globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zahřívání zas a znovu...
19.3.2012 v 13:09
Včera se mi poprvé dostal do rukou českej manuální k mojí motorce a tam jsem se dočet, že motorka je připravená k jízdě, pokud se ručička teploměru posune nad C. Prej mám studenej motor zahřívat sytičem 30s, a pak udržovat otáčky plynem až se motor dostatečně ohřeje pro jízdu. Musím říct, že to teda většinou dělám jinak. Když motorku vytáhnu z garáže tak nastartuju, zapnu rukavice a pomalu vyjedu (toto platí když je venku zima, tj. 5-15 °C). Ihned po vyjetí (tak při přeřazení na 2) vypínám sytič a jedu bez vytáčení motoru tak 5-10 km a pak už je zahřátá (ovšem když je zima jako dneska, tak se zahřívá déle). Škodí to více motoru než jí zahřívat plynem na místě? Nebo se lépe zahřeje před jízdou a tudíž je menší opotřebení motoru???

Uzavřeno 29.03.2012 v 08:55 uživatelem Mike70

Zahřívání zas a znovu...

19.3.2012 v 13:21 | Nahoru | #1
Zahříváš ji (pomalou jízdou s nízkými otáčkami) naprosto dobře

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání zas a znovu...

19.3.2012 v 13:24 | Nahoru | #2
A kdo myslíš ze ti to tu řekne?
Musel bys mit 2 stejne motorky, stejně podmínky, jednu zahřívat tak a druhou tak a po deseti letech to rozebrat a zkoumat mikrometrem opotřebení.
Já osobně sednu a jedu.
Teploměr nemám, manuál jsem nečetl.

Zahřívání zas a znovu...

19.3.2012 v 14:08 | Nahoru | #3
Seikos má pravdu.
Oni v návodu píšou ten postup z preventivních důvodů. Spousta lidí by po usednutí na tu motorku hned tahala za plynem.
Takhle na volnoběh(pokud si lidi ten návod přečtou) má výrobce jistotu, že není nezahřátý motor v záběru ve chvílích kdy se olejový film nanáší na pracovní plochy motoru a zahřívá se na svou optimální teplotu pro kvalitní mazání.
Proto je postup napsaný v manuálu víc blbuvzdorný!!!
Pokud nejsi blb a zahříváš motor jízdou tak jak píšeš, netaháš za to prudce zbytečně, nejezdíš ve vysokých otáčkách a nebrzdíš moc motorem, dělej to dál, tak jak to děláš a motorce jen prospěješ. A tvůj postup má ještě jedno pozitivum. Pokud máš nerezové svody, zůstanou déle v původní barvě a nebudou žloutnout tak brzo, protože se budou chladit jizdou!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání zas a znovu...

19.3.2012 v 17:44 | Nahoru | #4

dva_hrnce píše: A kdo myslíš ze ti to tu řekne?
Musel bys mit 2 stejne motorky, stejně podmínky, jednu zahřívat tak a druhou tak a po deseti letech to rozebrat a zkoumat mikrometrem opotřebení.
Já osobně sednu a jedu.
Teploměr nemám, manuál jsem nečetl.



Prozatím jsme totiž nezkoušel, za jak dlouho se dá zahřát motorka na místě před jízdou. Mám totiž zkušenost, že pokud je méně jak 10°C, tak se ručička nad C (na provozí teplotu) dostane až tak za 10km. Jestli by pak nebylo lepší déle zahřívat před vyjetím... zkusím a pak to sem napíšu

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání zas a znovu...

19.3.2012 v 18:13 | Nahoru | #5
http://auto.idnes.cz...211244_ak_aktual_fdv

a ještě k motorům:

http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap1.htm

Naposledy editováno 19.03.2012 20:23:50

Zahřívání zas a znovu...

19.3.2012 v 18:26 | Nahoru | #6
Děláš to dobře. Dělám to taky tak. Nastartuju, dooblíknu se, zavřu vrata, to už mám sytič jen tak na 1/2 nebo na 1/3, nasadím helmu, rukavice, pomalu vyjedu a současně s tím zavírám sytič. Prvních pár km jedu normálně jako člověk (pak snad taky ) Moje motorka stejně nic závratného netočí, takže nějaké vytáčení při běžné jízdě nepřipadá v úvahu. Kdybych měl u Transalpa čekat, až se pohne ručička teploměru, tak bych s ním teď ráno, když je 5 nad nulou, smrděl u baráku hodinu...

(reakce na) Zahřívání zas a znovu...

19.3.2012 v 18:35 | Nahoru | #7

PatMatbanda píše: http://auto.idnes.cz/jak-si-pri-zimnim-startovani-neznicit-motor-fmj-/automoto.aspx?c=A080817_211244_ak_aktual_fdv

a ještě k motorúm:

http://www.mjauto.cz...tor/kap1.htm [/quote]

Ten první článek je , ale ten druhej, ten je teda Už dlouho jsem si celý ten moto-zázrak takhle pěkně v celku neosvěžil. Dík

(reakce na) Zahřívání zas a znovu...

19.3.2012 v 18:58 | Nahoru | #8

Mike70 píše: Prozatím jsme totiž nezkoušel, za jak dlouho se dá zahřát motorka na místě před jízdou. Mám totiž zkušenost, že pokud je méně jak 10°C, tak se ručička nad C (na provozí teplotu) dostane až tak za 10km. Jestli by pak nebylo lepší déle zahřívat před vyjetím... zkusím a pak to sem napíšu


Hele já mám vzduchace a pokud neni 25 ve stínu tak se motor ohreje tak akorat při popojízdení ve městě a pak to jde zas dolu, treba na 60-70 stupňů, víc ani prd. (Teploměr nemám, ale toto jsou zkušenosti guzzistů co maj teploměr místo zátky na olej)
Ale olej maže od daleko nižších teplot, takže je zbytečné to hrotit.
Na místě to bude vždy trvat déle než za jízdy, takže to dělej jako doteď a pohoda

Zahřívání zas a znovu...

19.3.2012 v 19:06 | Nahoru | #9
tak třeba tohle udělat u kawy po 30s vypnout sytič a vyjet tak to bude škubavá jízda...jiný kraj jiný mrav jak se říká.

Zahřívání zas a znovu...

23.3.2012 v 11:29 | Nahoru | #10
Tak jsem to zkoušel s tím zahříváním na místě a ani po 5 min. se ručička nedostala na C. Takže zůstanu při zahřívání pomalou jízdou... Jinak mně to nijak necuká ani studený.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koukám po lacinější motorce do 50 0... Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Kawasaki ER 5 jira123 8 12.10.2022 v 16:02 jira123
"Brousící" zvuk při zavřeném plynu ... Honda CBF 500 Wolfikkt 7 24.6.2022 v 14:12 Slávek-TDM
Honda CBF 500 Nestartuje Honda CBF 500 SemiBiker 17 19.6.2022 v 17:23 ja1
Paralelní dvouválec [1, 2] Honda CBF 500 Mike70 31 27.5.2022 v 13:18 TomasNBK
Zvláštně sjetá pneumatika Honda CBF 500 Zdencek1 17 27.4.2022 v 13:50 jandam


TOPlist