bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Profil závitu
Zdar! Možná zakládám zbytečný dotaz, ale už nevím, co si mám myslet. Poškodil jsem dva štefty na unašeči rozety (spojují unašeč a rozetu). Z partsdepot mám objednané nové, ale nemám představu, kdy by mohli přijít.

Stoupání závitů na šteftu je 1,5 tam by neměl být problém.

Známý zámečník mi řekl, že původní (poškozený) šteft je metrický, to mi potvrdili i ve fabory. Koupil jsem tam tedy nový metrický šteft , ale nejde na něj napasovat nová matice koupena z wemoto určená přímo na tento šoubový spoj (na původní šteft tato matice pasuje). Běžná metrická matice (koupena ve fabory) jde na ten nový metrický šteft bez problémou. Do unašeče rozety nový šteft taky nejde, ale tam nejde ani původní, takže je tam asi bordel z lepidla.

Na puvodní šteft poškozený i nepoškozený mi nejde našroubovat běžná metrická matice.

Je možné poznat pohledem "by oko" profil závitu metrický od např palcového, whitworthového?
Optávané osoby mi tvrdili, tedy když jímaly v ruce původní štefty, že se jedná o metriku a to celkem s velkou jistotou.

V TP je napsaná země původu Japonsko, znamená to, že se to montovalo tam?
Co byste řekli že tam bude za závit?

Jak dostat staré lepidlo ze závitu? Ředidlem?

Předem dík

SOLVED: Vážně se jedná o metrický závrtný šroub s rozdílným stoupáním. V unašeči je stoupání závitů 1,5mm, závity spoje přítlačná matka - šroub jsou jemného stoupání 1,25. Není to běžný šroub a nemaj ho všude, ale neměl by být problém to vyrobit na zakázku. Ale co jsem se díval, kawa tyto závrtné šrouby stále používá a je i v nových modelech, takže by to nemělo být problém sehnat. Ja si nakonec počkám na dodávku od kluků s partsdepot, neboť by se mělo jednat o běžne dostupné zboží s dobou dodání do 6 dní. Ještě dodám, že se jedna o šroub do litiny (možná do litiny hliníku, teď přesně nevím) a ocásek je delší (šroub do kovu má ocásek kratší).

Co se týče toho, že se novému šroubu nechtělo do unašeče... Kamarád po odborném shlédnutí závity v unašeči odborně označil za "vymrdané" (lehce deformované běžným opotřebením) a měl by se to pořešit protáhnutí závitníkem.

Jinak zajišťovací lepidlo hodlám použít, dle manuálu středněpevnostní. Jedná se o spoj, který je vlastně potřeba rozebrat, jen když se poškodí samotnej šroub a ty tam budu dávat nové, takže tak. Příště holt budu dávat většího majzla na utahovací moment matic.

Ještě jednou díky za účast v diskuzi, byla pro mne přínosem


Uzavřeno 26.03.2012 v 22:09 uživatelem reeva

Naposledy editováno 26.03.2012 22:09:06

Profil závitu

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2012 v 10:05 | Nahoru | #1
existují měrky a zkušenej soustružník to dá okem, nic nelep, najdi si něco o stoupání závitu

např. 1, 1.25,1.5,1.75,2 jako nápověda stačí

Naposledy editováno 24.03.2012 10:06:39

Profil závitu

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2012 v 10:13 | Nahoru | #2
''Palcovej'' tam nebude stoprocentně, protože s nim se spojujou trubky, whitworthův se už moc nepoužívá, takže tam podle mě musí bejt metrickej. Třeba tam je jemnej závit, nebo naopak, nevím....

Profil závitu

24.3.2012 v 10:35 | Nahoru | #3
Je fakt, že ten ocásek šteftu má jemnější stoupání, proto na ten neorigo šteft z fabory tá nová matka z wemoto nejde. Ale zbytek šteftu je stoupání 1,5 a do unašece moc nejde. Nejspíš tam asi budou zbytky závitu šteftu nebo nevím co (závity původních šteftů nevypadaj poškozeně). Předpokládám že nejlepší řešení bude nechat závity v unašeči protáhnout závitníkem u někoho šikovného, což? A počkat na ty original náhrady z partsdepot (ve fabory mě právě navedli, že ten ocásek bude mít stejné - standardní - stoupání (měl jsem na tom poškozeném ocásku naprasenou matkun 1.5, takže tam nějak moc prostoru pro měření nebylo ) , a že jinak by se šteft s různým stoupáním musel vyrobit na zakázku)...

Naposledy editováno 24.03.2012 10:49:55

Profil závitu

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2012 v 14:16 | Nahoru | #4
Změř průměr závitu. Profil od oka nepoznáš, rozdíl mezi 60stupni u metriky a 55 stupni u W okem nedáš, zásadní je použít měrky a máš jasno. Jinak klidně by to mohl být Whitworth, je blbost, že se už moc nepoužívají, právě naopak, používají se pořád dost často. Navíc jak už zaznělo, může být stoupání závitu z jakého koliv důvodu mimo standart. Nejlépe fakt použít závitové měrky, každý slušný soustružník je má - oboje, jak "M", tak "W".

Profil závitu

24.3.2012 v 14:51 | Nahoru | #5
Zkoušel jsem závity v unašeči čistit různými způsoby (WD + rotující točený kartáč, ředidlo + upravený zubní kartáček, proškrábnutí závitů ostrým hrotem) a původní šteft (s poškozeným ocasem) už šel našroubovat volně. Ale novej metrickej furt ne.

Tak jsem mu "trochu" přejel závity šmirglem (zmenšil se průměr) a už to šlo

Průměr puvodního šroubu a nového metrického jsem měřil, ale mám jen starou šupleru a rozdíl se mi nepodařilo prokazatelně naměřit (nějaká setina mm tam určo bude).

Asi zatnu zuby, počkám na origo náhradu a nebudu vymýšlet hovadiny. Stejně ten metrickej šteft má kratšího ocasa a větší přítlačnou matku (matka má na rozdíl od originálu standardní 1.5 stoupání ), ještě by mi házelo zadní kolo

Naposledy editováno 24.03.2012 15:14:09

Profil závitu

24.3.2012 v 16:42 | Nahoru | #6
aje to opravdu 1,5? nemůže to bejt 1,25. na šupleře poznáš piču, nejlepší jsou měrky nebo použij šroub M10 ten má stoupáni 1,5 a když uvidíš že na sebe pasujou tak je to ok. nebo změř 10mm šroubu a spočítej závity. ty závity bych projel závitníkem každopádně

edit: M8 = 1,25
M12= 1,75

Naposledy editováno 24.03.2012 16:44:26

Profil závitu

24.3.2012 v 17:13 | Nahoru | #7
Ano zcela určitě má delší část šteftu (která se šroubuje do unašeče) stoupání standardní pro M10 tj. 1,5mm a ta kratší část má jemnější stoupání 1,25mm.

Řeším tedy už jen to, proč obyčejný metrický závrtný šroub do kovu nejde našroubovat do unašeče rozety, přičemž chyba není ve stoupání závitu.

Teoreticky tedy může jít o whitworthuv závit se stejným stoupáním, ale to by bylo potřeba ověřit u soustružníka spešl měrkou
Nebo je v závitech unašeče "nalisovaný" bordel.

Tak me napadlo... šrouby do litiny a šrouby do kovu se dělají dle normy se stejnými průměry závitu?
EDIT: Tak prej šrouby do litiny a šrouby do kovu sou stejné :)

FINAL EDIT: Vyřešeno viz edit v úvodu.

Naposledy editováno 26.03.2012 21:46:09
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112
prestavba polokapotaze na nahace Kawasaki ZR 7 raull80 10 20.1.2023 v 20:35 kotzitzaq


TOPlist