globalmoto_duben_nolan





Téma: Návrh koncovky
 
20.3.2007 v 01:12
Dneska jsem byl na brzdě kvůli návrhu výfuku (od creptusu) a taky ze zajímavosti jaký vliv má vnitřní průměr a délka koncovky na výkon. Moto Suzuki GSX-R600, 03, svody Yoshimura 4-2-1, mezisvod vnitřní průměr 45-48mm, koncovka Scorpion 50mm, délka 45cm, KN
Nejdříve taková anketa co si kdo myslí?
1. Bude mít vliv na výkonovou křivku, když se dá místo koncovky Scorpion s vnitřkem 50mm obyč trubka pr.50mm?
2.Rozdíl s mezisvodem 45-58mm +trubka 58mm vnitřní pr. a délka 52cm.
3.Následné zkrácení o 20cm?
Ukázka:
Výsledek na str. 3!!
DOPLNĚNY GRAFY NA STR. 4!
Předchozí
1 2 3
Následující

Návrh koncovky

20.3.2007 v 02:19 | Nahoru | #1
muj nazor je ze vyfucky jsou asi veda jak krawa kdyz si za to muze akrap a jine specialky dovolit chtit takovy peniz a ze to asi v ok firmach pocitaj podobne pocitace jakyma se odhaduje pocasi takze amateri muzou leda tak zkouset a doufat ze neco nahodou trefi..
pamatuju ze se tu uz ale objevily i nazory ze vyfuck je u4taktu jedno bo jak zavrou ventily ktere jsou otevreny stejne jen zlomek casu nezalezi na tom a neovlivni to nic..
to nac se ptas konkretne tipnu zhlawy ze cim delsi dobu od ventilu je to rizeno umele nejakou rourou tim lip..
a ze delka a prumer musi byt v souladu jak zlaty rez/ludolfovo cislo(a nejlip menit se viz privery stejne jak u promenliveho sani...a promenliveho casovani vacek...atd)..

1 reakcí na tento příspěvek Návrh koncovky

20.3.2007 v 02:26 | Nahoru | #2
1. dojde k mírnému zvýšení výkonu.
ty mezisvody a čachry s délkou sem nějak nepochopil

1 reakcí na tento příspěvek Návrh koncovky

20.3.2007 v 09:29 | Nahoru | #3
já bych řekl že čím menší odpor tím víc výkonu, pokud se příslušně poladí směs :)
S tou trubkou to taky určitě nepojede špatně, tipoval bych mirný zlepšení vespod?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

20.3.2007 v 17:54 | Nahoru | #4
Vespa>mírné zlepšení vespod, toho se dosáhne tím, že se dá třeba i svod o menším průměru ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

20.3.2007 v 20:59 | Nahoru | #5
Dingo>na vysokootáčkovým motoru jo, ale u normálního tím že to přidusíš nic nezískáš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

20.3.2007 v 21:47 | Nahoru | #6
Dingo>Mezisvod je tam kvůli tomu, že yoshimura svody končí v místě pod stupačkou a pak je potřeba mezikus mezi svody a koncovkou což bohužel od yoshimury nemám. Obvykle se rozšiřuje a s tím větším průměrem to byla inspirace Akrapovičem evo, protože i ty svody jsou velmi podobné s yoshimurou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

20.3.2007 v 21:53 | Nahoru | #7
Pro lepší představu:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

20.3.2007 v 22:03 | Nahoru | #8
Tom6gsxr>á koukám koncepce 4-2-1.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

20.3.2007 v 22:13 | Nahoru | #9
Dingo>No to už jsem zmiňoval na začátku. ;)

(reakce na) Návrh koncovky

20.3.2007 v 22:41 | Nahoru | #10
Tom6gsxr>no vidíš, tak sem to nějak přehlíd :mad: (moje CBXko mělo 4-2-1-2)

Návrh koncovky

20.3.2007 v 23:00 | Nahoru | #11
Jen dodám, že se těžko můžem bavit a desetinách koně a brát to tak, že tady jsem naměřil nejvíc a to je nejlepší. Beru to tak, že když křivka zůstane stejná, ale v celým pásmu o jeden koník jinak, tak to je důsledek jiných vlivů, jako je teplota motoru, tlaku v pneu apod.

1 reakcí na tento příspěvek Návrh koncovky

21.3.2007 v 00:49 | Nahoru | #12
prozajimavost:
nedavno se tu kdesi kousel vedle poresovalo propojeni jednotlivych valcu na kolenech jak to mas ty!?

(reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 07:17 | Nahoru | #13
Tom6gsxr> rozhodně než budeš něco dělat s výfukama, tak se podívej na tohle: http://bazar.motork...mp;IDInzeratu=134522
Velmi inspirativní, podívej na ten popisek a ta cena, ta Tě dostane. Yoshimura by mohla závidět! Kde byli Japonci, když tudle se dělaly takový věci! ;)

(reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 08:09 | Nahoru | #14
Tom6gsxr>
ad.1) hodnota max. výkonu se sníží, ale při otáčkách odpovídajících max. výkonu klesne krouťák
ad.2) max. výkon i kroutící moment při daných otáčkách vzroste
ad.3) max. výkon vzroste a sníží se krouťák oproti verzi 2

1 reakcí na tento příspěvek Návrh koncovky

21.3.2007 v 08:14 | Nahoru | #15
U dvoutaktu je to pekelná věda, ale věřím, že i tady se dá ledacos nahnat, dle mě čím měnší odpor tím líp, protože když píst vytlačuje směs z válce, tak potřebuje míň síly a neztrácí výkon(pouze moje úvaha)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 08:33 | Nahoru | #16
Jawaweb: Kdepak! Uvědom si, v kterém okamžiku se otevírají přepouštěcí a výfukové kanály. Bez odporu v potrubí ti jednak uniká nebrzděná směs rovnou do výfuku a přetlak navíc pomáhá dotlačovat píst k dolní úvrati. Ideální je, když se dosáhne rezonance tlaku ve výfuku a sání s otáčkama. Proto se na nižší otáčky zavírají přívěry.
A věda to opravdu je...

1 reakcí na tento příspěvek Návrh koncovky

21.3.2007 v 09:01 | Nahoru | #17
jakub: nevim jestli v tom mas gulas nebo si to jen spatne napsal ...ale narust vykonu a pokles kroutaku soucasne kdyz vykon je jen dopocitanej z kroutaku (vykon = kroutak x otacky (repektive uhlova rychlost)) ..... takze pripad zvedne se kroutak a poklesne vykon je evidentne podel predchozi rovnice nemoznej......

borro: veda by to byla....dalo by se to resit treba fluentem..... ale myslim ze se tim ani u akrapa takhle nezabejvaj....... a to ze za to tyhle firmy chtej takovy prachy? kdyz jsou lidi ochotny je zaplatit a mysli si kdovi co nemaj. se koukni kolik firem dneska dela vyfuky...treba raas...myslim ty co maj i nejaky vysledky na brzde,myslis ze ma computer jak krava a to proudeni simuluje?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 09:10 | Nahoru | #18
1100Virago>tohle ale fakt hodně záleží na časování motoru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 09:18 | Nahoru | #19
jinak co jsem zas slysel ja tak pro maximalni vykon je cokoliv za spojenim svodu brzda...takze bych to za svodama ukoncil trychtyrem ala Lavalova tryska (treba rossiho rcv to tak mela) a cokoliv pred klapkou v sani to same...... takze pokud budu chtit z motoru dostat maximum a nezajima me prubeh do otacke s tim maximem tak sani bude zacinat nejakym natrubkem aby byla co nejmensi ztrata vlivem zuzeni atd. pak hned klapka..... a za svodama zase trumpeta aby tam nedochazelo ke ztrate tim ze se skokove meni prumer.... mozna ze tam dokonce vyjde nadkritickej Reynolds a mela by vyznam i spocitat tam tu lavalovo trysku.......

1100 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 09:38 | Nahoru | #20
1100Virago> U toho nižšího odporu jsem mluvil o 4taktu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 10:55 | Nahoru | #21
Vespa>
všechny motory maj chvílu votevřený voba ventili , některý delší dobu některý kratší

a tak se doměnka míň tlaku ve výfuku = víc výkonu nepotvrzuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 11:42 | Nahoru | #22
David 900SS>já bych řekl že menší odpor = víc výkonu platí, ale ne samozřejmě pro celý pásmu, ten výkon přibyde okolo otáček na který je ten motor dělanej - jednovál s laďákem jede víc odspoda protoež je tak časovanej a vysokootáčkovej čtřvál zase nahoře a dole to musí kompenzovat přívěra, ale spodek tě zas tolik v týhle kategorii nezajímá...
Proč by taky měly GPčka a dragstery místo tlumiče jen trychtýře?

1 reakcí na tento příspěvek Návrh koncovky

21.3.2007 v 12:52 | Nahoru | #23
Fichtl tuzér :lol: :lol: :thmubup: akorát mu to muselo nahovno jet :lol: :lol: :lol: když to je sundaný a prodává to :lol: :lol: .

