bmw_r1300gs_cartec





Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .




Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

27.8.2013 v 18:10 | Nahoru | #1021
milan1963> Jak říkají kluci - Já bych tam mohl být klidně týden a stále bych měl nové a nové otázky . Nakonec nás dorazilo sice jen 7 ( a to na čtyřech motorkách ), ale zase mělo tohle komornější setkání něco do sebe .






Naposledy editováno 27.08.2013 18:10:55

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

27.8.2013 v 18:39 | Nahoru | #1022
Ještě přihodím pár fotek z 5ti-denního výletování. Za ty dny jsme celkem najeli něco přes 1100km. Všechny 3 stroje to vydržely až na prasklou žárovku, upadlé sklíčko zadního světla a na mojí motorce pozlobily konektory u tlumeného světla a trochu postrašila uvolněná svorka na baterce, kvůli které jsme párkrát museli roztláčet. O opravu se postaral sám pan Blata . I při plném zatížení a jízdě horách a všude možně nás překvapovala konstantní spotřeba mezi 2,6 až 3,1L/100km . Myslím že výlet i přes deštivou neděli vyšel na jedničku .














































































(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

27.8.2013 v 19:47 | Nahoru | #1023
Martic> Hned bych zase s vámi někam vyrazil Nějak mi to všechno chybí Máš krásný fotky, zkusím přidat nějaké fotky od nás

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

27.8.2013 v 20:23 | Nahoru | #1024
Jen abych doplnil poruchy během výletu Na enduru se nám povolily šrouby držící tepelný štít u tlumiče výfuku Při přejezdu přes nerovnosti to chrastí jako zuby staré ženy































































1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

27.8.2013 v 20:59 | Nahoru | #1025
Tak vám trochu závidím, ale člověk nemůže být všude.
Hlavní otázka ale zní: co BLATA 250 ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

27.8.2013 v 21:49 | Nahoru | #1026
milan1963> To raději soukromě Blata nás poprosil, zda moc informací zveřejňovat nebudeme

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

28.8.2013 v 18:29 | Nahoru | #1027
125Marek> Chápu, doufám, že se brzo s někým z vás uvidím. Nejedete někdo na Jawáč? Budu tam. V sobotu.

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

29.8.2013 v 11:26 | Nahoru | #1028
milan1963> Až budu mít volno tak ti napíšu . Snad bude časem i nějakej "cestopis" v deníku a video.
Na Jawáč asi nepojedu, protože mám v plánu se alespoň podívat nebo účastnit závodu fichtlú ve Třtěnicích.

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

30.8.2013 v 19:26 | Nahoru | #1029
Ahoj všichni, tak dneska jsem byl v Blatě a konečně všechno funguje jak má. V Blatě byli opravdu velmi příjemní a dokonce na své vlastní náklady mi dali i novou nádrž takže maximální spokojenost doufám, že teď už s Blatkou budu jen dolívat benzín .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

31.8.2013 v 01:10 | Nahoru | #1030
Quito> Tak alespoň že tak . A jestli se můžu zeptat...proč to tedy nedrželo ten volnoběh?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

31.8.2013 v 16:51 | Nahoru | #1031
milan1963> No já tam měl jet ale včera jsem se tak neskutečně unavil alkoholem že tam nakonec jet nemůžu
ale je zajímavé že jsem tě ještě nikde na žádném srazu neviděl.a to že okolo Humpolce a tak jsem velmi často Tak třeba se někde potkáme

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

31.8.2013 v 23:48 | Nahoru | #1032
Martic> No nakonec se mi roztrhli i pružinky na volnoběžce takže jsem ani nenastartoval, takže 2 dny před odjezdem jsem už nejezdil a ten volnoběh nevím jistě protože ten pán říkal, že prej tam už byly prasklé 2 přužinky a pak se dodělala už i ta 3 takže nejspíš to bylo tím, protože po výměně už je ten volnoběh úplně v pořádku. A neříkali nic o tom že by kontrolovali karburátor nebo tak.

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

2.9.2013 v 10:39 | Nahoru | #1033
Tak jsem premyslel... Kdesi se tu psalo, ze volnobezka odchazi, protoze vape zapalko hodi jeste par jisker po vypnuti klickem. Mel jsem nejaky blby dotek na konektoru od svetla a delalo to, ze nesvitilo svetlo a po vypnuti klickem motor furt bezel, pomohl az chcipak. Vakl opraven, nicmene me napadlo, ze asi vsichni chcipaji Blatu klickem. Ja uz to ted delam chcipakem a rikam si, jestli to nebude pro tu volnobezku lepsi, protoze to chcipnuti mi fakt prijde jiny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

2.9.2013 v 13:52 | Nahoru | #1034

Aleš-ák píše: milan1963> No já tam měl jet ale včera jsem se tak neskutečně unavil alkoholem že tam nakonec jet nemůžu
ale je zajímavé že jsem tě ještě nikde na žádném srazu neviděl.a to že okolo Humpolce a tak jsem velmi často Tak třeba se někde potkáme


Popravdě na běžné srazy nejezdím, tak tam mě neuvidíš. Jezdím na Jawasrazy anebo srazy československých motocyklů. Výjimkou je sraz MotoRoute (motocestovatelé, mezi které se dovoluji počítat - např. letos jsem na J 650 byl ve Finsku), ten bude poslední žářijový víkend v Křižanově na Vysočině. A pokud bude Blata 250, jsem vážným zájemcem a jezdil bych na srazy Blat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

2.9.2013 v 14:20 | Nahoru | #1035
milan1963> jak tak koukám, Blata srazů už moc nebude Hodně kluků jí prodalo, nebo prodává, takže možnost setkání je čím dál menší.

Jinak mám trochu problém. Blatka mi startuje na drc, jenže v celém spektru otáček vynechává. Ale je zajímavé, že když jedu tak na 1/4 plynu, motor se vytáčí dobře, ale při fullgasu se to škube, vynechává Svíce je nová pro jistotu NGK, přesto to vynechává. Napadl mě zase problém s cívkou... Jen se mi to nechce rozdělat a přeměřit Asi se na to budu muset vrhnout

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

2.9.2013 v 18:13 | Nahoru | #1036
Quito> Tak to nechápu. S těma volnoběžkama je to pakárna . No, hlavně že to už šlape

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

2.9.2013 v 20:16 | Nahoru | #1037
faudy> O tomhle tématu jsme se trochu bavili s panem Blatou při návštěvě firmy, protože volnoběžka je to dost ožehavé téma. Ač jsem si myslel, že diskuze typu "Klíčkem nebo chcípákem?" jsou žabomyší války, tak už se přikláním k názoru pana Blaty, který říkal, že je "lepší" zhasínat motor klíčkem (přestože já většinou používám chcípák ). Podstata myšlenky spočívá v tom, že při vypnutí klíčku (za předpokladu správné funkce spínací skříňky) vypne kompletně zapalování a motor se dotočí a zastaví. Při použití chcípáku se při stlačení tlačítka také vypne zapalování a motor se setrvačností dotáčí. Pokud ale člověk nepodrží tlačítko až do úplného zastavení motoru a pustí ho těsně před doběhem, vzniká jisté "nebezpečí". Když má motor ještě dostatečnou setrvačnost k překonání komprese a přeskočí jiskra, tak motor může znovu chytnout a vrčet dál (správným směrem). V horším případě přeskočí jiskra až ve chvíli, kdy se píst při posledním zdvihu "odpruží" od stlačované směsi a vrací se zpět (aniž by dosáhl horní úvrati). Pokud se směs v ten moment vznítí, motor jakoby zabere opačným směrem, volnoběžka startéru se v takovém případě sepne a dostane veliký ráz. Něco podobného může nastat i při "nepovedeném" startování, kdy se motor také dotáčí (a zapalování je v činnosti). Každý asi tuší, že jednobuch na tento jev bude náchylnější než víceválcový motor. Zřejmě zde roli značnou roli i hodnota předstihu. Při startování pak mimo zmiňovaného případu může motor s nastaveným velkým předstihem ještě tzv. "kopnout" (majitelé postarších strojů s jistě znají ), a to volnoběžka dostává p*du nejen od motoru, ale i od zabírajícího startéru. To nejspíš souvisí s tím, proč volnoběžky v kombinaci s japonským zapalováním drží věky a české zapalování drtí jednu volnoběžku za druhou i když už je 100x vylepšovaná .

Doufám, že jsem nepsal žádný bludy a že je to trochu pochopitelné. Nejsem odborník na motory, ale vím že ta problematika je dost složitá a daly by se o tom vést dlouhé diskuze a teorie. Z mého pohledu je prostě hlavní chyba v tom předstihu a nebo má japonské zapalování nějakou "ochranu" proti zápalu v "nulových" otáčkách .

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

2.9.2013 v 21:30 | Nahoru | #1038
Martic> Napsal jsi to jako z návodu Jen se mi zdá (subjektivní pocit), že vypnutí chcípákem je takové hladší, než vypnutí klíčkem. Možná to je fakt čistě subjektivní pocit....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

2.9.2013 v 22:57 | Nahoru | #1039

125Marek píše: milan1963> jak tak koukám, Blata srazů už moc nebude Hodně kluků jí prodalo, nebo prodává, takže možnost setkání je čím dál menší.

Neviděl bych to tak černě, i když máš do velké míry pravdu. Musí se to taky brát tak, že pokud jí prodají, tak jí někdo nový koupí . Bohužel zrovna u 125ky se musí počítat s tím, že je to motorka hlavně pro chálany, kteří ji za pár let prodají. Málokdo provozuje 125ku jako hlavní stroj i když už mu bylo dávno 18. Vyjímkou jseš třeba já a ty - lidi u kterých už se Blatovky tak nějak zabydlely .

Jinak mám trochu problém. Blatka mi startuje na drc, jenže v celém spektru otáček vynechává. Ale je zajímavé, že když jedu tak na 1/4 plynu, motor se vytáčí dobře, ale při fullgasu se to škube, vynechává Svíce je nová pro jistotu NGK, přesto to vynechává. Napadl mě zase problém s cívkou... Jen se mi to nechce rozdělat a přeměřit Asi se na to budu muset vrhnout

Achjo, ještě že to nezačalo blbnout někde na Slovensku . Snad se to brzy vyřeší

Martic> Napsal jsi to jako z návodu Jen se mi zdá (subjektivní pocit), že vypnutí chcípákem je takové hladší, než vypnutí klíčkem. Možná to je fakt čistě subjektivní pocit....

Asi to je jen pocit , ale taky používám spíše chcípák. Nejspíš proto, že často za chvíli zase startuji nebo se chci třeba podívat na ujetou vzdálenost a podobně. Možná to je i rychlejší než sahat po klíčích. Jinak, jestli se nepletu, tak spustu motorek má jako chcípák kolébkový vypínač, což asi trochu eliminuje to nechtěné hození jiskry při doběhu motoru.

Naposledy editováno 02.09.2013 22:58:16

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

3.9.2013 v 12:52 | Nahoru | #1040
Co čert nechtěl, odešlo mi opět zápalko První porucha byla, dle deníku na cca 7200 km. Minule odešla budící cívka, letos odešel snímač otáček. Aktuálně mám najeto okolo 16 300 km, tak uvidíme, kdy bude další porucha Jak píšeš, ještě že se to nestalo na Slovensku To bychom jeli domů ještě teď

Martic> je pravda, že u nás je to fakt vyjímka, lebo všichni kluci, když je jim 18 (nebo i holky ) přestoupí na silnější nebo na auto. Jenže člověk se neustále učí a baví ho to, a tak není potřeba měnit za vyšší Až mě to bude fakt nudit, možná se poohlédnu po silnější

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

3.9.2013 v 15:20 | Nahoru | #1041
Téma zapalování o tom by se mohlo diskutovat pořád dokolečka
Ale k věci a k tvému problému Marku. Mám vypozorované že každému druhému kterému odejde zapalování,tak na to najede max 9000km víc to zapalování neudělá Chybu bych hledal hlavně u VAPE ale i částečně u Blaty(pravda je asi někde uprostřed si myslím..).Protože: Vape dodává sráče to je jedna věc a shazuje vinnu na Blatu nebo na uživatele(najednu stranu má pravdu).Ale kdyby motorka nebrala olej(a to že skoro každý musí dolívat olej během 4000km) a při použití správného oleje by k tomuto docházelo míň.Při použití špatného oleje a nebo když ho tam máš méňe,motor se začne o dost víc přehřívat.K tomu si myslím,že Vape má třeba špatný materiál na vinutí(vinnutí,izolace,špatný tyristor atd..).U zapalování(buď vznikne vyšší napětí a dojde k nějakému poškození cívky ale i snímače(tyristoru) a nebo to vinnutí jednoduše přepálí.Je to hodně dáno teplotou motoru a materiálem součástek zapalování ..Největší problém bych viděl ale u Vape.Napadla mě taky možnost že Vape někdo dodává špatný součástky které poté smontovává.Mluvím například o měděných drátkách vinnutí nebo o tyristoru..Protože určitě si tyto věci Vape nevyrábí a kupuje to od dalších dodavatelů a výrobců..
Toto je pouze můj názor který jsem i konzultovat v Blatě.Kde semnou teda souhlasili ale má to dost háčků jak přinutit Vape o lepší materiály ale i o komunikaci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

3.9.2013 v 15:40 | Nahoru | #1042
125Marek> Ono nechat si 125 i po 18cti není tak o zábavě jako o výdrži majitele. Pokud by Blata neměla potřebu být v servise více jak na silnici, určitě bych jí měl já a mnoho dalších ještě dnes doma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

3.9.2013 v 15:58 | Nahoru | #1043
Mr.PeLi> Nemluv takhle..Zase to je i na majiteli jak se k tomu chová... když přeštípává svazky kabelů než aby to odpojil z druhé strany u stojánku a pak se diví že mu to nestartuje tak.... Našlo by se toho hodně jak se lidi chovají k věcem a pak na to nadávají...Já neříkám že Blata nemá mouchy ale rozhodně to není jak ty píšeš:''Je více v servisu než na silnici''...
Edit: tak je to vocas

Naposledy editováno 03.09.2013 16:12:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

3.9.2013 v 16:26 | Nahoru | #1044
Aleš-ák> Mám takovej pocit, že čidlo stojánku odešlo i Marticovi, takže nic jinýho jak rozpojení obvodu ze svorky a spojení tří drátů dohromady, aby byl obvod trvale spojenej nezbejvalo. Vyhazovat peníze za novej se mi fakt nechtělo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

3.9.2013 v 20:03 | Nahoru | #1045
Aleš-ák> Hoši, hoši zase klídek, jináč tu bude 3. světová válka Chtěl bych reagovat - motorka mi olej nebere, za 4000 km oleje dolévat nemusím, kontrolní očko se pohybuje stále nad 1/2. Otázka dobrého oleje - měl jsem tam pomalu všechny typy od 10W40 až po 20W50 a v podstatě furt stejný jak ohledně spotřeby, tak teploty či poruchovosti. Jasně, je taky otázka, jak se k motorce kdo chová. Osobně jí trápíme v terénu, věčně od bláta, moc nemytá atd... Stejně nám to vydrželo cca 9000 km... Ale třeba tady Milan1963 má Jawu 650 (dobře, není to zrovna japonská kvalita ), ale má taky zápalko Vape... Prý se mu taky občas se*e Nechci nějak mluvit za něj, kdyžtak ať taky přidá koření do guláše... Co se týká přehřívání motoru - původně tenhle italský jednobuch měl snad přijít do nějaké kapotovaný 4T 125, kde je proud vzduchu kolem motoru usměrněn a tím pádem by se měl dobře chladit. Sami vidíte, jak nešikovně je tento motor umístěn. Nehledě na fakt, že žebra, co mají chladit převodovku a olej ze spodu bloku, jsou kryta šusplechem... Takže i kdyby se Blata zbláznil, ten vzduch optimálně obtékat nebude Obecně do vzducháčů např. HD se dává hustý olej 20W50, protože jim je jasný, že se to bude hřát jako sviňa.
Podle Elišky i Pavla, se kterými jsme mluvili před pár týdny, tak snad Vape přistoupilo na jejich argumenty (po snad 2 letech ) a začíná jejich zápalka nějak vylepšovat. Je ale s podivem, že Mitsuba na Martinově stroji, který odkroutil skoro 30 000km, neudělala jediný problém Takže osobně vinu bych nehledal ani v majiteli, ani ve výrobci, ale ve Vape....
A spolehlivost? Minulý rok jsem řešil pouze zápalko (duben), od té doby jezdím a jezdím. Bez jediného problému! V servisu to je jen na výměnách oleje tak maximálně, nebo když se dělaj ventily. A to se o ty stroje moc nestaráme. Motor je pod nánosy hlíny a bahna a stále běhá a nebere olej

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

3.9.2013 v 20:05 | Nahoru | #1046
Martic> mě je 28 a Blatka mi stačí na ježdění do práce a tak po okolí , na silnější nemám řidičák , má své mouchy ale vždycky se to opraví a jezdí se dál , chce to trpělivost a neprodávat ji při první poruše

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

4.9.2013 v 10:55 | Nahoru | #1047
Ja uz tocim paty gumy a Blatku mam jako druhou moto, protoze se mi libi
BTW me furt v hlave strasi myslenka dat si tam "bateriove" zapalko Ignitech. Navic laditelne...

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

4.9.2013 v 20:28 | Nahoru | #1048
vypadá to že co Blata to jiná rezervní zásoba benzínu , svítila mě kontrolka rezervy a vešlo tam jen 8 litrů , motorka mě pokašlávala jako kdyby už ůplně došel benzín toto se mě stalo už vícekrát i když je tam ještě dost benzínu, zahýbu s motorkou nastartuju a jedu dál ,poradí někdo kde může být chyba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

4.9.2013 v 21:07 | Nahoru | #1049
Aleš-ák> Souhlasím. Je možné, že chyba je na více stranách, akorát podle mého názoru není přípustné ani trochu obhajovat poruchy zapalování špatnou volbou oleje nebo jeho vysokou teplotou. Tím chci říct, že kvalitní zápalko pro 4T motor by mělo vydržet v jakémkoli druhu motorového oleje a to i za teplot blízkých teplotě varu oleje. Ty izolace by měly být dimenzované alespoň na řekněme 200°C. Pokud se tam něco spálí nebo rozleptá, je to prostě šmejd, šmejd a zase šmejd .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

4.9.2013 v 21:11 | Nahoru | #1050
Mr.PeLi> Jo, čidlo mi odešlo následkem poškození po pádu a následnému vniknutí špíny dovnitř. Vyhodil jsem ho a přívodní konektor propojil smyčkou na tvrdo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7


TOPlist