Moc dobře si uvědomuji, jaký je vztah nás všech k nově zakládaným "topicům" na téma, která byla probrána od začátku na konec s minimálně dvěma kopiemi, poslanými shora, odeslanými zpět k doplnění a ty byly posléze archivovány, ztraceny, podrobeny průzkumu veřejného mínění, znovu ztraceny, tři měsíce kompostovány a nakonec se rozpadly v rašelinu (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hitchhiker%27s_Guide_to_the_Galaxy) ;), ale po zralém zvážení, pročtení témat zde na fóru a shlédnutí nemála videí jsem dospěl k názoru, že jsem v prdeli a potřebuju poradit, proto zakládám další.
Aby to vše mělo hlavu a patu, pokusim se nastínit svou situaci. Před třema sezónama jsem si splnil sen a našetřil jsem si na Hondičku CBR 600 F4. Proti ní nemůžu říci půl křivého slova, i když je pravda, že sem tam (3X) jsme zůstali stát a musel jsem se jí podívat pod nádrž, povyměnil jsem toho víc než málo, vždy jsme se navrátili domů a ten stroj miluju. No jo, jenže letos začátkem léta už to nebylo výkonově tak nějak úplně ono, čekala mě výměna řetězovky, takže řešení bylo na snadě. 3 zoubky na rozetě udělaly své a já měl zase na chvíli pokoj. Pak přišel o zub i pastorek. Už je zase celkem zábavná, ale vemte jí na výlet... Přišel jsem o to, proč jsem si vlastně kupoval cestovně - sportovní motorku, která sice jen o chlup, ale vyhrála nad cestovní endurem, chtěl sem se holt podívat a zároveň si osahat i okruh. Tato fáze proběhla na výbornou. No a co čert nechtěl, vypadá to, že se ke mě už konečně dokutálí nějakej bakšiš a tak bych si rád pořídil endůrko/motárdíčka Můj sen je už hodně dlouhou dobu DR-Z, přítelka mi ho slibuje už druhým rokem k Vánocům (...to nedopadne:), jenže minulý týden jsem viděl XR 650 R a ta holka mi v tom udělala strašnej bordel, teď nevím co s tím. Za XR to je setsakra větší ranec, je znatelně náročnější na údržbu, víc toho sežere a to jak gumy tak ropu, vůbec netuším jestli jí zvládnu i když jsem slušnej pořez ( 185/98), páč na jednobuchu s řádným oběmem jsem ještě neseděl. Kdyby šlo jen o komínovky a enduro, tak neřeším a beru DR-Z, jenže druhá sada kol na silnici a okruh je nevyhnutelnou podmínkou a tak mám obavu, aby časem neztratila dech... Plán je tedy pořídit motarda/enduro na fun a na CBR hodit ještě rychlejší ozubení než je série (stejně když cestovat, tak se ženou, takže piánko, no a pohodlí nám CBR skýtá dost). Je to sice velkej komfort vlastnit 2 mašiny, ale zřejmě není jiné cesty ;)
Snad se v tom co jsem napsal někdo vyzná a dokáže poradit. Díky Vám a kolama dolů ;) W.
2 reakcí na tento příspěvek Touha po "Dual sport" ;)
Takže závěrem ještě jednou velkej dík Milanovi a vlastně všem klukům co mi poskytli možnost svezení, vážně jsem nečekal, že by se naskytl jen tak někdo, kdo by ti nezištně půjčil svojí mašinu, aby tě obohatil o zkušenosti a pocity. Holt není motorkář jako motorkář... Bahnu zdar!
Wokap píše: Tak jsem tu s novými poznatky. Ani nebudete věřit co se mi stalo, v závislosti na tomto vláknu se mi ozval xoffroad s tím, že XR vlastní, má i kámoše s DR-Z a že by domluvil společnou vyjížďku, abych si je osahal obě! Jak řekl, tak se stalo a v neděli jsem se byl projet. Spolu s klukama dorazili na haldy za Chvaletickou elektrárnou i další dva blátomilové s DR 400 a WR 450 F. Nechali mě porajtovat všechno, nějaký sjezdy, potahali mě výjezdama, byl sem si zaplavat v jakejchsi sračkách, no prostě naprostá nádhera!!! Pazoury se mi klepaly, propocenej sem byl jak debil, ale zážitek neskutečnej. No a co dojmy z motorek? DR 400 dle předpokladu nejhodnější stroj, když sem na tom jel, ani sem se ho moc nebál :), docela sem za to tahal, šlo to. DR-Z a WR hodnotím pocitově hodně podobně, i když je pravda, že Yama jede líp, DR-Z má zase kouzelné tlačítko , bylo to vlastně prvně co jsem startoval takovéhle motory nakopávačkou a poté co mi kluci prozradili fígle a práci s dekompresorem mi to docela i šlo, avšak někde v bahně to musí bejt opravdový labůžo :) No a co to XRko? To je strašná bestie! Jak píše desmo - zabiják medvědů. Brutální hovado, strašný kladivo. Odřadil jsem si na trojáka v nízkejch otáčkách s tím, že už to nemůže mít takovou silu a otočil heftem. Jak se ta svině sebrala, málem sem se posral Jede to neskutečně, nemyslím si, že je možný, aby tomuhle stroji došel dech. Ale jako každá věc i tyto superlativa mají druhou stranu - mám z ní opravdu respekt a říkám si, jestli mně opravdu nebude stačit 4kilo se 40ti kobylama... Docela se to ve mě pere, touha vs. strach, je to docela zajímavý, to se mi snad ještě nestalo a to už tu straším 25 let :) ...no holt to musí ještě chvíli zrát, prachy zatim stejně nejsou, tak co?!
Takže závěrem ještě jednou velkej dík Milanovi a vlastně všem klukům co mi poskytli možnost svezení, vážně jsem nečekal, že by se naskytl jen tak někdo, kdo by ti nezištně půjčil svojí mašinu, aby tě obohatil o zkušenosti a pocity. Holt není motorkář jako motorkář... Bahnu zdar!
Tohle je hodne o tom ze se jedna o endura, to neni jako kdyby ti nekdo pujcil litrovej supersport Ale rozhodne neni nad to mit takovouhle moznost srovnani, verim ze ses jim za to fakt vdecnej.
Když jsem o něco vejš psal, že se výkon XR650R dá docela dobře dávkovat, myslel jsem tím hlavně na začínajícího majitele, kterej by si nejspíš pro první jízdy v terénu nechal ve vejfucku homologační vložku a vyndal ji třeba při jízdách na silnici, nebo pak po nabrání nějakejch zkušeností třeba i při jízdách v terénu.
Je jasný, že první zkušenost rovnou s "extra otevřenou" mašinou musí bejt mazec!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapalovací cívky Honda CBR 600F | gogo25 | 2 | 11.5.2024 v 20:01 combust |
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F | Novasek21 | 3 | 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750 |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 23 | 8.5.2024 v 21:14 juri23 |
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F | Mxbike | 6 | 8.3.2024 v 17:48 Mxbike |
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F | GaučMaster | 7 | 6.3.2024 v 03:41 kokoška. |