bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zbláznila se elektrika ?
Zdravím, potřeboval bych radu, jestli někdo neměl podobný problém, ne o by nevěděl o co jde. Mám nově kawu zr7s r.v.2003 a najeto mnou 300km. Dosud žádný problém. Dneska ráno sem chtěl po noční nastartovat a jen v ní cvaklo. Pořádně se ani nerozsvitila kontrolka neutrálu, spíš jen tak pozvolna žhnula jak svíčka. Jediné co svítilo pěkně je kontrolka oleje. Říkal sem si něco vybilo baterku (i přes vyplý nouzový vypínač což bylo divné), ale potřeboval sem odjet z práce, tak sem šel tlačit. Po nějaké době chytla a jela.. Dojel sem asi 3 km a výstřel do výfuku a začala zhasinat. Otáčkoměr jako pomatený lítal do 8 tisíc i když se motor už sotva převaloval. Světla zapnout nešla (pak akorát parkovacka) klakson jen skomíral a při máčknutí brzdy pohasly kontrolky. (Nicméně baterií to není, je nabitá). U odstavené motorky opět sotva svítily kontrolky a na startovací tlačítko jen cvakla a pak už ani to. Opět šla po pár pokusech roztlačit, aby mi zase po asi 20km chcipla. Opět různě skákal otáčkoměr i s téměř nehybným motorem, když už chcipala a párkrát si u toho vystřelila do výfuku. Doma baterka dle nabíječky 13 V a lehce ji ještě dobíjím. Kolegům v práci, kde mi přes noc stála tam už párkrát překousala kabliky kuna, ale pohledem sem nic nenašel. Je to taková změť závad vypadajících jako vybitá baterie a nějaký zkrat k tomu a dál už nevím. Všech asi 6 pojistek co to má je v pořádku.. Divný je i to, že kontrolky po zapnutí klíčku sice jen tak mžouraji a světlo taky sotva svítí, to samé klakson ale dělá to i při tom vyplém elektrickém okruhu nouzovým tlačítkem. Jakoby bylo vyřazené a vlastně nefungovalo. Jediné co pak nejde je startér, ten s tím tlačítkem ve vyplé poloze necvakne. (Ještě abych upřesnil cvaká to z krabičky s pojistkami, jestli je startér u toho přesně nevím). Podobnou věc sem našel na nějakém autoforu, kdy u nějaké Lancie vyhořelo několik spojů v ŘJ. Díky moc, jestli někdo tuší ?.
Předchozí
1 2 3
Následující

Zbláznila se elektrika ?

20.5.2022 v 06:29 | Nahoru | #61
Jakožto elektronik s 12ti letou praxí v IT mohu zcela zodpovědně říci, že z 90ti% může za nafouknutí baterie přehřívání - vysoká teplota a to nejen při nabíjení.
Kdo má tedy mobil často na slunci nebo má-li zařízení nevhodně zkonstruované chlazení jako třeba MS Surface, tomu se baterka nafoukne.
O lithium v malých zařízeních se pár let zajímám, baterek mi rukama prošlo tisíce a pár vlastnoruční konstrukce i používám.

Naopak každé zařízení s lithiovou baterií obsahuje, jak správně popisuje Jandaxx, nabíjecí obvod, který nedovolí vyšší nabíjecí proud, nedovolí nabytí na více než 4,25V a vybytí pod 2,6V a k tomu ještě přes smbus posílá do zařízení info o stavu baterie a to nejen odhadované procento nabytí ale i spoustu dalších informací.

Ovšem, jak může někdo, koho živí prodej mobilů něco takového vypustit z pusy... leda že by měl tohle jako výmluvu pro neuznání reklamace.

Zbláznila se elektrika ?

