globalmoto_kveten





Téma: dakar-proc jezdi vesely na dakar???
 
14.1.2012 v 18:41
zdravi,vcera pri vysledcich dakaru jsem se zarazil kdyz cipko dosah super vysledku,o svitkovi ani nemluve!by me zajimalo s jakym cilem tam vesely jezdi???samozrejme proti nemu nic nemam!!!ale je tam tusim po treti a zadny vysledek myslim ktery padne do oka.....cipko je tam poprve a vcera tusim top deset a celkove kolem tricateho....nebo kastan taky celkove zajel.at mi nikdo nerika ze nejede zavodit,nebo jen dojet!!!!nic proti veselemu nemam urcite neni lehke dojet,ale chybi mi nejaky trosku vysledek.....

Uzavřeno 17.01.2012 v 18:11 uživatelem cedo

Otevřeno 18.01.2012 v 05:33 uživatelem cedo

dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 12:07 | Nahoru | #91
Veselý jel Dakar pouze za sebe, tak má právo na jakékoli umístění. Není to reprezentant Českého endruho svazu, či jakéhokoli oficiálního sdružení. Za svůj výsledek je jen odpovědný sobě a svým sponzorům. Na Dakaru utratil pouze a pouze své peníze a ani jednoho z nás to jeho závodění nestálo ani korunu.

Jakékoli závodění je dnes o schopnostech, sehnat si pořádný závodní stroj a umět na něm jezdit. Tedy buď si na to vyděláš sám, nebo přemluvíš někoho, kdo ti to zaplatí. Je spousta výborných jezdců, kteří by pojezdili Veselého v cross country, či enduru, ale chybí jim ty peníze. No a Veselý je umí sehnet nebo vydělat.

A proto si jezdí to o čem 99,9% všech jen sní.....

dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 12:59 | Nahoru | #92
Štepo - Já s tím souhlasím, nakonec jsem to už psal, že jede za své peníze a jak jede a jak dojede je jeho věc! Já ovšem patřím do té kategorie jedné desetiny procenta, protože o Dakaru nesním a ani bych ho nechtěl jet!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 13:42 | Nahoru | #93

bathed píše: Tak tady si myslím, že jsi naprosto mimo mísu :(....



No, ani nemyslím - když seš dobrej, máš právo na lepší angažmá, ale hovoří výsledky. Něco ukážeš a může se hodně změnit. Nebo ne a jezdíš stejně ale na špičku ti bude krok obvykle chybět. Odpověď na otázku, kde je hranice, kdy člověk jede jak magor, není úplně jednoduchá: Je to po kamenite cestě v horách s napadanými balvany 140 neo 150 Já myslím, že s takovým výsledkem tovární nabídku dostane.

(reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 14:08 | Nahoru | #94

laďa prášil píše: No, ani nemyslím - když seš dobrej, máš právo na lepší angažmá, ale hovoří výsledky. Něco ukážeš a může se hodně změnit. Nebo ne a jezdíš stejně ale na špičku ti bude krok obvykle chybět. Odpověď na otázku, kde je hranice, kdy člověk jede jak magor, není úplně jednoduchá: Je to po kamenite cestě v horách s napadanými balvany 140 neo 150 Já myslím, že s takovým výsledkem tovární nabídku dostane.



Já jezdím s Pištou závody ještě z doby, kdy to byl dorostenec na 85 2T. To je bratru víc jak 14 let..... Za tu dobu byl 14 mistrem slovenska, Mistrem Evropy a v MS bez potíží - když teda nastoupil, proháněl špičku WEC.... Nevím v jakém sportovním prostředí se pohybuješ, ale v tom mém (a jeho) jsou karty rozdány jasně a všechno to funguje na jiných základech. Pokud by jsi totiž měl pravdu, už by dnes jezdil za fabriku jako KTM, TM, Husku či Gase a nepiplal si koupenou motorku doma sám v Žaškově. Nedostane NIC........

dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 14:12 | Nahoru | #95
bathed> Presne ako vravíš. Je to veľká škoda, ale o nejakej fabrickej ponuke tiež pochybujem .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 14:13 | Nahoru | #96
laďa prášil>
ono to neni jen o vysledcich. Repka je taky nejlepsi obrance v lize a ne kazdy ho chce :) Ale moc mu to preju aby mu to vyslo.

(reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 14:16 | Nahoru | #97

Štěpo píše: laďa prášil>
ono to neni jen o vysledcich. Repka je taky nejlepsi obrance v lize a ne kazdy ho chce :) Ale moc mu to preju aby mu to vyslo.



tady je to bohužel všechno ještě trošku jinak.... ale to je na dlouhé a složité povídání. Ale aby bylo jasno - věřím že tohle Pištovi pomůže hodně! I když patrně nepřijde nabídka na to, vyměnit v RedBullu Desprese :), tak by se mohli začít ozývat případní sponzoři, kteří rádi ušetří jednu nulu. On je rozdíl mít za řekněme 5 mega v korunách na fabrické motorce reklamu jak vizitku a nebo být generální partner jezdce, který šlape na paty nejlepším!

dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 14:21 | Nahoru | #98
Výhoda je, že přece jen je teď víc fabrik, taky "silný" týmy, já mylsím, že si polepší. Ale máš pravdu, v tomhle se nevyznám, nechci dělat chytrýho. Ale zaslúži
Kdyby na nádrž stříkl "Tatran" tak by měl i státní podporu :)

1 reakcí na tento příspěvek dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 16:55 | Nahoru | #99
Přišlo mi úplně zbytečný reagovat na takovou pitomost ale nakonec mě to nedalo a když už je po akci, tak taky napíšu svůj názor. Určitě ne objektivní, protože Honzu znám od roku 2007 ale je to co si myslím.
Dakar býval dobrodružství pro všechny a závod a prestižní záležitost pro část startujících. Dobrodružné to bývalo úplně pro všechny - nebývalo takové zajištění, ještě v tom roce 2007 zůstal náš známý z UK celou noc v poušti kde nechal motorku a všechny věci a nějak se dopravil do jakési vesnice kde ho odvezli neznámokam a do bivaku se dostal až za x dnů. I na tom letošním Dakaru řada motorkářů trávila noc v dunách. Přečtěte si někdy třeba vyprávění Jana Zaťka o důvodech odstoupení ze závodu na motoride.sk, třeba vám to pomůže pochopit to, co z televize nevidíte..
Bohužel to je závod, kde od prvních ročníků jezdili společně totální šílenci spolu s profesionály s nákladným zajištěním. Je to podobné, jako kdyby na závodech F1 závodil celou sezónu spolu s těmi týmy tamhle Lojza ze Zlámané Lhoty s předělanou oktávkou a pro tyhle lidi je tam dokonce vypsaná kategorie. Chápete ten rozdíl?
Prostě týmy profesionálních motocyklových jezdců a týmy dedikované na podporu motorkářů jsou naprosto někde jinde. I ten Š. Svitko měl dedikovaný motorkový zázemí. To je dost zásadní rozdíl oproti tomu, když někdo jede a "podporu" mu dělá tým s kamiony v závodě. Proč? Protože on přijede do bivaku a nemá tam NIC. Doprovody kamionů čekají na startu až odstartují jejich soutěžící a pak teprve jedou x set kilometrů do bivaku. Doprovody motorkářů vyjíždějí jakmile jsou jejich jezdci na trati a dost často jsou v cíli dřív, než motorkáři z etapy přijedou. Profíci mají i několik aut a část je vždycky v bivaku a zabírá dobré místo a prostě všechno připraví až jejich lidi přijedou a může se začít dělat na strojích a jezdec si trošku odpočinout. Někde mají rovnou obytné auto a někteří obytný kamion, takže jezdec ani nespí ve stanu. A odevzdá motorku mechanikům a řekne co se mu na ní nelíbí a tím to hasne - ráno jí má hotovou a naleštěnou. KTM fabrický tým měl nejen mechanika na každý stroj v závodě ale navíc specializovaného mechanika jen na motory, jiného na elektriku a přístroje a jiného na tlumiče. A ta technika? Kruci to je jako porovnávat vůz F1 s tou škodovkou. I když si člověk koupí továrně vyráběnou KTM 450 Rallye Replica, tak ani zdaleka nemá techniku, na které jezdí Coma nebo Despres. Jen to tak vypadá! Všechno podstatné se liší. Když vypadl Comův nosič vody, vybrali si jiného závodníka, kterému úplně ze všeho nejdřív vyhodili továrně dodávané WP tlumiče a dali tam ty racingové speciály. Cena jen vidlí je kolem 4000EUR a nemůžete jít a koupit si je. Prostě nejsou na prodej. Dostanou je jen ti, kdo jedou v jejich týmu. A takhle si vezměte tu motorku odpředu dozadu a všude najdete drobné, leč zásadní rozdíly. Místo plastů karbon-kevlarový kompozit, sedlo o hmotnosti 4x nižší než u továrního RR, jiná kola, středy, dráty... Tovární RR se dá pořídit za nějakých 30 tisíc EUR + povinné náhradní díly jako je nový motor atd. Comův tovární stroj byl na předváděčce v Itálii pojištěný na 109 tis. EUR.
Tak a teď si vezmeme motorku, na které jede Honza nebo zmíněný Jan Zaťko. Vezmete WRko nebo G450X a v prvním případě si na něj necháte od různých firem udělat "kit" - nádrže, stromeček přístrojů, kapoty a podle toho, kolik máte peněz, si pořídíte ty nejlepší možné tlumiče, kola, řetězovky atd. A nebo jdete a koupíte si Speedbrain kit (nebo jeho část). A nebo si to poskládáte sami, na asi 10% motorek byly třeba kapotáže, stromečky a světla z nejlevnějšího možného kitu od Touratechu na 650XChallenge. Bylo to naroubované na všem možném a skoro denně po etapách v Atacamě byla některá z těch motorek vidět na sběrném autě. Ti lidi to jeli zkusit, vůbec neměli ambice dojet. Věděli že by to nevydrželi a tak jeli prostě s levným vybavením, protože když to jedeš rozmlátit, tak proč obětovat motorku za 3/4 milionu, když se tam dá zničit motorka za třetinu nebo čtvrtinu ceny. Proberte si to startovní pole a uvidíte, že asi třetina startujících jsou spíš v té skupině dobrodruhů. Další část jsou kvalitní jezdci s kvalitním zázemím a obvykle s nosičem vody. Bez něj to je fakt hop a nebo trop. Stačí defekt a je hodina v háji, s nosičem pět minut. To je rozdíl. A ti nejlepší mají nosičů víc a když některý vypadne, čekají tam jezdci aby jim to místo nabídli a třeba si na něj vzpomněli příště.. Do první dvacítky se dostane jen málokdy někdo, kdo si dělá sám servis na motorce a kdo nemá v cíli po dojetí připravené zázemí. Uvědomte si, že tohle Honza Veselý neměl. Tašku s nejnutnějším mu vozili právě Slováci se kterými se domluvil, protože jeho tým není motorkový a nikdy v cíli nemůže být rychle. A Dakar v Jižní Americe je nastavený takhle - není to to, co bývalo v Africe. Je tady mnohem víc kamení a motorky jedou spíš enduro než pouštní rallye. Podívejte se, jak vypadaly motorky lidí, co dojeli do Dakaru v Africe v cíli - byly zaprášené, poškrábané a podřené a nějaké prasklé věci ale nikdy ne zdevastované jako po etapách v Argentině nebo v Chile. Je rozdíl, když praštíte motorkou do písku nebo fešfeše a do písku s kamením. Sakra rozdíl. A další věc je ta, že někdo považuje Dakar za splnění životního snu a někdo za začátek kariéry. To je taky dost rozdíl. Napsat že kdo jede přes +10h za vítězem je turista je totální píčovina a může to napsat někdo, kdo vůbec ani netuší, co rallye je. Podívejte se na Bianchi Pratu - to je autor speedbrain kitu na BMW a dnes na Husqvarnách. Ročník 74. Celý život závodí. A šup - je 42. a není to kvůli penalizacím. Má jen patnáct minut za motor. Alain Duclos, jeden den jel v top 10 a skončil 58. Toby Younger z Anglie, měl profesionální tým (Desert Rose) a stejně skončil 96. Američan Ned Suesse, který startoval za pomoci finanční sbírky a měl motorkový doprovod, tak skončil 53. Páté místo Svitka je obdivuhodné a jeho výkon je neuvěřitelný ale neměl penalizace (ani za motor) a jel hodně riskantně. Letos mu to vyšlo ale bylo to "buď a nebo". Do těch tedy zmiňovaných +10h se vejde 30% závodníků v cíli a z toho drtivá většina jsou týmoví jezdci. Myslíte si, že Laia v závodě navigovala? Když jí vypadl ten kolega, který jí dělal předjezdce, tak se pověsila na dva další, kteří jí ochotně dělali průvodce a ona měla morál a sílu na to, jet s nima jejich tempo. Ale ta navigace dělá obrovský, OBROVSKÝ rozdíl. U všech, kdo tam mají víc než hodinu panále, tak je vysoce pravděpodobný, že bloudili a neměli waypointy. Ono se to dá nahnat rychlostí ale když člověk jede tak, aby fakt navigoval a ne jen držet něčí zadek, tak to je o něčem jiném. Dělám něco ohledně Dakaru každý rok (s vyjímkou loňska) od roku 2006, někdy víc (třeba týmového manažera v případě našeho startu na nešťastném ročníku 2008) a někdy jen publicistiku(letos). Ale věřte mi, že to, že člověk startuje bez asistence v závodě, bez rychlé asistence v autech a bez dedikované asistence v cíli a bez mechaniků, maséra a hromady náhradních dílů na relativně starém enduru, to je vždycky výkon. Rodriguez, Bethys, Casteu - ti všichni měli špičkové Yamahy s lehoučkým kitem. Jelo jim to v terénu kolem 180km/h. Honza měl starou motorku se starším kitem dělaným robustně ale pořád mnohem levnějším a jelo mu to maximálně kolem 150. Těm továrním pilotům to jelo kolem 190. Tak a když vezmeme, že třeba v etapě je 100km rovinek, kde se dá jet naplno, tak na těch 100km mu jiní ujedou o deset minut. Těch etap tam bylo 14 a rovinek bylo na etapu v průměru víc než 100km. A jemu to většinu času nejelo 150km/h protože měl problémy s technikou. Věřím tomu, že bez těch technických problémů by třeba denně ušetřil 10-20 minut a to je rozdíl mnoha hodin bez jakékoliv změny jízdního stylu atd. Prostě je to plno faktorů které rozhodují. A ty řeči že u nás je fůra lidí, kteří by mu na crosscountry nebo enduru naprášili - ano ale řekněte některému z nich aby jel 14 dnů za sebou v průměru 700km denně (polovina offroad a polovina přejezd a to ve 40°C)a pak večer ještě dělali do noci údržbu a že to nebude podle mlíka ale budou muset hledat trasu sami a když to neudělají dobře, tak je riziko že je zezadu dojedou kamiony a budou rádi, že přežijí.. Proč nikdo z nich nejede? Hmm? Ona to totiž taková legrace není.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 17:19 | Nahoru | #100

TomasTT píše: ...... Prostě týmy profesionálních motocyklových jezdců a týmy dedikované na podporu motorkářů jsou naprosto někde jinde. I ten Š. Svitko měl dedikovaný motorkový zázemí...... .



No to sorry, ale teď meleš fakt kokotiny! Jestli se v tom tak vyznáš, jak popisuješ, tak myslím že ne z neznalosti, ale úmyslně. Rozumím a chápu, že čech nese dost těžko, že nějaký slovák všem našim předchozím hvězdám (a tady rozhodně nemyslím Veselého, ale spíš třeba Macka a nebo Kaštana) ukázal neskutečně, že se s tou špicí dá jet kudla jako prase! Ostatně - on už to ukázal v roce 98 i Jaryn Katriňák a už tehdy to české "obecenstvo" Dakaru snášelo strašně těžko. Ok, nemáme "se rádi" v hokeji a ve fotbale, tak proč bychom se měli mít rádi tady?!

Ty znáš Honzu od roku 07, já Pištu od roku 97. Vím přesně co je to za kluka, znám jeho povahu, jeho zázemí. Vím kdo a jak jej zabepečil pro letošní start. Znám i jeho Mechanika Ferka Hostinského, jemuž jsem vystříhnul i tady hlubokou poklonu, protože dokázal udržet při životě Pištův motor po celou soutěž a on tak nechytil ani minutu penalizace. Ty to uvádíš v dalším textu za spojkou ALE jako by to spadlo z nebe, ALE ono to tak není! Ti chlapi upletli z hovna bič a že Pišta riskoval? Ok, přiveď mi dalšího takového!!!!! Tvrdit že měl Svitko "dedikovaný motorkový zázemí" je trapný a hloupý alibismus, jehož dle mého mínění nemáš zapotřebí. Oproti vyjmenovaným hvězdám startovního pole měl tak akorát kulové. Bylo by gentlemanské tohle uznat. Víš, když můj další kamarád a vrstevník Roman Michalík vyhrál v roce 98 titul mistra světa v enduru, aby to v roce 04 skoro zopakoval na VORu (škoda toho bodíku z Francie, ale Ericsson holt byl asi lepší), mluvilo se o tom jako naprostém zázraku. Tohle už se NIKDY opakovat nebude a ty co děláš off-road novinařinu to dobře víš. To co dokázal letos Štefan Svitko já osobně považuju za téměř srovnatelný výkon......

Rád bych s tebou a s textem který tady pověsils souhlasil, ale bohužel jsi v tomhle hodně přestřelil....

(reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 18:06 | Nahoru | #101
bathed> souhlasim!!!!ale tomas taky v necem ma pravdu!ale uprime jsem od zacatku sledoval Svitka nez Veseleho a jsem cech!ale honzovi jsem pral 50 ale moc jsem neveril,u stefana jsem doufal v top 10.ale hlavne sem rad ze se tady zaclo celkem normalne psat....zdarec...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 18:49 | Nahoru | #102
bathed> Asi takhle - několikrát jsem i v televizi řekl, že jeho výkon je obdivuhodný a že nemáme v současné době jezdce (myšleno v ČR), který by se mu rovnal. Nepleť do toho nějaké nacionalistické kecy. O to vůbec nejde.
Honza jel na technicky horším stroji, starý WRko a poslepovaný kit od koho se dalo nejde srovnávat s Rallye Replikou KTM. O tom není sporu. V maximálce to Štefanovi pojede o klidně 40km/h rychleji. Štefan je ročník 82, Honza je o 11 let starší. Je to rozdíl a velkej. Honza mi jasně říkal že prostě tohle nepojede, chtěl od začátku dojet do cíle. Stojím si za tím, že Svitko nejel na dojezd a riskoval. Ono to není jen o tom, jestli vyměníš nebo nevyměníš motor ale třeba o tom, jestli riskneš vletět do oblaku prachu ve feši do kterého není vidět nebo ne atd. Pokud jedeš tak, abys dojel, tak to neuděláš.
Nicméně - stojím si za tím, že týmy které nemají žádné kamiony a jsou tam výhradně pro podporu motorkářů profesionálů, jsou NAPROSTO někde jinde než jezdci, kteří mají podporu u sdruženého týmu kde jsou ještě auta nebo kamiony. Tohle je především o penězích a možnostech a vím moc dobře, jak si stěžovali motorkáři v uplynulých letech (včetně kolegů z Anglie) že přijedou a nemají v cíli nic, že čekají až do večera než jim přijede jejich kamion s věcma. Jsou v bivaku a mohli by opravovat nebo něco preventivně vyměnit ale nemůžou. Sami si musí zjišťovat změny kdežto jiným jen řeknou co se zítra změnilo. Sami musí řešit protesty kdežto za jiné to řeší týmový manažer atd. To všechno je čas a profesionál ho může trávit odpočinkem, může si dát masáž a ne mít nervy, že opravuji v noci a ani nevím, kolik stran změn budu muset ještě na zítra přepsat do roadbooku..
Věřím tomu, že těch pár lidí v cíli co měl Svitko je lepší než obří tým který přijede pozdě v noci protože závodní kamion měl na startu problémy a vyjížděli pozdě.
Co se týká Honzy a Štefańa tak srovnáváš nesrovnatelné - Honza Štefana strašně uznává, respektuje ho a ví že je sakra moc dobrej. O moc lepší než je on. Ale 2x nedojel vůbec. Honza dojel vždycky. Jakeš startoval 5x a kolikrát dojel? Nikdy.. Není to jednoduchý dokončit to a když třeba kvůli haprující technice jedeš v druhé polovině s těmi opravdovými zoufalci, tak se dopředu dostává strašně těžko. Vím to od Macka, když jel vpředu, tak jel taky rychle a dobře. Jakmile se dostal někam k x té desítce tak se hrozně blbě jede dopředu, blbě se předjíždí, lidi tam jezdí ve skupinkách a nepustí tě a to nejsou pouště kde můžeš jet kudy chceš.
Každópádně jsem napsal, že Svitko měl dedikované zázemí a to je pravda a pokud vím, kromě Ivoše a Macka na prvních startech to neměl nikdo a ten rozdíl mít někoho v cíli nebo nemít, je dost velkej.