Jinak vejfuk u 2T je věda, proto se dělají ty kónické "válce" a teprve pak tlumič :cool: protže přesně spočítaný výfuk u dvoutaktu má "zpětný ráz" výfukových plynů a tak dokáže těsně před uzavřením kanálku pístem ještě velkou část uniklé směsi ve výfuku vrátit zpět do válce a tím se právě získá onen větší výkon.

Já sem kdysi takové vejfuky dělal na Jawu 350 Panelku a podařilo se mi vypočítat a doladit vejfuky tak, že to prostě jelo o doost hodně líp :lol: :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 15:17 | Nahoru | #24
assassin> Pokud se výkon podle Tebe tak snadno dopočítává, byl bys tak moc hodný a poučil mne proč se křivka krouťáku tvarově neshoduje s křivkou výkonu? :puke:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 15:22 | Nahoru | #25
Vespa>
nojo jenže tito pánové tam lejou benzín po kyblech , narozdíl od sériových motorek
myslím že není nejlepší srovnávat sériovej motor a závodní motor

já zkrátka budu tvrdit že když vyrabuješ vejfuk je to na ho.no
sám jsem koupil monstera s vyrabovaným vejfukem (ultra vyrabovanej to jsem ještě neviděl , zvuk sice pěknej ale rozeznívalo to alarmy a krom toho za 10 000km se pěkně propadly ventili , i přes doladění směsi) , po instalaci sériovejch (je fakt že jsem měl 600 a nacpal jsem tam vejfuky na 900 , ale to až po konzultaci se zasvěceným odborníkem) , výkon šel pěkně a znatelně nahoru nejen v nízkejch ale i ve vysokejch otáčkách.
Kamoš to stejný, roxortuzing a po montáži sériovejch (měl malej problém s korozí na svodech - cedník ) motorka chytla druhej dech
Přítelkyně měla vrtačkatuzing 13mm - největší vrtták co jde do běžné vrtačky a taky se mě zdálo že to není to pravé ořechové , jsem zvědavej co to řekne na opravu.

a asi na tom něco bude když akrap za 100 000litrů dá 10 koní a tenax "přidá 3" díky úpravě koeficientu ztrát na převodovce

(reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 15:24 | Nahoru | #26
Dingo>>
*yes* :lol: :lol: :lol:

1 reakcí na tento příspěvek Návrh koncovky

21.3.2007 v 15:31 | Nahoru | #27
Jakub: protoze se to prave dopocitava..... shodovala by se tverove kdybse to nasobilo konstantou...ale jelikoz to nasobis linerani funkci (otacky se zvysuji) tak se tvar krivky meni ..... kdyz vezmes v libovolnem miste bod na krivce a vynasobis odpovidajicima otackama(uhlovou rychlosti - musis otacky previst na radiany za sekundu - tzn. otacky x 2PI /60) tak mas bod na vykonove krivce..... presne tenhle jednoduchej prepocet dela brzda..... ta totiz umi zmerit jen kroutici moment a z nej vykon spocita zminenym zpusobem.....

(reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 15:34 | Nahoru | #28
Jakub od X-bikers>

ale assi.... má pravdu, je to prakticky tak

http://tocivy-moment.navajo.cz/

Návrh koncovky

21.3.2007 v 15:40 | Nahoru | #29
david: no ten preklad u te encklopedie je hustej...pocet otacek v revolucich a ne v radians:))))) jasne ze mam pravdu.... je to fyzika a z te ja mit vsechny zkousky na FELu i na strojarne.....skoda ze uz to tak neni s tim zbytkem:))))

(reakce na) Návrh koncovky

21.3.2007 v 15:40 | Nahoru | #30
David 900SS>mnó, ony vybrakovaný originál tlumiče taky nejsou zrovna ideální model ;)
Já bych mohl zas opáčit že na mým XR když jsem měl laďák tak šlo za 2 plynem na zadní a teď s originálem jde jen za 1. A když mě náhodou vylítlo těsnění mezi svodem a tlumičem tak ta motorka vážně trochu ožila! A jak říkám na motoru laděném do otáček bys tím získal jen navrchu, vespod to opravdu chce nějaký odpor *yes*

Tím příkladem se závodnímam motorama jsem chtěl říct že opravdu platí že cím menší odpor tím víc výkonu.

Jinak rozhodně nejsem příznivce hlasitých výfuků, kdyby někdo dělal výfuk na jednoválec který by byl tichý a zároveň měl takový výkonový efekt jak laďák tak ho kupuju i kdyby stál dvacku... ale není, tak jezdím s originálem
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist