globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vylepseni jizdniho stylu...
 
14.12.2011 v 19:51
Po te co jsem se zamyslel nad mojim jizdnim stylem mam par otazek:

1. Docela casto se mi stava ze v zatacce mam uplne narovnanou vnitrni ruku. Pravdepodobne to vychazi z toho ze pred najezdem jsem zapreny kuli brzdeni. Mam pocit ze je to hodne spatne, pac riditka/predni kolo jde do zatacky natvrdo, resp na ne tlacim velkou vahou. Tusi nekdo jak se toho zbavit? Vetsinou si to uvedomim az v dane zakrute.

2. Jak resite predbihani v tahlych zatackach? Jako priklad kde jsem si uvedomil ze je problem je viceprouda silnice, kdy v pomalejsim pruhu jede auto, ja ho chci predjet v levem, ale samozrejme kdyz za to vemu tak se motorka zacne narovnavat a zrovna moc se ji zatacet nechce. Jak na to? Je to jen o tom ji proste silou pokladat zpet do zakruty?

3. Snazim se projizdet zakruty tak, ze si do nich vic najedu, a pak odbocim coz ma za nasledek ze nejsem tak siroky na vyjezdu atd. vid. literatura. Delam to tradicne tak ze zatlacim kolenem na nadrz a zaroven na riditka. Po takovehle domluve si motorka lehne docela ochotne, nekdy na muj vkus az moc rychle. Co me zajima je to, ze diky tomuhle stylu mam pocitove dojem ze motorku vystavuju narazove docela velkym bocnim silam pri vjezdu do zakruty (navic treba jeste pri trailbrakingu) Je tohle vhodne za vsech podminek? Nebo v pripade treba mokre silnice je lepsi vjet do zakruty mene z ostra i za cenu sirsiho vyjezdu. (samozrejme ze za mokra nepocitam ze ji projedu stejne rychle) Ktery styl je lepsi z hlediska ze motorka mi da spis vedet ze jsem na hranici. (ono v realu by to mohlo byt tak ze motorku vystavim uplne stejnym maximalnim bocnim silam, jen jednou je to na vjezdu a podruhe na vyjezdu)


Prosim aby do diskuze neprispivali jedinci kteri dokazuji svou verzi jenom upornym tvrzenim

dik

Uzavřeno 15.12.2011 v 15:52 uživatelem dizzi
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 19:56 | Nahoru | #1
najdi si kurzy Sršňe, Míry Lysého, Matyho z Kolína a přihlaš se tam. To bude nejlepší

Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:01 | Nahoru | #2
Chce to jezdit, to časem vychytáš. Jinak jak psal Vlastík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:13 | Nahoru | #3
VlastíkPlamínek> Jo to je v plane, byl jsem aspon na stopnehodam. Na kurzy ktere si napsal, sem chtel az po par kilometrech :) Jen bohuzel ted tipuju ze tak 3-4 mesice nebudou
(v odpoved od Matyho doufam i tady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:16 | Nahoru | #4
dizzi> motorka se do zatáčky neřidí rukama , ale nohama !!!! ruce jsou jen volně na řidítkách ,jinak jsi do zatáčky tvrdý jag KOKOD !!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:20 | Nahoru | #5
_Dina_> Myslis samotny naklon motorky pri "vstupu"?

1 reakcí na tento příspěvek Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:22 | Nahoru | #6
podle mě se bojiš ,o novou motorku a bojiš se to klopit v zatačkach . ale pokud netahnes koleno po zemi tak mužes klopit ono to nespadne .

1 reakcí na tento příspěvek Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:23 | Nahoru | #7
Já jsem udělal dost velký pokroky po prostudování Twist of the wrist a Dokonalí jízdě. A hlavně praktikovat praktikovat a praktikovat. Osobně ti dávám radu skoušet postupně v malí rychlosti a ve chvíly, kdy budeš mít jistotu, že to či ono zvládáš přidej. já jsem na svou blbost málem doplatil, tak nebuď stejně blbej.

Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:24 | Nahoru | #8
Mě sršeň sklamal v jedné věci a to v docela zásadní. Do zatáčky nepoužívat ruce. Klidně dám náklon na koleno pomocí prsteníčku (a střelci s jednou rukou za zády) a nohy si useknu před testem Kdo viděl Twist of the wrist tak mi dá zapravdu.
Každý má svůj styl jízdy, jsou určité standarty ale většinou si každý musí najít to svoje a to najde jen ježděním.

Naposledy editováno 14.12.2011 20:25:44

(reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:31 | Nahoru | #9
lukaR1> Polozit ji nechci, je otazka, kdo ji polozit chce Tohle neni ani tak o loveni maximalniho naklonu.

A jinak ano, kdyz vjedu do zatacky rychle, a narovnavam to v ni, abych jeste dobrzdil v ramci moznosti, tak jsem si i v tom zlomku sekundy vedom ze (pri mem jizdnim stylu) ta motorka ma pravdepodobne tak velkou rezervu ze bych to delat nemusel (a tudiz jsem pripraven se pokusit tu rezervu vyuzit spis nez to odlozit pod jablon)

Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:32 | Nahoru | #10
Stáhni si tohle

Twist of the Wrist

Mě osobně to hodně pomohlo!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:38 | Nahoru | #11

dizzi píše: _Dina_> Myslis samotny naklon motorky pri "vstupu"?



rukama se jen přidržuješ a hlavní je protisměrné řízení!!!to je třeba pochopit a naučit!!!

stáhni si to co tu dal "trigr" !!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:45 | Nahoru | #12
_Dina_> Si nerozumime, mam prectene i sport riding techniques i dokonalou jizdu a ja nevim co. (jo twist jsem zrovna necet/nevidel, ale to je jina story)

A ano ja vim co je countersteering a vim ze mas mit minimum vahy na rukou, muj dotaz c.1 je prave o tom ze vidim ze to tak neni. V SRT radi prave pouzit nohy na tlaceni na nadrz, co ma podle nich minimalni efekt, ale diky tomu ze tlacis nohama uvolnis ruce. Jen holt spolu s brzdenim mam i tak ruku jako kladu...

1 reakcí na tento příspěvek Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:50 | Nahoru | #13
A pro ty ktere by to zajimalo, zkuste si precist tohle. (Autor Twist of ... vs jini autori)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:50 | Nahoru | #14
dizzi> vyser se na všechno,jezdi podle toho jak se citíš a v létě si zaplať školu u Pepy Sršně a tam se zdokonalíš myslím dostatečně!!
mi jeho škola pomohla dost !!!!!
první si dej jeho školu na cestě a jestli se budeš chtít ještě zdokonalit,dej si okruhovou v Brně!!!

Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:52 | Nahoru | #15
Takhle z partesu ti malokdo poradi dobre. To by te clovek musel aspon videt.
btw:Srsne nebrat. Halbicha brat.

Naposledy editováno 14.12.2011 20:52:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 20:55 | Nahoru | #16
_Dina_> Ok, neco uz z jara vyberu

Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 21:09 | Nahoru | #17
Jak psali nademnou každej má svůj styl, mě třeba pomáhá sklopit rameno dolů, ale takhle se těžko radí nejlepší když budeš jezdit jezdit jezdit

Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 21:23 | Nahoru | #18
Já jezdil a jezdil. Pak jsem sebou dvakrát mrdl, zjistil, že tak ne a zase jezdil. To mi myslím pomohlo dostatečně

1 reakcí na tento příspěvek Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 21:41 | Nahoru | #19
3, Tohle mi taky neni jasny:

V ToW:
Prijizdim do zatacky. Odbrzdim a nez se mi zvedne vidlice tak co nejrychleji zatocim. O to ti pak staci mensi naklon. A na suchu to motorka zvladne. A neutrhnes to. To jsem pouzival treba do ostrejsich zatacek. Kde podle mne trail braking nema takovy vyznam.

Ale pak do toho ten traibraking. To uz mi tak jasny neni. To v Tow vubec neradej. A kdyz jsem ho pouzival tak spis v zatackach kde tam nebylo tolik videt. A nebo byly tahlejsi a tim padem jsem pak ani nezatacel tak ostre. A sklapel to postupne.

Ono zavodnici to pak treba rychle sklapej i pod brzdama. Ale tak se jim to nekdy utrhne, ze.

Od Pepy Srně mi stačila jedna rada: Motorka se ridi prenasenim vahy. Tim jsem v nej ztratil duveru.

Naposledy editováno 14.12.2011 22:15:14

(reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 22:18 | Nahoru | #20

dizzi píše: A pro ty ktere by to zajimalo, zkuste si precist tohle. (Autor Twist of ... vs jini autori)


. Ja to tehdy procital i na California Superbike school foru. A tam to rozebiral primo Keith. A rikal tam neco jako ze mas radsi rychleji zatocit nez brzdit v najezdu. Ale v provozu to s tim bodem zatacenim neni tak jednoduchy. Zvlast kdyz tu zatacku treba neznas nebo tam nevidis.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 22:30 | Nahoru | #21

SVSkritek píše:
Od Pepy Srně mi stačila jedna rada: Motorka se ridi prenasenim vahy. Tim jsem v nej ztratil duveru.



Co je na té radě špatného? Samozřejmě že neplatí vždy a všude, pokud to nestihnu nebo sem třeba línej, tak si klidně pomůžu countersteeringem. Ale je lepší zatáčet přesunem těžiště, protože 1. se tak nenadřu, motorka zatočí sama :) 2. motorka není v zatáčce tak nakloněná jako při countersteeringu. Právě tohle je pěkně vysvětlené ve videu Twist of the Wrist.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 22:43 | Nahoru | #22
jack.fx> ale i kdyz si vysednes tak musis ridit riditkama

(reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 22:53 | Nahoru | #23
jack.fx> Doporucuji se ti na ten film podivat znova. Protoze jsi to zrejme nepochopil. A tvuj pripevek nedava smysl. Jsou k tomu i titulky.

Naposledy editováno 14.12.2011 22:54:20

2 reakcí na tento příspěvek Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 23:18 | Nahoru | #24
Ja snad nemam na motorce natazenou ruku v zadnym rezimu a tusim ze ani na brzdach.
Kluci co je to trail braking?
Nevim proc resite jestli se zataci prenosem teziste nebo riditkama. Dyt je to uplne jedno. pokud jedete pomalu tak je vam jedno jak tu zatacku projedete, hlavne kdyz ji projedete a kdyz jedete rychle tak stejne musite vysednout a pouzit oboji.... A lepsi nez koukat na filmy je sednout na masinu a jit se projet. Ono to pak pujde samo. Navic lamat neco pres koleno a delat to jinak nez je to pro vas prirozeny muze bejt i nebezpecny....

Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 23:25 | Nahoru | #25
Ty já to řeším takhle 1, když se snažím jet koleno tak dávám prdel co nejvýš na sedlo opřu se kolenem a zároven se snažím tlačit tělo k zrdcátku. A podobu celé zatáčky se snažím linearně přidávat plyn.
2, když vím že budu předjíždět v zatáčce tak to rozjedu rychlejc tak abych v té zatáčce nemusel zas tak moc tahat a při předjíždění zase přidávám linearně plyn.

(reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

14.12.2011 v 23:29 | Nahoru | #26

Bart.B24 píše: Já jsem udělal dost velký pokroky po prostudování Twist of the wrist a Dokonalí jízdě. A hlavně praktikovat praktikovat a praktikovat. Osobně ti dávám radu skoušet postupně v malí rychlosti a ve chvíly, kdy budeš mít jistotu, že to či ono zvládáš přidej. já jsem na svou blbost málem doplatil, tak nebuď stejně blbej.



:D Tak jsme tu dva blbci :D

Krsmen: já jdu naopak na nádrž, abych se mohl chytnou kolenem, jinak sóhlas :D ...tady jde vidět, že co jezdec, to styl, a univerzální styl bude problém najít

Naposledy editováno 14.12.2011 23:45:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

15.12.2011 v 00:29 | Nahoru | #27
dizzi> sory,ale jezdíš na osmykilu vždyt tu motorku převáždě ovládáš tělem ty když jedeš do zatáčky dejme tomu 180 tak zatáčíš rukama? zkuš jet pomalejc a projedeš zatáčkju aji bez řidítek jde o náklon asi na tom neumíš jezdit

Vylepseni jizdniho stylu...

15.12.2011 v 00:38 | Nahoru | #28
Pro nekoho koukam jsou riditka spise drzitka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

15.12.2011 v 01:13 | Nahoru | #29

gsxr750 píše: dizzi> sory,ale jezdíš na osmykilu vždyt tu motorku převáždě ovládáš tělem ty když jedeš do zatáčky dejme tomu 180 tak zatáčíš rukama? zkuš jet pomalejc a projedeš zatáčkju aji bez řidítek jde o náklon asi na tom neumíš jezdit

Uz te vidim jak ve 180 lames motorku do naklonu aniz bys zabral za riditka. Ja osobne kdyz jsem preklapel ve 180 motorku z jednoho naklonu do druhyho tak jsem za ty riditka bral hodne fest.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

15.12.2011 v 01:20 | Nahoru | #30
pylot> jako jo zabereš do řidítek ,ale ani se ti skoro nepohnou a přišlo mi divný ,že psal ,že má uplně natažou ruku ty voe nesedíš ty na spolujezdcovým sedátku?
Předchozí
1 2 3
Následující
Téma je zamknuto


TOPlist