1 reakcí na tento příspěvek dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 18:56 | Nahoru | #103
TomasTT> Števo nedošiel len raz, Ivan raz došiel. To len na poopravenie.

dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 19:11 | Nahoru | #104
Je to možný, fakt je nesleduju zase tolik. Ono to je i o tom, kdo dodává jaké informace. Když někdo má zájem tak zprávy posílá - ze závodu i z příprav, z tiskovek i zajímavosti. Jak je možný, že dostávám víc zpráv SMS přímo z bivaku od angličanů? Někdo to bere tak, že jsem vždycky psal "pro někoho" nebo o někom a tak neposílají nic a tak se nemůžou divit, že informuju jen o tom, co se dozvím a pokud mám přísun zpráv o jiných závodnících, tak píšu to, co mě zaujalo. Nikdo mě neplatí, není to idnes že...

Ještě k těm rozpočtům a srovnávání profíků a amatérů - rozpočet továrního týmu KTM na letošní Dakar byl 6 milionů EUR. Celá účast Jana Veselého byla za 100 tisíc EUR vč. toho co platili CDS za kamion atd.
Coma psal že na letošek měl natrénováno 40 tisíc km terénní jízdy podle roadbooku. Jan Veselý na letošek - nula!
A co se týká cílů, tak jistě jiné cíle má relativně mladý 30 letý závodník který by třeba chtěl být členem nějakého profesionálního týmu ve srovnání s někým, kdo si opravdu Dakarem plní svůj sen víceméně na závěr své závodní kariéry. Honza svůj cíl splnil a věřím tomu, že kdyby měl motorku v pořádku a neměl ty problém s benzínem, tak by dojel kolem té padesátky. Jak někdo správně psal - není žádný reprezentant, jel stejně jako před pár lety ten angličan s dcerou - prostě byl to jejich sen a jeli tak, aby dojeli co nejdál a nejvíc etap. Prostě v tomhle závodě to tak je, že spolu jedou totální profíci s poloprofesionály se špičkovými dravými amatéry a s turisty a s lidmi co jen utrácejí peníze a nevědí coby a s naprostými šílenci. Všechno dohromady...

(reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 19:14 | Nahoru | #105
volodaj> kruci, zapomněl jsem že jel v týmu KM racing. To byl rok kdy jsem dělal pro Mácu a moc jsem o KM nevěděl, nebyly tam dobré vztahy...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 19:40 | Nahoru | #106

TomasTT píše: bathed> Asi takhle - několikrát jsem i v televizi řekl, že jeho výkon je obdivuhodný a že nemáme v současné době jezdce (myšleno v ČR), který by se mu rovnal. Nepleť do toho nějaké nacionalistické kecy. O to vůbec nejde.
Honza jel na technicky horším stroji, starý WRko a poslepovaný kit od koho se dalo nejde srovnávat s Rallye Replikou KTM. O tom není sporu. V maximálce to Štefanovi pojede o klidně 40km/h rychleji. Štefan je ročník 82, Honza je o 11 let starší. Je to rozdíl a velkej. Honza mi jasně říkal že prostě tohle nepojede, chtěl od začátku dojet do cíle. Stojím si za tím, že Svitko nejel na dojezd a riskoval. Ono to není jen o tom, jestli vyměníš nebo nevyměníš motor ale třeba o tom, jestli riskneš vletět do oblaku prachu ve feši do kterého není vidět nebo ne atd. Pokud jedeš tak, abys dojel, tak to neuděláš.
Nicméně - stojím si za tím, že týmy které nemají žádné kamiony a jsou tam výhradně pro podporu motorkářů profesionálů, jsou NAPROSTO někde jinde než jezdci, kteří mají podporu u sdruženého týmu kde jsou ještě auta nebo kamiony. Tohle je především o penězích a možnostech a vím moc dobře, jak si stěžovali motorkáři v uplynulých letech (včetně kolegů z Anglie) že přijedou a nemají v cíli nic, že čekají až do večera než jim přijede jejich kamion s věcma. Jsou v bivaku a mohli by opravovat nebo něco preventivně vyměnit ale nemůžou. Sami si musí zjišťovat změny kdežto jiným jen řeknou co se zítra změnilo. Sami musí řešit protesty kdežto za jiné to řeší týmový manažer atd. To všechno je čas a profesionál ho může trávit odpočinkem, může si dát masáž a ne mít nervy, že opravuji v noci a ani nevím, kolik stran změn budu muset ještě na zítra přepsat do roadbooku..
Věřím tomu, že těch pár lidí v cíli co měl Svitko je lepší než obří tým který přijede pozdě v noci protože závodní kamion měl na startu problémy a vyjížděli pozdě.
Co se týká Honzy a Štefańa tak srovnáváš nesrovnatelné - Honza Štefana strašně uznává, respektuje ho a ví že je sakra moc dobrej. O moc lepší než je on. Ale 2x nedojel vůbec. Honza dojel vždycky. Jakeš startoval 5x a kolikrát dojel? Nikdy.. Není to jednoduchý dokončit to a když třeba kvůli haprující technice jedeš v druhé polovině s těmi opravdovými zoufalci, tak se dopředu dostává strašně těžko. Vím to od Macka, když jel vpředu, tak jel taky rychle a dobře. Jakmile se dostal někam k x té desítce tak se hrozně blbě jede dopředu, blbě se předjíždí, lidi tam jezdí ve skupinkách a nepustí tě a to nejsou pouště kde můžeš jet kudy chceš.
Každópádně jsem napsal, že Svitko měl dedikované zázemí a to je pravda a pokud vím, kromě Ivoše a Macka na prvních startech to neměl nikdo a ten rozdíl mít někoho v cíli nebo nemít, je dost velkej.



Poslouchej, ty budeš asi fakt hodně velký egoista, co? Jestli najdeš byť jedinou zmínku v tom co jsem tu celkem napsal o jakémkoliv srovnávání Svitka a Veselého, dám ti fakt pětikorunu!!!! Jestli tady kdekoliv v mých příspěvcích najdeš JEDINÉ znevažení Veselého výkonu, dám ti druhou! Jediné na co jsem poukázal a za tím si stojím, že jsi zlehčil Pištův výkon. Proč, o tom můžeme polemizovat, nicméně do toho se mi fakt nechce..... Končím

(reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 19:48 | Nahoru | #107
bathed> nic si z toho nedelej,ja mel podobnej problem....kdyz sem to zalozil!!!!

dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 21:27 | Nahoru | #108
no a nakonec jsme se všichni shodli, že jim všem patří obdiv a uznání.
Po Evropě a v Maroku se jede spousta rally podle roadbooku, kde stačí mit rozpočet 1000-3000 EUR a každý si muže vyzkoušet na co má. Vřele doporučuju místo mlácení prázdné slámy a můj kamarád tohle a můj tamto...

1 reakcí na tento příspěvek dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 22:46 | Nahoru | #109
pánové si jen trošku nerozuměli...
zaplaťpánbůh, že se do toho nevložil místní nejvíc největší odborník na všechno, asi právě háže perly v jiném tématu.

(reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

17.1.2012 v 00:38 | Nahoru | #110

maRRek píše: pánové si jen trošku nerozuměli...
zaplaťpánbůh, že se do toho nevložil místní nejvíc největší odborník na všechno, asi právě háže perly v jiném tématu.



Pouze sleduji a už to neřeším!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

17.1.2012 v 04:02 | Nahoru | #111
bathed> Nevím proč bych měl být sobec, když napíšu, že srovnáváš nesrovnatelné
a) téma diskuze je proč jezdí Veselý na Dakar (myšleno s dovětkem ... když tam nikdy nic nedokázal zajet). Myslím si, že právě Honza Veselý si nezaslouží aby se o něj kdokoliv otíral na tohle téma a napsal jsem fůru věcí, které člověk, který o Dakaru ví jen že se jede někde daleko v poušti, neví a ani netuší. Třeba to, že někteří lidi mají po dojetí etapy v cíli někoho,kdo jim pomůže a někteří čekají do 11 do večera než jim přijedou věci aby mohli začít pracovat na motorce, pár hodin se prospali a v pět zase vstávali. Zkus 14 dnů spát 2 hodiny a srovnej to s někým, kdo spí o 3,4 nebo 5 hodin víc. Jak jsou asi v kondici na další den?
b) pokud se nemýlím, Svitko měl doprovod, který neměl jinou starost než se o něj starat. Tomu se říká dedikovaná motocyklová asistence. Shared asistence se stará třeba ještě o auta nebo kamiony a to je případ CDT kde jel Honza a předtím Macek a další. Rozdíl oproti tomu, když jel v roce 2009 je zásadní v tom, že motorkáři jsou prostě v bivaku brzo a taky brzo vyrážejí. A pokud jsou v bivaku a potřebují řadu hodin pracovat na opravách motorky, tak potřebují alespoň mechanika a materiál. Když jim to dorazí o půlnoci, protože jejich doprovod přijede pozdě kvůli podpoře závodních kamionů které startují a dojíždí poslední a prioritou týmu jsou právě ty kamiony, tak to je jim prd platný a nemůžou dělat nic - leda somrovat nářadí třeba u Elf apod. Svitko měl v cíli svoje lidi a svůj materiál a to je dedikovaná motocyklová asistence.
c) ne, ty jsi nepsal nikde nic že by to znevažovalo výkon kohokoliv ale větu... chápu, že čech nese dost těžko, že nějaký slovák všem našim předchozím hvězdám (a tady rozhodně nemyslím Veselého, ale spíš třeba Macka a nebo Kaštana) ... prostě neberu, protože já to těžce nenesu a jsem rád že zajel to, co zajel a byl bych ještě radši, kdyby třeba etapu i vyhrál. Je mi jedno, že si myslíš že jako Čech podporuju jen Čechy. Obdivuju výkon každého - počínaje třeba veterány, kteří neúnavně do toho šílenství jdou i když by za ty peníze mohli mít úžasné domy a nevímco ještě, obdivuju výkon lidí bez asistence, lidi kteří jedou řadu etap se zraněním a je mi jedno, jestli to je Čech nebo Japonec. A nenesu to těžce, že nějaký Slovák zajel lepší výkon. Srovnávat s Ivošem to není úplně fér - na 400ccm na Dakarech, které byly postavené na 2x větší kubatury, koneckonců svou kategorii vyhrát dokázal a ne jednou. Macek to samé - absolutně bez věcí a bez doprovodu zajel v roce 2007 v posledním africkém Dakaru nejlepší výsledek v marathonu. Letos byl nejlepší motorkář bez asistence někde na 55. místě..

Už jsem několikrát řekl a psal, že nejde srovnávat nesrovnatelné. Jediné, co mají jezdci na Dakaru společného je to, že jsou to všichni motorkáři ale mají rozdílnou přípravu (profesionálové proti hobíkům a proti lidem, kteří nejeli na motorce třeba celý rok), rozdílné zázemí a podporu (nosiči vody, obytný auta, mechanici a taky lidi co mají dvě bedny a jen svoje ruce) a jezdí tam lidi který je 20 a lidi kterým je 65. To všechno v jedné kategorii - motorky. Svitko je hvězda, určitě o něm ještě uslyšíme a přeju mu aby se dostal do nějakého týmu, kde se mu bude dařit a nebude muset investovat své peníze a sponzoři se o něj budou přetahovat. Letos jel skvěle a měl sehraný tým, který nebyl sice moc velký ale byl výhradně pro něj a fungoval. Jan Veselý jel tak, jak to bylo jen možné a nevzdal to, i když řešil problémy s technikou. Občas mu pomáhali mechanici (Kaprálek např.) z CDT ale většinou si věci na motorce dělal sám. Kdyby mu motorka jela tak jako vloni, byl by mezi 40-50. místem. První motor mu jel dobře, druhý byla sériovka WR a nejelo to na rovině přes 130 a z kopce se nedostal ani na 140. Prostě nejde srovnávat jen výsledek v celkovém pořadí a já se jen snažil reagovat na diskuzi, které mě přijde úplně pitomá..
Rozhodně neznevažuju výkon Svitka ani kohokoliv jiného (včetně těch co odstoupili) z jakékoliv země ale zastávám se Honzy proto, že vím že je skromný a chtěl dokázat, že to vydrží a dojede a nevzdá to s prvníma potížema. V tomhle případě asi nerozhoduje jestli má nebo nemá člověk v cíli své věci a mechanika ale na únavu to vliv má a velký a z toho co jsi napsal, jsem to pochopil tak, že vidíš jen výsledek ale ne to, jakou jede člověk techniku a jaké má zajištění. Proto jsem docela obsáhle vytáhnul některá témata, o kterých třeba lidi ani netuší. Mimochodem - chtěl bych vidět jaký výkon by zajel třeba Despres, kdyby spal 2-3h, sám si denně opravoval a servisoval motorku, sám si četl změny psané jazykem, který neumí (třeba kdyby to vyvěšovali v němčině) a veškerou organizaci domlouval sám a v jazyce, ve kterém umí pár slov. Možná bysme se divili, že by po pár dnech přišla únava a začal by dělat chyby, usínal by na přejezdech atd. Když máš třeba doprovod, tak i na spojovačce nemusíš řešit jestli tamhle mají správný benzín nebo ne, protože to už zjistili lidi co jedou před tebou autem. Takových maličkostí jsou stovky a pokud motorkář nemusí tohle okolo řešit, tak se může fakt soustředit jen a jen na závodění a to je dost rozdíl proti těm, kteří si dělají všechno sami a je to pro ně víc dobrodružství než závody. Pro ně je vítězství dojet a na pořadí jim až tak nezáleží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

17.1.2012 v 08:42 | Nahoru | #112
TomasTT> Docela Te,Tome,obdivuju...

dakar-proc jezdi vesely na dakar???

17.1.2012 v 08:52 | Nahoru | #113
...hele Tome, ze se Ti chce:)...

...abys za chvili nedopadl jako Kastan = nebyl rad, ze o Dakaru muze vypotit dva clanky na iDnes:)...

(reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

17.1.2012 v 08:53 | Nahoru | #114

Petr 11 píše: TomasTT> Docela Te,Tome,obdivuju...



Já taky! To co jiní dokáží napsat ve dvou řádcích, on dokáže poutavě rozepsat na tři stránky. Umí briskně odpovědět na nepoloženou otázku, položenou rozmělnit do ztracena a převést jádro sporu úplně někam jinam, než ve skutečnosti leží. To jsou obdivuhodné vlastnosti!

dakar-proc jezdi vesely na dakar???

17.1.2012 v 09:20 | Nahoru | #115
Já myslím, že každý obsáhlý komentář přinese vždy nové info a tak dík tomášTT i bathed. Ty v poli obdivujem, že dojeli a ty na špici, jak jedou. Okolnosti a podmínky tak nějak tušíme...
S tím, jak tomášTT řekl, že Svitko asi jel místy "přes míru" - mám stejný názor, abys udělal takový výsledek, myslím je to i o tom, že to prostě někdy riskneš, zvláš´t, když asi v jižní americe netrénuje... Možná se dozvíme víc po soutěži v klidu. Do desítky je to vždy špičkový úspěch, že se rozhoduje de facto mezi dvěma, co mají nejlepší podmínky a zázemí - no, zasloužili si je asi tím, co už předvedli. Je fakt, že pro sport by bylo lepší, kdyby se podmínky srovnaly, otázka je, jestli by pak závody mohly takto existovat bez vlivu sponzorů. Někdo je ochotný investovat milion euro, když má šanci vyhrát, ale 100 litrů na dojetí by nedali. Já jsem proti tomu omezování, protože musí (nebo podle mě má být) být nějaký podnik, kde se projeví to nejlepší ve všem, příprava, vývoj, logistika, jezdci a pod. Stejně tak jsem proti předpisům omezujícím moto gp a F1.

2 reakcí na tento příspěvek dakar-proc jezdi vesely na dakar???

17.1.2012 v 09:22 | Nahoru | #116
sorry, ale tohle je pichovina na n-tou: "...chápu, že čech nese dost těžko, že nějaký slovák všem našim předchozím hvězdám...". tohle nemuze vypustit rozumne uvazujici clovek, bez zasti a zavisti.
co vim tak hodne kluku z moravy a z cech fandilo Svitkovi tak jako Veselemu, bez zadneho fanatismu k nacionalismu, ale proto, ze slovenske a ceske enduro jsou stale v dobrem kontaktu.
Navic bych soupal nohama, kdyz vim, ze ten clovek si to cele plati sam, jede tam pro sebe a snazi se ze vsech svych sil zajet co nejlepsi vysledek. Jak rad bych se take nekdy zucastnil, ale precist si pak neco takoveho, by me teda pekne nasralo.
Jasne vsichni mame svuj nazor a muzeme ho klidne zverejnit, ale zarazi me jak nekteri lide serou na etiku, vubec se neciti divne, kdyz neco podobneho vypusti do sveta.
Hold tohle z lidi dela doba tzv."zdanlive internetove anonymity"...je mi z Vas jak se rika blivno.... :-/

(reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

17.1.2012 v 09:33 | Nahoru | #117
babynek> to reaguješ na co? ne na mě doufám?

1 reakcí na tento příspěvek dakar-proc jezdi vesely na dakar???

17.1.2012 v 09:38 | Nahoru | #118
reaguji na ty, kteri dehonestuji vykony jezdcu na Dakaru.

dakar-proc jezdi vesely na dakar???

17.1.2012 v 10:32 | Nahoru | #119
TomasTT-Díky...

(reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

17.1.2012 v 10:35 | Nahoru | #120

babynek píše: reaguji na ty, kteri dehonestuji vykony jezdcu na Dakaru.



Ale tady nikdo takovej není
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist