bmw_r1300gs_cartec

Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .

Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

11.4.2012 v 21:00 | Nahoru | #181
Páni, kluci, mám celkem specifickej dotaz.. dal by se sehnat nějakej přívěšek na klíče Blata? nikde jsem nic takového nenašel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

11.4.2012 v 22:03 | Nahoru | #182
125Marek> Hrůza hrůza, to už bych snad zešílel . Jinak myslíš že Vape je blbá značka? Já nevím, ale neslyšel jsem na ní snad nic špatnýho. Koukal jsem v rychlosti na jejich stránky, ale taky z toho nejsem moudrej . Nevím ale jestli je rozumný hned kupovat všechny komponenty zapalování, protože to není zrovna levná záležitost. I když samozřejmě vím, že bez funkčního náhradního dílu se těžko hledá závada.

Já se teď postupně snažím dát nějak dochodu kolo (bicykl). Dneska jsem z něj vypreparoval tyhle pozůstatky ložiska. S takovou hrůzou jsem se doposud nesetkal .

Mimochodem, když jsem u toho ložiska.... Neví z vás někdo jaký ložisko je u Blaty v místě uchycení tlumiče ke kyvce? Přišel jsem totiž na to, že tam mám trochu vůli . Po 17000km a náročných podmínkách se tomu ani nedivím. Hodně by mi pomohlo, kdyby s tím už někdo měl zkušenost a podělil se o ní. Abych alespoň zhruba věděl, než to budu rozdělávat.

11.4.2012 v 22:06 | Nahoru | #183
Khokos> Myslím že né. Tak si kup nášivky a trošku si zahraj na švadlenu .

12.4.2012 v 19:43 | Nahoru | #184
Martic> Není kyvka uložená na silentblocích? Já právě nevím, že fichtly,Kejvačky atd. mají kvyku na silentblocích. Ale tohle už je asi překonané No co vím, tak (na mě se nespoléhej) uložení bude nejspíše na ložiskách, který jsou do rámu natlačený nějakým pneumatickým nářadím. Bývá to tak uděláno třeba u aut atd. Myslíš, že tohle použili na i na motorce?
Jinak opravit kolo je největší prasečina, která se nechá! 2 Fichtly, 1 Babetta a ještě Blata. Nic z toho není tak komlikovaný, jako kolo . Chci něco třeba sundat či opravit. Je to složitější rozborka a zborka celýho fichtla 3rouby nanic, dostupnost špatná brrr.

A teďka k Vape... V Blansku jsme se stavili cestou z motosalonu v Brně. Blata říkal, že s tím Vape mají potíž, která souvisí s volnoběžkou Totiž při roztočení motoru pomocí volnoběžky, zapalování hodí ještě nějakou otáčku (teď si nejsem jist) myslím na roztočení ještě jednou volnoběžky, i když už je startér vypnutý resp. už nemačkáš knoflík. To zapříčíní, že volnoběžka nějak tvrdě narazí. Možná jsem to pochopil blbě, každopádně několikrát říkali Vape, že jim to ničí volnoběžky. Vždy dostali odpověď, že chyba je v oné volnoběžce. Ale v Blansku už mají volnoběžku, která by vydržela jaderný výbuch Každý váleček je různě zakalený, různými postupy atd. že už neví co a jak dál. Volnoběžka by bezproblémů vydržela i v motoru Harleje, ale díky těm ranám, které dává Vape, to je s kvalitou tak akorát

12.4.2012 v 21:03 | Nahoru | #185
martine, kyvku sundáš, vezmeš ložisko do krámu a borec ti dá stejný

13.4.2012 v 22:22 | Nahoru | #186
Došlo k nedorozumění. Psal jsem uchycení tlumiče ke kyvce a vy máte oba na mysli uložení kyvky v rámu . To mám snad v pořádku a doufám, že to tak ještě dlouho zůstáne . Jinak , jak píše Marek, dříve byla na motkách určitě kyvka uložená v silentblocích, ale dnes se používají spíše jehlová ložiska , jestli se nepletu .

Dneska jsem ono "vymlácené" místo rozebral a zjistil, že na tlumiči žádné ložisko není. Naopak tady je právě použitý silentblok. Vůle (asi 0,2mm) byla mezi šroubem (čepem) a vnitřním kovovým prstencem silentbloku. Stačilo tedy akorát dotáhnout šroub, aby se ten silentblok na kyvce nemohl hnout. O žádnou závadu tedy vlastně nešlo .

Doslova žasnu . Koho by to napadlo, že volnoběžku může likvidovat elektronika .
Pokud to říkal sám Blata, tak asi nekecá . Tohle by také jasně vysvětlovalo to, že já jsem s volnoběžkou nikdy neměl problém. Moje motorka (ročník 09) totiž nemá indukčku, regulátor napětí a zřejmě ani ostatní elekro od Vape, nýbrž od Mitsuby (made in Italy) . Tepve teď když řešíš to zápalko, tak jsem si uvědomil, že s logo Vape jsem fakt na svojí motce neviděl (leda možná na nějakém relátku). No každopádně zajímavý poznatek .

14.4.2012 v 12:14 | Nahoru | #187
ty vole ja mam vuli v zadnim tlumiči snad 6mm a pri velkých skokách na doraz mi kvuli te vuli praská šroub co drží tlumič ke kyvce, už mam snad 5tej, ale mam tam "lepsi" tvrdsi tlumic tak to překousnu pac davat obycejnej už nechci

15.4.2012 v 00:11 | Nahoru | #188
roberto.cz> Asi myslíš výslednou vůli na zadním kole. Při 6ti milimetrovém valku na tlumiči by muselo kolo lítat volně snad o 10cm , jelikož se ta vůle na té délce hodně násobí. Správně by tam ale fakt žádná vůle být neměla . Pokud tam je, tak je to chyba a chce ten šroub dotáhnout, aby se stiskl silentblok mezi ty oka na kyvce. Jinak se to akorát všechno vytlouká a vznikají tam právě i tvrdší rázy a namáhání. Ale i tak je přestřihnutí pevnostního šroubu M10 docela frajeřina

Naposledy editováno 15.04.2012 00:15:48

15.4.2012 v 12:46 | Nahoru | #189
Martic> tím by se vysvětlovaly ty volnoběžky

Já se zase nudil

15.4.2012 v 21:30 | Nahoru | #190
Včera sme byli s kámošem a Mirkem v Humpolci, kde se jezdil Autokros. Pár takových průjezdů mám zde ve videu :)

16.4.2012 v 00:15 | Nahoru | #191
Jsem netušil, Mirku, že seš takovej střelec . V čase 3:40 mi ten zvuk Blaty připomíná autokrosový auto. ...Neukradli jste náhodou někomu v tom Humpolci vejfuk ?
Ta zkratka na konci videa byla parádní a i ostatní záběry moc pěkný .

16.4.2012 v 00:35 | Nahoru | #192
Moc se mi líbí že se zas kolem český značky vytváří to co tu předvádíme,držím vám a Blatě palce

16.4.2012 v 10:12 | Nahoru | #193
Krejca> Tak mě to těší, díky.

16.4.2012 v 17:29 | Nahoru | #194
Vítám mezi námi dalšího Blatistu!

Vše má šťastný konec... (alespoň doufám ). Dneska nám mechanik konečně řekl, co způsobilo náš problém. Byla to budící cívka, která byla přidělána na statoru (nejspíše snímač otáček). Dneska ho tedy vyndá, dá nám ho, a my ho pošleme do Blanska. Tam nám v podstatě reklamují onen díl a nový již přímo zašlou mechanikovi, který díl okažitě zamontí. A protože musí sundat víko zápalka, musí vypustit olej. Při té příležitosti nám ještě vymění olej a olejový filtr, protože vše je již přes půl roku staré. I když najeto je na tom méně než 1500 km....
Takže doufám, že na začátku příštího týdne budeme konečně provozuschopní

16.4.2012 v 19:24 | Nahoru | #195
krejca> blahopřeji ke koupi bláti
Marek> To sem rád že už to máte zase v cajku už sme zase "kompletně" pojízdní
Martic> střelec ani náhodou nejsem, ale díky

16.4.2012 v 19:51 | Nahoru | #196
Tak jsme byli taková sestava na vyjížďce foceno na místním "letišti"

18.4.2012 v 00:04 | Nahoru | #197
125Marek> Už taky bylo na čase . Tak doufejme, že se hypotéza potvrdí a vše se už rychle vyřeší. Jinak výměna oleje po 1500km...to ji teda dopřáváte luxus. Skoro jako u ostrý mašiny .

Já jsem včera poprvé tvrdě otestoval blastry . Nejdřiv mi málem pod kola skočil čokl, kterej sral u krajnice a když jsem se přiblížil, tak se mi rozběhl před motorku. Celej den mě pronásledoval déšť, tak jsem se nachvilku schoval pod most. Tam jsem opřel motorku o sloup místo toho, abych ji dal na stojánek . Dobu držela, pak se k ní otočím zády a rána. Spadla na beton o víc jak 90 stupňů do takovýho koryta, takže pecka jak sviň . Naštěstí to chytnul hlavně blástr a nosič. Kupodivu obojí odolalo v podstatě jen s pár šrámy. Ale řidítka se trochu hnuly . Doma se mi je pomoci tyče a kladiva tak nějak podařilo od oka srovnat . Můžu bejt rád, že to dopadlo jen takhle. Kdyby tam byl kufr, tak je určitě na maděru.

