globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řetěz ČZ-zklamání?
17.7.2011 v 23:01
Tak se s vámi musím podělit.Na jaře nová celá řetězovka-řetěz ČZ 525 s X-kroužky.Řikám si:podpořím českou značku,a ouha.Na řetězu najeto cca 6500km.Dnes kouřim,čumim na řetěz a řikám:mam tam kus bordelu,vezmu a...samozřejmě začíná z článku vylejzat zkurvený těsnění.Fotku nemam,byl jsem znechucenej,natož hledat foťák.Popsal bych to asi tak,že se ten kroužek začíná podélně trhat.Zatim jen kousek teda.
Nutno podotknout-řetěz,asi jako celá motorka má pravidelnou údržbu,myju petrákem,mažu víc než dost,Castrol,a teď Motul.
Takže asi tolik k tomu.Uvidim jestli to je chyba článku,nebo se začne kurvit celej řetěz.Kdyby to byl jen ten jeden článek co s tím?Roznýtovat,koupit novej článek a zanýtovat asi žejo
Toť asi vše,no nasranej sem pěkně,to jest můj dlouhodobý test řetězu ČZ...

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz ČZ-zklamání?

25.7.2011 v 10:54 | Nahoru | #1
Na výrobu řady SDZ koupila ČZ japonské stroje za "hroudu zlata". Když se k tomu přidají léta zkušeností s výrobou řezězů na "historických exponátech" a slušná výstupní kontrola dostaneme špičkový výrobek.
To Pech:
Jsem rád, že také ještě někdo dokáže ohodnotit dobu z nadhledu. "Naše"(tedy spíš otců, dědů a dnes již i pradědů) fabriky Jawa a ČZ se dostaly na špičku jak v silnici tak enduru a crosu díky a za Bolševíka! BEZ NĚHO BY DOSÁHLY PRDLAČKY. Prachy na vývoj a závodění si musely vydělat!!! Ty nešlo si vytisknut - JAKO DNES!!! - PRACHY MUSELY BÝT PODLOŽENY VE ZLATĚ!
Že dokázaly naše fabriky prodat statisícové série předimenzovaného a né zrovínka Hi-Tech-nikou oplývajícího motocyklu třetímu světu? = TO JE PŘECI SEN KAŽDÉHO DNEŠNÍHO MANAGERA-PRODAT TEN SVŮJ NABÍZENÝ ŠMEJD ZA VALOUN ZLATA ?!!
A oni ty motorky nejsou zdaleka tak špatné!
To MatMatbanda:
Buď jsi:
1) jen plácnul do vody, abys byl zajímavý, nebo
2) jsi na "našich" strojích vyrobených mezi lety 1946 - 1989 nejezdil?!! Nebo
3) jsi technický antitalent a přistupoval jsi k jezdění již v 27 jako soudobý SPOTŘEBÁK!!!
4) Nemáš potřebný nadhled.
5) Jenže tychle stroje mají rády, když jim přijdeš tak trochu na kloub a to o nich ovšem musíš něco vědět. Pak se Ti odmění nesmrtelnu funkčností (m.j. také např. startováním i při -20°C atd.).

Jen tak pro zajímavost - nedávno jsem se svezl na motocyklu ČZ 250/471.
Kamarád Roman(romixx) jednu 471 krásně zrenovoval a když mi v létě povídá "vrkni si" nenechal jsem se dlouho pobízet. V mládí jsem preferoval motokros a tak na jezdění po silnici moc financí nezbývalo (ČZ 125/476).
Romanova ČZ-tka je v podstatě nový stroj. Tak hurá za řidítka a jak se vlastně tahle motocyklová babička kočíruje?
Už posazení za řidítka dává tušit, že se jedná o rozměrově veliký motocykl s prostorem pro dvě osoby evropského vzrůstu.
Stačí zamáčknout řadící páku do polohy startování a na první, vyjímečně druhý pokus motor okamžitě naskakuje. Pravidelný zvuk dvouválce je vyloženě líbivý a už na volnoběh slibuje sílu. Motor se projevuje díky menším setrvačným hmotám, trochu jinému časování ….ad. docela výrazně odlišně od běžné JAWY 350 (přitom konstrukčně rozdílný příliš není).
Ovládání je velmi lehké. Spojková páčka má měkký chod. Už na volnoběh je motocykl schopen se při troše citlivé práce se spojkou rozjet. Motor se vytáčí lehce a plynule a je krásně pružný, živý a tak trochu "drnčivý".
Má i pěkný tah/spodek. Zatahuje sice krátce, ale docela důrazně.
Stejně příjemný je také podvozek - na našich nerovných silnicích se jen tak pohupuje a 18"disky obuté do úzkých diagonálních pneumatik nepřenášejí odezvu nerovností tak razantně k řidiči jako u soudobých radiálních konstrukcí pneumatik. Takže nic neruší jízdní požitky. Ovládání je typické JawáckoČezeťácké – motorka se řídí řidítky a nikoli celým tělem! Ovládání má tak blíže "supermotárdům", než-li "superbikům", přitom hodně lehké. Na lehkosti ovládání má vliv také poměrně malá hmotnost motocyklu 142kg bez paliva.
Brzdy sice nepatří k hi-tech, ale na bubínky z roku 1974 zase žádná tragédie! Svůj díl na vcelku slušném brzdném účinku má dvouklíčová přední brzda využívající efektu „zavírající se náběžné hrany – v roce 1974 to nebyl špatný počin.
Celkový dojem z motocyklu, který byl sestaven z podvozku ČZ (175) a motoru JAWA 250 ccm byl takový, že jsem ho Romanovi nechtěl vrátit.
"Řekni si co za něho chceš a máš to" . Moje nadšení bylo nakažlivé, až Roman odvolal neurčitě uvažovaný prodej .

Na to, že té motorce je dnes 37 let je překvapivě příjemným společníkem na cestách a důkazem, že jsem míval vždy vkus nebo alespoň cit pro techniku!
Není špatné občas přesednout z našich velkoobsahových, mnohoventilových, mnohoválců na podobný stroj a ……zírat co naši otcové a dědové měli ve své době k dispozici !
Průběh renovace má Roman na svých stránkách volny/romixx

Naposledy editováno 25.07.2011 22:52:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz ČZ-zklamání?

27.7.2011 v 08:37 | Nahoru | #2
Franky> 1) jen plácnul do vody, abys byl zajímavý, nebo
2) jsi na "našich" strojích vyrobených mezi lety 1946 - 1989 nejezdil?!! Nebo
3) jsi technický antitalent a přistupoval jsi k jezdění již v 27 jako soudobý SPOTŘEBÁK!!!
4) Nemáš potřebný nadhled.
5) Jenže tychle stroje mají rády, když jim přijdeš tak trochu na kloub a to o nich ovšem musíš něco vědět. Pak se Ti odmění nesmrtelnu funkčností (m.j. také např. startováním i při -20°C atd.).

Milej zlatej, na pinckovi jsem jezdil už v 9, otcovu jawu 90 cross od 11 rozebral, potom dával do kupy, byla jak nová a pomalu k ní chodil i spát, jak jsem se nemohl dočkat, až mě bude 17 a budu moci jezdit. Potom následovala kejvačka 250, potom bizon, také komplet renovace. A další. Tak mě tady nevyjmenovávej body 1 - 5. To co bolševici udělali s naším motoprůmyslem, vo tom se kurva už nebudem bavit. A vůbec mě nebere žádná nostalgie, když někoho vidím na smradlavý uchrchlaný Jawě nebo Číze. Ještě tak se ohlídnu za pérákem nebo pětikulí, viděl jsem nedávno pěkně udělanýho bizona, a na závodech ňáký to starý Jawacký enduro, nebo čízu.

Naposledy editováno 27.07.2011 08:38:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist