Jedná se o plovoucí uložení dvoupístkového třmenu přední brzdy.
V servisní manuálu doporučují PBC grease - poly butyl cuprysil. Moc toho pod tímto názvem vygůglit nejde, ale našel jsem v zahraničním diskuzním fóru, že se jedná o silikonové mazivo s obsahem mědi.
V prodejně olejů a maziv na mě koukali jak z jara a zde na fóru jsem podobný dotaz nedohledal, tak jsem se jal experimentovati
První jsem to máznul mazným kovem, ale to byla blbost. Ty třmeny bezprostředně po aplikaci "plavali" s dosti značným odporem. Už od omaku se zdálo, že ty částečky mědi jsou celkem velke a že je to takové drsnější.
Pro druhý pokus jsem zvolil měděnou pastu ve spreji. Po nanesení relativně tenké vrstvy (servisním manuálu se píše thin coat) se to kluzné uložení nezdálo moc ok. Zkusil jsem tam toho fíknout víc (hodně) a výsledek se zdál dobrý. Ale příští den ráno to bylo zatuhlé jak prase. Zkusím to očistit a dát tam toho naopak hodně málo, ale moc tomu nevěřím.
Otázka tedy z ní: Co tam dáváte vy?
Obyčejná vazelína do ložisek má udávanou tepelnou odolnost dejme tomu 120°C. V jednom autařským fóru tuto otázku řešili a jediný člověk, který tomu očividně rozumněl, doporučoval právě měděnou pastu. Prý jiné vazelíny (např ta do ložisek) působením vysokých teplot vyschnou. Měděná pasta údajně taky vyschne, ale jako kluzný prostředek tam zůstanou ty malé částice mědi. Otázkou ale taky je, jestli to uložení může na mototcyklu dosáhnout takových teplot. (předpokládám že to při agresivnějším brzdění je možné)
Nerad bych zvolil špatné mazivo, protože mám nové kotouče a nechci riskovat jejich poškození (neplavající třmen = přehřívání kotouče).
EDIT: obr
Naposledy editováno 30.03.2012 07:29:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazivo kluzného uložení brz třmenů
FiZzeR píše: jo, to jsem četl taky, proto už jsem ji tam znovu nedával. ale jak jsem psal nahoře, po dvou letech ta měděná pasta byla v naprosto přesně stejném stavu jako po aplikaci
opravdu zalezi na tom, kam se aplikuje. nekde nemusi delat zadny problem a nekde ano. kazdopadne je lepsi pouzivat veci tak, jak je doporuceno.
Eso_Rimmer píše: na vsech skolenich ohledne brzd nam vzdy kladli na srdce to, aby se na jekekoliv soucasti brzdoveho systemu v zadnem pripade nepouzivala pasta s casteckami medi. pri vysokem namahani se stava to, ze "mazivo" casem zmizi, zustanou jen ty medene castecky a ty pak zpusobuji zadirani komponentu. osobne vyzkouseno. at si to kazdy prebere jak chce
áha, takže to asi ještě dneska půjde dolů
každopádně díky za radu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | m.z. | 65 | 9.6.2023 v 18:23 Čouda112 |
prestavba polokapotaze na nahace Kawasaki ZR 7 | raull80 | 10 | 20.1.2023 v 20:35 kotzitzaq |