globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Těsnění pod hlavy.
Ahoj chlapi,

Když dáváte nové těsnění pod hlavu, mažete ho nějakou vazelínou nebo měděnou pastou?

1 reakcí na tento příspěvek Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 19:43 | Nahoru | #1
čímkoliv to namažeš , tak se ti to vypálí. dá se použít grafitový prášek.

Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 20:04 | Nahoru | #2
nevím, ale za mlada něco jako těsnění, které zmenšovalo kompres bylo nekompromisně zavrhováno.Já osobně jsem to zabrousil vždy brusnou pastou.Pokud se jedná o vzduchovýho dvoutakta

1 reakcí na tento příspěvek Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 20:24 | Nahoru | #3
Jen to pořádně vyčisti a nebo zalapovat brusnou pastou a těsnění nepotřebuješ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 20:34 | Nahoru | #4

Mirek12 píše: čímkoliv to namažeš , tak se ti to vypálí. dá se použít grafitový prášek.

Nemáš tak docela pravdu. Když použiješ vysokoteplotní silikon (360°C), tak se nevypálí. Druhá věc je, jestli je to skutečně třeba. Pokud jsou dosedací plochy v pořádku, tak hliníkové nebo měděné těsnění postačí. Já tam pro sichr sice silikon dávám, ale z dosedací plochy se stejně úplně vytlačí.
Moc nechápu ten tvůj grafitový prášek. Ten je určený pro mazání pomaloběžných ložisek s velkým zatížením - podobně jako měděná pasta. Jako těsnění opravdu neposlouží.
Někdy se grafit používá jako separační vrstva u tepelně namáhaných těsnění. Tam ale neslouží k těsnění, ale k zabránění připečení k materiálu hlavy.

(reakce na) Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 20:37 | Nahoru | #5

Temelínek píše: Jen to pořádně vyčisti a nebo zalapovat brusnou pastou a těsnění nepotřebuješ


U Jawy těsnění potřebuješ. Dolaďuje se s ním velikost kompresního prostoru. V konstrukci motoru je s ním počítáno.

P.S. Samozřejmě vím, že kdejaký samo-domo opravář narve hlavu se silikonem co koupil v drogérii na válec a ono to pak nějak jezdí. Ale tazatel se ptal na to, jak se to má dělat správně

Naposledy editováno 12.01.2012 20:41:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 20:40 | Nahoru | #6
docent> to s tím silikonem beru jako srandu, to nebudu ani komemtovat. a ten grafit se dá použít jako mazadlo nic víc.

2 reakcí na tento příspěvek Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 20:42 | Nahoru | #7
docent: není s tím těsněním počítáno spíš dole mezi válcem a karterem? já jen že všechny jawy co jsem kdy měl ho měli právě tam a hlava se zabrušovala napřímo na válec

(reakce na) Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 20:42 | Nahoru | #8
Mirek12> Můžeš se chechtat jak chceš, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat

Grafitový prášek na těsnění jsi navrhoval přece ty A teď je to u tebe jen mazadlo?
Tak se nediv, že mám blbý kecy

Naposledy editováno 12.01.2012 20:49:41

(reakce na) Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 20:44 | Nahoru | #9
amanzes> Samozřejmě. Těsnění příslušné tloušťky musí být pod válcem i pod hlavou.

Ale Jawa je boží stroj Ta snese všechno.

(reakce na) Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 20:46 | Nahoru | #10
amanzes> Tloušťkou těsnění pod válcem se dá jemně dolaďovat časování rozvodu; tloušťkou těsnění pod hlavou se dolaďuje kompresní poměr.

Ale jak jsem říkal - pro běžné ježdění po silnici to konkrétně u Jawy pro běžného uživatele nemá prakticky význam.

1 reakcí na tento příspěvek Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 21:27 | Nahoru | #11
Těsnení jsem už koupil (hliníkový kroužky), takže je tam určitě dám. Jen jsem se chtěl zeptat, jestli je mám něčím máznout nebo dát na sucho.

Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 21:46 | Nahoru | #12
na sucho do hlavy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 21:46 | Nahoru | #13
MimoCZ> Mázni mazacím tukem ( vazelínou).Při montáži lépe drží v hlavě a lépe se rozmáčkne.
Z jiného důvodu je mazání bezúčelné.

Těsnění pod hlavy.

12.1.2012 v 23:09 | Nahoru | #14
Já teda na 638(640)kový to těsnění nikdy ničím nemazal a žádný problém nikdy nebyl, každopádně silikon bych tam teda asi necpal.

Těsnění pod hlavy.

13.1.2012 v 09:18 | Nahoru | #15
1) S těsněním pod hlavou se počítalo, ale taky se počítalo s mizerným benzínem. Bez těsnění to bude trochu citlivější na kvalitu (málo oktanů = bude zvonit jak prase), ale při vyhýbání se benzínkám v JZD to bude dobrý

2) Máznout těsnění vazelínou (stačí A00), připlácnout na správné místo na hlavě, hlavu namontovat. Vazelína se vymáčkne ven, a je hotovo. Mazat něčím co těsní je potřeba jenom u šílenců, co recyklujou těsnění na X sundání hlavy. Pokud se mění pokaždé, tak není potřeba.

(reakce na) Těsnění pod hlavy.

13.1.2012 v 13:28 | Nahoru | #16
pepeveteran> Máš pravdu.

Těsnění pod hlavy.

Skvělá odpověď, děkuji! 13.1.2012 v 14:04 | Nahoru | #17
Jak říkají zde kolegové stačí slabá vrstva, téměř film vazelíny. Ale pod válce bych ji
nikdy nedal. Nahoře je hliník tak tam stačí, ale pod válcema se ti těsnící papír
přilepí, na styčné plochy motorové skříně a škrabat to odtud je nepříjemné. Vazelína tam
proschne a ztvrdne Prostě pod hlavu stačí vazelína a pod válec dávám M6A klasický motorák.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist