globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna spojky
7.1.2012 v 10:09
Zdravím, chystám se vyměnit spojku na Jawsonovi, tak se chcu zeptat, jestli je tam něco extra na co je třeba si dát pozor nebo jde jenom o to vytáhnout, vyměnit a bez problému fláknout zpátky bez žádných skrytých pastí. Nebudu měnit celou spojku, jenom lamely a mezilamely a spojovací materiál ))

Dankeee

Uzavřeno 17.03.2012 v 23:26 uživatelem HaaS

Výměna spojky

7.1.2012 v 10:16 | Nahoru | #1
Nic extra krom pružin tam nečekej. Vyměníš lamely za nové a jen to složíš

Výměna spojky

7.1.2012 v 10:17 | Nahoru | #2
myslím, že jestli nejsi kopito,tak to zvládnš levou zadní nic na tom není...

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky

7.1.2012 v 10:50 | Nahoru | #3
Zkontroluj řádné dotažení a zajištění matice spojkového koše.

Výměna spojky

7.1.2012 v 12:11 | Nahoru | #4
pozor na tu potvoru centrální matku ráda se povoluje ( vyvrtat dírku a vpálit tam plechovou zajišŤovací) a vyměň i ten gumový kroužek co tam je otázka 10kč a ušetříš si pozdější trápení. stejně by mě zajímalo kdo to vymyslel...

(reakce na) Výměna spojky

7.1.2012 v 12:42 | Nahoru | #5

Zdenalbenal píše: Zkontroluj řádné dotažení a zajištění matice spojkového koše.



souhlas! důležité!

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky

7.1.2012 v 13:20 | Nahoru | #6
Nevím jak u 350, ale když jsem to měnil na 250 měl jsem repas korkové lamely tak jsme je tam nemohl nacpat. Dal jsem tam o jednu méně a po nějakých Km až si to sedlo a trošku ohoblovalo jsem přidal i poslední patro.

(reakce na) Výměna spojky

7.1.2012 v 13:58 | Nahoru | #7

MaKeC125 píše: Nevím jak u 350, ale když jsem to měnil na 250 měl jsem repas korkové lamely tak jsme je tam nemohl nacpat. Dal jsem tam o jednu méně a po nějakých Km až si to sedlo a trošku ohoblovalo jsem přidal i poslední patro.

počítám že jsi si je dělal sám ty lamely co?

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky

7.1.2012 v 14:35 | Nahoru | #8
Místo toho gumového kroužku tam dej rovnou pružnou mezilamelu (fichtlkrámek )
Předpokládám že máš větší koš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky

7.1.2012 v 14:41 | Nahoru | #9

Namork1 píše: Místo toho gumového kroužku tam dej rovnou pružnou mezilamelu (fichtlkrámek )
Předpokládám že máš větší koš.



cifix proč jsem to tehdá nevěděl... tak oprava na kroužek se vyser kup tohle

(reakce na) Výměna spojky

7.1.2012 v 14:45 | Nahoru | #10

HornisGSX píše: cifix proč jsem to tehdá nevěděl... tak oprava na kroužek se vyser kup tohle



Jj ta lamela nemá chybu. Měl jsem v háji spojku, při rozjezdu škubala jak prase a ty zvuky ... hnus (klasická 638 spojka). Šoupl jsem tam tu lamelu a už 3000km nevím o spojce

Výměna spojky

7.1.2012 v 19:43 | Nahoru | #11
Já nevím, se spojkou nemám problém, ale přijde mi, že spojka jako taková toto (zvuky a škubání) ani snad dělat nemůže. Vím, že se o tom hodně popsalo a asi jsem všechno četl.. ale ta lamela zázrak nemůže udělat (nebo v čem ho dělá?) . Hodně lidí psalo - ano, zlepšilo se to nebo ztratilo a pak vrátilo.. Stejné ten gumový kroužek... Spíš bych to viděl na kontrolu usazení předního řetězového kola (kužel bez klínku, jednou se mi to "svařilo" prokluzováním) nebo na kontrolu uložení spojkového koše na hřídeli. Spojka jako taková (lamely) to škubání podle mě dělat nemůže. Ale možná jsem sám, kdo si to myslí.

Výměna spojky

7.1.2012 v 19:54 | Nahoru | #12
Jinak tady příspěvek č.70 jsem psal Árošovi, aby si zkontroloval vidličku vypínání spojky pod táhlem ovládaným lankem = měl to též prasklé.
tady

2 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky

7.1.2012 v 20:03 | Nahoru | #13
Okej, kdysi dávno jsem měnil spojku u Fichtla a tak cca vím, co mě čeká, hlavně se těším na pružinky Každopádně díky všem Snad se to vyjeba*é prokluzování ztratí Jo a ta hlavní matka co drží celou spojku, utahuje se momenťákem na nějakou hodnotu nebo to dotáhnout na max ?

Výměna spojky

7.1.2012 v 20:06 | Nahoru | #14
Jak a proč tento problém řeší tadle lamela přesně nevím ale vážně funguje. Když jsem Jawku kupoval, už minulý majitel mi ji předával se sadou dílů na přestavbu 634kové spojky (s těmy prý problémy nebyly). Měl jsem v plánu ale s ní tahat sajdu tak jsem tam nechal raději tudle větší spojku s tím, že vyzkouším mezilamelu. Nevím co to způsobovalo ale opravdu při pozvolném pouštění spojky vydávala "kňučivé" pazvuky a nezabírala plynule. Po montáži to okamžitě přestalo a spojka teď jde hladčeji než na dukně. Také jsem slyšel že u někoho je toto řešení pouze dočasné .... uvidím, zatím je to v pohodě.

(reakce na) Výměna spojky

7.1.2012 v 21:43 | Nahoru | #15

HaaS píše: Okej, kdysi dávno jsem měnil spojku u Fichtla a tak cca vím, co mě čeká, hlavně se těším na pružinky Každopádně díky všem Snad se to vyjeba*é prokluzování ztratí Jo a ta hlavní matka co drží celou spojku, utahuje se momenťákem na nějakou hodnotu nebo to dotáhnout na max ?



Spojka na fichtlu má pružinky zajištěné podložkou a kolíkem, to na jawě není. Pokud spojka klouže, záleží na opotřebení. Pokud jen klouže, dá se podložit pružiny podložkou. Vzhledem k tomu, jak se ptáš... nemáš ji jen špatně seřízenou? Kolik najeto, dá-li se říct?

(reakce na) Výměna spojky

8.1.2012 v 19:56 | Nahoru | #16
HaaS> Ňůtnmetry Ti z rukávu nevysypu (bych tam dal tak 6),ale utáhl bych to přiměřeně.
Né co to jde.
Ináč je dobré si tak ze dvou vnitřních plechových lamel (třeba bodlých k sobě, aby to bylo tužší) a kusu vhodně tvarovaného železa udělat příchystek na podržení oného, když budeš tu matku dotahovat. A nebo někdy povolovat.
Když budeš měnit spojku, můžeš dát i plechy nové a ze starých to vytvořit.
Ano, existuje mnoho "náhradních řešení", ale...
Vyměnit gumičku (těsnění) u fofrštangle je taky dobré, ale to je snad samozřejmost .

Naposledy editováno 08.01.2012 20:00:48

Výměna spojky

9.1.2012 v 14:20 | Nahoru | #17
Zdravíčko pardálové
Tak jsem před chviličkou spojku rozebral, teď už jenom čekám, až mi přijdou poštou nové díly. Spojkový koš vypadá dobře, veškeré těsnění se bude měnit, to je samozřejmost. Určitě to bylo všecko lamelama, jsou sjeté až hanba Mezilamely tam byly už od minulého majitele, takže je tam určitě nechám, spojka mi běhala pěkně a bez problémů Akorát kroutím hlavou nad tím, jak je možné, že ty ferodové lamely nejsou sjeté rovnoměrně, ale třeba na jedné polovině lamely jsou sjeté skoro až do hladka a na druhé polovině lamely jsou ty "zoubky" celkem ještě v pohodě. To mi hlava nebere .... Jinak s pružinkama to bude v pohodě, není to jak na fichtlu, mr*at se s pojistnýma kroužkama, je tam klasický dlouhý šroub s podložkou, takže to bude pohoda

Díky všem za rady a postněte tu ještě názory na ty nepravidelně sjeté lamely ))

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky

9.1.2012 v 14:34 | Nahoru | #18
Těžko říct, musel bys zkontrolovat hřídele, sílu pružin atd... ale pokud je to dobré dobře smontuješ, tak by to mělo být tak na 50-70 tis km ok Já mám cca 50 na původní spojku a to dostávala kiki a zdaleka není u konce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky

9.1.2012 v 15:19 | Nahoru | #19
laďa prášil> 50 000km na puvodni spojku ??? TO snad ani nejde ne ??

(reakce na) Výměna spojky

9.1.2012 v 17:39 | Nahoru | #20
HaaS> proč ne?

Výměna spojky

9.1.2012 v 18:38 | Nahoru | #21
Mně přijde samotná spojka asi nejtrvanlivější díl na mé motorce... všecko už jsem jinak asi vyměnil... Proti korku 100 a 1.

Naposledy editováno 09.01.2012 18:39:07

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky

10.1.2012 v 11:46 | Nahoru | #22
Máš už unavený pružinky,proto máš nepravidelně sjetou lamelu.Jinak ty dlouhý šrouby utahuj ráčnou tak že si dáš do oříšku příslušnou matičku abys zmenšil hloubku oříšku a pak utahuješ šroub a máš to hned hotový.Hlavně neutahuj šrouby hned vedle sebe,ale vždy ten co je naproti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky

10.1.2012 v 14:03 | Nahoru | #23
HaaS> Ta hlavní matka co drží celou spojku jak ses ptal, tak jawa zde uvádí dotahovací moment 35Nm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky

11.1.2012 v 12:50 | Nahoru | #24
mischa638> Tak to sem trochen přehnal .
Eště že sů tady lidi, kteří to najdů .

(reakce na) Výměna spojky

11.1.2012 v 13:12 | Nahoru | #25
Zdenalbenal> V pohodě, tak ono u té toho motoru jawa moc dotahovacích momentů neudává, myslím celkově 4. Na hlavy válců(cca18Nm),šrouby co spojují kártry(8-10Nm) stejný je moment je i na levý kryt motoru, na pravý je myslím kolem 5Nm a pak ta spojka to je 35Nm, už sem těch motorů pár rozhozených měl, to si pak člověk zapamuje ikdyž nechce Kéž by to tak snadné bylo i japonců, ale tam je tých momentů trochu víc

(reakce na) Výměna spojky

11.1.2012 v 23:14 | Nahoru | #26
alf.pipa> To je mi jasné, že je třeba to utahovat do kříže Pružinky ještě dokoupím a taky je vyměním, úplně jsem na ně zapomněl

Každopádně chlapi díky za veškeré odpovědi, zase jsem o něco chytřejší
teď už to jenom smontovat dokupy a čekat co to udělá

Výměna spojky

17.3.2012 v 23:26 | Nahoru | #27
Spojka úspěšně smotovaná, kroužek jsem vyhodil, mám tam pružnou lamelu a rozdíl je znatelný.
Díky všem
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist