Jinak by zřejmě případná reklamace nemusela být úspěšná, pokud to dobře chápu.
Ale co když je to naopak?
S Guzzi mám najeto 50tis.km, serviska řádně vyplněná, vždy jsem byl během servisu u moto a viděl co vše se dělá a nedělá.
Bohužel jsem spoléhal na to, že servis ví lépe než já co a kdy má měnit, seřídít, udělat a nekontroloval je.
Pak jsem jednou z nudy koukal do manuálu a zjistil, že v př. vidlici měl být měněný olej a to několikrát.
Vzhledem k tomu že se tak zatim nestalo ani jednou, zajimalo by mě, jak situaci řešit.
Předpokládám nebo spíš doufám že vidlice toto zanedbání přežila bez úhony, ale jak to zjistit?
Nechci se na nikom nijak hojit, ale na druhou stranu mě to sere, že tam člověk nechá nemalý peníz za novou moto, další prachy za doplňky a servis a nejsou schopný udělat takový jednoduchý úkon.
Navíc jsem letos trefil vyfrézovaný schod na silnici, mám lehce cvaklý ráfek a říkám si že by to třeba dopadlo jinak kdyby tam nebyl 4 roky starý olej.
Ale chápu že jakékoli nároky na cokoliv by musely proběhnout přes soudní znalce a to asi nemá smysl.
Jen bych rád věděl jaké povinnosti má prodejce a servis a zda se jako zákazník mohu při pochybení servisu nějak teoreticky bránit.
Dík za názory.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
AndělČK píše: mizzio> Aha možná jsem to blbě napsal.
Výrobce nedostane ani korunu z údržby vozidel v autorizovaném servisu.
To se pleteš.Výrobce z údržby má peníze.Kde myslíš,že servis kupuje díly na tyto servisní prohlídky
U výrobce.A můžu ti s klidným svědomím říct,že výrobce na těchto dílech má daleko větší marži,než servis.
Ale spíš je chyba přímo v té evropské unii a jejich nařízením.Je to nadržovaní nezávislým opravcům,kteří nemusí platit žádné školení,nemusí mít žádnou diagnostiku.takže náklady na provoz skoro nulový a výdělek na oleji a dílech 100%.
Naposledy editováno 08.12.2011 08:02:07
Mluvím teď o celkovém situaci v servisování vozidel. A to včetně aut.
Je to nadržovaní nezávislým opravcům,kteří nemusí platit žádné školení,nemusí mít žádnou diagnostiku.takže náklady na provoz skoro nulový a výdělek na oleji a dílech 100%.
Žiješ úplně mimo realitu.Být nezávislý neznamená odvádět nekvalitní práci. O skoro nulových nákladech se snad ani nebudu vyjadřovat. Zkus si otevřít servis na motorová vozidla a uvidíš, jak to funguje.Ale ty to vlastně už znáš. Je to zlatý důl na peníze a prakticky za nic.........
mizzio píše: To se pleteš.Výrobce z údržby má peníze.Kde myslíš,že servis kupuje díly na tyto servisní prohlídky
U výrobce.A můžu ti s klidným svědomím říct,že výrobce na těchto dílech má daleko větší marži,než servis.
Ale spíš je chyba přímo v té evropské unii a jejich nařízením.Je to nadržovaní nezávislým opravcům,kteří nemusí platit žádné školení,nemusí mít žádnou diagnostiku.takže náklady na provoz skoro nulový a výdělek na oleji a dílech 100%.
Bloková vyjímka platí od 2003 a do té doby si výrobci drželi monopol a tlačili na úředníky, aby blok. vyj. nevznikla.Kolik si myslíž, že průměrný nezávislý servis dá za diagnostku a školení, když chce udržet krok s technikou?Bez toho dnes nevyměníš destišky atd v každým autě je min 10 počítačů.Tvé názory se hodí do roku 90.
2 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době
Servis neudělal požadované ukony podle servisní příručky,ale to si měl majitel zkontrolovat a reklamovat.
Sám nevěřím,že nový olej by pomohl na utlumení rány,při níž se prorazil ráfek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
mizzio píše: Já v autorizovaném servise pracuji,takže můžu posoudit jak to funguje v originál servisech a neoriginál servisech .Z vlastní zkušenosti moho říct,že mimo realitu jste oba dva.Ale teď již jsme OT.
Servis neudělal požadované ukony podle servisní příručky,ale to si měl majitel zkontrolovat a reklamovat.
Sám nevěřím,že nový olej by pomohl na utlumení rány,při níž se prorazil ráfek.
Aha, takže majitel si má zkontrolovat všechny úkony co se mají provést a pak reklamovat?!a nemá náhodou na úkony podle km upozornit servis a náležitě udělat?to nemyslíš vážně, že to tak má fungovat?Možná by tě kdejaký garážník strčil do kapsy tak pozor na ješitnost a trochu pokory...
To mi připadá malinko mimo mísu, ale budiž.
Jak jsem psal, já třeba mohl být celou dobu u stroje a dívat se, ale myslim si že je tohle velká výjimka.
Takže i když doma nastuduju manuál abych mohl teda mechanikovi říct (nebo možná lépe udělat a vytisknout tabulku v excelu) co vsechno má dělat, tak jak potom poznám že to opravdu udělal?
To už je spíš na důvěře, že?
A že se třeba u aut oleje nemění (nebo mění obinterval), to je celkem běžná praxe.
Čest slušným výjimkám.
Každopádně je to celé smutné, aspoň na mě to tak působí.
Copak když si půjdu kupovat jako úplná lama PC tak si taky mám nejdriv nastudovat a následně prodejci radit co mi má nainstalovat apod.?
Od toho jsou ti lidé snad školení, ne?
Aby to nebylo za chvilku tak, že si jako zákazník privezu svůj vercajk a budu si na tom dělat sám pod dozorem mechanika.
Pak podekuju, zaplatím a pojedu
Narazil jsem na Tvůj problém s
tlumičovým olejem. Napíšu Ti
svoje poznatky.
U všech Brev, Norge a Sportek
měním olej již v 10000 km.
Většinou bývá jíž velmi
exponovaný a nevypadá na to,
že by bylo dobré ho měnit
později. Bývá v něm spousty
otěru(mikročástic), které mohou
způsobovat nadměrné
opotřebení kluzných ploch. Další
výměnu jsem dělal ve 30000km,
ale vše se stabilizovalo, takže by
stačila výměna až ve 40000km. U
Gris je to jiné. Tam je olej
naprosto OK i ve 20000km. Je to
způsobeno jinou konstrukcí šavlí
i jiným typem oleje."
Dodám k tomu jen to, že první výměna by mela proběhnout již v 1500Km a v těchto km jsem na servisu byl.
Tak jsem zvědavý co z toho vyteče na jaře.
Ráfek by mi to asi nezachránilo, ale že ty kluzáky asi dostaly zabrat vic než je zdrávo, to je asi víc než jasné.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
mizzio píše: martin1> Všechno je to jen v lidech.Pokud mu to technik neřekl,tak je to jeho vina.Ale majitel má teké nějaké povinnosti.Jedna z prvých má být,že si přečte návod k použití,kde je přesně napsáno,co se bude v kolikati km dělat.
Jo, přečtu si návod, podívám se na intervaly a tím to hasne, zbytek musí zmáknout technik...
Živě to vidím: a pane, mám tu výměnu oleje, filtru, svíček, oleje ve vidlích, dejte mi tam nové gufera....
ostatně i mechanik má snad (v aut. servisu) rozpis toho, co má provádět...
Naposledy editováno 08.12.2011 10:55:02
VeFeRák píše: Jo, přečtu si návod, podívám se na intervaly a tím to hasne, zbytek musí zmáknout technik...
Živě to vidím: a pane, mám tu výměnu oleje, filtru, svíček, oleje ve vidlích, dejte mi tam nové gufera....
ostatně i mechanik má snad (v aut. servisu) rozpis toho, co má provádět...
návody čtu až když není jiná cesta, vem si holku co to umí nastartovat a kousek na tom dojet, třeba má skůtra, myslíš že by věděla co tam píšou, kde to je atd...?
technik by to měl střílet jako z partesu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
Znova opakuji.Ano,byla to chyba autorizovaného servisu,nebo spíš člověka.Neházej všechny servisy do jednoho pytle .
Někde to funguje a zákazník při předání auta (motorky) přesně ví,co se na jeho stroji bude dělat.
Ale jsou také takové servisy,kde toto nefunguje.A právě proto si člověk musí kontrolovat všechny a všechno.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
Dominik-Duka> návody čtu i na hajzláku, já čtu úplně všechno...jen přes mein kampf jsem se nedostal...
VeFeRák píše: mizzio> Dominik-Duka> návody čtu i na hajzláku, já čtu úplně všechno...jen přes mein kampf jsem se nedostal...
jako u toho toaleťáku se nedivím, ale aby tam postupem času nepřibylo, že si máš dát útržek do igelitového sáčku a po použití igelit omýt a používat dále, vzhledem k vývoji na finančních trzích to reálně hrozí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
Oni snad nečetli návod ke gripenu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
AndělČK píše: Poggy> Dovolím si nesouhlasit. V záručních podmínkách může být co chce. Třeba že se máš 3x denně modlit. Pokuď se jedná o klasický prodej dle občanského zákoníku, nelze si dávat větší podmínky, než tento zákon dovoluje.
Ohledně toho případu s olejem. Pokuď nemáme v ruce přímo rozsudek, těžko určit, kde byl problém. Myslím si, že by mělo být prokázána přímá souvislost zničení motoru díky špatnému oleji. Určitě si nechal udělat znalecký posudek, který by to buď vyvrátil a nebo potvrdil.
Bylo to někdy minulý rok. Rozsudek jsem neviděl, byl jsem o jeho existenci pracovně informován.
Zdenek.FZS600 píše: Poggy> Já jsem měl na mysli euro nařízení z loňského roku - konkr: prodejci aut v Evropské unii nemohou od 1. června 2010 podmiňovat záruku na nové vozy návštěvami v autorizovaném servisu. Vyplývá to z nových pravidel, kterou v květnu přijala Evropská komise. Pro neznačkové servisy také bude nově mnohem jednodušší se dostat k továrním informacím o jednotlivých vozech.
Čili dle tohoto nařízení nemůžou záruční podmínky být podmiňované návštěvou autorizovaného servisu. Samozřejmě - je rozdíl oprava v záruce a provedení garančky, zde je to jasné.
Jenže říkám, český člověk je vynalézavý a vyčůraný jak mraky a zajímalo by mě, co by se dělo v tom případě ohledně oleje jak jsem psal výš...
Máš nějaké číslo/odkaz toho nařízení? Rád bych se informoval dále. Díky.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
je možné být "přítomen" u garanční/záruční/či pozáručního servisu? nemyslím zavazet mechanikům při práci,ale dívat se skrze např,sklo,z balkonu apod? třeba u Mercedesu toto možné je,u škodovky se vymlouvali na kde co,včetně bezpečnosti práce a to i přesto,že jsem byl ochotný podepsat doklad o vstupu na vl.nebezpečí atd!!
U některých neautorizovaných servisů není problém být při tom,což svědčí o jakési prestiži jejich práce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
DusanHaya píše: mizzio> smím vědět v autorizáku jaké značky pracuješ?
je možné být "přítomen" u garanční/záruční/či pozáručního servisu? nemyslím zavazet mechanikům při práci,ale dívat se skrze např,sklo,z balkonu apod? třeba u Mercedesu toto možné je,u škodovky se vymlouvali na kde co,včetně bezpečnosti práce a to i přesto,že jsem byl ochotný podepsat doklad o vstupu na vl.nebezpečí atd!!
U některých neautorizovaných servisů není problém být při tom,což svědčí o jakési prestiži jejich práce
Přímo na dílně to možné obvykle nebývá. Přes sklo ano. Pokud je na to servis vybaven. Reverz je sice fajn, jenže pokud dojde k úrazu (vím o nějakém), stejně do toho pak většinou vstoupí právník, někdo z BOZP a jsou tahanice. Nehledě na to, že mechanik ručí za své pracoviště. Tomu se to taky nelíbí, dost pravděpodobně by to odnesl represí i po podpisu reverzu. Prostě velké a zbytečné tahanice.
Navíc autorizák musí splňovat určité standarty vyžadované výrobcem. Ty se také namátkově kontrolují.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
A on není na mateřský?
mizzio píše: >
Znova opakuji.Ano,byla to chyba autorizovaného servisu,nebo spíš člověka.Neházej všechny servisy do jednoho pytle .
Někde to funguje a zákazník při předání auta (motorky) přesně ví,co se na jeho stroji bude dělat.
Ale jsou také takové servisy,kde toto nefunguje.A právě proto si člověk musí kontrolovat všechny a všechno.
Motku jsem novou nikdy neměl, tak nahodím zkoušenost s auty (ta kupuji nová). Značkový servis v odpovídající kvalitě jsem nenašel - jezdím do neznačkového, ale autorizovaného servisu. Péče o zákazníka o 100% lepší, odborná úroveň tak o 70% - i tady se vyplatí kontrolovat provedenou práci srovnáním se servisním manuálem (pokud možno před zaplacením). I v neznačkovém mi zapomněli vyměnit palivový filtr po daném proběhu km, ale v porovnání se značkovým servisem, kde jsem několikrát reklamoval provedenou práci i vystavenou fakturu mi ten neznačkový servis přijde jako rajská zahrada - alespoň jsou schopni uznat pochybení bez kysele protaženého ksichtu a slušně se omluvit (chybovat je lidské - proto kontrolovat, kontrolovat, kontrolovat - tak nějak to říkal i Komenský ).
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
pokud tak moc autorizáky stojí o monopol /což nelze/ a snaží se všemožně výrobce-prodejce-servis apelovat na klienta a ohánět se zárukou /případně ztrátou záruky na vůz-motku/ ,at již na opravu,zárukou kvality dílů i odvedené práce,pak nechápu proč by byl problém vymezit bezpečný prostor pro zákazníka /a o penězích to nebude/ ,potažmo to např.použít jako reklamu pro servis.Rozhodně,když něco platím,což v případě servisu není málo,bych uvítal možnost mít své úspory na 2/4kolech na očích.
Pak se již nebude moct např.stát,že výměna oleje probíhá stylem 2litry nový + 2litry stávající starý,atd.atd. A věř,že to je jen část...jak nás někteří páni servismeni v autorizáku okrádají,to ti Pepa z Horní/Dolní udělá jednou a skončil s podnikáním
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
Ale toto je všechno o důvěře.Když si objednáš jídlo v restauraci,taky nemůžes být přítomen v kuchyňi a důvěřuješ kuchaři,že ti tam neflusl .
Naposledy editováno 10.12.2011 08:39:42
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R | MrLuckyoff | 14 | 17.5.2024 v 07:35 rg250 |
zvýšení výkonu honda cbr 125 [1, 2] Honda CBR 125R | Honda23 | 49 | 15.5.2024 v 23:04 Ozzy_ |
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R | Dominik07 | 11 | 29.4.2024 v 15:12 Krautkopf |
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 | Giant13 | 17 | 22.4.2024 v 20:57 MP3KV |
Blinkry Honda CBR 125R | ProFicK | 1 | 24.3.2024 v 02:08 tompok76 |