globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autorizovaný servis v záruční době
7.12.2011 v 11:45
Když si koupím nový motocykl, tak mám jako majitel nějakou povinnost dodržovat výrobcem předepsané servisní úkony dle manuálu.
Jinak by zřejmě případná reklamace nemusela být úspěšná, pokud to dobře chápu.
Ale co když je to naopak?
S Guzzi mám najeto 50tis.km, serviska řádně vyplněná, vždy jsem byl během servisu u moto a viděl co vše se dělá a nedělá.
Bohužel jsem spoléhal na to, že servis ví lépe než já co a kdy má měnit, seřídít, udělat a nekontroloval je.
Pak jsem jednou z nudy koukal do manuálu a zjistil, že v př. vidlici měl být měněný olej a to několikrát.
Vzhledem k tomu že se tak zatim nestalo ani jednou, zajimalo by mě, jak situaci řešit.
Předpokládám nebo spíš doufám že vidlice toto zanedbání přežila bez úhony, ale jak to zjistit?
Nechci se na nikom nijak hojit, ale na druhou stranu mě to sere, že tam člověk nechá nemalý peníz za novou moto, další prachy za doplňky a servis a nejsou schopný udělat takový jednoduchý úkon.
Navíc jsem letos trefil vyfrézovaný schod na silnici, mám lehce cvaklý ráfek a říkám si že by to třeba dopadlo jinak kdyby tam nebyl 4 roky starý olej.
Ale chápu že jakékoli nároky na cokoliv by musely proběhnout přes soudní znalce a to asi nemá smysl.
Jen bych rád věděl jaké povinnosti má prodejce a servis a zda se jako zákazník mohu při pochybení servisu nějak teoreticky bránit.
Dík za názory.

2 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

8.12.2011 v 09:22 | Nahoru | #1
Já v autorizovaném servise pracuji,takže můžu posoudit jak to funguje v originál servisech a neoriginál servisech .Z vlastní zkušenosti moho říct,že mimo realitu jste oba dva.Ale teď již jsme OT.
Servis neudělal požadované ukony podle servisní příručky,ale to si měl majitel zkontrolovat a reklamovat.
Sám nevěřím,že nový olej by pomohl na utlumení rány,při níž se prorazil ráfek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

8.12.2011 v 09:50 | Nahoru | #2

mizzio píše: Já v autorizovaném servise pracuji,takže můžu posoudit jak to funguje v originál servisech a neoriginál servisech .Z vlastní zkušenosti moho říct,že mimo realitu jste oba dva.Ale teď již jsme OT.
Servis neudělal požadované ukony podle servisní příručky,ale to si měl majitel zkontrolovat a reklamovat.
Sám nevěřím,že nový olej by pomohl na utlumení rány,při níž se prorazil ráfek.



Aha, takže majitel si má zkontrolovat všechny úkony co se mají provést a pak reklamovat?!a nemá náhodou na úkony podle km upozornit servis a náležitě udělat?to nemyslíš vážně, že to tak má fungovat?Možná by tě kdejaký garážník strčil do kapsy tak pozor na ješitnost a trochu pokory...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

9.12.2011 v 18:08 | Nahoru | #3
mizzio> smím vědět v autorizáku jaké značky pracuješ?
je možné být "přítomen" u garanční/záruční/či pozáručního servisu? nemyslím zavazet mechanikům při práci,ale dívat se skrze např,sklo,z balkonu apod? třeba u Mercedesu toto možné je,u škodovky se vymlouvali na kde co,včetně bezpečnosti práce a to i přesto,že jsem byl ochotný podepsat doklad o vstupu na vl.nebezpečí atd!!
U některých neautorizovaných servisů není problém být při tom,což svědčí o jakési prestiži jejich práce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cbrko 2006 spatne startuje Honda CBR 125R Hugomela12273i3jek 2 Včera v 07:32 Finalex
Moto Guzzi 1100 Breva kardan Moto Guzzi Breva 1100 B12 2 9.6.2024 v 17:32 B12
Zapojenie hadičiek Honda cbr 125r Honda CBR 125R ignácio 13 4.6.2024 v 16:05 Krautkopf
Prokluzování spojky (vyřešeno) Honda CBR 125R Bumik 13 1.6.2024 v 00:37 Drakl
Podtlak honda cbr 125 Honda CBR 125R Honza003 10 31.5.2024 v 13:29 ignácio


TOPlist