globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Zdravím tímto veškeré bikery se slabostí skvosty typu CB 750c, GS 650 GT stará XJ apod), především ty z vás, kteří měli to štěstí sedlat tyto unikáty a tudíž starat se o jejich provoz.
Já momentálně vlastním kawasaki zephyr 550, což je trošku jiný případ, protože ta si na youngtime veterána v podstatě pouze hraje, jelikož je mladší, konkrétně ta moje je rok 99.
Po 3 společných letech už však začínám pociťovat nutkání na změnu ještě umocněné nedávno nabitými notami opravňující mě k řízení strojoven dle libosti a nikoliv kilowat.
Velmi mě lákají stroje podobného rázu jako výše uvedené, avšak trošku se bojím jak je to s náhradními díly a poruchovostí především modelu GS 650 GT (vím totiž že se vyráběl jen velmi krátkou dobu a poměrně dávno již tomu).
Nejsem člověk vyžívající se v úpravách natož opravách, spolehlivost je pro mě jedním ze základních argumentů pro výběr. O spolehlivosti CB 750 netřeba pochybovat, avšak jak je to u starých XJ, případně GS 650 GT. Můžete též doporučovat další návrhy, mé představy +- 50 kW, 4válec, centrální stojan (zephyr ho nemá, tak vím své), chromované budíky (né panel).
Díky za ohlasy!
PS: foto je pouze ilustrační


Naposledy editováno 17.11.2011 14:26:37
Anketa: Používal bych stroje z 80 let pro běžný provoz? (cca 7000 km za s
Ano, bez obav, jsou to držáky
85%
51
Ne, dostupnost dílů a technologie mě odrazují
12%
7
Bál bych se na to sednout.
3%
2
Předchozí
1 2 3 4
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 13:03 | Nahoru | #1
A proč nejdeš do Zephyru 750 nebo 1100?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 13:20 | Nahoru | #2
FILODENDRON> Zephyr 550 mi připadá nejhezčí z rodiny, sedmpade má takovou protáhlou prdel a slyšel jsem reference že v 750 je lepší CB, do 1100 se mi nece, řekl bych že už bude dost těžkopádná a hlavně rozežranější víc než je zdrávo ( bojím se toho ale řek bych že 40/litr není hudba až tak vzdálené budoucnosti).
Navíc mám dojem že se zephyry nedělaj C verze, který se mi líbí ještě víc než už tak krásný základy.

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 13:51 | Nahoru | #3
Taky pořád poočku pokukuju po nějaký starší sevenfifty...ale nevím,nevím, jestli tomu věřit...

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 13:54 | Nahoru | #4

FILODENDRON píše: A proč nejdeš do Zephyru 750 nebo 1100?



Taky bych toho Zephyra

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 14:16 | Nahoru | #5
Když koupíš něco z řady CB, tak na to seženeš takřka všechno buď nový v Hondě, nebo na ebay, popřípadě v druhovýrobě. Sám mám na běžný ježdění 400 z 1977, po koupi sem komplet udělal motor (cca 15 tis kč) a věřim, že ta motorka bude jezdit už vždycky. Všechno je jednoduchý a mechanický Vůbec se těhle "starejch" motorek neboj

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 14:23 | Nahoru | #6

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 14:26 | Nahoru | #7
Na řadu CB je všude všeho dost

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 14:39 | Nahoru | #8

borek.cefyr píše: FILODENDRON> Zephyr 550 mi připadá nejhezčí z rodiny, sedmpade má takovou protáhlou prdel a slyšel jsem reference že v 750 je lepší CB, do 1100 se mi nece, řekl bych že už bude dost těžkopádná a hlavně rozežranější víc než je zdrávo ( bojím se toho ale řek bych že 40/litr není hudba až tak vzdálené budoucnosti).
Navíc mám dojem že se zephyry nedělaj C verze, který se mi líbí ještě víc než už tak krásný základy.



Podívej se na tento dnešní inzerát . Takový krasavec a s drátěnýma kolama!!!!! .

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 16:03 | Nahoru | #9
A co třeba Bol d'or 750 - dělal se v jedné strašně krásné barevné variaci, bílé se světle-modrou metalízou oddělenými zlatou linkou, jednoho máme teď v dílně a je to hezká motorka.


Zephyr je taky pěkná motorka, akorát jí celou hyzdí ten super hnusný držák výfuku, stupaček a část rámu z která vystupuje.


XS 650 ??


Nebo třívál XS 750, ale tam je veliká nevýhoda absence náhradních dílů.

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 16:14 | Nahoru | #10
Nevím, všechny tyhle motorky jsou nádherný, jen co je pravda. Ale co si představuješ pod pojmem běžné ježdění? Přece jen stará mašina je stará mašina a nevím, jak se na podobné stroje dívají v servisech(když píšeš, že opravy nejsou tvůj šálek kávy).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 16:26 | Nahoru | #11

Sema píše: Nevím, všechny tyhle motorky jsou nádherný, jen co je pravda. Ale co si představuješ pod pojmem běžné ježdění? Přece jen stará mašina je stará mašina a nevím, jak se na podobné stroje dívají v servisech(když píšeš, že opravy nejsou tvůj šálek kávy).



Tyhle starý věci servisuju mnohem radši než ty nový...jsou to motorky ze staré školy, kde při konstruování ještě používali hlavu, většinou bývá všude dobrej přístup, takže za mě ...problém pouze bývá, kdyždo toho jebal "domácí kutil", ale to je problém i u nových

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 16:29 | Nahoru | #12
Cooker>tak to je fajn

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 16:40 | Nahoru | #13
Pokud budeš chtít motocykl na ježdění musíš počítat s vyší cenou..není problém dát do repase motoru i přes 50000kč

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 17:50 | Nahoru | #14
nejlepší youngtimer je řada Jaw 50,175,250,350 okolo roku 1970

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 17:52 | Nahoru | #15

DawidER5 píše: nejlepší youngtimer je řada Jaw 50,175,250,350 okolo roku 1970


Má pravdu ten chlapec!

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 19:59 | Nahoru | #16
Mám stroj z osumdesátých let, a minulou sezonu 8, letos zatim 8,5tis. km. Ale mám teda fichtla vůči nejen tebou jmenovaným Příští sezonu hodlám denně provozovat nejostřejší verzi jednoválcové panelky, tak jsem zvědav. To je ale jiný soudek, páč to neni stroj 80-tek, ale starší, a tedy i o to víc kvalitnější

Všechno jde, když se chce. Ničeho bych se nebál

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 20:24 | Nahoru | #17
hele nádherný kousky dá se to pořídit venku za rozumnej peníz a funguje to jsou to prostě držáci a řada značek základy těhle léty prověřenejch motorů používá před 17ti lety jsem měl xj900 2 ventil s kardanem na ouzkejch 18kách naprosto užasná mašina pokud má člověk vyřešenou minulost tak ocení poctivou strojařinu a preciznost japonských legend

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 20:34 | Nahoru | #18
Jedna na kolech a dvě kolem ponku v mé garáži. Jen se do nich pustit.

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 20:39 | Nahoru | #19
Toho Zephyra si nech, to je škoda prodávat. Já bych ho hodil na dráty a předělal ho na Cafáče...Zephyr se na to hodí parádně...

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

15.11.2011 v 21:37 | Nahoru | #20
.. XS 750 bych nedoporucil. Nejsou dily a na kazdodenni jezdeni by to nebylo. Jednu jsem pred lety komplet generalkoval, pac jsem koupil totalne zpraseny kus. Po celkove oprave, zajimava motorka s netypickym motorem a krasnym zvukem - nicmene zavaznejsi porucha by ji dneska zastavila na dlouho nebo trvale.

Taky bych doporucil neco z klasicke rady CBcek - na ty Hondy je vazne more dilu i na pekne stare kousky....

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 10:43 | Nahoru | #21
včera jsem dal dohromady 30 let odstavenou 175 jawu kejvačku 356 z roku 156, po rozlepení srezlích lamel k sobě, vyčištění karburátoru, vypálení vejfuků a seřízení zapalování naskočíla na první šlápnutí motor byl bez výbrusu má najeto 51 000 to jsou veterány to o čem mluvíš jako rok 99 to jsou sypáky to se troch pleteš dobu, takže ta motorka co jsem včera rozchodil se odstavila v bezvadnym stavu...

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 10:58 | Nahoru | #22
jak tak na to koukam, tak je to dobrej zaklad Caffe raceru

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 11:00 | Nahoru | #23

fomachrom píše: včera jsem dal dohromady 30 let odstavenou 175 jawu kejvačku 356 z roku 156, po rozlepení srezlích lamel k sobě, vyčištění karburátoru, vypálení vejfuků a seřízení zapalování naskočíla na první šlápnutí motor byl bez výbrusu má najeto 51 000 to jsou veterány to o čem mluvíš jako rok 99 to jsou sypáky to se troch pleteš dobu, takže ta motorka co jsem včera rozchodil se odstavila v bezvadnym stavu...



ale jdi ty sypáku

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 11:59 | Nahoru | #24
když hovnu rozumíš tak drž hubu

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 12:11 | Nahoru | #25

fomachrom píše: když hovnu rozumíš tak drž hubu

Ale no tak, proč tak ostrá slova?

2 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 12:11 | Nahoru | #26
jo ! ještě s takovým jménem" Plamínek... kdo to kdy slyšel?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 12:39 | Nahoru | #27
Nikomu nevnucuji svůj názor, ale myslím si, že motorka 12 let stará je" zánovní", mladého veterána bych z ní nedělal.Sám mám motorku z roku 2007 a užil jsem si s ní dost trápení.Naproti tomu takový pérák 250, starý 62 let, mě vždy dovezl spolehlivě kamkoliv a ta spolehlivost je 99,999 procenta.I proto na něm dodnes vcelku běžně jezdím a střídám jej s velkou motorkou.
Mám i auto, a to Škodu 120 z roku 1980.Tu provozuji zcela běžně, v zimě víc než v létě a neznám spolehlivější auto.Proto atˇ se jedná o auto či moto, tzv. mladé veterány doporučuji klidně užívat k běžnému provozu. Je však nutná jedna věc: dát jim pravidelnou, aspon základní údržbu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 13:11 | Nahoru | #28
mm-art-airbrush> ty seš kůň .. ... ať žije ironie....

Jinak rozhodně značkuju.Takhle myšlenka mě vrtá hlavou už pár let.Pořád nejsou peníze nazbyt abych si něco takovýho pořídil jako druhou motorku a jako hlavní motorku na který najezdim cca 10tis. ročně,toho se trochu bojim.Nejde tolik o spolehlivost jako hlavně o dostupnost dílů u těhle motorek ze 70-80 let.
Ještě k výše zmiňovaným typům přidám k debatě např. VF 700C

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 13:52 | Nahoru | #29
Já vlastním FJ 1100 z roku 84 a najel jsem na tom už cca 85 000km, jezdím v podstatě každej den do práce, na vyjížďky, dálkový výlety dokonce i v zimě na Elefantech byla, motorku teda rozhodně nešetřím a zatím pořád funguje. Na tachu je nyní něco přes 130000 Km. Po mechanický stránce bych řekl, že tyhle starý typy s vyjímkou vyloženě nepovedených byly konstruovaný tak, aby opravdu fungovaly a něco vydržely.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 14:47 | Nahoru | #30

milan1963 píše: Nikomu nevnucuji svůj názor, ale myslím si, že motorka 12 let stará je" zánovní", mladého veterána bych z ní nedělal.Sám mám motorku z roku 2007 a užil jsem si s ní dost trápení.Naproti tomu takový pérák 250, starý 62 let, mě vždy dovezl spolehlivě kamkoliv a ta spolehlivost je 99,999 procenta.I proto na něm dodnes vcelku běžně jezdím a střídám jej s velkou motorkou.
Mám i auto, a to Škodu 120 z roku 1980.Tu provozuji zcela běžně, v zimě víc než v létě a neznám spolehlivější auto.Proto atˇ se jedná o auto či moto, tzv. mladé veterány doporučuji klidně užívat k běžnému provozu. Je však nutná jedna věc: dát jim pravidelnou, aspon základní údržbu.


tak a to je přesně moje řeč jenže dnešní tupá generace v motorce starý 60 nebo 70 let vidí šrot ale my víme že je spolehlivější než dnešní japonský který vyráběji někde tam za vodou v rákosí a přitom takhle starý jawy jsou největší držáky aď v tom haraší jak chce, já mám tedy 350 z roku 84 to tedy ještě veterán není ale nikdy mě nenechala nejlepší jsou naše československý komunistický podstivý stroje a ne nemožný demogratický vraky
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 16 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan
ECU jednotka Honda CB 750 slejir 9 11.12.2023 v 17:55 slejir


TOPlist