bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Napínák
27.2.2012 v 18:45
Zdravím všechny,
omlouvám se pokud jsem založil téma, které už se tu třeba řešilo, snažil jsem se pilně
hledat na fóru, ale mám spoustu otázek na které jsem odpovědi nenašel. Na podzim 2011 jsem
se stal šťastným malitelem KLR 650 (r.v. 1996), ale jediný co mi zatím kazí dojem z téhle
motorky, je až panický strach ze stavu napínáku. Prosím Vás, můžete mi poradit dřív než se
začnu zbytečně hrabat v motoru, jak se starat o tuhle součástku? Je to až tak velký problém,
nebo je to trochu nafouknutá bublina? Jak často ten napínák praská? A když praskne, co to má
za následky, kousne se mi motor a vlítnu pod protijedoucí auto, nebo to prostě přestane
táhnout? Myslíte že stačí pravidelně ( klidně každých 500 Km ) povolit a utáhnout ten
šroubek pod tou gumovou zátkou? Nebo třeba preventivně každý jaro sundat dekl motoru a ten
napínák vyměnit za nový? Taky jsem koukal, že od r. 2008 se dělá ten napínák asi trošku
robustnější, dal by se eventuelně použít i ve starších ročnících? Neexistuje třeba nějaký (
v Česku běžně dostupný ) upgrade, který by tento problém vyřeší jednou provždy? Taky bych
byl vděčný za nějaké foto nebo video jak na to
Díky moc za každou radu pro začátečníka.

(reakce na) Napínák

26.5.2012 v 21:04 | Nahoru | #31
killabees> To si piš že tam je Rozhodně nejdřív vypustit

1 reakcí na tento příspěvek Napínák

26.5.2012 v 22:07 | Nahoru | #32
stačí hodně nahnout na bok, líp na to vidíš a snad ještě je dobré ucpat ten otvor pod napínákem, poprvní když jsem to rozdělával tak mi tam padla podložka a je to docela sranda to lovit ven

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

2.6.2012 v 17:48 | Nahoru | #33
tak jsem sundal ten kry, a pružina je v celku, ale zjistil sem že mám problém jak papírek. Že mám ten napínák už cca ve 2/3 té kruhové výseče, pružinka už je nadoraz. Jak je to možní, není pružinka už unavená? Nebo bude už vytahanej řetěz? Mám ale najeto jen přes 20tis.km. díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

2.6.2012 v 20:58 | Nahoru | #34
killabees> Teoreticky bys měl ve stadiu když pružina nezabírá měnit řetěz.Prakticky to stačí napnout ručně a jezdit dokud ti bude stačit napínák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

2.6.2012 v 22:48 | Nahoru | #35
Anti> já si myslím, že bude jen vytahan pružina, za 20 tisic se nemuže vytahat řetěz, a navíc "papírek" to měl to samé, když tam montoval ten lepší napínak, a jak ho tam dal, tak měl po problému, kolik stojí a kde se dá kiupit ten řetěz, nikde sem to nenašel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

3.6.2012 v 08:00 | Nahoru | #36
killabees> Babička říkávala "myslet znamená ho.no vědět...
Za prvé:Ta pružina není až do konce dráhy toho napínáku od výroby
A za druhé:Jak by se mohla pružina vytahat,když se skoro nenatahuje?Pružina "pracuje" pouze v okamžiku,kdy povolíš šroubek co aretuje napínák.
Řetěz můžeš natáhnout vcelku rychle.Stačí,když na motorce bude jezdit "mladý uživatel" pro kterého je slovo údržba sprosté slovo.Ten si nezjistí,že řetěz je potřeba pravidelně dotahovat.Když se pak povolí,tak ho rázy velmi brzy natáhnou.
Odkaz na napínák máš tady na tom vláknu,na řetěz stačí kouknout sem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

3.6.2012 v 09:24 | Nahoru | #37
Anti> ten řetě zvládnu vyměnit bez nějak servisní nářadá(stahováky atd..) Je nytovaný nebo má spojku? Na tom odkazu sem to nenašel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

3.6.2012 v 09:27 | Nahoru | #38
killabees> našel jsem ten řetěz jen v orignálních dílech ale za 2700, levnější nikde není (neoriginální)???

