Stoupání závitů na šteftu je 1,5 tam by neměl být problém.
Známý zámečník mi řekl, že původní (poškozený) šteft je metrický, to mi potvrdili i ve fabory. Koupil jsem tam tedy nový metrický šteft , ale nejde na něj napasovat nová matice koupena z wemoto určená přímo na tento šoubový spoj (na původní šteft tato matice pasuje). Běžná metrická matice (koupena ve fabory) jde na ten nový metrický šteft bez problémou. Do unašeče rozety nový šteft taky nejde, ale tam nejde ani původní, takže je tam asi bordel z lepidla.
Na puvodní šteft poškozený i nepoškozený mi nejde našroubovat běžná metrická matice.
Je možné poznat pohledem "by oko" profil závitu metrický od např palcového, whitworthového?
Optávané osoby mi tvrdili, tedy když jímaly v ruce původní štefty, že se jedná o metriku a to celkem s velkou jistotou.
V TP je napsaná země původu Japonsko, znamená to, že se to montovalo tam?
Co byste řekli že tam bude za závit?
Jak dostat staré lepidlo ze závitu? Ředidlem?
Předem dík
SOLVED: Vážně se jedná o metrický závrtný šroub s rozdílným stoupáním. V unašeči je stoupání závitů 1,5mm, závity spoje přítlačná matka - šroub jsou jemného stoupání 1,25. Není to běžný šroub a nemaj ho všude, ale neměl by být problém to vyrobit na zakázku. Ale co jsem se díval, kawa tyto závrtné šrouby stále používá a je i v nových modelech, takže by to nemělo být problém sehnat. Ja si nakonec počkám na dodávku od kluků s partsdepot, neboť by se mělo jednat o běžne dostupné zboží s dobou dodání do 6 dní. Ještě dodám, že se jedna o šroub do litiny (možná do litiny hliníku, teď přesně nevím) a ocásek je delší (šroub do kovu má ocásek kratší).
Co se týče toho, že se novému šroubu nechtělo do unašeče... Kamarád po odborném shlédnutí závity v unašeči odborně označil za "vymrdané" (lehce deformované běžným opotřebením) a měl by se to pořešit protáhnutí závitníkem.
Jinak zajišťovací lepidlo hodlám použít, dle manuálu středněpevnostní. Jedná se o spoj, který je vlastně potřeba rozebrat, jen když se poškodí samotnej šroub a ty tam budu dávat nové, takže tak. Příště holt budu dávat většího majzla na utahovací moment matic.
Ještě jednou díky za účast v diskuzi, byla pro mne přínosem
Uzavřeno 26.03.2012 v 22:09 uživatelem reeva
Naposledy editováno 26.03.2012 22:09:06
Naposledy editováno 24.03.2012 10:49:55
Tak jsem mu "trochu" přejel závity šmirglem (zmenšil se průměr) a už to šlo
Průměr puvodního šroubu a nového metrického jsem měřil, ale mám jen starou šupleru a rozdíl se mi nepodařilo prokazatelně naměřit (nějaká setina mm tam určo bude).
Asi zatnu zuby, počkám na origo náhradu a nebudu vymýšlet hovadiny. Stejně ten metrickej šteft má kratšího ocasa a větší přítlačnou matku (matka má na rozdíl od originálu standardní 1.5 stoupání ), ještě by mi házelo zadní kolo
Naposledy editováno 24.03.2012 15:14:09
edit: M8 = 1,25
M12= 1,75
Naposledy editováno 24.03.2012 16:44:26
Řeším tedy už jen to, proč obyčejný metrický závrtný šroub do kovu nejde našroubovat do unašeče rozety, přičemž chyba není ve stoupání závitu.
Teoreticky tedy může jít o whitworthuv závit se stejným stoupáním, ale to by bylo potřeba ověřit u soustružníka spešl měrkou
Nebo je v závitech unašeče "nalisovaný" bordel.
Tak me napadlo... šrouby do litiny a šrouby do kovu se dělají dle normy se stejnými průměry závitu?
EDIT: Tak prej šrouby do litiny a šrouby do kovu sou stejné :)
FINAL EDIT: Vyřešeno viz edit v úvodu.
Naposledy editováno 26.03.2012 21:46:09
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | m.z. | 65 | 9.6.2023 v 18:23 Čouda112 |
prestavba polokapotaze na nahace Kawasaki ZR 7 | raull80 | 10 | 20.1.2023 v 20:35 kotzitzaq |