18.4.2012 v 00:08 | Nahoru | #198
Khokos> A nějaký sprinty byly ?

18.4.2012 v 15:27 | Nahoru | #199
Martic> Na řidítka si dávejte bacha! Co jsem se dozvěděl, možná se mýlím, tak obyčejný řídtka 22 mm jsou z oceli, která se sice rychle ohne, a však se lehko narovná. Tyto konická řidítka jsou sice pevná a jen tak se neohnou- jsou z nějakých slitin. Ale prý větší ohnutí taky vydrží, ale při narovnávání prý rády praskají Alespoň mi to říkal jeden známý, který se motorkama už pár desítek let zabývá... Ale možná to je jinak.

Hlavně že se blbuvzdorné Blatce nic nestalo

18.4.2012 v 19:20 | Nahoru | #200
Marek> na mý blátě byly taky ve cca 3000 km ohnutý, narovnal jsem je a v pohodě ....

18.4.2012 v 22:53 | Nahoru | #201
origo hodně vydrží, víc jak ty mrdky nalakovany , ted ma po kamosovi riditka za 4000kč a to je neuveritelne jak jsou pevne! kazdopadne ty origo jsou dobrej prumer

19.4.2012 v 22:06 | Nahoru | #202
Jo, taky bych řekl že mají solidní výdrž . Takovej bumerang, jako Roberto jsem zase neměl , tak jsem se toho rovnání zas moc nebál.

Trošku mimo téma, ale tohle mě zaujalo: Téma: Nemilá zpráva pro majitele MZ 125 SM/RT/SX ...Tomu řikám docela pech . Vypadá to, že roztlačování bude do budoucna pro MZťáky jasná volba

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

20.4.2012 v 17:31 | Nahoru | #203
Trocha zábavy.. :D

"Zaměnil jsem akorát motorkáře z původního komixu"

20.4.2012 v 17:45 | Nahoru | #204
Mr.PeLi> Vážně dobrý, hlavně ta Blata

A teďka k mému příběhu... vše má dobrý konec! Blatnička je po měsíci doma a to ve stavu plně pojízdném Jelikož jsem byl dneska, jako každý pátek na pívu, tak jsem ji nemohl projet. Ale zítra ráno se projede taťka, následně já a nakonec zakrosíme s Vitusem Já se těším, jako malý kluk!

21.4.2012 v 13:01 | Nahoru | #205
Mr.PeLi> Brutální komiks

21.4.2012 v 13:26 | Nahoru | #206

125Marek píše: S volnoběžkama je potíž u každé motorky, dříve nebo později odejde. Ale možná MZ používá zápalko Vape

Je to možný . Bavil jsem se o těch volnoběžkách s tátou a ten říkal, že příčinou je tedy asi velký předstih. Kvůli tomu pak může motor při startu tzv. kopnout dozadu. Určitě ten pojem znáš . A taky si určitě dovedeš představit, jaký nápor to udělá na starér . U těch MZ se z doslechu dost často volnoběžka vysype při slabé baterce. Myslím že v tom případě nemá startér dostatečný "švih" (rychlost) a tudíž může motor kopnout snáze.

Jinak jsem rád, že jste konečně zase mobilní .
Co takhle udělat třeba příští týden nějakej pojezd ? Jak máte čas? Já ho moc nemam, ale uděl bych si ho .

21.4.2012 v 15:57 | Nahoru | #207
Martic> Určitě bychom něco mohli uspořádat. Vitus bude teďka od neděle do soboty příštího týdne v Anglii. No pokud bychom se mohli někde sjet, tak nespíše v neděli Ale nesmí to být na moc dlouho... Celý den asi ne. Spíše jen tak odpoledne se někde projet a popovídat (mám hodně novinek ) Rodiče by mě peskovali, že se mám učit k matuře. Přeci jen 2. května mám maturu

22.4.2012 v 09:32 | Nahoru | #208
125Marek> Jasný, chápu a souhlasím . Mě se taky blížej zkoušky a do tý doby musím udělat semestrálku - navrh převodovky . To je zhruba 50 str. výpočtů + výkres a další blbosti . Do toho teď na jaře spoustu práce venku (dříví, prořezávání ovocných stromů, sázení brambor atd.). Je toho fakt nad hlavu, tak bych byl taky jen pro to odpoledne. Mohli bysme dát třeba nějakej lehkej "kros" a kofolu . Místo srazu si kdyžtak řekni. Můžeme projet třeba moje, či tvoje okolí nebo Košťálov...prostě jak chceš .

23.4.2012 v 13:02 | Nahoru | #209
O víkendu bylo super počasí :D

24.4.2012 v 21:41 | Nahoru | #210
czech-mirecek> Jako vždy pěkný a jako vždy palba . Uplně trnu že to někde vykulíš...však taky ve 3:27 byla lekhká krize, že ?
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7