Ať chceme či ne, jsou tu mezi námi.
Objevují se v nabídkách dovozců ,různých firem v obchodních domech, moto inzerátech.
Zatracované , neznáme plné pověr a mýtů a nedůvěry, ale lákavých cen.
Pojďme se spolu podívat konkrétně na jednotlivé značky a dovozce, pokud možno s objektivním přístupem a vlastní zkušeností.
Asi tato rubrika nebude pro motorkáře, kteří mají našlápnuto ke sportovní kariéře, nebo příznivcům a obdivovatelům jednotlivých značek, a šponování adrenalinu.
Ale je hodně motorkářů, kteří chtěj jenom jezdit kolem chalupy, baráku do školy, do práce,
na nějaký krátký výlet.Kochat se krajinou a nebo prostě si jen tak zablbnout a nezruinovat přitom kreditku. Dostatečně odolných tím, že jejich ,,ego“ nepotřebuje značkový výrobek.
Nebo se na něčem naučit ,získat zkušenosti a pak se uvidí co dál. A nebo jako druhou motorku na doma , takovou tu služku pro všechno, které není člověku líto, když zrovna nesvítí sluníčko.
Takže budu rád když doplníte dané téma vlastní zkušeností a doufám, že tím pomůžete i ostatním, kteří se rozhodují ANO či NE před koupí.
Připravuji i stránky věnované této oblasti pod názvem http://motochina.webnode.cz
Takže pokud doplníte budu rád /výrobek, koupeno staré , nové, prodejce , servis, najeté kilometry, závady , zkušenosti/ a samozřejmě emoce , příběhy s pískoviště, kdo dočůrá dál jsou přeci k nezaplacení.
motochina.webnode.cz
Uzavřeno 29.08.2011 v 09:29 uživatelem Forget
Otevřeno 29.08.2011 v 09:32 uživatelem Forget
Naposledy editováno 29.08.2011 11:42:55
rrss píše: copo: u mě taky dožije. Tedy pokud se toho dožiju já Myslím že ještě před 30 000 km mě čeká svar na držáku motoru, začíná se loupat barva.
Na druhou stranu jinou poruchu jsem za posledních snad 15 000 km neměl.
A pokud si někdo myslí, že při tomto nájezdu by na jiné motorce nemusel nic opravovat, tak ať si to klidně myslí
ventilator je na tom ako u teba? Ten mi nervy zerie cely cas, ale kedze aj bez neho motorka ide, tak pohoda
1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
rrss píše: Jako u tebe - uchladí se to v pohodě bez něj. Olej si měním a ani náhodou není spálený Motor nehlučí. Ventilátor chladiče jako takový určitě není dělaný na trvalý chod, takže pokud máš v háji spínač, budeš logicky muset občas měnit uhlíky. Ten spínač stojí pár kaček, nebo tvé řešení s přepínačem na řidítkách, nebo mé řešení (chtěl jsem experimentovat, tak jsem experimentoval): ventilátor připojený k dálkovému vláknu hlavního světla. Pak můžeš jet normálka na tlumené a kdykoli si zapnout ventilátor. Termočlánek pod svíčkou jsem neměl (měl jsem jen starý na větší svíčku a ten se nevešel), takže to nemám změřené... ale: číňana neuvaříš
cidlo mam na hadici a tam meriam. A menil som aj snimac na chladici a stale tak isto, tak som si dal ten vypinac a problem vyrieseny. Vidim, ze teplota ide hore, tak pustim, ked stojim a vybavene
Tos měl vysvětlit BMW, než sebrali výrobu motorů Rotaxu a zadali ji do Číny.
Také můj čínačopl je produkt pro amerického zákazníka, který obšlehl Haryka a zadal plány do Číny, kde mu to jen vyrobili.
Jestli píšeš z PC, ve kterém nejsou čínské součástky i práce, tak můžeš takhle argumentovat, jinak musíš držet mlčet.
Nevím, proč kupovat Jawu z Číny nebo Suzuki z Číny (nebo BMW s motorem z Číny, když na to přijde), když si mohu koupit rovnou Činu za pětinu peněz.
rrss píše: Milos1> No dobře, a do těch firem jsi nevolal, že? Zkus googlovat "zkušenosti s Vorlem" (brněnská prodejna, strašná ochota, co máme, neprodáme) nebo "kvalita tureckých dílů", "chromy z ráfků/výfuku/obrouček světla se loupou už v balíku", "karburátor 2928 tchajwan" atd. Zkus něco na Jawu opravdu koupit a instalovat a až to dofrézuješ/dosoustružíš a konečně to tam začne pasovat, tak to ještě jdi projet životnost dílů z novovýroby je tak pětinová oproti těm z komunistických skladů.
bohužel souhlas
Druhá věc jsou celé čínské motorky a díly k nim
U motorek z číny je paradoxně situace mnohem lepší, než u těch dílů z druhovýroby na nečínské stroje. Ono je totiž rozdíl jestli ten díl dodá výrobce čínské motorky v rámci prodejní sítě pro servis svých prodaných strojů, nebo je to něco, co číňani jen fušersky obšlehli.
Čínské motorky ANO,
jsou výrazně levnější a mají levné náhradní díly. Souhlasím, že mají nějaké menší nedokonalosti, ale po většinou jsou odstranitelné a vzhledem k jejich ceně se furt docela vyplatí to koupit za ty peníze a doladit, zpravit, protože díly jsou levné. U ojetých strojů je ale nutné důsledně rozlišovat, co způsobil výrobce nižšší kvalitou materiálu, zpracováním, mouchami v koncepci a co je dílem předchozích majitelů, tedy především nesprávným způsobem použití, přetěžováním a zanedbáváním údržby a být zpravedlivý a maximálně oběktivní!
Naposledy editováno 26.12.2014 22:04:37
1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
Naposledy editováno 01.04.2015 11:19:05
krjo píše: Já mám osobní zkušenost s čínskou motorkou a nikdy bych do toho už nešel. Po pár dnech jsem zjistil, že je to jedno velké zoufalství. Odstoupil jsem od kupní smlouvy asi po 7 dnech a dočkal jsem se hrozného jednání ze strany prodejce, ale byl jsem rád, že jsem se toho CAJKU zbavil. Po té jsem jezdil na krásném skútru Honda PCX125, byli to jen samé radosti a nyní jezdím na Hondě NC750X a jsem plně spokojen. Pokud chcete, aby Vám váše motorka dělala radost, nekoukejte jen na cenu.
Je třeba vždy napsat jakou čínskou motorkou ! Takto obecně je to o ničem. Já mám také zkušenost s čínskými motorkami.
No ta první yuki 125 byla dobrá, spolehlivá, spotřeba 2,2/100km, akorát bylo nutné vyměnit přední světlo za H4 model a podepřít držák přístrojovky a zpevnit nosič, ale to si musíte udělat sami, v servisu takové problémy za vás nikdo řešit nebude! Nesmíte být takoví lemplové a podívat se nato kreativně-technicky a jít do toho sami.
Ta druhá velas BM 400 už je trochu horší, chtělo to Yuki SPT 350. Na velasu jsem opět řešil slabé světlo, přetékající expanzky chlazení, chybějící schránku na nářadí, sekundární převod se protahoval do rychlosti, neseřízený karburátor, takové drobnosti se špatného složení u dovozce, ale opět vše lze, ale nesmíte spoléhat na servisy, ale zajímat se, přemýšlet, hledat řešení a povrtat se v tom sami a mít technicky-kreativní přístup. Vše je nakonec řešitelné, jde jen o nalezení způsobu a cesty k němu.
Japonec je asi lepší v tom, že je vychytanej a více dotažený v detailech, ale otázka je, zda to zato fakt stojí, když stojí 2-3x tolik. Pokud si čiňana vychytáte a chováte se k tomu slušně, tak vám v podsatatě udělá stejnou službu za možná tak poloviční cenu a oto tu jde. Tedy lemplové si musejí kupovat japonce, protože si na čiňanovi nedokážou sami nic vychytat a doladit a technicky zdatnější si klidně koupí sotva za polovic číňana a doladí mu mouchy a pak jim to udělá stejnou službu a ještě mají levné díly, takže když někde spadnou a něco rozbijí, nemusí je to tak bolet.
Pak japonec, jak je drahej, tak abych se víc bál, že mi to ukradnou, musím to pojistit, což jsou další vedlejší výdaje, což já nechci platit! Servis je taky drahej, ten nechci platit, když si ho mohu udělat sám, ale díly a materiál si koupím vždy kvalitní a sám.
Naposledy editováno 26.05.2015 14:35:22
Skútra a malorážku tedy v pohodě, ale než čínskou velkou motorku, to raději jetého japonce ve stejné ceně.
2 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
Ojetý japonec... možná pro ty, kdo jen leští a moc nejezdí. Ono i s novou Hondou si užiješ, hořící regulátory atd. Na Suzách či Yamahách praskající krky řízení, no prostě samé levné opravy :)
rrss píše: ........Ojetý japonec... možná pro ty, kdo jen leští a moc nejezdí. Ono i s novou Hondou si užiješ, hořící regulátory atd. Na Suzách či Yamahách praskající krky řízení, no prostě samé levné opravy :)
Když vidím co mne čeká za problémy, tak raději tu Suzuku zavčasu prodám a pořídím nějakého číňana.
