globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4
Mám problém s převodovkou. Motor jsem měl půlený z důvodu, že se 3 "škubala" v tahu. Po rozdělání jsem přišel na problém prasklé a ohnuté vidličky. Kolečka zubové spojky omleté neměly. Sesadil jsem motor dohromady. Problém stejný a navíc 4 vypadne úplně. Když jsem sundal víko spojky zjistil jsem, že tyčka vedení vidliček je povyjetá. Tyčku jsem zalepil a jel na testovací jízdu. Závada je ta samá, ale zatím jsem nezjistil zda vyjela tyčka znova. Nesetkal jste se někdo s podobným problémem? Děkuji za rady.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 06:54 | Nahoru | #1
Jak vypadalo drazkovani na hridelich? Odhadoval bych to na to. Nebo mas spatne vymezene vule.

4 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2012 v 07:29 | Nahoru | #2
Ahoj, můj názor: pokud máš v pořádku kola a vidličky (asi dávals novou..) tak bych to tipoval na ohnutou vodicí tyčku vidliček. Že je povyjetá (pokud není vypadlá) za normálních okolností nemá na nic vliv, určuje jen osu, po které se vidle pohybují. Sice mám 638, ale stejný problém jsem řešil. Tyčka má cca 7mm a když praskne vidlička (není to opotřebením, že..) přenese se náraz do tyčky. Ohyb zjistíš třeba na kusu rovnýho skla, mně to dělalo asi 3 mm.. Problém je, že když jsem loni kupoval novou, kurde ti turečtí soustružníci nejsou schopní, resp jsou tak šikovní, že i nová byla vrtule ne přímo křivá, ale šnek, (když jsem nasadil vidličky a otočil, pohybovaly se jejich konce milimetr sem tam) No, byla to jedna z úprav, co jsem chtěl udělat - do vidliček 8mm díry a vodicí tyčku z hlazenky 8 mm, která by se nemusela obrábět, je rovná a byla by i tužší. Navíc pokud je tyčky křivá, asi by vidličky opět trpěly. Čili i kdyby to bylo jinde, stejně to asi budeš muset rozhodit. Jezdit se tak nedá. Vymezovat vůle - nikdy jsem to nedělal, ve fabrice to taky nikdo nedělal, popírá to seriovou výrobu a nejde tady o setiny jako na pístech. Převodovku jsem řešil asi 3x, teď musím zaklepat, že asi mám díly, co si sedly. A vidličky samotné: I p. Růžička v Praze prodejna mi říkal, že není důvod, proč je měnit za frézované, pokud je převodovka ok. No a řekl bych, že ta tyčka je trochu taková achilova pata - Navíc kdo to rozdělá, koupí nový vidličky i když je třeba trochu vydřená (pro jistotu) ale tyčky se zdá rovná a ok, tak proč ji měnit.. A jsi tam kde jsi byl. Tak hodně zdaru.

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 08:15 | Nahoru | #3
laďa prášil> Dekuji za motivujici odpoved.

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 08:16 | Nahoru | #4
laďa prášil> pokusim se tu tycku vytahnout a zkontrolovat a pak vratit zpet. kdyz se to nepovede stejne musim pulit

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 08:18 | Nahoru | #5
V_i_c_i> vule jsem nemeril, hridele a zubove spojky byly na kolech pekne. jedine co jsem nasel byla ohnuta a praskla vidlicka kterou jsem vymenil. Domnival jsem se ze to je ten duvod proc vypadava 3

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 10:10 | Nahoru | #6
No tak to jsi mág, jestli ji vytáhneš bez půlení Nebo je to ten důvod poruchy

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 11:08 | Nahoru | #7
laďa prášil> Samozrejme ze to nepujde uz jsem na to koukal. ale zjistil jsem ze vidlicka na 3/4 kole lita nahoru a dolu. Jako by jedna cast vidlicky chybela

Naposledy editováno 27.03.2012 11:09:37

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 12:49 | Nahoru | #8
Zřejmě buď praskla nebo nebo se ulomil slabší spodní zobáček. Nebo něco jiné. Říkám zřejmě.


samozřejmě postavení vidliček je pak úplně jiné, než roznoběžné navzájem či kolmé k převodovce.... bohužel i 4qualt převodovka Puch předválečná co mám doma k porovnání je asi 5x lépe provedená, včetně robusních vidliček atd.. Tahle převodovka je tak trochu podle hesla "Trochu plechu, trochu lak - hotový je Hanomag"



Naposledy editováno 27.03.2012 12:59:25

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 12:56 | Nahoru | #9

laďa prášil píše: Ahoj, můj názor: pokud máš v pořádku kola a vidličky (asi dávals novou..) tak bych to tipoval na ohnutou vodicí tyčku vidliček. Že je povyjetá (pokud není vypadlá) za normálních okolností nemá na nic vliv, určuje jen osu, po které se vidle pohybují. Sice mám 638, ale stejný problém jsem řešil. Tyčka má cca 7mm a když praskne vidlička (není to opotřebením, že..) přenese se náraz do tyčky. Ohyb zjistíš třeba na kusu rovnýho skla, mně to dělalo asi 3 mm.. Problém je, že když jsem loni kupoval novou, kurde ti turečtí soustružníci nejsou schopní, resp jsou tak šikovní, že i nová byla vrtule ne přímo křivá, ale šnek, (když jsem nasadil vidličky a otočil, pohybovaly se jejich konce milimetr sem tam) No, byla to jedna z úprav, co jsem chtěl udělat - do vidliček 8mm díry a vodicí tyčku z hlazenky 8 mm, která by se nemusela obrábět, je rovná a byla by i tužší. Navíc pokud je tyčky křivá, asi by vidličky opět trpěly. Čili i kdyby to bylo jinde, stejně to asi budeš muset rozhodit. Jezdit se tak nedá. Vymezovat vůle - nikdy jsem to nedělal, ve fabrice to taky nikdo nedělal, popírá to seriovou výrobu a nejde tady o setiny jako na pístech. Převodovku jsem řešil asi 3x, teď musím zaklepat, že asi mám díly, co si sedly. A vidličky samotné: I p. Růžička v Praze prodejna mi říkal, že není důvod, proč je měnit za frézované, pokud je převodovka ok. No a řekl bych, že ta tyčka je trochu taková achilova pata - Navíc kdo to rozdělá, koupí nový vidličky i když je třeba trochu vydřená (pro jistotu) ale tyčky se zdá rovná a ok, tak proč ji měnit.. A jsi tam kde jsi byl. Tak hodně zdaru.



Nevím tedy jak konkrétně u 634, ale všech 250cm3 i 350cm3 minimálně do modelu 360 jsou pod koly vymezovací podložky, které tam tedy spousta lidí rádo nevrací. Vymezují axiální vůle hřídelí a pokud je tam nemáš tak si zrovna u trojky koleduješ na zničení hřídele i kola, resp. jejich drážkování. Ty konce se zakulatí a pak kvalty vyskakují.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 13:01 | Nahoru | #10
ano, máš pravdu, ale právě kývačková převodovka pracuje na jiném principu.
Myslím tím přesouvání páru kol jednou vidličkou u kývačky a jedním u 634 - čili jednoduše řečeno "neřadí" se pres drážkový hřídel ale přes boční ozuby či kolíky (634).

Naposledy editováno 27.03.2012 13:15:11

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 19:54 | Nahoru | #11
laďa prášil> Je to presne jak popisujes. Rozpulil jsem ho. Tycka vidlicek je do bananu a vidlicka na trojkoctyrkovem kole je stejna jako tvoje vyfocena.

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 19:55 | Nahoru | #12
laďa prášil> pekny vozejcek mas

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 20:27 | Nahoru | #13
Já na bývalých 350/634 párkrát po rozborce a sborce motoru měl taky problém s řazením či vypadáváním kvaltů. Takže poučen s předchozích nezdarů jsem vždy motor zavezl ke známému nechat vymezit vůle.. Měl to vždy za 5 minut a pak se už nikdy nestalo, že bych měl s vypadáváním rychlostí problém.. Na bývalé 640ce jsme měl motor rozhozený 3x, vždy vůle zkontzroloval a vždy to bylo OK. Ale bez kontroly bych už motor nikdy nedával dohromady..

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 20:28 | Nahoru | #14
to není můj, samozřejmě ne, to je Hanomag k té říkance...
Všechny poruchy na jawě jsem asi měl.... někdy stačí sáhnout do šuplíku do archivu.
Tyčku zkus sehnat novou, pokud seženeš origo jawa, je asi lepší. Vidličky kontroluj kolmost
Než nasadíš primár, vyzkoušej funkci převodovky, musí chodit perfektně, ušetříš práci.
Ale seš dobrej, že ses do toho hned pustil

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 20:44 | Nahoru | #15
Co jsem se ptal na 638 a dál se žádné vůle nekontrolovaly a ani nevím kde.. Prostě se to obrobilo a smontovalo, axiální vůli má i vidlička, vedení v automatu... prostě když to normálně dobře složíš z dobrých dílů, tak ne na 100, ale snad na 99% by to mělo chodit dobře. Hřídele točit lehce, rychlosti zapadávat jednoznačně. Když ne, lepší zkontrolovat hned jak pak řešit problém a motor v rámu.
Otázka co na tom kontroloval, ale nepochybuju, jenom prostě nevím. Nejsem takovej technik.
Každopádně možná je někdy postup: necitlivé řazení = ohlá tyčka = vyskakují rychlosti = nové vidličky za ošoupané, přidřené = nové neošoupané = to se kousne = vysype se to = koupí se vše nové + "vymezí se vůle" a výsledek = že je to dobré tak bych to viděl.
Ta tyčka je asi stejně záludná jako prasklá či vydřená vypínací vidlička spojky, kdy pak lidi mění často celou spojku a "je to lepší" ale příčina obvykle není odstraněna. Jak lepší? to musí být bezvadné prostě.
Necitlivé řazení - možná kvůli spojce. Někdo prostě kope rychlosti 1234 a prostě je lepší 1-2-3-4, čili plynule citlivě vyřadit a zařadit. Víceméně citlivě, podle situace.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 20:49 | Nahoru | #16
Tak je vážně pravda, že na bývalé 640ce se vůle nikdy neseřizovaly, dokonce ani po výměně předlohové hřídele. I v 95tis km fungovala převodovka bez problémů.. A asi by i fungovala dál..

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 20:50 | Nahoru | #17
a zapoměl jsem - pokud je kolo dobré, prohlídni si drážku na vidličku na kole, jestli v tom není nějaký materiál nebo není vydřená. Jednou jsem ji padřenou čistil od zbytků kovu na soustruhu, kolo upnuto a do drážky jsem vsunul zabroušený kousek ulomeného rezacího kotouče z flexky. Bez flexky teda.. šlo to dobře. Aby ti to hned neničilo vidličku.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 20:51 | Nahoru | #18
Ale s 634 jsem párkrát dopadl tak, že jen po rozpůlení a složení (bez žádných zásahů do převodovky) už vypadávaly kvalty.. Nevím, co se mohlo posunout, ale něco se prostě posunulo a byl problém..

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 21:00 | Nahoru | #19
c.j.> no jo... znám tu story

(reakce na) jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

27.3.2012 v 21:01 | Nahoru | #20

c.j. píše: Ale s 634 jsem párkrát dopadl tak, že jen po rozpůlení a složení (bez žádných zásahů do převodovky) už vypadávaly kvalty.. Nevím, co se mohlo posunout, ale něco se prostě posunulo a byl problém..



a kontrolovals tyčku? i když nic neposuneš, stačí otočit křivou tyčku a mění se všecko

Naposledy editováno 27.03.2012 21:05:39

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

4.4.2013 v 15:25 | Nahoru | #21
Zdar, mam rovnaký problem. Motorku som mal 8 rokov všetko super. a nechal som si spraviť vybrus. poskladal nakopla na prvy šup prešiel 20km všetko super. Na druhy den kopol a ejha 4ka vyskakuje a zaskakuje. práve som to rozpulil a mam tam rozbite diery na ozubenom kolečku na pravom kartri, vymenim. Takže chyba može byť v tých vymedzovacích podložkách? myslim že kupim nove aj vidličky aj novu vodiacu tyčku. Čo je ešte dobre vymeniť? Vďaka, na ozbuených kolečkach nevidno ani naznak opotrebenia. dik

https://plus.google....hkey=CIzQ_ez1wIHtvQE

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

4.4.2013 v 15:49 | Nahoru | #22
No, je to 634, to neznám úplně dobře, mám 638 a někdo tvrdí, že to je jiné, nevím. Chce to rozdělat a podívat se, vidličku kupuj jen pokud jsou špatné, vydřené, ohnuté, ulomené.. jinak je zbytečné vyhazovat peníze. Tyčka to samé, polož na rovnou plochu a otoč, uvidíš, jestli háže. I nové hážou... díry v kolečku- obvykle je otlačená hrana kolečka, pokud je to moc, nebo jinak poškozené, tak to je asi lepší vyměnit, ale dá se to opravit. Vymezovací podložky ti neporadím, já žádné nemám. Jestli ti 4ka vapadává a zapadává, tak by to mohlo být těmi dírami v kole, že vytlačují přesuvné kolo.

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

4.4.2013 v 17:49 | Nahoru | #23
nechce tu pridať fotky tak hodim odkaz.

https://plus.google....hkey=CIzQ_ez1wIHtvQE

uplne dole su fotky kolečok a vydličiek a tej tyčky, ta tyčka je uplne rovnučka, tie vydličky by som kupil nove, možno su vydrete dierky v nich. Ak nebudu drahe asi kupim.

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

4.4.2013 v 22:44 | Nahoru | #24
Vidličky jsou docela drahé. To kolo je špatné a může to být příčina toho stavu. Omačkané díry musí mít kolmou stěnu, kdybys měl možnost to srovnat, někde na děličce, dá se kolo použít. Díra nemusí být kruhová.

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

7.4.2013 v 09:37 | Nahoru | #25
Pri prvnim puleni jsem menil vidlicku, delalo to to same, po druhem puleni jsem vymenil jen vidlicku a tycku na vidlicky byla ohnuta.



pukud je ohnuta nataci se jak se ji chce, ale vzdy tak ze vidlicka je v poloze castecneho vysunuti ze zubove spojky. Pak samozrejme muze byt ohoblovana zubova spojka na koleckach

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

8.4.2013 v 08:49 | Nahoru | #26
Moja chyba, ja som si to vobec nevšimol, mam uplne prasknutu vydličku a ohnutu, budem asi meniť obidve. na konci albumu https://plus.google...=pwa&gpsrc=pwrd1

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

8.4.2013 v 17:29 | Nahoru | #27
No, tvoja chyba, jak píšeš. Dobře složená převodovka z dobrých dílů musí fachat. Otázka, proč se něco kurví: Jebání kvaltů když se motor netočí a třeba zdechne z kopce, to je masakr pro převodovku. Zastavit a nastartovat nebo zastavit a zařadit, pak roztlačit. Jestli máš automatické vypínání spojky, tak někdy je automat vadný, nejde seřídit, no a ne hrubá síla... převodovka musí řadit lehkým tlakem při otáčení kol. Jinak se dřív nebo pozděj něco posere a stačí na to ta ohnutá poddimenzovaná tyčka.

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

21.4.2013 v 13:34 | Nahoru | #28
no tak to je všetko cely príbeh :D
https://plus.google....=pwa&gpsrc=pwrd1

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

21.4.2013 v 20:23 | Nahoru | #29
takže normálně to chodí?

jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4

21.4.2013 v 23:21 | Nahoru | #30
ješte kostra https://plus.google.../5856391502461789345 trva to dlouho lebo sa s tým serem s každou drobnosťou. chcem to mať tip top. do piatku to bude hotove dúfam a potom dám info :)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz jawy 350 ze zahranici Jawa 350/634 krystofvelecky 2 Včera v 23:21 Kohlstein
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.


TOPlist