globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
3.2.2012 v 19:08
Loni na jaře jsem motorce dopřál výbrus.Bohužel na podzim jsem si všiml vcelku velké spotřeby oleje.Když mi na poslední 150 km vyjížďce spapala cca půl litru,rozhodl jsem se ji otevřít.Uvnitř mě čekalo nemilé překvapení.
Přesto že má výbrus najeto jen cca 2 tisíce,už je na něm v pracovní oblasti patrné opotřebení.Nejzvláštnější je fakt,že ten úbytek materiálu má podle pozice mazací kroužek!
Nikdy jsem se s tímhle nesetkal a vrtá mi hlavou čím by to mohlo být způsobeno.Mazací a těsnící kroužek už mají vůli přes milimetr,těsnící je ještě v normě,cca 0,7 mm.Ve válci je v pracovní části cítit na horní i dolní úvrati "rantl",na dolní úvrati je o něco větší.Píst je netknutý,má zatím jen částečně ošoupaný grafitový nástřik.
Setkal se s tímhle někdo?Jaké mohou být příčiny?
Anketa: Čím je způsoben úbytek materiálu?
Špatný olej
5%
1
Nevhodné zajíždění
16%
3
Nekvalitní výbrus
58%
11
Špatný vzduchový filtr
5%
1
Problém s mazacím okruhem motoru
16%
3

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

1.3.2012 v 06:51 | Nahoru | #91

c.j. píše: Páni, přiznávám, že tohle slyším taky prvně.. Myslel jsem, že jsem jediný "prznič", když jsem si takhle za mlada na jawě provizorně upravoval kroužky z vyššího výbrusu na nižší. Vůli kroužku ve válci ale před nasazením pístu kontroluji vždy.



za komunistů to bylo normální to jsi byl rád žes vůběc nějaké kroužky sehnal,

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

1.3.2012 v 12:47 | Nahoru | #92

Anti píše: Takže sypu si popel na hlavu a veřejně se omlouvám svému brusiči Holátkovi.Před chvilkou jsem mluvil s panem Oulehlou a zjistil jsem že kroužky o firmy Wosner se vyrábějí jako univerzály a je potřeba je na danou vůli upravit!Tudíž je chyba v mé neznalosti.



Potom ale WOSNER to ma mit uvedene v popisu at se tomuto predejde.
Osobne bych si takove kruhy nevybral.

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

1.3.2012 v 13:50 | Nahoru | #93
U dvoutaktů domácí výroby jsem na to byl zvyklý,u čtyřtaktů mě to prostě nenapadlo.Von to ten Wosner mrská jako OEM na všechny možný stroje stejného vrtání a holt si to musí každý doupravit.Oulehla se ptal,jestli byla k pístní sadě brožura,samozřejmě nebyla.A ani v jejich katalogu nic takového není.
Válec jsem přivezl od Holátka,orovnal to s tím že se to zvětšilo o tři stovky.Teď zvažuju jestli to mám namontovat nebo si radši nechat vybrousit druhou vložku.Jsoutam ještě trochu škrábance a lehký rantl od mazacího kroužku...

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

1.3.2012 v 13:53 | Nahoru | #94
Anti> zeptal bych se soudruha oulehly a vis to presne co a jak.
K wosnerovy tedy to neni to prave orechove pro ladice.

2 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

1.3.2012 v 13:58 | Nahoru | #95
Sichr by samozřejmě byl nový výbrus,ale jestli to má smysl.Holátko říkal,že to bude dobrý,já jsem ochoten mu věřit.A hlavně už bych rád začal sezónu a nerad jezdil jen po brusírnách.Řešení je odjezdit nějaké kilometry a když to nebude gut tak objednat další kroužky a udělat výbrus do náhradní vložky.Oulehlovi zavolám,možná mu pošlu tu vložku aby mi ji vybrousil.

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.3.2012 v 22:13 | Nahoru | #96
Anti> Psal jsem Ti abys ten válec zahodil a pořídil jiný.

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

21.8.2012 v 13:18 | Nahoru | #97
Anti> ted jsem se dozvedel z opl fora ze v Krumluve delaji 2 lidi vyrusy.
A spesl na Holatka mladsiho dobre recenze nejsou kluk tam psal ze mu zmrvil kliku na prebrouseni.
Co doporucovali je http://quatro-mk.cz/brusirna.html a maj tam i brusirnu valcu.