20.5.2022 v 06:48 | Nahoru | #62
Já se prodejem mobilů neživím. Jen je velmi specificky používají zákazníci. A potřebují odolné telefony. Do nějaké ceny. Zákazník nezaplatí za každý mobil desítku. Takže se vybral nějaký typ, i podle tehdejší verze Androidu (specifická aplikace) . Postupně se odebralo možná 100 kusů. A postupně se ty telefony vrací na servis. Prakticky všechny s nafouklou baterkou. Kvůli stáří uz jsou nahrazovány jinými. Do teď hromadně DOOGEE. Ty jsou provozovány na stejných místech, naprosto stejným způsobem a stejnými lidmy. A už mají taky třeba 2 roky provozu. Akumulátory se v nich nenafukují. No a protože tohle je už dost velký statistický vzorek,, kdy skupina cca 100 zařízení se nějak konstantně chová a skupina několika set dalších zařízení se chová jinak pi stejné době provozu (DOOGEE už se distribuovalo mnohem víc), předpokládám, že v telefonech IGET bude nějaká konstrukční chyba. Treba že se přebíjejí, tedy se zahřívají, nebo jiná chyba v aku. Detailněji jsem se tím nezabýval, zrovna tohle není moje práce. Servis těchto zařízení řeší někdo jiný. My telefony primárně vůbec neprodáváme. To co jsem napsal, je odhad podle nějakého vzorku telefonů IGET a jiné značky, ne vyjádření do servisního protokolu kvůli záruce. Ty telefony jsou jednoúčelovka pro určitou činnost a skupinu pracovníků.

Zbláznila se elektrika ?

21.5.2022 v 08:08 | Nahoru | #63
Nechci téma mobilů a jejich nabíjení, dále rozvíjet, myslím, že tu už o tom bylo řečeno dost. Jsem zase o něco chytřejší a jsem rád, že nemusím mít obavy nabíjet svůj mobil na motorce, tedy když ho nenechám na přímém slunci. Ale tak nějak stále nevím, co oddělalo baterky mě a tchýni! Ani já, ani tchýně nemáme telefony žádné šunty. Já mám Huawei a tchýně Samsung a ani jeden mobil nebyl na přímém slunci. Já po výměně nabíječky, která dává jen 0,9A nabíjím novou vyměněnou baterku už třetím rokem a naprosto bez problému, tchýně to má stejně. Nemůže třeba hodně namáhaná elektronika v mob., když musí kompenzovat silnější proud, se zahřát natolik, že to ohrozí baterku?

Zbláznila se elektrika ?

21.5.2022 v 09:29 | Nahoru | #64
Větší proud z baterky není hlavní problém, telefon se ale při větší zátěži zahřívá uvnitř - pokud běží nějaká náročnější aplikace, která žere baterku a zahřívá procesory telefonu, nedej bože ještě ve flipovém pouzdru, tak mají komponenty uvnitř pěknou saunu.
Jinak spojení Huawei a kvalitní baterie je velice komické. Mám doma P8Lite, které trpí brutálním samovybíjením. U Samsungu (záleží na modelu) se občas nějaký zmetek taky najde ale většinou jsem Samsungovou baterku oddělal při používání navigace na starším telefonu. Dokázal s rozpálit tak, že se i samovolně vypl. Jinak se dokáže baterka nafouknout i když se telefon dlouhodobě nepoužívá - vybije se skoro na nulu a při následném nabití začne hezky kynout.

(reakce na) Zbláznila se elektrika ?

9.6.2023 v 18:23 | Nahoru | #65
mmks>
Ahoj,
mám také ZR-7S a skoro ten samý problém co m.z. Rovnou jsem změřil baterku a ta při zátěži šla na 6 V , tak jsem ji rovnou vyměnil. Dnes jsem jel poprvé s novou baterii a když jsem jí vzal za koule tak začala vynechávat, jako když nejde na čtyři ale na dva , občas trochu střelila a proti kopci se jí nechtělo tak moc, že až chcípla. Cestu domů jsem musel volit pokud možno bez kopců Když jsem jí rozjel tak na čtvrt plynu šla dobře, při přidání zase vynechávala. Myslíš, že by to mohlo dělat to relé?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
prestavba polokapotaze na nahace Kawasaki ZR 7 raull80 10 20.1.2023 v 20:35 kotzitzaq
Servis starších moto Táborsko Kawasaki ZR 7 m.z. 0 6.11.2022 v 12:00 m.z.


TOPlist