globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: časté startování motoru
25.1.2012 v 16:11
Ahoj, chci se zeptat má vliv na životnost motoru časté popojíždění a startování s tím že se třeba několikrát ten motor vůbec nezahřeje? Zajímá mě to u benzínového a i naftového motoru, protože pokaždé když jdu pro něco do garáže tak musím vyjet s autem/motorku a pořád něco startuji. Nafťáky prý jsou na to horší, ale nevím co je na tom pravdy......

časté startování motoru

25.1.2012 v 19:59 | Nahoru | #61

do AAA bych raději zanesl výbušninu než vizitku a zájem o koupi vozu



Já mám Hondu z AAA, třeba mi to proto nejede , ale už jí máme 10 let a zatim se nic nepodělalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 20:01 | Nahoru | #62
WHTRDR> Při prase jízdách se musí palubní počítač přepnout na venkovní teplotu, aby ses mohl ochladit.

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 20:08 | Nahoru | #63
pivovarsky> E85 super cena, spotřeba se zvýší tak o cca 2 litry, kompletně rozpouští usazeniny v palivovém systému - tudíž potřeba po přechodu na E85 udělat servis, včetně výměny palivového filtru. Malý počet čerpacích stanic. Vůvec to nekouří a ani nesmrdí - něco pro ekology. Nyní jsme to srovnávali s kolegou VW Sharan 2,0 tdi a Ford Galaxy 2,3 benzin rozdíl v ceně na km byl 0,05 kč/km, diesel má měnší náklady, stejné trasy

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 20:08 | Nahoru | #64
pivovarsky> Já to nemyslim nijak zle, každej má nějaký možnosti a pro nás je z hlediska rizik zase nutností auto nový, se zárukou.
Jen jsem chtěl říct, že si myslim, že veškerý podobný fámy o dieselech jsou právě od těch lidí, co v honbě za co nejnižšíma nákladama upřednostněj moderní naftu před spolehlivým starším benzínem a koupěj nějakou šílenou vraždu...no a pak to dopadá jak to dopadá...

časté startování motoru

25.1.2012 v 20:14 | Nahoru | #65
To je docela zbytecna hadka ne? Trh sam rozhoduje co se nejvic vyplati. Doposud to v mainstreamu byly dvoulitrove small diesely, do dvou let prebiraji stafetu downsizovane preplnovane sestsnactistovkove benziny.

Naposledy editováno 25.01.2012 20:28:14

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

25.1.2012 v 20:24 | Nahoru | #66
Když už se to tak rozjelo tak mě zajímá ještě jedna kombince a sice benzín s turbem, s tim jsem nikdy nejel, máte někdo zkušenosti s provozem, třeba Grande Punto se prodává 1.4 turbo 92kw a spotřebou údajně 7l/100...

do dvou let prebiraji stafetu downsizovane preplnovane sestsnactistovkove benziny.


To jsem trochu přehlídnul

Naposledy editováno 25.01.2012 20:31:00

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 20:32 | Nahoru | #67
Jak to tady čtu asi bych měl auto taky vyměnit za nafťáka. Můj 20 let starý 2.2 RENAULT SAFRANE mě žere v zimě 20 l na 100 km.Jezdím 5000 km za rok jenom po městě tak max 2 km do práce a na zboží prostě samé couračky .To auto se za celou zimu nezahřeje a jezdí pořád na sytič,takže když je kolona nemusím mít ani nohu na pedále a v klidu to jede.
Baterka bez dobíjení vydržela 6 let a studený starty v pohodě.
Ale už se dívám po něčem ekonomičtějším .Nejlepší by byl starší tak rok 2000 MERCEDES E 240 kombi v benzínu s plynem, v naftě to prý špatně topí pokud to nemá nezávislé topení.

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 20:34 | Nahoru | #68
SperkysSV> jasne, tohle se da jedine doporucit. Mozna bych pockal na MY2014 jestli nespechas, ty motory budou lepe odladene a trochu vychytanejsi.

časté startování motoru

25.1.2012 v 20:38 | Nahoru | #69

Mozna bych pockal na MY2014 jestli nespechas, ty motory budou lepe odladene a trochu vychytanejsi.


No každopádně si počkám a zkusim jak co jezdí a co by se mi líbilo a vyplatilo.
Až bude benzín za 50kč/litr tak začnu jezdit ekologicky na kole a bude to vyřešený

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 20:40 | Nahoru | #70

SperkysSV píše: No mě se totiž strašně líbí ten zátah toho motoru v nízkých otáčkách, zatim jsem neobjevil motor v benzínu, kterej by měl spotřebu 6l a jel slušně, mám Hondu Civic 1.4 66Kw a je to totálně mrtvý auto....



Ty nafty táhnou více jen pocitově, že by to při stejné akceleraci mělo menší spotřebu je blábol. Ale u benzínu si to auto ještě můžeš pěkně vytočit, pohrát si s tím. Nafta je ideální pro lidi, kteří neumí dávkovat plyn, mají problém s rozjezdy, se spojkou, prostě polena. Pokud ti benzín chcípá, cuká, podtáčí se (ano, to všechno ti silně zvedne i spotřebu), ber nafru, pokud ne, prosím, neblázni a vem klasické benzínové auto. Ono i ten zátah a zvuk traktoru tě možná zaujme prvních pár jízd, ale pak ti zase začne řvoucí vytočený motor moc moc chybět .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 20:47 | Nahoru | #71
Mr.Dreamer> pocitove to tak uplne neni, kdyz ten diesel ma trikrat tolik momentu a prevod trikrat delsi neni. Spotreba pri stejne akceleraci bude taky nizsi kvuli ucinnosti pracovniho cyklu ze ano. Kdyz vse okolo bude stejne a hmotnost navic v ramci zjednoduseni zanedbame....ona se stejne pozere s vetsim vyslednym viskoznim trenim benzinoveho agregatu....takze zadna velka chyba rict ze diesel je uspornejsi co do spotreby

časté startování motoru

25.1.2012 v 21:00 | Nahoru | #72
Co jsem koukal na závody WTCC tak tam říkali že tam jezdí dieselové auta a jediný náš čech měl seat leon v benzínu a říkali že to je jistá nevýhoda.Tak nevím no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 21:16 | Nahoru | #73
Dawe02> diesel už z podstaty je efektivnější motor to je známá věc o tom se tady snad nikdo přít nebude , ale spíš je úsměvné to porovnávání hodnot z motoru bez převodu jak často marketingoví kouzelníci dělají

a taky jde o celkovou použitelnost a využití motoru k tomu co člověku vyhovuje a to je to co se tady řeší, moderní diesely v velké části odstranily dřívější neduhy, ale za cenu složitější konstrukce a benzíny je teď v rámci downsizingu a přeplňování v tomhle dohánějí a nejsem si jist jestli je to správná cesta - jedna věc je normovaný cyklus měření spotřeby a udávání emisí CO2 a druhá věc je reálný provoz a třeba i celkové zatížení přírodního prostředí vzhledem k výrobě složitějšího motoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 21:20 | Nahoru | #74

gugo píše: Hele a proc startujes motorku kdyz to jde z garaze vytlacit ?
U malyho benzinaku typu motorka nevim, asi to uplne optimalni nebude, kazdopadne baterku muzes stimhle zpousobem po roce odepsat.
Jestli mas TDIcko s comorailem, tak tomu to rozhodne dobre nedela, protoze nez se ti to vohreje, tak ceska kvalitni nafta ty vstriky zapatla jak med.
No a jestli mas nejakyho super novyho diesela s filtrem pevnych castic (hovada ekologicky) tak si rovnou jeho zivotnost sniz minimalne o 1/3. To az pak budes menit misto ve 160 tis ve 110 a vyplaznes 100 litru, tak si na vyjizdeni z garaze vzpomenes :)


tohle jsi nemyslel vazne, ze?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 21:21 | Nahoru | #75
Honza-TA950> v tom pripade jsme ve shode. Zajimave jak ta kratkozraka emisni legislativa pohrbila jednu technologii.

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 21:22 | Nahoru | #76

gugo píše: V prumeru rozdil az 1 kc na litr. Nebavim se o noname pumpach a JZD, tam proste s comonrailem zajet nemuzes. Udrzba min o 1/3 drazssi, vymena filtru prachovejch castic po 100-160 tis.+vstriky
Vem si kalkulacku a vypocitej kolik by si musel najezdit km aby si ten usetrenej litr-dva na 100km vyplatil.
Vstriky 4*7000 za repasy kdyz mas stesti a neni to siemens. Filtr pevnych castic 60-100 tis, a pak si pripocitej jeste cca 2 koruny na litr, protoze s benzinakem muzes klidne jezdit k jaky pumpe chces (berte rezervou).
A spiknuti zatim trochu vidim, protoze treba minulej model tranzita se delal s 2l benzinem uz se nedela, predminulej model H1-Hyundai taky , uz ne.
Neber to jako brblani nekoho kdo zavrhuje naftu, sam mam bohuzel jednu dodavku s dieselem a bohuzel hodlam kupovat druhou.
Ale kdyby me velikostne stacilo auto typu kombik mondeo, nevaham ani chvili a jdu do benzinu.



co prispevek to perla

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 21:34 | Nahoru | #77

KubaLC8 píše: tohle jsi nemyslel vazne, ze?


Co presne jsem nemel myslet vazne ?

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 21:35 | Nahoru | #78

Dawe02 píše: Honza-TA950> v tom pripade jsme ve shode. Zajimave jak ta kratkozraka emisni legislativa pohrbila jednu technologii.



zdejšímu mistrovi matematiky a fyziky bych si v oblasti tepelných strojů nedovolil oponovat

fakt je ten, že různé regulace sic snad s dobrými úmysly nevedou bohužel většinou k dobrým koncům

časté startování motoru

25.1.2012 v 21:36 | Nahoru | #79
Mám Vento 1.9 TD nalítáno nějakých 200 000 km, podle mě to pro ten motor nic není :) A celou dobu kromě rozvodů, oleje a filtrů jsem na něj nešáhl. Možná to bude tím, že je to starej dobrej diesel bez dvouhmoťáku a různých ekologických věciček :) pravda, žádný výkony se od 55 kW čekat nedají, ale brzdou v provozu nejsem a to za průměrnou spotřebu 6 litrů. Dodržuju ty "nepsaný pravidla" a to klidnou jízdou zahřát, pokud sjedu někde z dálnice nebo po svižnější jízdě tak nechávám "dochladit" turbo. V zimě mi akorát zamrzla nafta ve filtru, jinak zimní starty žádnej problém a žhavý vždy jen pár sekund. Dále mám zkušenost z rodiny se Škodovkama OI a OII obě 1.9 TDi a kromě spotřebních věcí žádnej problém. Jinak s benzínem moc zkušenost nemám kromě Škoda 105 a Favorita :) I když proti nafťákům nic nemám, tak příští auto chci benzín a to asi nějakou V6 od BMW co tak pročítám, tak si vedou dobře.

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

25.1.2012 v 21:36 | Nahoru | #80
Co říkáte na Zafiru 1,9 CDTi 16V 110kW ?? Máme ji, najeto 120tis., tak ať vím, co se nejdřív vysere.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 21:45 | Nahoru | #81
Petr.DR> intake manifold od Pierburgu. Je tam problem s pridiranim swirl flaps. Nejdriv se opotrebi ulozeni rodu a spatenka. Nekdy jen limp mode, nekdy dokonce zadna reakce ECU a jen horsi vykon v nizkych otackach...no a v nejhorsim pripade si je po case motor nasaje.
Dale odejde EGR. Kvuli korozi pistu solenoidu. Resitelne vse a levne. Jinak ten motor od Fiatu nema slabiny

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

25.1.2012 v 21:47 | Nahoru | #82
já mám "český sen" TDi 81 kw, koupil jsem protože tahám obytňák ( 1.200 kg ). Najezdím 20tis ročně, každodenně.....ráno start 2 km školka, chcíp, start...2km škola, chcíp, manželka práce, já do práce celkem asi 15 km, odpoledne to samé. Auto jsem kupoval na tacho 240 tis. km, po 4 letech má 320 tis km a prozatím motorově žádné investice, ani baterie, ani žhavící svíčky, jen po koupi rozvody......A to mě po koupi strašil mechanik, že píská turbo a brzo odejde. Píská dodnes a tlačí o sto šest. Možná jen štěstí, možná náhoda.

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 21:50 | Nahoru | #83
Dawe02> Tak to potěší, díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 22:10 | Nahoru | #84
mbrj> stim piskanim to nepodcenuj a turbo dej na repas dokud je cas , nekdy se stava ze turbu si prisava olej a ten jde do spalovaciho motoru a ma to za nasledek ze vypnes zapalovani a auto stale brumla

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 22:12 | Nahoru | #85
Beny.> z ty vis proc to turbo piska?

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

25.1.2012 v 22:32 | Nahoru | #86
Beny...loni jsem byl na diagnostice zaměřený na váhu vzduchu a tlak turbodmychadla. ve všech režimech byla váha vzduchu i plnící tlak/podtlak OK. Kdyby pouštěly ložiska olej, měl by nést vzduchový fitr známky potřísnění olejem ( což není ) ??? Každopádně tento motor mám v Toledu I generace, takže repas turba = ceně auta, což se mi nevyplácí. Prostě píská už 60 tis km a doufám, že bude ještě dva roky pískat, pak končí STK = vrakoviště

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 22:35 | Nahoru | #87
mbrj> nezneklidnuj se. Neni piskani jako piskani. Pokud nedela nic jineho, proste jezdi.

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 22:43 | Nahoru | #88
Dawe02> no dělá jedině to, že při mrazech cca -5°C a větší, při dálniční jízdě ( 130 km/h )se po čase přepne jako by do nouzového režimu, musím restartovat motor.
Divný je, že to nedělá třeba na trojku, kdy můžu jet na 4,5 tis otáček třeba minutu v kuse a je klid.
Pokud je teplota nad nulu, můžu jet max. rychlostí třeba 50 km a v pohodě.
Přisuzuju to, že podtlakový hadičky na turbu jsou spuchřelý a v mraze to dělá brajgl...

Jinak loni v alpách jsem to valil Slovinskýma alpama s obytňákem, neustále 100 km/h a najednou kokám 126°C na oleji, ale Toleďák jel jak čamrda

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 22:53 | Nahoru | #89
Dawe02> hele prosimte ma turbo vydavat nejaky zvuky?
me tak nejak susti ci seveli na benzinu ale to je normalni ne?

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 22:55 | Nahoru | #90

Miruss píše: WHTRDR> Při prase jízdách se musí palubní počítač přepnout na venkovní teplotu, aby ses mohl ochladit.


ano ano, ja tam pro jistotu tu teplotu mam porad abych se nedesil
to se mi vzdycky libilo na svedech ze se nebali dat do auta poradnej motor
sice mohli teda delat pohon na zadni kola ale to by clovek asi chtel moc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist