globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Touha po "Dual sport" ;)
Nazdar spolučtenáři ;)
Moc dobře si uvědomuji, jaký je vztah nás všech k nově zakládaným "topicům" na téma, která byla probrána od začátku na konec s minimálně dvěma kopiemi, poslanými shora, odeslanými zpět k doplnění a ty byly posléze archivovány, ztraceny, podrobeny průzkumu veřejného mínění, znovu ztraceny, tři měsíce kompostovány a nakonec se rozpadly v rašelinu (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hitchhiker%27s_Guide_to_the_Galaxy) ;), ale po zralém zvážení, pročtení témat zde na fóru a shlédnutí nemála videí jsem dospěl k názoru, že jsem v prdeli a potřebuju poradit, proto zakládám další.
Aby to vše mělo hlavu a patu, pokusim se nastínit svou situaci. Před třema sezónama jsem si splnil sen a našetřil jsem si na Hondičku CBR 600 F4. Proti ní nemůžu říci půl křivého slova, i když je pravda, že sem tam (3X) jsme zůstali stát a musel jsem se jí podívat pod nádrž, povyměnil jsem toho víc než málo, vždy jsme se navrátili domů a ten stroj miluju. No jo, jenže letos začátkem léta už to nebylo výkonově tak nějak úplně ono, čekala mě výměna řetězovky, takže řešení bylo na snadě. 3 zoubky na rozetě udělaly své a já měl zase na chvíli pokoj. Pak přišel o zub i pastorek. Už je zase celkem zábavná, ale vemte jí na výlet... Přišel jsem o to, proč jsem si vlastně kupoval cestovně - sportovní motorku, která sice jen o chlup, ale vyhrála nad cestovní endurem, chtěl sem se holt podívat a zároveň si osahat i okruh. Tato fáze proběhla na výbornou. No a co čert nechtěl, vypadá to, že se ke mě už konečně dokutálí nějakej bakšiš a tak bych si rád pořídil endůrko/motárdíčka Můj sen je už hodně dlouhou dobu DR-Z, přítelka mi ho slibuje už druhým rokem k Vánocům (...to nedopadne:), jenže minulý týden jsem viděl XR 650 R a ta holka mi v tom udělala strašnej bordel, teď nevím co s tím. Za XR to je setsakra větší ranec, je znatelně náročnější na údržbu, víc toho sežere a to jak gumy tak ropu, vůbec netuším jestli jí zvládnu i když jsem slušnej pořez ( 185/98), páč na jednobuchu s řádným oběmem jsem ještě neseděl. Kdyby šlo jen o komínovky a enduro, tak neřeším a beru DR-Z, jenže druhá sada kol na silnici a okruh je nevyhnutelnou podmínkou a tak mám obavu, aby časem neztratila dech... Plán je tedy pořídit motarda/enduro na fun a na CBR hodit ještě rychlejší ozubení než je série (stejně když cestovat, tak se ženou, takže piánko, no a pohodlí nám CBR skýtá dost). Je to sice velkej komfort vlastnit 2 mašiny, ale zřejmě není jiné cesty ;)
Snad se v tom co jsem napsal někdo vyzná a dokáže poradit. Díky Vám a kolama dolů ;) W.
Předchozí
1 2
Následující

Touha po "Dual sport" ;)

8.11.2011 v 02:39 | Nahoru | #1
nevim jestli je to až takovej komfort vlastnit dvě mašiny, spíš běžná záležitost

Touha po "Dual sport" ;)

8.11.2011 v 04:53 | Nahoru | #2
Když máš kačky tak to neřeš a kupuj. Je to radost přijít do garáže a říkat si: Tak kteroupak dneska pořádně vojedu

Touha po "Dual sport" ;)

Skvělá odpověď, děkuji! 8.11.2011 v 07:01 | Nahoru | #3
A co ti máme vlastně radit ? Jestli máš mít dvě motorky ? Kdyby jsi chtěl jezdit motokros,taky ho nejezdíš na cebru Jestli na to máš prachy a místo,tak co řešíš ? Ať ti to jezdí

Touha po "Dual sport" ;)

8.11.2011 v 12:15 | Nahoru | #4
No řeším to, zda pořídit DR-Z a nebo XR 650R. Nevim, zda to XRko pro mě nebude až příliš velký sousto a zda by mi nestačilo to DR-Z s menšími pořizovacími i provozními náklady... Druhá stránka mince je obava z toho, že to DR-Z nebude úplně stíhat a to jak na trati, tak na okruhu.

Touha po "Dual sport" ;)

8.11.2011 v 13:22 | Nahoru | #5
V čem je XR650R znatelně náročnější na údržbu? Mně napadá tak maximálně kratší interval výměny oleje - ale třeba toho víš víc ... ?

3 reakcí na tento příspěvek Touha po "Dual sport" ;)

8.11.2011 v 14:08 | Nahoru | #6
2 OldDog: Ano, měl jsem na mysli výměnu oleje, taky prý XR žere zadní gumu až neuvěřitelným způsobem, servisní manuál jsem nestudoval, ale ale předpokládal jsem, že XR už nebude taková pohoda jako DR o kterém všude píší jako o "tupém" stroji, jelikož drtivá většina názorů co jsem přečetl řadila XR mezi ostré stroje... Z tvé reakce tedy usuzuji, že se pletu, je tomu tak? Díky W.

(reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

Skvělá odpověď, děkuji! 8.11.2011 v 16:31 | Nahoru | #7

Wokap píše: 2 OldDog: Ano, měl jsem na mysli výměnu oleje, taky prý XR žere zadní gumu až neuvěřitelným způsobem, servisní manuál jsem nestudoval, ale ale předpokládal jsem, že XR už nebude taková pohoda jako DR o kterém všude píší jako o "tupém" stroji, jelikož drtivá většina názorů co jsem přečetl řadila XR mezi ostré stroje... Z tvé reakce tedy usuzuji, že se pletu, je tomu tak? Díky W.



Zrani gumy? Na DR-Z jsem na kamenitejch polnackach a vyjezdech zrusil drapak za 5 motohodin Zalezi spis co das za gumu a kde a jak na tom jezdis nez na samotne motorce (krome uplne slabejch).

(reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

Skvělá odpověď, děkuji! 8.11.2011 v 18:18 | Nahoru | #8
Wokap> neboj se toho a vezmi to XR....DR uz by podle me na tech tvych 98 kg byla trosku slabsi a objem nicim nenahradis jinak to zas tak neprozivej,ony ty jednovalce maji zatah,takze do tech 120 to i jede,ale pak uz je to piaanko....a nad 120 na takove motce uz ani moc pohodli neni,diky nulove ochrane pred vetrem....nebo bude nejjednodussi kdyz si na obe sednes a projedes je...hned budes chytrejsi...

(reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

Skvělá odpověď, děkuji! 8.11.2011 v 18:28 | Nahoru | #9
Wokap> No tak to, že nějaké moto "žere zadní gumu", bych neoznačil jako náročnější údržbu. Gumy jsou spotřebák a jejich úbytek se odvíjí od jízdního stylu. Při běžném hobby enduro ježdění mi zad.guma neubývala na XR650R o nic víc, než na XR400 s téměř polovičním výkonem.
Jasně, 650R má 61 koní a pro enduro-hobíka je to většinou až moc, ale plyn se dobře dávkuje a "pořez" tvého typu by neměl mít problémy.
Já osobně bych XR650R zařadil co se údržby týče spíš ke klasice typu XR,DR,TTR,KLR apod.(kde se řeší tisíce km), než mezi moderní ostrá endura jako jsou WR,CRF,KTM atd., kde se řeší MTH.
Ale je to taky především o tom, jak se o svůj stroj kdo stará!

1 reakcí na tento příspěvek Touha po "Dual sport" ;)

8.11.2011 v 20:12 | Nahoru | #10
No tak vám pánové moc děkuji, jsem opravdu rád, že jste přišli s radou. To XR mi opravdu rozbušilo srdíčko, snad to dopadne... Jakpak je to se startováním? DR_Z má hodně sympatické tlačitko. Dá se vypěstovat grif, že člověk nahryzne i zahrabanou mašinu? Už Vás někdy pokopala? A jak je to s těmi servisními intervaly? Neměl by někdo manuál? Vím, že je to poněkud předčasné, ale manuál se nikdy neztratí ;)

(reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

Skvělá odpověď, děkuji! 8.11.2011 v 22:24 | Nahoru | #11
Wokap> O tomhle XR-ku je tady už pár starších vláken, docela rozumné jsou příspěvky RadiXSe třeba zde:
Vlákno o XR650R
Na dílenskej manuál v angličtině už jsem sem taky párkrát dával odkaz a snad ještě funguje:
Honda XR650R Manual

1 reakcí na tento příspěvek Touha po "Dual sport" ;)

9.11.2011 v 18:43 | Nahoru | #12
Díky za to vlákno, nevim proč, ale při prolejzání témat jsem na tohle nenarazil. Je to škoda, je tam řečeno vše podstatné. Takže moc díky všem , je fajn vědět, že sem choděj i lidi co maj ochotu poradit když o daným problému něco vědí. Jsem vlastně i docela překvapenej, že sem se nedočetl, že jsem KOKOD a ať koupim R1pyčowoe Díky W

(reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

Skvělá odpověď, děkuji! 9.11.2011 v 18:47 | Nahoru | #13

Wokap píše: .. Jsem vlastně i docela překvapenej, že sem se nedočetl, že jsem KOKOD a ať koupim R1pyčowoe Díky W



Protože to je nuda

Jednoznačně XR 650 DRZ je na cestě slabé a utaháš ho a hlavně moc zábavné není.. XR650 je jiná liga (A to s rozumnými servisními intervaly..)

Touha po "Dual sport" ;)

13.11.2011 v 14:08 | Nahoru | #14
hmmm docela zabijak medvedu



kamosovo znamej to a jede to prej jak utrzenej vlak tj. stale na zadech

2 reakcí na tento příspěvek Touha po "Dual sport" ;)

15.11.2011 v 17:24 | Nahoru | #15
Tak jsem tu s novými poznatky. Ani nebudete věřit co se mi stalo, v závislosti na tomto vláknu se mi ozval xoffroad s tím, že XR vlastní, má i kámoše s DR-Z a že by domluvil společnou vyjížďku, abych si je osahal obě! Jak řekl, tak se stalo a v neděli jsem se byl projet. Spolu s klukama dorazili na haldy za Chvaletickou elektrárnou i další dva blátomilové s DR 400 a WR 450 F. Nechali mě porajtovat všechno, nějaký sjezdy, potahali mě výjezdama, byl sem si zaplavat v jakejchsi sračkách, no prostě naprostá nádhera!!! Pazoury se mi klepaly, propocenej sem byl jak debil, ale zážitek neskutečnej. No a co dojmy z motorek? DR 400 dle předpokladu nejhodnější stroj, když sem na tom jel, ani sem se ho moc nebál :), docela sem za to tahal, šlo to. DR-Z a WR hodnotím pocitově hodně podobně, i když je pravda, že Yama jede líp, DR-Z má zase kouzelné tlačítko , bylo to vlastně prvně co jsem startoval takovéhle motory nakopávačkou a poté co mi kluci prozradili fígle a práci s dekompresorem mi to docela i šlo, avšak někde v bahně to musí bejt opravdový labůžo :) No a co to XRko? To je strašná bestie! Jak píše desmo - zabiják medvědů. Brutální hovado, strašný kladivo. Odřadil jsem si na trojáka v nízkejch otáčkách s tím, že už to nemůže mít takovou silu a otočil heftem. Jak se ta svině sebrala, málem sem se posral Jede to neskutečně, nemyslím si, že je možný, aby tomuhle stroji došel dech. Ale jako každá věc i tyto superlativa mají druhou stranu - mám z ní opravdu respekt a říkám si, jestli mně opravdu nebude stačit 4kilo se 40ti kobylama... Docela se to ve mě pere, touha vs. strach, je to docela zajímavý, to se mi snad ještě nestalo a to už tu straším 25 let :) ...no holt to musí ještě chvíli zrát, prachy zatim stejně nejsou, tak co?!
Takže závěrem ještě jednou velkej dík Milanovi a vlastně všem klukům co mi poskytli možnost svezení, vážně jsem nečekal, že by se naskytl jen tak někdo, kdo by ti nezištně půjčil svojí mašinu, aby tě obohatil o zkušenosti a pocity. Holt není motorkář jako motorkář... Bahnu zdar!

(reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

15.11.2011 v 17:30 | Nahoru | #16

Wokap píše: Tak jsem tu s novými poznatky. Ani nebudete věřit co se mi stalo, v závislosti na tomto vláknu se mi ozval xoffroad s tím, že XR vlastní, má i kámoše s DR-Z a že by domluvil společnou vyjížďku, abych si je osahal obě! Jak řekl, tak se stalo a v neděli jsem se byl projet. Spolu s klukama dorazili na haldy za Chvaletickou elektrárnou i další dva blátomilové s DR 400 a WR 450 F. Nechali mě porajtovat všechno, nějaký sjezdy, potahali mě výjezdama, byl sem si zaplavat v jakejchsi sračkách, no prostě naprostá nádhera!!! Pazoury se mi klepaly, propocenej sem byl jak debil, ale zážitek neskutečnej. No a co dojmy z motorek? DR 400 dle předpokladu nejhodnější stroj, když sem na tom jel, ani sem se ho moc nebál :), docela sem za to tahal, šlo to. DR-Z a WR hodnotím pocitově hodně podobně, i když je pravda, že Yama jede líp, DR-Z má zase kouzelné tlačítko , bylo to vlastně prvně co jsem startoval takovéhle motory nakopávačkou a poté co mi kluci prozradili fígle a práci s dekompresorem mi to docela i šlo, avšak někde v bahně to musí bejt opravdový labůžo :) No a co to XRko? To je strašná bestie! Jak píše desmo - zabiják medvědů. Brutální hovado, strašný kladivo. Odřadil jsem si na trojáka v nízkejch otáčkách s tím, že už to nemůže mít takovou silu a otočil heftem. Jak se ta svině sebrala, málem sem se posral Jede to neskutečně, nemyslím si, že je možný, aby tomuhle stroji došel dech. Ale jako každá věc i tyto superlativa mají druhou stranu - mám z ní opravdu respekt a říkám si, jestli mně opravdu nebude stačit 4kilo se 40ti kobylama... Docela se to ve mě pere, touha vs. strach, je to docela zajímavý, to se mi snad ještě nestalo a to už tu straším 25 let :) ...no holt to musí ještě chvíli zrát, prachy zatim stejně nejsou, tak co?!
Takže závěrem ještě jednou velkej dík Milanovi a vlastně všem klukům co mi poskytli možnost svezení, vážně jsem nečekal, že by se naskytl jen tak někdo, kdo by ti nezištně půjčil svojí mašinu, aby tě obohatil o zkušenosti a pocity. Holt není motorkář jako motorkář... Bahnu zdar!



Tohle je hodne o tom ze se jedna o endura, to neni jako kdyby ti nekdo pujcil litrovej supersport Ale rozhodne neni nad to mit takovouhle moznost srovnani, verim ze ses jim za to fakt vdecnej.

1 reakcí na tento příspěvek Touha po "Dual sport" ;)

15.11.2011 v 22:36 | Nahoru | #17
2 SirIndy: Jako svině, vážně to bylo úplně - nejvíc - nejlepší! Ty už víš jaký to je vyvalit do krpálu, kterej by se ti nechtěl jít ani pěšky, ale vzpomeň jaký to bylo prvně! ...asfaltomrdal Na cizí mašině! VZTEKLÝ!!! Fakt to byla paráda!

(reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

15.11.2011 v 22:53 | Nahoru | #18

Wokap píše: 2 SirIndy: Jako svině, vážně to bylo úplně - nejvíc - nejlepší! Ty už víš jaký to je vyvalit do krpálu, kterej by se ti nechtěl jít ani pěšky, ale vzpomeň jaký to bylo prvně! ...asfaltomrdal Na cizí mašině! VZTEKLÝ!!! Fakt to byla paráda!



Jo vyjet kopec kterej bys normalne lezl po ctyrech, nejlepe s poradne hrabajicim zadnim kolem, to je parada nejvetsi. Ale i samotna svobodna offroad jizda nebo prozkoumavani je uzasny, srovnatelny jen s nejlepsima usekama na silnici...

(reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

16.11.2011 v 12:29 | Nahoru | #19
Wokap> No jo, jenže xoffroad má na XR-ku větší karburátor, laděné svody i koncovku vejfucku, takže výkon se (troufám si říct) už patrně blíží 70 koníkům!
Když jsem o něco vejš psal, že se výkon XR650R dá docela dobře dávkovat, myslel jsem tím hlavně na začínajícího majitele, kterej by si nejspíš pro první jízdy v terénu nechal ve vejfucku homologační vložku a vyndal ji třeba při jízdách na silnici, nebo pak po nabrání nějakejch zkušeností třeba i při jízdách v terénu.
Je jasný, že první zkušenost rovnou s "extra otevřenou" mašinou musí bejt mazec!

Touha po "Dual sport" ;)

21.11.2011 v 12:05 | Nahoru | #20
Taky jsem si s Xr650r sjel a je to vážně mazec rozhodoval jsem se mezi Xr a KTM690enduro a zvolil jsem Xr ta KTM je na mě moc leštěnka a taky rozhodla cena Xr-85tic+motorad kola náhradní spojka pačky atd.a Ktm-130tic sjel jsem i tu KTM, taky to jede jak hovado ale byla hodně měkce naladěná-podvozkově a při skoku šla na doraz přední vidle což mě dost překvapilo protože to nebyli žádné veleskoky-asi jsem vyžranej jak prase Doufam že příští tejden už Xr budu mít doma a ještě stihnu zajezdit. Jinak ještě dotaz užil bych k tomu Xr tlumič rízení na moje pole louka les občes lehce trat?

1 reakcí na tento příspěvek Touha po "Dual sport" ;)

27.1.2012 v 16:24 | Nahoru | #21
Nazdar bando, tak je doma! Sice už od 6tého prosince, ale dřív nebyl čas napsat, i když byla kosa, bahno, déšť, sníh a sračky, musel sem lítat ...koupil sem si wapku... NO ale to je jedno. Proč píšu? Zadní guma už pomalu dosluhuje a tak bych rád požádal o radu. Co by jste tam švihli, aby to mělo špunty, něco to vydrřelo i na asfaltu a hlavně sem s tím na asfalt mohl? Nějakou Mitasku? Díky za rady, W.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

27.1.2012 v 16:45 | Nahoru | #22

Wokap píše: Nazdar bando, tak je doma! Sice už od 6tého prosince, ale dřív nebyl čas napsat, i když byla kosa, bahno, déšť, sníh a sračky, musel sem lítat ...koupil sem si wapku... NO ale to je jedno. Proč píšu? Zadní guma už pomalu dosluhuje a tak bych rád požádal o radu. Co by jste tam švihli, aby to mělo špunty, něco to vydrřelo i na asfaltu a hlavně sem s tím na asfalt mohl? Nějakou Mitasku? Díky za rady, W.



Z Mitasek i na asfalt? C-02. Ale pozor za mokra na trave

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

27.1.2012 v 17:41 | Nahoru | #23
SirIndy> Počkej, jak to myslíš? Co za mokra na trávě? Ta c 02 vypadá dobře, sou to špalky parádní, dyť to musí držet jako svině! Hele, že já to uplně nepochopil a ty si ze mě děláš prdel, viď?!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

27.1.2012 v 17:49 | Nahoru | #24

Wokap píše: SirIndy> Počkej, jak to myslíš? Co za mokra na trávě? Ta c 02 vypadá dobře, sou to špalky parádní, dyť to musí držet jako svině! Hele, že já to uplně nepochopil a ty si ze mě děláš prdel, viď?!



Nedelam, tim jak jsou ty spalky velky tak na mokry trave ustreluje jako svine, tam to chce neco s mensima spalkama vice rozesetejma - ale takove zase trpi na silnici a utrhas je klidne behem par kilaku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

27.1.2012 v 18:28 | Nahoru | #25
SirIndy> No tak to mě opravdu nenapadlo... No a co jiný Céčka? Máš zkušenost s Mitaskama? Ono to vypadá, co jsem tak po různu přečetl, že to nejsou špatný gumy za bezkonkurenční ceny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

27.1.2012 v 18:48 | Nahoru | #26

Wokap píše: SirIndy> No tak to mě opravdu nenapadlo... No a co jiný Céčka? Máš zkušenost s Mitaskama? Ono to vypadá, co jsem tak po různu přečetl, že to nejsou špatný gumy za bezkonkurenční ceny.



Zkusenosti s Mitaskama mam tyhle:

C-02 jak bylo receno, vybornej najezd i na silnici, dobra v kamenitem terenu a pri jizde rovne, horsi za mokra v naklonu
C-10 super drzi v jakemkoliv terenu ale i pri opatrnych kratkych prejezdech po silnici se otrhaly spalky - nebo to bylo jizdou po kamenitejch polnackach
C-18 vyborna guma, takovej kompromis mezi vyse zminenejma

Vsechno zadky, vepredu mam nehomologovanou Dunlopku. Priste zkusim dozadu Michelin AC-10.

1 reakcí na tento příspěvek Touha po "Dual sport" ;)

27.1.2012 v 23:50 | Nahoru | #27
No to je vlákno...doteď jsem myslel,že Jirásek už umřel... P-H.

(reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

29.1.2012 v 17:13 | Nahoru | #28
Petr Huska> Máš na mysli Temno, Bratrstvo a nebo že by jsi byl Proti všem? Petře, Petře, do roka a do dne! Hyn sa ukáže :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

2.2.2012 v 15:15 | Nahoru | #29
SirIndy> A co Michelin AC 10? Měl jsi jí nazutou? Já jí mám vzadu teď a spokojenost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Touha po "Dual sport" ;)

2.2.2012 v 15:18 | Nahoru | #30

Wokap píše: SirIndy> A co Michelin AC 10? Měl jsi jí nazutou? Já jí mám vzadu teď a spokojenost...



Precti si znova muj posledni prispevek
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 22 2.2.2024 v 16:16 juri23


TOPlist