Nutno podotknout-řetěz,asi jako celá motorka má pravidelnou údržbu,myju petrákem,mažu víc než dost,Castrol,a teď Motul.
Takže asi tolik k tomu.Uvidim jestli to je chyba článku,nebo se začne kurvit celej řetěz.Kdyby to byl jen ten jeden článek co s tím?Roznýtovat,koupit novej článek a zanýtovat asi žejo
Toť asi vše,no nasranej sem pěkně,to jest můj dlouhodobý test řetězu ČZ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz ČZ-zklamání?
Honcke píše: Díky za cenné rady a názory
Edit:jo koukal jsem do profilu,to jako že na tý Číze ti vydrží 40-50 tis jo?Tyvole to si děláš prdel snad Neřikám že Hornet je nějaká střela,ale pořád tahle bezcenná rejže umí o pár řádů víc zatahat než muzejní ČZ.
Ty seš taky doktor (a to přímo z hor). Slabšé stroj= méně dimenzovanej řetěz. TAkže ve výsledku 428tka na číze by měla vydržet to, co 525tka (nebo co že to je) na Hornetu (+/- autobus). Kapišto, šéfe? A když už jsme u toho, Pechova ČZ/Cagiva roadster 200 není zase takovej střep, navíc o dost vzácnější jak to, co máš ty, jelikož počty vyrobenejch kusů se počítaj na stovky...motor vycházející z motoru připravovanýho na ČZ 180/487.5 (klasická číza, akorát 4t) s větším vrtáním. A ani ostatní čízy bych nehanil. Ono 11 koní 175tky je srovnatelný s dnešníma 125tkama, 250tka (471tka) měla koní ještě víc...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz ČZ-zklamání?
Hofner píše: Ty seš taky doktor (a to přímo z hor). Slabšé stroj= méně dimenzovanej řetěz. TAkže ve výsledku 428tka na číze by měla vydržet to, co 525tka (nebo co že to je) na Hornetu (+/- autobus). Kapišto, šéfe? A když už jsme u toho, Pechova ČZ/Cagiva roadster 200 není zase takovej střep, navíc o dost vzácnější jak to, co máš ty, jelikož počty vyrobenejch kusů se počítaj na stovky...motor vycházející z motoru připravovanýho na ČZ 180/487.5 (klasická číza, akorát 4t) s větším vrtáním. A ani ostatní čízy bych nehanil. Ono 11 koní 175tky je srovnatelný s dnešníma 125tkama, 250tka (471tka) měla koní ještě víc...
Já sem doktor z hor,a z toho hanění motocyklů Japonské výroby vás tady vyléčím
Jo je to určitě jinak dimenzovaný,ale je tady taky faktor jak moc za to ten dotyčný tahá.A myslím že taková motorka(číza)neni na nějaký závodění.Ostatně Hornet taky ne.Hele budem si tady bránit každej to svoje,to je logický,ale já proti Jawkám,ČZ,atd.nic nemám,ostatně jak už jsem naznačil,rád podpořím českou značku.Jako vyjádření pochopení mi tady nějakej šmoula co mě ani nezná bude cpát že jsem to koupil abych ušetřil,no kovbojka hadr tady
Honcke píše: Já sem doktor z hor,a z toho hanění motocyklů Japonské výroby vás tady vyléčím
Jo je to určitě jinak dimenzovaný,ale je tady taky faktor jak moc za to ten dotyčný tahá.A myslím že taková motorka(číza)neni na nějaký závodění.Ostatně Hornet taky ne.Hele budem si tady bránit každej to svoje,to je logický,ale já proti Jawkám,ČZ,atd.nic nemám,ostatně jak už jsem naznačil,rád podpořím českou značku.Jako vyjádření pochopení mi tady nějakej šmoula co mě ani nezná bude cpát že jsem to koupil abych ušetřil,no kovbojka hadr tady
No jo, to je zase jiná kapitola Teď z hlavy ti neřeknu co mám přesně za řetěz, musel bych se podívat na účet, ale za najetejch cca 6000 km jsem ho zatím ani nedopínal, drží v pohodě. Ale je pravda, že mám koupenej přímaz, takže mazanej je poctivě. A těžko říct, jeslti se kdy dostanu k nějakýmu velkýmu číslu, abych tady mohl vynášet soudy, zda to je, nebo není dobrej řetěz, jelikož najedu kolem 6000 km za rok. ale nezdá se mi, že by se vykurvilo těsnění kroužku po dvou čištění, obzlášť když se používá přípravek k tomu určenej. A pokud by bykl řetěz vykurvenej, tak by se spíš natahoval jak kšandy. Takže nejspíš bohužel výrobní vada.
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz ČZ-zklamání?
Sukin píše: Jezdím ten samej typ řetězu a bez problému, zeptám se tě vyvářel jsi řětěz v mazivu? Protože tohle je bezkroužkový typ a tam ti asi sprej pro terén nevystačí. Podle mě jsi si tohle zavinil sám nedostatečným mazáním.
nikdy jsem nic nevyvářel, normálně ho mažu sprejem, když je bahno tak ne. Řetěz nečistím, pokud není nějaký extra lepivý bahno. Tohle zacházení zvládají DID a Renthal úplně normálně. Zvláštní je, že se ty články zadřely, protože se ten vnitřní asi jakoby rozšířil a ten vnější, jak je snýtovanej, tak ho nepustil.
nepomlouval bych Ceske vyrobky!Fa NAREX je jedna z nej znacek,ze se jedna bruska,vrtacka,kocour nepovede neznamena,ze je spatna!!
Ale zpet k retezu CZ muj kamarad jel minuly mesic Cechy-Mongolsko-Cechy!Cca 20 000km,vlastni afriku a na cestu dal novou sadu DID za 5000km byla na kasi!Prvnich 5000km byla jen dalnice a asfaltove cesty masakr mel teprve prijit,takze vyhodil DID sadu a dal tam svoji starou CZ sadu,ktera mela slouzit,jako nahradni,takova pojistka...a vysledek byl,ze cely zbytek cesty dojel na svoji starou CZ sadu!!!!Suma sumarum na ni najel 45 000km.To neznamena,ze vsechny sady DID musi byt spatne.....tak jako CZ....
bosá_noha píše: Trochu mimo misu.Pred rokem jsem si koupil uhlovou brusku Narex,rikal jsem si,ze podporim ceskeho vyrobce a nebudu podporovat nejaky cinany.Stala me neco kolem 4000,-Po pul roce se mi bruska prestala slouzit a tak jsem ji poslal do zarucni opravny.Po tydnu mi prisel e-mail,ze na tuto zavadu se zaruka nevstahuje a hned nezapomeli poslat cenik s cenou nahradniho dilu a naslednou opravou.S tim jsem samozrejme nesouhlasil a tak mi brusku poslali zpet,samozrejme neopravenou.Tak slavna bruska od ceskeho vyrobce putovala do popelnice.Tak jsem koupil Metabo a jsem spokojeny.Takze uz nikdy si nic nekoupim od ceskeho vyrobce,z toho jsem vyleceny,si radeji priplatim a koupim kvalitu.
musim uznat ze i ja mam sve zkusenosti a taky vetsinou sblizene s popelnici..vcetne veci na masinu,ale bohuzel,priznam se..osobne jsem videla vyrobu dilu na auta,v Cechach se veci vyrabi na normu,kvalitu kazdy kasle,kdyz nemas kusy,nemas prachy,to se se to lidem pak rozbiji,nikdo neresi.A zaruka? ta se da krasne vokecat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz ČZ-zklamání?
Teď jezdím EK + Supersprox a zatím ok.