Naposledy editováno 21.08.2012 13:20:29

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

21.8.2012 v 17:02 | Nahoru | #98
Když už jsi to tady otevřel,tak já napíšu,jak to nakonec dopadlo:
Ten původní válec se mi nakonec nelíbil.Vzal jsem ho,k tomu rezervní vložku a jel do Krumlova,ale tentokrát do MKQuatra.Chlapík vzal úchylkoměr a říká:Nahoře plus dvě stovky,dole minus pět.Tak sem mu tam nechal náhradní vložku i s válcem na přelisování a výbrus.
Přivezl jsem to dom,zabrousil kroužky a namontoval.První tisícovka byla bez spotřeby.Teď tam jsou další necelé dvě a musím přiznat že nějakou tu decku jsem dolil.Nicméně je to naprosto zásadní rozdíl od předchozího stavu.Je rozdíl kontrolovat hladinu oleje po sto nebo tisíci kilometrech...
Takže nakonec to dobře dopadlo.Chtěl bych napsat že příště budu chytřejší,ale doufám že žádné příště už nebude...

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

19.12.2012 v 18:56 | Nahoru | #99
můžu se zeptat kde ste dělal výbrus?

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

19.12.2012 v 19:49 | Nahoru | #100
Nad mým posledním příspěvkem je odkaz...

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

28.10.2013 v 18:31 | Nahoru | #101
Ahoj, chci se vas zeptat na nazor se spotrebou oleje. Nechaval jsem si delat nikasil, novy pist atd. A ted mám následující problem se spotrebou = nyní jsem schopny najet 500 - 600km s nulovou spotrebou oleje. Nasledne po techto cca 500km mi moto sezere vsechen olej za 50-100km. Vůbec nezalezi na stylu jizdu. Porad je to to same, 500km ani deci a pak vsechno behem par km. Nevite v cem by mohl byt zakopany pes??? Ma to pravidelny interval ...

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

28.10.2013 v 19:05 | Nahoru | #102
Fakt divná závada.Máš tam fakt nikasil?Mě tohle dělala taky,ale měl jsem vyběhanou vložku.

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

28.10.2013 v 19:12 | Nahoru | #103
no jako mel by tam byt ... servisu jsem pod ruce nekoukal ... Nezbyva mi nic jineho nez mu verit ...

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

28.10.2013 v 19:26 | Nahoru | #104
On tam totiž v originálu není.Já měl na své podobný problém jen s tím,že první dva tisíce po výbrusu bez spotřeby a pak to začalo žrát,protože se vložka z neznámých příčin vyběhala.
Ta tvoje pravidelnost nedává smysl.

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

17.8.2014 v 17:54 | Nahoru | #105
Loni jsem menil pistni sadu a delal gufera na venrilech kvuli vysoke spotrebe oleje cca 1l na 1000km. Nyni po cca 10tis. Km jsem na tom jeste hure nez pred vymenou pistni sady a gufer. Spotrebu oleje mam 2l/1000km a z vyfuku jde cerny kour viz video. Nevite v cem by mohl byt problem? Podle barvy koure by to nemelo olej spalovat to by byl bilej jestli se nepletu ... Takze usuzuje ze v pistu/valci by melo byt vse v pohode ...Momentalne resim jestli mam jit opet do servisu nebo motorku nechat dojezdit a pak hodit ze skaly ...
Podle diskuzi usuzuje ze pokud je vse v poho je spotreba oleje minimalni ...



Naposledy editováno 17.08.2014 17:54:58

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

17.8.2014 v 18:30 | Nahoru | #106
KLR je na tohle kurva.Prostě žere.Jakou pístní sadu jsi použil?Woesner?Já taky.Dvakrát výbrus,pokaždé začala žrát.Moje teorie je,že mají moc tvrdé kroužky určené pro nikasil,protože vždycky vyběhají rantl.Podle mě je jediné řešení nechat udělat na válci nikasil.

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

17.8.2014 v 21:18 | Nahoru | #107
jakou tam mam pistni sadu nevim, mel jsem to v servisu ... takze rikas ze opetovna vymena pistni sady problem nevyresi? Kdyz jsi delal nicasil jakou mas ted spotrebu oleje?

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

17.8.2014 v 21:28 | Nahoru | #108
mam WOESNER na moto uz 5 let a nedolivam olej,mam vetsi pist s jinou kompresi a v poho,najeto na nem cca 30tis.km, podle me malo kdo umi udelat vybrus

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

17.8.2014 v 21:36 | Nahoru | #109
jungen> Na KLRku?Myslíš že jsem dělal výbrus u nějakého nýmanda?Ten člověk už to dělá dvacet let a jeho otec to dělá tak padesát.Ta vložka je prostě měkká a nezvládá ty tvrdý kroužky.

blackman 82:Udělal jsem jeden výbrus a po dvou tisících v hajzlu.Sehnal jsem jinou vložku a kroužky,poté to bylo to samé.Nechal jsem to přehonovat,osadil starýma kroužkama a prodal kamarádovi.Poctivě dolévá a neřeší.Nikasil se nekonal.

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

17.8.2014 v 21:42 | Nahoru | #110
na klr ne,na nx 650,je to mozny ze spatny material,me to delal oulehla jen vybrus,pist a dalsi veci jsem si sehnal sam a delal sam

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

19.8.2014 v 21:12 | Nahoru | #111
Mam moznost si nechat zmerit od souseda kompresni pomer, z neho aspon zjistim kudy se ten olej ztraci resp. vyloucim popr. jeho unik do valce. Nevite kolik je kompresni pomer u klr z roku 2004?

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

19.8.2014 v 22:04 | Nahoru | #112
Co zjistíš?Nic.Tlaky můžou být dobrý a stejně to bude brát přes kroužky.Jediná možnost je sundat a zkouknout válec.

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

20.8.2014 v 16:53 | Nahoru | #113
Dolejvej a neres

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

23.8.2014 v 08:48 | Nahoru | #114
Ja bych asi i dolejval a neresil to, ale ja se na ty motorce dosim ... Musim mit otevrenou helmu aby ten smradek dostal ven

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

31.8.2014 v 15:39 | Nahoru | #115
Mám to to samé,první výbrus , sada Wosner. Poslal jsem jim to zpět, udělali mi zadara novou vložku a teď po asi 4 tis. dva litry na 1 tis. km. Už to neřeším a dolejvám. Přikláním se k názoru, že ten výbrus je asi problém udělat.

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

31.8.2014 v 15:42 | Nahoru | #116
blackman_82> doporučuji sednout a jet, pokud čumíš v helmě do výfuku tak to nevyvětráš

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

31.8.2014 v 15:51 | Nahoru | #117
tak to mi hlava nebere.
měkký válec,tvrdé kroužky?no neříkám,že to nemůže být,ale aby to bylo vyšlehané po 1-2 tis.km??to se mi nechce věřit.kdyby to vydrželo místo 50 tis.jen 20tis,tak to beru,ale tohle ne.

není problém v hlavě?dříky ventilů nemají vůli?není náhodou prasklina z olejového kanálu někam do sání a pod.??

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

15.9.2014 v 15:01 | Nahoru | #118
Tak motor rozebran promeren valec s pistem a vule jsou OK - tomu by odpovidala i namerena komprese 9:1 (dle technika je tam vse puvodni tj. bez vybrusu a noveho pistu) to je ta lepsi zprava. Ta horsi je ta ze jsem pred dvemi lety zaplatil nemalou castku za provedeni vybrusu a pistni sadu u www.motocert.cz. Takze daneho mechanika neporucuji
Ted zpet k problemu zrani oleje. Domluvili jsme se s mechanikem na vymene pistnich krouzku, vymene gufer na ventilech, kompletni vycisteni hlavy (je v hroznem stavu) a uvidime zda to pomuze.

Naposledy editováno 15.09.2014 15:04:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

15.9.2014 v 15:39 | Nahoru | #119
Dolph-cz> Strávil jsem nad tím dost času a laboroval.Tam ale není co laborovat.Osadíš výbrus a po dvou tisících km je na válci rantl.Prostě odebraný materiál,jehož hrana sedí na vrchní kroužek skládaného posledního mazacího kroužku.A když je tam rantl,tak je tam vůle.

Naposledy editováno 15.09.2014 15:39:47

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

15.9.2014 v 15:40 | Nahoru | #120

blackman_82 píše: Tak motor rozebran promeren valec s pistem a vule jsou OK - tomu by odpovidala i namerena komprese 9:1 (dle technika je tam vse puvodni tj. bez vybrusu a noveho pistu) to je ta lepsi zprava. Ta horsi je ta ze jsem pred dvemi lety zaplatil nemalou castku za provedeni vybrusu a pistni sadu u www.motocert.cz. Takze daneho mechanika neporucuji
Ted zpet k problemu zrani oleje. Domluvili jsme se s mechanikem na vymene pistnich krouzku, vymene gufer na ventilech, kompletni vycisteni hlavy (je v hroznem stavu) a uvidime zda to pomuze.



proč měnit kroužky,když jsou OK??

co to tam máš kolem sebe za mongoly?jeden ti fakturuje zboží a práci,kterou neudělal,druhý jedním dechem řekne,že je vše v pohodě a proto chce měnit kruhy.

vysvětlím ti to-ty nové kroužky mají drsný povrch a než se zajedou,tak logicky lehce líznou i ten válec-což není žádoucí.takže pokud mají vůlí v zámcích v toleranci,tak je hovadina je měnit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist