Téma: dakar-proc jezdi vesely na dakar???
 
14.1.2012 v 18:41
zdravi,vcera pri vysledcich dakaru jsem se zarazil kdyz cipko dosah super vysledku,o svitkovi ani nemluve!by me zajimalo s jakym cilem tam vesely jezdi???samozrejme proti nemu nic nemam!!!ale je tam tusim po treti a zadny vysledek myslim ktery padne do oka.....cipko je tam poprve a vcera tusim top deset a celkove kolem tricateho....nebo kastan taky celkove zajel.at mi nikdo nerika ze nejede zavodit,nebo jen dojet!!!!nic proti veselemu nemam urcite neni lehke dojet,ale chybi mi nejaky trosku vysledek.....

Uzavřeno 17.01.2012 v 18:11 uživatelem cedo

Otevřeno 18.01.2012 v 05:33 uživatelem cedo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 19:40 | Nahoru | #1

TomasTT píše: bathed> Asi takhle - několikrát jsem i v televizi řekl, že jeho výkon je obdivuhodný a že nemáme v současné době jezdce (myšleno v ČR), který by se mu rovnal. Nepleť do toho nějaké nacionalistické kecy. O to vůbec nejde.
Honza jel na technicky horším stroji, starý WRko a poslepovaný kit od koho se dalo nejde srovnávat s Rallye Replikou KTM. O tom není sporu. V maximálce to Štefanovi pojede o klidně 40km/h rychleji. Štefan je ročník 82, Honza je o 11 let starší. Je to rozdíl a velkej. Honza mi jasně říkal že prostě tohle nepojede, chtěl od začátku dojet do cíle. Stojím si za tím, že Svitko nejel na dojezd a riskoval. Ono to není jen o tom, jestli vyměníš nebo nevyměníš motor ale třeba o tom, jestli riskneš vletět do oblaku prachu ve feši do kterého není vidět nebo ne atd. Pokud jedeš tak, abys dojel, tak to neuděláš.
Nicméně - stojím si za tím, že týmy které nemají žádné kamiony a jsou tam výhradně pro podporu motorkářů profesionálů, jsou NAPROSTO někde jinde než jezdci, kteří mají podporu u sdruženého týmu kde jsou ještě auta nebo kamiony. Tohle je především o penězích a možnostech a vím moc dobře, jak si stěžovali motorkáři v uplynulých letech (včetně kolegů z Anglie) že přijedou a nemají v cíli nic, že čekají až do večera než jim přijede jejich kamion s věcma. Jsou v bivaku a mohli by opravovat nebo něco preventivně vyměnit ale nemůžou. Sami si musí zjišťovat změny kdežto jiným jen řeknou co se zítra změnilo. Sami musí řešit protesty kdežto za jiné to řeší týmový manažer atd. To všechno je čas a profesionál ho může trávit odpočinkem, může si dát masáž a ne mít nervy, že opravuji v noci a ani nevím, kolik stran změn budu muset ještě na zítra přepsat do roadbooku..
Věřím tomu, že těch pár lidí v cíli co měl Svitko je lepší než obří tým který přijede pozdě v noci protože závodní kamion měl na startu problémy a vyjížděli pozdě.
Co se týká Honzy a Štefańa tak srovnáváš nesrovnatelné - Honza Štefana strašně uznává, respektuje ho a ví že je sakra moc dobrej. O moc lepší než je on. Ale 2x nedojel vůbec. Honza dojel vždycky. Jakeš startoval 5x a kolikrát dojel? Nikdy.. Není to jednoduchý dokončit to a když třeba kvůli haprující technice jedeš v druhé polovině s těmi opravdovými zoufalci, tak se dopředu dostává strašně těžko. Vím to od Macka, když jel vpředu, tak jel taky rychle a dobře. Jakmile se dostal někam k x té desítce tak se hrozně blbě jede dopředu, blbě se předjíždí, lidi tam jezdí ve skupinkách a nepustí tě a to nejsou pouště kde můžeš jet kudy chceš.
Každópádně jsem napsal, že Svitko měl dedikované zázemí a to je pravda a pokud vím, kromě Ivoše a Macka na prvních startech to neměl nikdo a ten rozdíl mít někoho v cíli nebo nemít, je dost velkej.



Poslouchej, ty budeš asi fakt hodně velký egoista, co? Jestli najdeš byť jedinou zmínku v tom co jsem tu celkem napsal o jakémkoliv srovnávání Svitka a Veselého, dám ti fakt pětikorunu!!!! Jestli tady kdekoliv v mých příspěvcích najdeš JEDINÉ znevažení Veselého výkonu, dám ti druhou! Jediné na co jsem poukázal a za tím si stojím, že jsi zlehčil Pištův výkon. Proč, o tom můžeme polemizovat, nicméně do toho se mi fakt nechce..... Končím

(reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

16.1.2012 v 19:48 | Nahoru | #2
bathed> nic si z toho nedelej,ja mel podobnej problem....kdyz sem to zalozil!!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dakar-proc jezdi vesely na dakar???

17.1.2012 v 04:02 | Nahoru | #3
bathed> Nevím proč bych měl být sobec, když napíšu, že srovnáváš nesrovnatelné
a) téma diskuze je proč jezdí Veselý na Dakar (myšleno s dovětkem ... když tam nikdy nic nedokázal zajet). Myslím si, že právě Honza Veselý si nezaslouží aby se o něj kdokoliv otíral na tohle téma a napsal jsem fůru věcí, které člověk, který o Dakaru ví jen že se jede někde daleko v poušti, neví a ani netuší. Třeba to, že někteří lidi mají po dojetí etapy v cíli někoho,kdo jim pomůže a někteří čekají do 11 do večera než jim přijedou věci aby mohli začít pracovat na motorce, pár hodin se prospali a v pět zase vstávali. Zkus 14 dnů spát 2 hodiny a srovnej to s někým, kdo spí o 3,4 nebo 5 hodin víc. Jak jsou asi v kondici na další den?
b) pokud se nemýlím, Svitko měl doprovod, který neměl jinou starost než se o něj starat. Tomu se říká dedikovaná motocyklová asistence. Shared asistence se stará třeba ještě o auta nebo kamiony a to je případ CDT kde jel Honza a předtím Macek a další. Rozdíl oproti tomu, když jel v roce 2009 je zásadní v tom, že motorkáři jsou prostě v bivaku brzo a taky brzo vyrážejí. A pokud jsou v bivaku a potřebují řadu hodin pracovat na opravách motorky, tak potřebují alespoň mechanika a materiál. Když jim to dorazí o půlnoci, protože jejich doprovod přijede pozdě kvůli podpoře závodních kamionů které startují a dojíždí poslední a prioritou týmu jsou právě ty kamiony, tak to je jim prd platný a nemůžou dělat nic - leda somrovat nářadí třeba u Elf apod. Svitko měl v cíli svoje lidi a svůj materiál a to je dedikovaná motocyklová asistence.
c) ne, ty jsi nepsal nikde nic že by to znevažovalo výkon kohokoliv ale větu... chápu, že čech nese dost těžko, že nějaký slovák všem našim předchozím hvězdám (a tady rozhodně nemyslím Veselého, ale spíš třeba Macka a nebo Kaštana) ... prostě neberu, protože já to těžce nenesu a jsem rád že zajel to, co zajel a byl bych ještě radši, kdyby třeba etapu i vyhrál. Je mi jedno, že si myslíš že jako Čech podporuju jen Čechy. Obdivuju výkon každého - počínaje třeba veterány, kteří neúnavně do toho šílenství jdou i když by za ty peníze mohli mít úžasné domy a nevímco ještě, obdivuju výkon lidí bez asistence, lidi kteří jedou řadu etap se zraněním a je mi jedno, jestli to je Čech nebo Japonec. A nenesu to těžce, že nějaký Slovák zajel lepší výkon. Srovnávat s Ivošem to není úplně fér - na 400ccm na Dakarech, které byly postavené na 2x větší kubatury, koneckonců svou kategorii vyhrát dokázal a ne jednou. Macek to samé - absolutně bez věcí a bez doprovodu zajel v roce 2007 v posledním africkém Dakaru nejlepší výsledek v marathonu. Letos byl nejlepší motorkář bez asistence někde na 55. místě..

Už jsem několikrát řekl a psal, že nejde srovnávat nesrovnatelné. Jediné, co mají jezdci na Dakaru společného je to, že jsou to všichni motorkáři ale mají rozdílnou přípravu (profesionálové proti hobíkům a proti lidem, kteří nejeli na motorce třeba celý rok), rozdílné zázemí a podporu (nosiči vody, obytný auta, mechanici a taky lidi co mají dvě bedny a jen svoje ruce) a jezdí tam lidi který je 20 a lidi kterým je 65. To všechno v jedné kategorii - motorky. Svitko je hvězda, určitě o něm ještě uslyšíme a přeju mu aby se dostal do nějakého týmu, kde se mu bude dařit a nebude muset investovat své peníze a sponzoři se o něj budou přetahovat. Letos jel skvěle a měl sehraný tým, který nebyl sice moc velký ale byl výhradně pro něj a fungoval. Jan Veselý jel tak, jak to bylo jen možné a nevzdal to, i když řešil problémy s technikou. Občas mu pomáhali mechanici (Kaprálek např.) z CDT ale většinou si věci na motorce dělal sám. Kdyby mu motorka jela tak jako vloni, byl by mezi 40-50. místem. První motor mu jel dobře, druhý byla sériovka WR a nejelo to na rovině přes 130 a z kopce se nedostal ani na 140. Prostě nejde srovnávat jen výsledek v celkovém pořadí a já se jen snažil reagovat na diskuzi, které mě přijde úplně pitomá..
Rozhodně neznevažuju výkon Svitka ani kohokoliv jiného (včetně těch co odstoupili) z jakékoliv země ale zastávám se Honzy proto, že vím že je skromný a chtěl dokázat, že to vydrží a dojede a nevzdá to s prvníma potížema. V tomhle případě asi nerozhoduje jestli má nebo nemá člověk v cíli své věci a mechanika ale na únavu to vliv má a velký a z toho co jsi napsal, jsem to pochopil tak, že vidíš jen výsledek ale ne to, jakou jede člověk techniku a jaké má zajištění. Proto jsem docela obsáhle vytáhnul některá témata, o kterých třeba lidi ani netuší. Mimochodem - chtěl bych vidět jaký výkon by zajel třeba Despres, kdyby spal 2-3h, sám si denně opravoval a servisoval motorku, sám si četl změny psané jazykem, který neumí (třeba kdyby to vyvěšovali v němčině) a veškerou organizaci domlouval sám a v jazyce, ve kterém umí pár slov. Možná bysme se divili, že by po pár dnech přišla únava a začal by dělat chyby, usínal by na přejezdech atd. Když máš třeba doprovod, tak i na spojovačce nemusíš řešit jestli tamhle mají správný benzín nebo ne, protože to už zjistili lidi co jedou před tebou autem. Takových maličkostí jsou stovky a pokud motorkář nemusí tohle okolo řešit, tak se může fakt soustředit jen a jen na závodění a to je dost rozdíl proti těm, kteří si dělají všechno sami a je to pro ně víc dobrodružství než závody. Pro ně je vítězství dojet a na pořadí jim až tak nezáleží.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist