň to vydrží:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 20:59 | Nahoru | #9

idef píše: Fanda.Slabý> Ahoj, podle mě širší píst a tedy i větší průměr válce znamená spíš menší kompresní poměr. Co by u pístu měnilo kompresní poměr je jeho výška(větší vzdálenost dna pístu od pístního čepu),snad sem se do toho nezamotal:).A jinak jak psal Durex, líp to pojede a míň to vydrží:)



šírší píst v původním válci?

objem je danej vrtání zdvih - do toho nešaháš.
každá hlava má nějak řešenej spalovací prostor danej uspořádáním, počtem ventilům, počtem svíček a pod.

kompresní poměr udává poměr stlačení objemu válce. Čili 10:1 není nic jinýho než že směs je stlačená na 1/10 svého objemu při sacím cyklu.

že to líp pojede a míň to vydrží. Pokud nebudeš dělat nějaké velké upravy jako z 10:1 na 13:1 tak to není takový problém a při neojebávání udržby nepoznáš sníženou životnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 21:03 | Nahoru | #10
VlastíkPlamínek> tohle všechno vím, ale psal sem širší píst a tedy i větší průměr válce, měl sem na mysli např. výbrus válce, tam se určitě kompr. poměr sníží i když o málo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 21:11 | Nahoru | #11

idef píše: VlastíkPlamínek> tohle všechno vím, ale psal sem širší píst a tedy i větší průměr válce, měl sem na mysli např. výbrus válce, tam se určitě kompr. poměr sníží i když o málo.



to ano, teď si ale nejsem jistej jestli maj A,B,Cčkový písty nemaj i jinou výšku. To bych kecal. viz jak jsem psal 12:1 nebo 13:1 je uplně v pohodě komprese se dá třeba taky snížit nižším těsněním pod hlavu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 21:20 | Nahoru | #12

VlastíkPlamínek píše: komprese se dá třeba taky snížit nižším těsněním pod hlavu



zřejmě jsi chtěl napsat "zvýšit"

(reakce na) Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 21:24 | Nahoru | #13

jeník37 píše: zřejmě jsi chtěl napsat "zvýšit"



JO
to je tak když jsi ještě v práci

(reakce na) Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 21:28 | Nahoru | #14
VlastíkPlamínek> jo asi to takovej rozdíl nebude, a snížení komprese těsněním, nebo broušením hlavy je asi nejběžnější, popravdě ani nevím jestli sou takový písty na snížení komprese, chtěl sem reagovat na xBaryka a fomachroma, že je to možný. Hlavní je že to ničemu nějak zvlášť nevadí:)
E/taky sem měl na mysli zvýšení

Naposledy editováno 05.04.2012 21:31:47

Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 21:31 | Nahoru | #15
tak xBaryk by měl začít tím že vymění vadné těsnění pod hlavou a nebude vymýšlet voloviny

Píst s větším kompresním poměrem

5.4.2012 v 21:44 | Nahoru | #16
Jak tu většina píše,zvýšení kompresního poměru se dosáhne změnou spalovacího prostoru,tj. snížení hlavy,nebo změnou tvaru pístu jak tu psal "VlastíkPlamínek". Mění se tím hlavně tlaky ve spalovacím prostoru,proto zvýšený výkon,ale větší zatížení ojničního ložiska,klikového hřídele.Poměrně je to pro nás normální laborování metodou pokus omyl,pro vzdělanější se to dá vypočítat.Osobně bych to nějak neřešil a nevymýšlel už dávno vymyšlené.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst s větším kompresním poměrem

6.4.2012 v 11:31 | Nahoru | #17
VlastíkPlamínek> souhlasím s tebou, asi tomu rozumíš a víš co píšeš, jsi borec, dík

(reakce na) Píst s větším kompresním poměrem

6.4.2012 v 11:41 | Nahoru | #18

Fanda.Slabý píše: VlastíkPlamínek> souhlasím s tebou, asi tomu rozumíš a víš co píšeš, jsi borec, dík



borec nejsem, jsou tu jiní kteří tomu rozumí 1000x víc,. jen nešli kolem

Píst s větším kompresním poměrem

21.3.2019 v 16:09 | Nahoru | #19
Kdyby to náhodou pro někoho ještě bylo aktuální - http://web.datriwar..._pri_snizovani_hlavy
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolko oleja do Raptora 700 Yamaha YZ 250F Keizr 2 22.9.2023 v 12:30 Krautkopf
Yamaha yz250f 2005 jaký olej do tlu... Yamaha YZ 250F jindra1000 21 26.3.2023 v 09:38 kakasek
Yamaha YZ250F 2001 Problémy startov... Yamaha YZ 250F Eris 1 18.11.2022 v 12:13 ja1
Motokros hobby Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250, KTM 250 SX, Honda CRF ... vojtano91 19 19.1.2022 v 19:13 assassin
Yamaha Yz 250f, po umytí nestartuje Yamaha YZ 250F cokee 3 8.11.2021 v 14:29 cokee


TOPlist