bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký utahovací moment?
26.9.2011 v 19:13
Jakým utahovacím momentem utahujete:

1) matice na přední a zadní ose kola?

2) šrouby k brzdovým třmenům?

3) šrouby vespod přední vidlice, které stahují osu kola (radiálně)?

4) ostatní šrouby..?

PS: ptám se těch, co používají momentový klíč. a dílenský manuáln nemám. díky.

Uzavřeno 10.12.2011 v 17:04 uživatelem venakucera

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?

26.9.2011 v 23:10 | Nahoru | #1
venakucera>Většina lidí ten moment dotažení nijak zvlášť neřeší. Je to však docela škoda,pak se objevují dotazy typu "Jak opravit prasklé vidle" o ztržených závitech nemluvě. Uvolněná matice,třeba právě zadního kola umí nadělat také dost paseky(osobní zkušenost přetržený řetěz, ztráta matky a napínací desky) Dnes si to již hlídám. Nějaké všeobecné informace o utahování běžných spojů dle průměrů šroubů, stoupání závitů a použitých materiálů, jistě najdeš v technické literatuře. Není to však celé. Třeba právě čep zadního kola se bere jako celek složen z vícero částí(ložiska,rozpěrná trubka,vymezovací nákružky a případné další části) stažené ve stejné ose. Závit může vydržet více než některá z jiných částí, dochází pak k vmačkání dosedacích ploch a mohou tím trpět i ložiska. Přímo v mém manuálu ke KTM, uvádí výrobce důrazné varování před nadměrným dotahování, osa má být dotažena 80Nm v praxi se však stávalo. Mnozí používali moment až 140Nm. Následovaly zbytečné reklamace. Z každodenní praxe mohu říci:Většině lidí potřebný cit pro materiál chybí.

(reakce na) Jaký utahovací moment?

27.9.2011 v 22:32 | Nahoru | #2

ACERBIS píše: venakucera>Většina lidí ten moment dotažení nijak zvlášť neřeší. Je to však docela škoda,pak se objevují dotazy typu "Jak opravit prasklé vidle" o ztržených závitech nemluvě. Uvolněná matice,třeba právě zadního kola umí nadělat také dost paseky(osobní zkušenost přetržený řetěz, ztráta matky a napínací desky) Dnes si to již hlídám. Nějaké všeobecné informace o utahování běžných spojů dle průměrů šroubů, stoupání závitů a použitých materiálů, jistě najdeš v technické literatuře. Není to však celé. Třeba právě čep zadního kola se bere jako celek složen z vícero částí(ložiska,rozpěrná trubka,vymezovací nákružky a případné další části) stažené ve stejné ose. Závit může vydržet více než některá z jiných částí, dochází pak k vmačkání dosedacích ploch a mohou tím trpět i ložiska. Přímo v mém manuálu ke KTM, uvádí výrobce důrazné varování před nadměrným dotahování, osa má být dotažena 80Nm v praxi se však stávalo. Mnozí používali moment až 140Nm. Následovaly zbytečné reklamace. Z každodenní praxe mohu říci:Většině lidí potřebný cit pro materiál chybí.



plně s tebou douhlasím
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
alpy Ducati 1000 SS honzazhalen 11 22.8.2016 v 20:29 Jochy-30361
Ducati SS1000DS tlumič řízení Ducati 1000 SS martytl 1 14.10.2014 v 08:17 Zx-10RCarlos
Nesháníte někdo karbony na Ducati? Ducati 1000 SS, Ducati 996, Ducati 916, Ducati 748 s4r 30 22.5.2014 v 18:24 eis.ducati
Pomoc - Ducati SS Ducati 1000 SS venakucera 21 12.12.2013 v 18:12 HAVK102


TOPlist