Info pro Sheldona: sarkazmus
Velkou silniční čínskou moto bych ale nechtěl, přeci jen to jsou takový chrchly, něco jako Jawa 350. Komfort jízdy, vlastnosti a kvalita provedení je u japonce uplně někde jinde, ale zas je jinde i cena, to je druhá strana mince. Někdo se spokojí s tlustou cigoškou u výpadovky za 5tikilo a někdo raděj připlatí za hezkou kurvu v holešovicích. Zamrdaj si oba...
rrss píše: Properitus: výborně! líbí se mi tvé nadšení pro SPT350, mám stejný motor v Daytoně, 44400 km a šlape jako hodinky.
Ojetý japonec... možná pro ty, kdo jen leští a moc nejezdí. Ono i s novou Hondou si užiješ, hořící regulátory atd. Na Suzách či Yamahách praskající krky řízení, no prostě samé levné opravy :)
Proboha, ty praskající krky řízení na suzuki a yamahách mě docela vyděsily!
Ty hořící regulátory napětí na hondě jsou taky nepříjemné (to jsem s Yuki neznal)
Takové nepříjemné vady na drahých značkových motorkách jsou dle mého těžko odpustitelné a ukazují, že to s kvalitou japonců není až tak skvělé, jak se tvrdí! Když se to stane na japonci, tak z neznámého důvodu majitelé nad tím mávnou rukou a nechaj to zpravit a nenadávaj na fórech, co jsou to za šunty, ale jak by se to stalo na čiňanovi, tak je to automaticky nebezpečnej šrot! Tady vidím dysproporci a dvojí metr, což se mi nelíbí, hodně nelíbí!
No a s tím Yuki SPT 350, to byl původně můj výběr, lákal mě ten vodou chlazený dvouválec se vstřikováním, ale Piramida Průhonice mi je mezitím přestala dovážet a nechtěli se už nechat ukecat. Prý to ještě prodávají v Polsku pod názvem junak M20, ale kupovat to v Polsku a řešit přes hranice záruku a náhradní díly se mi moc nechtělo, protože se polsky nedomluvím a ani nerozumím a navíc to do Polska mám celkem dost daleko.
Koukal jsem nato: http://www.junak.com.pl/katalog/motocykle/ a musím říct, že Polaci mají pod značkou Junák opravdu zajimavé stroje, třeba i s objemem 650ccm a 44kW, které v ČR nikdo nenabízí. Jsem ale přesvědčen, že ta motorka 350 SPT jako Junak M20 by mi seděla podstatně lépe, ještě měla menší spotřebu a byla pohodlnější a taky bych tam nemusel tunit tolik věci, jako na velasu. Výkon SPT je sice nižšší, ale ono by mi to stačilo i tak, já bych u SPT víc ocenil pružnost motoru, větší nádrž a nižšší spotřebu, než vyšší maximální výkon, který na velasu zas tak moc nevyužiju.
Vzal jsem tedy Velas BM 400, protože to kdysi nějací borci srovnávali s SPT 350, dokonce si ty motorky vyměnili a pak napsali postřehy, že by prý s výběrem velase neváhali, kdyby přišli o SPT, ale ono to je těžký takto brát, protože každý má trochu jiné potřeby a požadavky na motocykl, takže je to strašně individuální záležitost. Potom krátká projížďka je o okamžitých dojmech, ale kdyby na tom měli absolvovat pořádnou štreku, třeba 400km a víc v tahu, tak potom by to mohlo vypadat ještě trochu jinak to srovnání a projevilo by se i pohodlí jezdce, ergonomie posazu, naladění podvozku a jízdní vlasnosti, pružnost, hlučnost i vybrace motoru, svítivost světel a další věci, které u delších cest můžou vadit, atd.
Velase jsem si musel svépomocí komplet doladit, tedy od špatného zkompletování, až po seštelování karburátoru. Zjistil jsem, že veškeré problémy s pružností motoru a kultivovaností chodu poměrně velkého jednoválce jsou dány pouze nesprávným nastavením karburátoru a jsou správným seřízením také odstranitelné. Tedy až někdo bude na motor v tomto směru nadávat, tak vím, že to prostě jen má blbě seštelované a motorka jako taková zato nemůže.
Naposledy editováno 25.06.2015 16:47:20
Je to úplně má první motorka.Takže nemohu porovnat s ostatními,ale jedno vím určitě.Pokud si chci jízdu užít a opravdu se naučit styl jízdy a nejen bláznivě adrenalin z vysoké rychlosti pak je přímo pro mne. Doporučuji každému začátečníkovi .