(reakce na) Napínák

3.6.2012 v 11:31 | Nahoru | #39
killabees> ještě mě napadlo, co kdybych tu originální pružinu zkrátil, nebo jí vyměnil za jinou kratší,pak by napínala dál, a nemusel bych řetěz napínat se sundaném krytu. Jak často by se měl řetez napínat? Stačí třeba 1000km? To by až tak nevadilo, sundat jednou za 1000km boční kryt,ale sundávat to každých 200km, tak bych tu motorku radši pustil ze skály.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák

3.6.2012 v 12:24 | Nahoru | #40
Řetěz vyměníš bez speciálního nářadí.Je vcelku.Bohužel jiný než originál jsem nikde nikdy nenašel.
Pružinu si zaměň(uprav) jak se ti hodí,ta jen natahuje napínák.
Došponovat řetěz stačí tak po pěti tisících.Kdybys šponoval po 200km tak máš za chvilku řetěz s dvojnásobnou délkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

3.6.2012 v 12:32 | Nahoru | #41
Anti> takže když si zkrátím tu pružinu, a napínák nebude volný (bude napínat), tak řetez měnit nemusím? Až bude napínák na kocni, tak až potom vymněním řetěz, pochopil jsem to dobře?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

3.6.2012 v 14:07 | Nahoru | #42
killabees> Ano,pochopil jsi to dobře.Jediné co to obnáší,je držet ten řetěz dostatečně napnutý.KLR které jsem měl,byly většinou s řetězem na doraz.Takže jsem vždy radši otevřel víko a řetěz napnul ručně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

3.6.2012 v 14:21 | Nahoru | #43
Anti> tak to je teda lepší tu pružinku radeji vytahnout aby ještě nepraskla a neudělala nejakou paseku v motoru, a napínat to ručne, jak říkaš .Protože je stejně na nic, když už je na doraz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

3.6.2012 v 20:54 | Nahoru | #44
killabees> Zbyly mi 2 pružinky, které jsou obě kratší než ta originální a také jsou z jiného materiálu, který by měl vydržet nimimálně tu životnost řetězu. Jsou k vidění na mojí fotce se starym napínákem vedle starý originální pružinky. Můžu ti jednu z nich poslat, páč jsem ani jednu z nich nepoužil...

(reakce na) Napínák

4.6.2012 v 15:00 | Nahoru | #45
papirek> Ok, to by si byl hodnej. Co za níc chceš? Jinak adresu ti teda pošlu soukromou zprávou.

Naposledy editováno 04.06.2012 15:03:45

Napínák

4.6.2012 v 16:57 | Nahoru | #46
Ještě jeden tip, na jedné fotce v manuálu je vidět, že pružina je z obou stran opatlaná podle mě silikonem aby při prasknutí nepadla do motoru. Já to tak mám pro klid.

2 reakcí na tento příspěvek Napínák

12.7.2012 v 17:44 | Nahoru | #47
co se stane když ten napínák praskne nebo se nedotahuje? já totiž ujel asi 3000 km bez jakýho-koliv řešení tohodle problému a moto přestalo ject, začalo to ubírat až se to zastavilo . takže jestli je to napínákem jak hodně sem v pi.če?

(reakce na) Napínák

12.7.2012 v 18:08 | Nahoru | #48
David12345> mě praskla pružina a cestovala motorem a jeden kus byl v tom sítku u spojky a představa, že by se to dostalo někam mezi zuby nebo do ložiska na klice a kouslo se to je děsivá

(reakce na) Napínák

12.7.2012 v 20:57 | Nahoru | #49

David12345 píše: ...moto přestalo ject, začalo to ubírat až se to zastavilo ...


To spíš vypadá že si to zadřel...

1 reakcí na tento příspěvek Napínák

12.7.2012 v 21:27 | Nahoru | #50
To sem slyšel po telefonu i od známýho ze servisu.. a asi to tak bude

(reakce na) Napínák

12.7.2012 v 22:55 | Nahoru | #51
Já pro jistotu vyměním ten napínák za model co se dával od roku 2008. ten už je o hodně robustnější, ten by prasknout neměl. Se divím že na to v Kawasaki přišly až v roce 2008, když je to slabina KLR od jakživa.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák

13.7.2012 v 11:54 | Nahoru | #52
To je fakt, ze cca od tohodle roku se delaj ty napinaky robustnejsi, ale bohuzel praskaji taky! Porad to vyrabi jako svarenec z nekolika kousku, takze si myslim ze uz od vyroby je v tom napinaku jiste pnuti, a vybrace a dalsi pnuti v motoru potom dokonaji dilo zkazy a je vymalovano. Proto jsem se ja rozhod koupit ten napinak co delaj v americe, je to vyfrezovany z jednoho kusu a navic z jineho materialu. Ty pruzinky jsou taky z jineho materialu a navic kratsi, takze neprestanou vykonavat svoji praci v pulce zivotnosti retezu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

13.7.2012 v 21:31 | Nahoru | #53
papirek> Nikde jsem se nedočetl, že by praskaly i po roce výroby 2008. Aby to nebyl zase nějaký obchodní trik ze strany Američanů, aby si majitelé KLR kupovaly napínaky od nich. Díval jsem se do katalogu partsdepot, a i ty pružinky nahradily jinýma od roku 2008, jde to vidět v katalogu dílu podle čísla objednávky. Zřejmě nebude napínat napínák až do konce, ale bude pevnější.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

13.7.2012 v 22:08 | Nahoru | #54
killabees> tady je o tom nějaké krátké povídání. Do jaký míry je to pravda nebo reklamní tah, nevím.



celé je to tady:

http://www.happy-tra...KLR650-doohickey.pdf

(reakce na) Napínák

13.7.2012 v 22:20 | Nahoru | #55
papirek> Tak v překladu tam je napsané, že kvalita napínáku od roku 2008 se zlepšila ale pořád nedosahuje kvality jejich napínáku, to se ani nedivím, když ho dělají s kaleného nerezu. Ale i tak je o 100% pevnější jak ten původní. A to mi stačí. věřím že ten z ameriky, je lepší, ale to poštovný mě za to nestojí. Do teď mám v motorce originál a nezlomil se,a ani pružinka, tak ten robustnější určitě vydrží. Ostatním majitelům KLR když se zlomil napínák, tak ho určitě nahradily tím stejným.

Naposledy editováno 13.07.2012 22:25:09

Napínák

14.7.2012 v 07:32 | Nahoru | #56
Podle mně je to hlavně o údržbě.Největší nepřítel napínáku jsou rázy povoleného řetězu.

Napínák

9.3.2013 v 14:59 | Nahoru | #57
Jaký je utahovací moment šroubu vyvažováku? (ten, co je pod tou gumovou krytkou) V katalogu je to německy a nemůžu to přeložit ani přes googl.

Napínák

31.1.2015 v 20:25 | Nahoru | #58
Zdravim.
Nechcel som zakladat novu temu tak pisem sem. Chcem sa opytat jednu vec, nastavoval som vyvazovaky pretoze moja moto (KLR 600) dost vybrovala a musel som vymenit pruzinku ktoru som mal roztrhnutu. Nastavil som vyvazovaky presne podla manualu a zle, motorka stale vybrovala mozno este aj viac ako predtym a poskladane to bolo na 100% dobre. Piest som si dal do hornej uvrate tak ze so vyhodil sviecku a kukal ako sa hybe a zistil som ze pri hornej uvrati su tie bodky na kluke uplne niekde inde ako maju byt. Tak som to poskladal a motorka teraz bezi krasne. Vedel by mi niekto vysvetlit ako je to mozne ? Inak ak by mal niekto naozaj zachovalu retaz vyvazovaku moze mi napisat moja je uz na kraji zivotnosti, pripadne kde by sa dala kupit nejaka lacnejsia nahrada lebo za origo pytaju hrozne peniaze. Dakujem pekne za rady. Prikladam obrazok pre predstavu.



Napínák

31.1.2015 v 20:58 | Nahoru | #59
Existují dvě možnosti.Ta více pravděpodobná je,že se "kousl" buď rozvoďák nebo řetěz vyvažováku.V tom okamžiku se kolo vzpříčí a zastaví,klika pokračuje dál a pootočí se vůči kolu.
Druhá,méně pravděpodobná varianta je že kolo někdo měnil na nenasadil správně.
Za celou dobu co jsem měl KLR jsem nenašel adekvátní náhradu za řetěz vyvažováku.Proto vzniklo to co mám v avataru...

Napínák

31.1.2015 v 21:48 | Nahoru | #60
No ci sa nieco "kouslo" to neviem motorku mam len od jesene zatial nebol snou ziadny problem starty, vykon, vsetko je v poriadku ide pekne ako ma. Tak teraz neviem ci to nejako dalej riesit alebo to nechat tak ako to je, moto mam len na vikendove vozenie niekde po hore a lukach. Pekne riesenie
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Ventilátor běží pořád Kawasaki KLR ... Kawasaki KLR 650 Sasori23 13 20.7.2022 v 10:17 Anti


TOPlist