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz ČZ-zklamání?
nejezdím jen na čz, přesto čz po dlouholetých zkušenostech považuji za jednu z nejlepších a nejtrvanlivějších věcí, co jsem kdy v životě potkal. Včetně řetězů.
a kdo je blbej a neumí číst, tak si nepřečetl, že jezdím levnou a obyčejnou řadu 428, která přesto drží...
a elektromotorovejch ubzíkanejh hornetů, který mají u většiny zdejších přispěvovatelů, pravda 100k, jenže 90% z vás to stejně jinde než na dlouhej rovině nevyužije...
základem dobrý motorky je všestrannost.. a bohužel, dnes se všestranný motorky, v rozumným objemu a váze (aby smysl motorky ještě dával smysl) musí hledat jak jehla v kupce sena...
dneska lidi chtějí přemotorovaný bestie, aby honili ego, ne pro užitek... a výrobci čehokoliv jim pochopitelně vyjdou vstříc..
protože parametrově šílená věc, která je smyslem opravdu bezcenná, kterou si pořídí maník v krizi středního věku aby si dopřál pocit, že je pořádnej chlapák - protože erjednapičo je erjednapičo....
a cestovní endura ve třídě 250 prakticky vyhynuly... přestože to byly právě ty motorky nejideálnější.
a když už melete o číně, tak se hošíci místo toho debilního chlístání seberte, a dojeďte se do fabriky podívat...
když si někdo řetěz zkurví přehnanou ""péčí"" (vole ono na tom po 50km strašně bolí pepo ramena) tak leští a leští, až to poserou víc, než si myslí...
ale to je nejenom mezi řidiči motocyklů ale i aut - lak se leští každej tejden, ale olej tam nechají 5let......
V ČZ se dělaly a do jawy posílaly: kompletní motory, vidlice, brzdy, kompletní kola, lité dílce apod... Jawa si jen svařil rám, plechařinu a smontovala stroj...
Taky díky tomu, že čz si dokázala vyrobit vše od přípravků, forem, nástrojů, veškerých hl. i li. odlitků, motorů podvozků vše komplet... Dnes značka čz, poměrně čestně, v českých rukách žije a prosperuje, byť na jiných výrobcích než motocyklech. Motocykly v podstatě nahradilo automotive.
k prototypům - netřeba ale vytahovat zašlou slávu... některé pudilovy věci ožily (motor roadster 200) a byly zdokonalenou verzí jeho prototypu, nekteré ne... ale konkrétně pro zmiňovaný 350ccm 4takt - se dopustil vize sice účinné a nové (vyvážení protipístem) ale narazil na omezení v otáčkách (odstředivé síly versus deformace klikové hřídele) které pak chtěl řešit, ale už nebylo proč...
pohled na výrobu motorek za komančů lze vzít dvěma směry... mnoho věcí bylo zapomenuto, protože je vlastně nikdo nakonec ani nechtěl... ale zase víc motorek jak tehdy, už se u nás nikdy nevyrobí, a špatný fakt nebyly - jezdí dodnes. protože všichni jdou po levných rejžích - což ostatně dělá vrásky všem evropským výrobcům, poněvadž všichni z nich už prodělaly velké problémy, snad krom BMW, kteréžto má svůj věrný okruch příznivců, právě pro jeho nenormálnost...
dnešní jawa je dál tím čím byla, ale počty jsou v prdeli, a proto strádá a na d vodou jí opět drží ta známá 350, protože to hrnou na kubu a blízký východ.
Jenže i když bych si dnes koupil Jawu, tak ta co se zdá na první pohled rozumná šikovná a malá, má motor z číny, což člověk jako já, asi nikdy nepřekousne a ta velká, je hodně na hogo fogo, ale praktická moc ne (kterýho pak debila napadlo dávat vejfuky pod sedlo???)
Naposledy editováno 23.07.2011 23:19:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz ČZ-zklamání?
nejezdím jen na čz, přesto čz po dlouholetých zkušenostech považuji za jednu z nejlepších a nejtrvanlivějších věcí, co jsem kdy v životě potkal. Včetně řetězů.
a kdo je blbej a neumí číst, tak si nepřečetl, že jezdím levnou a obyčejnou řadu 428, která přesto drží...
a elektromotorovejch ubzíkanejh hornetů, který mají u většiny zdejších přispěvovatelů, pravda 100k, jenže 90% z vás to stejně jinde než na dlouhej rovině nevyužije...
základem dobrý motorky je všestrannost.. a bohužel, dnes se všestranný motorky, v rozumným objemu a váze (aby smysl motorky ještě dával smysl) musí hledat jak jehla v kupce sena...
dneska lidi chtějí přemotorovaný bestie, aby honili ego, ne pro užitek... a výrobci čehokoliv jim pochopitelně vyjdou vstříc..
protože parametrově šílená věc, která je smyslem opravdu bezcenná, kterou si pořídí maník v krizi středního věku aby si dopřál pocit, že je pořádnej chlapák - protože erjednapičo je erjednapičo....
a cestovní endura ve třídě 250 prakticky vyhynuly... přestože to byly právě ty motorky nejideálnější.)
__________________________________________________________________
To jsou ale kydy. Ve 27. Najezdil jsem toho na bolševickejch mrdkách dost, a radši budu jezdit na kole, než na nich. Je mě 40, mám dvě děti a rozhodně nehoním ego, kdyžtak něco jinýho. A ten užitek z mýho stroje mám z jeho dokonalosti.
Naposledy editováno 24.07.2011 06:04:43
Na druhou stranu je pravda,že řetězovku jsem řešil jen jednou,a samozřejmě ČZ,čemuž se vzhledem k mým jízdním výkonům není co divit.A problém jsem tedy nepozoroval...
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz ČZ-zklamání?
To Pech:
Jsem rád, že také ještě někdo dokáže ohodnotit dobu z nadhledu. "Naše"(tedy spíš otců, dědů a dnes již i pradědů) fabriky Jawa a ČZ se dostaly na špičku jak v silnici tak enduru a crosu díky a za Bolševíka! BEZ NĚHO BY DOSÁHLY PRDLAČKY. Prachy na vývoj a závodění si musely vydělat!!! Ty nešlo si vytisknut - JAKO DNES!!! - PRACHY MUSELY BÝT PODLOŽENY VE ZLATĚ!
Že dokázaly naše fabriky prodat statisícové série předimenzovaného a né zrovínka Hi-Tech-nikou oplývajícího motocyklu třetímu světu? = TO JE PŘECI SEN KAŽDÉHO DNEŠNÍHO MANAGERA-PRODAT TEN SVŮJ NABÍZENÝ ŠMEJD ZA VALOUN ZLATA ?!!
A oni ty motorky nejsou zdaleka tak špatné!
To MatMatbanda:
Buď jsi:
1) jen plácnul do vody, abys byl zajímavý, nebo
2) jsi na "našich" strojích vyrobených mezi lety 1946 - 1989 nejezdil?!! Nebo
3) jsi technický antitalent a přistupoval jsi k jezdění již v 27 jako soudobý SPOTŘEBÁK!!!
4) Nemáš potřebný nadhled.
5) Jenže tychle stroje mají rády, když jim přijdeš tak trochu na kloub a to o nich ovšem musíš něco vědět. Pak se Ti odmění nesmrtelnu funkčností (m.j. také např. startováním i při -20°C atd.).
Jen tak pro zajímavost - nedávno jsem se svezl na motocyklu ČZ 250/471.
Kamarád Roman(romixx) jednu 471 krásně zrenovoval a když mi v létě povídá "vrkni si" nenechal jsem se dlouho pobízet. V mládí jsem preferoval motokros a tak na jezdění po silnici moc financí nezbývalo (ČZ 125/476).
Romanova ČZ-tka je v podstatě nový stroj. Tak hurá za řidítka a jak se vlastně tahle motocyklová babička kočíruje?
Už posazení za řidítka dává tušit, že se jedná o rozměrově veliký motocykl s prostorem pro dvě osoby evropského vzrůstu.
Stačí zamáčknout řadící páku do polohy startování a na první, vyjímečně druhý pokus motor okamžitě naskakuje. Pravidelný zvuk dvouválce je vyloženě líbivý a už na volnoběh slibuje sílu. Motor se projevuje díky menším setrvačným hmotám, trochu jinému časování ….ad. docela výrazně odlišně od běžné JAWY 350 (přitom konstrukčně rozdílný příliš není).
Ovládání je velmi lehké. Spojková páčka má měkký chod. Už na volnoběh je motocykl schopen se při troše citlivé práce se spojkou rozjet. Motor se vytáčí lehce a plynule a je krásně pružný, živý a tak trochu "drnčivý".
Má i pěkný tah/spodek. Zatahuje sice krátce, ale docela důrazně.
Stejně příjemný je také podvozek - na našich nerovných silnicích se jen tak pohupuje a 18"disky obuté do úzkých diagonálních pneumatik nepřenášejí odezvu nerovností tak razantně k řidiči jako u soudobých radiálních konstrukcí pneumatik. Takže nic neruší jízdní požitky. Ovládání je typické JawáckoČezeťácké – motorka se řídí řidítky a nikoli celým tělem! Ovládání má tak blíže "supermotárdům", než-li "superbikům", přitom hodně lehké. Na lehkosti ovládání má vliv také poměrně malá hmotnost motocyklu 142kg bez paliva.
Brzdy sice nepatří k hi-tech, ale na bubínky z roku 1974 zase žádná tragédie! Svůj díl na vcelku slušném brzdném účinku má dvouklíčová přední brzda využívající efektu „zavírající se náběžné hrany – v roce 1974 to nebyl špatný počin.
Celkový dojem z motocyklu, který byl sestaven z podvozku ČZ (175) a motoru JAWA 250 ccm byl takový, že jsem ho Romanovi nechtěl vrátit.
"Řekni si co za něho chceš a máš to" . Moje nadšení bylo nakažlivé, až Roman odvolal neurčitě uvažovaný prodej .
Na to, že té motorce je dnes 37 let je překvapivě příjemným společníkem na cestách a důkazem, že jsem míval vždy vkus nebo alespoň cit pro techniku!
Není špatné občas přesednout z našich velkoobsahových, mnohoventilových, mnohoválců na podobný stroj a ……zírat co naši otcové a dědové měli ve své době k dispozici !
Průběh renovace má Roman na svých stránkách volny/romixx
Naposledy editováno 25.07.2011 22:52:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz ČZ-zklamání?
2) jsi na "našich" strojích vyrobených mezi lety 1946 - 1989 nejezdil?!! Nebo
3) jsi technický antitalent a přistupoval jsi k jezdění již v 27 jako soudobý SPOTŘEBÁK!!!
4) Nemáš potřebný nadhled.
5) Jenže tychle stroje mají rády, když jim přijdeš tak trochu na kloub a to o nich ovšem musíš něco vědět. Pak se Ti odmění nesmrtelnu funkčností (m.j. také např. startováním i při -20°C atd.).
Milej zlatej, na pinckovi jsem jezdil už v 9, otcovu jawu 90 cross od 11 rozebral, potom dával do kupy, byla jak nová a pomalu k ní chodil i spát, jak jsem se nemohl dočkat, až mě bude 17 a budu moci jezdit. Potom následovala kejvačka 250, potom bizon, také komplet renovace. A další. Tak mě tady nevyjmenovávej body 1 - 5. To co bolševici udělali s naším motoprůmyslem, vo tom se kurva už nebudem bavit. A vůbec mě nebere žádná nostalgie, když někoho vidím na smradlavý uchrchlaný Jawě nebo Číze. Ještě tak se ohlídnu za pérákem nebo pětikulí, viděl jsem nedávno pěkně udělanýho bizona, a na závodech ňáký to starý Jawacký enduro, nebo čízu.
Naposledy editováno 27.07.2011 08:38:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz ČZ-zklamání?
Takže ty sporotvní speciály co vyhráli spoustu soutěží vznikly kdy a kde?Vidíš jen kednu stranu mince.Za "bolševika" Jawa a ČZ vyráběli,do kopru to šlo až za "demogracie".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz ČZ-zklamání?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |