globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vylepseni jizdniho stylu...
 
14.12.2011 v 19:51
Po te co jsem se zamyslel nad mojim jizdnim stylem mam par otazek:

1. Docela casto se mi stava ze v zatacce mam uplne narovnanou vnitrni ruku. Pravdepodobne to vychazi z toho ze pred najezdem jsem zapreny kuli brzdeni. Mam pocit ze je to hodne spatne, pac riditka/predni kolo jde do zatacky natvrdo, resp na ne tlacim velkou vahou. Tusi nekdo jak se toho zbavit? Vetsinou si to uvedomim az v dane zakrute.

2. Jak resite predbihani v tahlych zatackach? Jako priklad kde jsem si uvedomil ze je problem je viceprouda silnice, kdy v pomalejsim pruhu jede auto, ja ho chci predjet v levem, ale samozrejme kdyz za to vemu tak se motorka zacne narovnavat a zrovna moc se ji zatacet nechce. Jak na to? Je to jen o tom ji proste silou pokladat zpet do zakruty?

3. Snazim se projizdet zakruty tak, ze si do nich vic najedu, a pak odbocim coz ma za nasledek ze nejsem tak siroky na vyjezdu atd. vid. literatura. Delam to tradicne tak ze zatlacim kolenem na nadrz a zaroven na riditka. Po takovehle domluve si motorka lehne docela ochotne, nekdy na muj vkus az moc rychle. Co me zajima je to, ze diky tomuhle stylu mam pocitove dojem ze motorku vystavuju narazove docela velkym bocnim silam pri vjezdu do zakruty (navic treba jeste pri trailbrakingu) Je tohle vhodne za vsech podminek? Nebo v pripade treba mokre silnice je lepsi vjet do zakruty mene z ostra i za cenu sirsiho vyjezdu. (samozrejme ze za mokra nepocitam ze ji projedu stejne rychle) Ktery styl je lepsi z hlediska ze motorka mi da spis vedet ze jsem na hranici. (ono v realu by to mohlo byt tak ze motorku vystavim uplne stejnym maximalnim bocnim silam, jen jednou je to na vjezdu a podruhe na vyjezdu)


Prosim aby do diskuze neprispivali jedinci kteri dokazuji svou verzi jenom upornym tvrzenim

dik

Uzavřeno 15.12.2011 v 15:52 uživatelem dizzi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

15.12.2011 v 01:20 | Nahoru | #1
pylot> jako jo zabereš do řidítek ,ale ani se ti skoro nepohnou a přišlo mi divný ,že psal ,že má uplně natažou ruku ty voe nesedíš ty na spolujezdcovým sedátku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

15.12.2011 v 07:29 | Nahoru | #2
gsxr750> Já to chápu tak, že při brždění na tom sedí jak děvka na kunčaftoj a nedrží se nohama a tak celou sílu, kterou na něj působí, přenáší přes natažený ruce (sedí hodně zpříma) přenáší do řidítek. Což znamená, že prakticky necejtí co mu dělá přední kolo a díky špatnýmu úhlu rukou vůči ose řidítek se mu mašina mnohem hůř řídí. Hodně podobnou chybu jsem dělal taky.

(reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...

15.12.2011 v 09:09 | Nahoru | #3

gsxr750 píše: pylot> jako jo zabereš do řidítek ,ale ani se ti skoro nepohnou a přišlo mi divný ,že psal ,že má uplně natažou ruku ty voe nesedíš ty na spolujezdcovým sedátku?

no je fakt ze se pohnou skoro neznatelne ale prave tenhle neznatelnej pohyb je strasne dulezitej pro zatoceni. Ja jsem nejak jezdil, pak jsem se podival na twist of the wrist a krome toho ze jsem ziskal poznatek o tom ze se ma motorka do naklonu pokladat co nejdyl a rychle jezdim porad stejne.
Téma je zamknuto


TOPlist