3 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor
1 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor
1 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor
Naposledy editováno 25.12.2011 22:47:34
4 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor
když to chytne hned, tak by se do katíku nemělo dostat moc paliva, takže by to teoreticky vadit nemělo vůbec. když to udělám dost jemně se spojkou, tak by rozvoďák neměl přeskočit...?
zajímalo by mě jaký máte zkušenosti. případně i vyjádření výrobce někde v manuálu atd.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
podle kat. předpokládám že je to benzín...tam ten rozvoďák není namáhanej jako u nafťáku,ale i tak je potřeba aby baterka v baterce bylo aspoň něco. pokud to fakt tak moc řešíš,kup si káble a máš klid...ovšem počítej s tím že pokud koupíš káble v bauhauzu,nebo na benzínce,tak že je napojíš a musíš nechat baterku bez startování nechat "oživit". ideál je si koupit svářecí káble a svorky a udělat si je doma..vyjde to dráž,ale můžeš startovat hned
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
trins píše: Forty> tak jednoduše.....určitě neroztlačovat na jedničku,dvojka je minimum,ale i tak ti může rozvoďák přeskočit...pokud je starší,tak to nemusí vydržet. O tom jestli jsi dokurvil kat se dozvíš až na emisích,když nebudeš splňovat,ale i tak je možný že odešel "opotřebením" je to spotřební díl stejně jako filtry...jenže to stejně nikdo neřeší a nemění.
podle kat. předpokládám že je to benzín...tam ten rozvoďák není namáhanej jako u nafťáku,ale i tak je potřeba aby baterka v baterce bylo aspoň něco. pokud to fakt tak moc řešíš,kup si káble a máš klid...ovšem počítej s tím že pokud koupíš káble v bauhauzu,nebo na benzínce,tak že je napojíš a musíš nechat baterku bez startování nechat "oživit". ideál je si koupit svářecí káble a svorky a udělat si je doma..vyjde to dráž,ale můžeš startovat hned
jestlize mu to auto bude chytat normalne, muze to takhle delat sto let a katiku se nic nestane. k tem kabelum... souhlas, ze kupovat je v Bauhausu a pod. je vyhazovani penez. jestli ale koupi kvalitnejsi, pripadne kabely v metrazi, koncovky a udela si je, tak to bych si radeji nechal zrepasovat ten rozbitej starter (je-li to tim), o moc drazsi to rozhodne nebude
(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
rybíz5 píše: Jestli máš rozvod řetízkem tak to můžeš roztláčet do halelůja a katák taky neodejde hned
To není až tak pravda. Přeskočených a potkaných motorů HTP jsem viděl už několik. První generace na to trpí.
Ohledně katalyzátoru. No dobře mu to nedělá. Ale pokuď to chytne ihned, tak není problém. U novějších aut, která mají 2 lambda sondy už katalyzátor vyříznout jen tak nelze. ECU to vyhodnotí jako chybu a spadne ideálně jen do nouzového režimu.
renault mégane '96 benzín 1.6 bez problémů roztlačit lze.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
trins píše: Eso_Rimmer> předpokládám že starter má OK,ale v hajzlu baterku ...já měl káble z benzinky...nutnost koupit...prostě z ničeho nic baterka KO......po nastartování a dojetí domů jsem koupil svářecí káble v metráži a použil svorky z káblů na benzince...káble jak víno a mockrát už pomohly ...sousedovi,nebo bráchovi na "plečce" se kterou vyjede 10x do roka a nová baterka by zdvojnásobila cenu vozu
tak v tomhle pripade to chapu...
2 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor
Co se rozvodů týče, tak co nejvyšší kvalt a pomalu spojčit. Já jednou musel startovat na zpátečku i s přívěsem a to byl teda mazec.
Edit:Koukám, že je to francouz z 96-týho.... to bych se s tím nepáral.
Naposledy editováno 26.12.2011 00:01:13
Marex píše: Mno. Ten kaťák asi časem odpálíš, pže jak už ti tady psali, nespálenej benzín ti tam vyhoří a spálí tu vložku. Pokud poctivě absolvuješ emise, nedoporučuji.
Co se rozvodů týče, tak co nejvyšší kvalt a pomalu spojčit. Já jednou musel startovat na zpátečku i s přívěsem a to byl teda mazec.
Koukám, že je to francouz z 96-týho.... to bych se s tím nepáral.
jestlize mu motor bude chytat hned, nema na tom katiku co zkazit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
Marex píše: Mno. Ten kaťák asi časem odpálíš, pže jak už ti tady psali, nespálenej benzín ti tam vyhoří a spálí tu vložku. Pokud poctivě absolvuješ emise, nedoporučuji.
Co se rozvodů týče, tak co nejvyšší kvalt a pomalu spojčit. Já jednou musel startovat na zpátečku i s přívěsem a to byl teda mazec.
Koukám, že je to francouz z 96-týho.... to bych se s tím nepáral.
ta vložka je keramická "plástev",která chvilkový a občasný vyhoření nespálenýho benzínu snese...je to v podstatě jednoduchý DPF filtr,který se nevypaluje
1 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor
Motorům s rozvodem řemenem vadí prudké škubnutí. Nevím proč, některé žiguli a spousta starších aut má také řemen a nikdy se to u nich nestávalo. Pokud to ale neroztláčíš ručně, ale na laně, pak stačí pomalu pouštět spojku, aby to motor roztočilo plynule. U motoru s rozvodovým řetězem nic řešit nemusíš, ten nepřeskočí.
Ono obecně pokyny v uživatelských příručkách jsou velmi předposrané.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
trins píše: ta vložka je keramická "plástev",která chvilkový a občasný vyhoření nespálenýho benzínu snese...je to v podstatě jednoduchý DPF filtr,který se nevypaluje
Já to myslel tak, že když mu v kaťáku blafne benzín (rozuměj vybouchne), tak mu to postupně ty přepážky odpálí. Hoření jako takové by tomu vadit nemělo.
Ale napsal jsem to blbě, tak mi dobře tak.
Naposledy editováno 25.12.2011 23:59:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
trins píše: Marex> na to aby mu to tam mrdlo,tak by to musel tahat jak kokot hodinu...(obrazně)
Kámoš je autoservisák a tohle mi pověděl. Já do tohohle nedělám, tak jestli jsem to dopletl, tak sorry.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
Marex píše: Kámoš je autoservisák a tohle mi pověděl. Já do tohohle nedělám, tak jestli jsem to dopletl, tak sorry.
doufám že mě tu "neumlátí" nějakej odborník,ale katalyzátor je keramická vložka s přídavkem platiny,nebo paladia,takže občasná krátkodobá vyšší teplota by mu neměla ublížit...co by ho zničilo je výbuch benzínu,ale to už by toho benzínu tam muselo být fakt hodně a musel by být fakt kopyto,aby to nechal zajít tak daleko
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
Deadman píše: Katalyzátoru to nevadí víc než startování kdy už startér sotva převaluje motorem a zapalování nemá energii na jiskru. Pokud je baterka hodně slabá, tak to taky nevadí, protože když už napětí nestačí zapálku, tak nestačí ani na vstřikovače a čerpadlo.
Motorům s rozvodem řemenem vadí prudké škubnutí. Nevím proč, některé žiguli a spousta starších aut má také řemen a nikdy se to u nich nestávalo. Pokud to ale neroztláčíš ručně, ale na laně, pak stačí pomalu pouštět spojku, aby to motor roztočilo plynule. U motoru s rozvodovým řetězem nic řešit nemusíš, ten nepřeskočí.
Ono obecně pokyny v uživatelských příručkách jsou velmi předposrané.
Jo to by jsi koukal jak dokáže rozvodovej řetěz přeskočit nebo se i dokonce přetrhnout.
Nevrdím,že se to stává mockrát ale stát se to může.
PEPAFJR píše: Jo to by jsi koukal jak dokáže rozvodovej řetěz přeskočit nebo se i dokonce přetrhnout.
Nevrdím,že se to stává mockrát ale stát se to může.
jj, souhlas. taky uz mi do dilny nejakou tu Fabii privezli (napr.).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
trins píše: ta vložka je keramická "plástev",která chvilkový a občasný vyhoření nespálenýho benzínu snese...je to v podstatě jednoduchý DPF filtr,který se nevypaluje
Tak to asi ne. V katalizátoru se hlavně odehrává chemická reakce a v DPF se jedná o "vypalování" pevných částic/sazí. Katalizátor nemá prakticky s DPFkem nic společnýho.
rybíz5 píše: Jestli máš rozvod řetízkem tak to můžeš roztláčet do halelůja a katák taky neodejde hned
Tohle není pravda. Důležitější, než čím je rozvod poháněný, je funkce napínáku. Jsou totiž i hydraulický napínáky, který se dopínají tlakem oleje a pokud nefunguje zajištění napínáku (zajištění je hodně podobný s napínákem u motocyklů) tak je roztahování i řetězem poháněných rozvodů pro motor dost často destruktivní, zvlášť, když to rotahujou/roztlačují blbci.
Jinak já roztlačuju cokoliv, kdykoliv je potřeba a klidně i na zpátečku, protože vím, že je absolutně jedno, jestli motorem prostřednictvám setrvačníku točí starter nebo jestli prostřednictvím setrvačníku motor uvedou do pohybu přes spojku, převodovku, .... kola auta.
Jde jen o to, dodržet určitý zásady, o kterých už tu byla zmínka.
Roztahování je pro mě ale jen krajní prostředek! Pokud je třeba vybitá, je lepší použít kabely nebo lépe baterku dobít a vyrazit třeba až za hodinu.