globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: V-Strom je břichoplaz - co s tím?
20.6.2011 v 10:13
Právě jsem se vrátil z dovolené : Bosna - Černá Hora - a na skok Albánie

Proti Transalpovi musim říct že je V-Strom na moje použití perfektní, až na to, že i se zadní pružinou na max jsme šli celkem často na dorazy ale HLAVNĚ!!! všude jsem dřel břichem!!! (krytem motoru nebo centrálnim stojanem). Jezdim brutálně naloženej a ve dvou, to je pravda, ale když škrtám i tam, kde to kámoš na Fazeru (byť sám, ale taky docela naloženej) v pohodě projede, tak mi to teda docela vadí. A nebavim se tu jen o albánské silnici ale i o zpomalovacích prazích u nás nebo maďarsku u Tesca a pod. Co silniční motorky v pohodě projedou, já jedu ani né krokem a čekám ránu...

Takže - co s tim?

1) progresivní pružinu na zadek
2) nějaká speci. táhla která zadek zvednou
3) kombinace 1 a 2
4) celej novej tlumič (touratech prodava ohlins za 13 tis.)
5) jiná motorka

Chápu že to je takové SUV a žádnej offroad, ale ať jsem na tom naloženej se světlou vejškou alespoň tak jako normální silniční motorka když né líp...

P.S.: jela s náma i dvojice na litrovym V-Smrkovi a měli stejnej problém jako my.
Předchozí
1 2 3
Následující

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 10:21 | Nahoru | #1
"brutálně naloženej" znamená co? Asi bys měl napsat konkrétní číslo

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 10:33 | Nahoru | #2
Bat'ůžek nechat doma, to bude nejlevnější varianta

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 10:33 | Nahoru | #3
Prej kolikrát stačí dát centrální tlumič z litrovýho V-Stroma kterej má o 1 cm vetší zdvih a snad by měl bejt i tužší, tak jedině to vyzkoušet nebo se ti tu třeba někdo takovej kdo to má ozve

2 reakcí na tento příspěvek V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 10:42 | Nahoru | #4
Naloženej jako že 2 lidi 3 kufry, 4 l vody na bočních kufrech vzadu...

Nic méně i při vyjížďce na lehko jen ve dvou lidech s prázdnym topcase sem drhnul tam co kámoš na Fazeru (sám) v poho projel - ale to jsem měl malé předpětí na zadní pružině.

1 cm asi nic nevyřeší - potreboval bych min tři aspoň- si myslim...

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 10:49 | Nahoru | #5
Viděl bych to na možnost 3 nebo 5.
Koukni do cestopisu jak byl naložený Over a taky každou chvilku někde brousil břicho.
Určitě s tím jde něco udělat, ale když už chceš jezdit albánii apod.tak změň moto.
Sorry, ale podle mě strom do terénu nepatří.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 10:51 | Nahoru | #6
Meli> Kolik kg ta motorka maximálně může přepravovat a kolik na ní naložíš ty ? .... Já třeba koukal na svou moto, je sice pro dva lidi, ale v podstatě na ní dva lidi jet nemůžou, leda by to byli rákosníci ...

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 10:56 | Nahoru | #7
Breakpain> ja mel na 125 nosnost 140kg

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 10:58 | Nahoru | #8
Jezdim jenom takovej teren kterej jedou kluci na motorce typu Fazer. Kdyz pri tom skrtam a oni ne tak si rikam ze je neco v neporadku...

O povolene nalozeni se nestaram - Transalp mel mnohem slabsi konstrukci a zvladal - jen na tom asfaltu kde prave jezdim 99% se na V-Stroma nechytal

Spis mne zajima jestli to uz nekdo neresil nez teoreticke rady jeslti to nepretezuju nebo kam s jakou motorkou mam jezdit. Rikam ze skrtam i na 5 cm prahu u Tesca...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 11:00 | Nahoru | #9
Meli> a co ti na alpovi vadilo, kdyz ho porovnass v stromem

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 11:06 | Nahoru | #10

Meli píše: Rikam ze skrtam i na 5 cm prahu u Tesca...


Blbý :(

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 11:17 | Nahoru | #11
Meli> no mohl by sis dopředu i dozadu dát tvrdší pružiny, spočítané na nejčastější váhu, se kterou jezdíš....pak zkrátit kosti v přepákování, popustit přední vidle trošku dolů a nějaký ten centimetr bys měl získat:)

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 11:37 | Nahoru | #12
Máš dvě možnosti, buď vyměnit kosti za kratší, nebo jak taky pár lidí udělalo, dát tam celou kyvku z litru.
Edit: Myslel jsem centrál, samozřejmě, a vidím že už to sem někdo hodil

Naposledy editováno 20.06.2011 11:40:52

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 11:40 | Nahoru | #13
bikes> Motor - pri predjizdeni vo dvou nalozenej je slusnej rozdil, spotreba je jinde (coz na cestach ocenis - ani ne tak spotrebu jako najezd na nadrz - ktera je o 3 litry vetsi), podvozek na asfaltu se chova lip, sirsi pneu - v zatackach parada (650 alp ma predepsanou vzadu 120-ku a to je fakt ziletka).

Jak rikam - pro mne je strom super (pomer cena - vyuziti) ale potrebuju aby tak nalozenej nekec na prdel...

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 11:42 | Nahoru | #14
Ten samý problém jsem měl na své Kawasaki ZR7, než jsme přišli na to, že přede mnou to měla žena, která si dala snížit motorku. Takže jsem vyhodil dlouhé kosti a dal originál, její byly o rovných 20 mm delší! Takže potom se mi motorka postavila na sedle o 4 cm a bylo po škrtání! Teď jezdíme s manželkou naložení s 3 kufry a tankvakem - a nic! Mrkni na kosti.

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 11:59 | Nahoru | #15
Ten samý problém jsem měl na své Kawasaki ZR7, než jsme přišli na to, že přede mnou to měla žena, která si dala snížit motorku. Takže jsem vyhodil dlouhé kosti a dal originál, její byly o rovných 20 mm delší! Takže potom se mi motorka postavila na sedle o 4 cm a bylo po škrtání! Teď jezdíme s manželkou naložení s 3 kufry a tankvakem - a nic! Mrkni na kosti.

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 12:07 | Nahoru | #16
Buď to přestaň překládat nebo si kup Tatrovku...

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 12:07 | Nahoru | #17
Meli: tomu tezko uverim, neco tam neni v poradku..
ja jezdim neco jineho (xt 600) a je pravda, ze ja vazim hovno, ale i ve dvou a plne nalozeni jsem NIKDY neskrtnul podvozkem..

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 12:09 | Nahoru | #18
Změř si na Stromku vzdálenost od horního po spodní úchyt centrálu a dodej to sem. Pokud to odpovídá SV, tak ti doporučím vhodný tlumič. Na SV už z výroby stojí za prd a u Stroma to asi bude podobné. Většinou se pro jednoho jezdce do 90 kg doporučuje tlumič z ZX-10R a pro větší zatížení ZX-14.

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 12:09 | Nahoru | #19
Jo jo, transalp ti nebyl dost dobrej
No ja bych si koupil neco jinyho, protoze tohle asi nema jednoduchy reseni... Treba GSo. A nebo si pripoj pava

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 12:19 | Nahoru | #20
Kup si Afriku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 12:25 | Nahoru | #21

jirin.sv píše: Změř si na Stromku vzdálenost od horního po spodní úchyt centrálu a dodej to sem. Pokud to odpovídá SV, tak ti doporučím vhodný tlumič. Na SV už z výroby stojí za prd a u Stroma to asi bude podobné. Většinou se pro jednoho jezdce do 90 kg doporučuje tlumič z ZX-10R a pro větší zatížení ZX-14.


Na Stromu je nastavitelnej útlum i předpětí a to navíc hydraulicky kolečkem ze strany motorky. to asi na SV neni...

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 12:26 | Nahoru | #22

2stroke píše: Kup si Afriku...



Nebo Tenere, nebo GS, nebo KTM 990...

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 12:31 | Nahoru | #23
Bonsaj je v podstatě jen jinak oplastovaná SV650. Do terénu je to fakt strašně nízký, k tomu úplně debilně umístěný olejový chladič a filtr na ráně.

Asi nejjednodušší řešení je nějaký obrněný kryt pod motor, třeba z 3mm plechu. Takže budeš klouzat po břiše dál, ale bude ti to fuk.

Než překopávat motorku tak aby byla zvedlá, čímž získáš spustu problémů s geometrií, řetězem, ... to bych raději zvolil jiný stroj.

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 12:33 | Nahoru | #24

karf píše: Na Stromu je nastavitelnej útlum i předpětí a to navíc hydraulicky kolečkem ze strany motorky. to asi na SV neni...

To vím, ale to přece nemusí znamenat, že jsou parametry tlumiče podobné? Proto píšu, že by bylo vhodné změřit vzdálenost mezi šrouby.

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 12:45 | Nahoru | #25

Meli Rikam ze skrtam i na 5 cm prahu u Tesca...



to je dost divný pas v poradku tlumice?

Naposledy editováno 20.06.2011 12:45:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 17:16 | Nahoru | #26

Meli píše: Jezdim jenom takovej teren kterej jedou kluci na motorce typu Fazer. Kdyz pri tom skrtam a oni ne tak si rikam ze je neco v neporadku... Rikam ze skrtam i na 5 cm prahu u Tesca...


Těch 5 cm ti docela věřím. Když to jede v jednom a neneložený, tak s tím nepřejedeš ani koleje.
Nevím, jak dobře se bude shánět progresivní pružina na zadek, ale já si pružinu nechal dělat. Je o cca 25% silnější (podle požadavku) a stála asi 1500,-. Pokud nehoníš nějaký speciální nastavení, tak by to mohlo vyřešit část tvýho problému. Taky bych určitě upravil přepákování a celý zadek zvedl. Tady si musíš dát pozor, abys potom nedřel řetězem o vršek zadní vidle nebo nenarušil něco jinýho. Ideální je, když si moto podložíš, abys mohl povolit centrál a kolem hýbat nahoru /dolů a potom uvidíš, o kolik to můžeš zvednout a jak se chová řetěz. I kdybys to na táhlech (nebo nějakou kostkou na tlumiči) zvedl třeba o 2-4 cm a tvrdší nebo progresivní pružinou taky o něco málo, bude to výrazný +.
Na předek dát progresivní pružiny a pustit dolů v uchycení, jak psal Hugila nebo jiný vidle. To už by ale byla asi nesmyslná investice.
Zkus oslovit tohoto uživatele . Co říkal, tak s břichoplazem jel i na Erzbergu . V každým případě s ním jezdí offroad, tak ti třeba něco poradí.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 17:38 | Nahoru | #27
Janek> No teď jsem to řešil s klukama v Touratechu a prý u dost motorek řeší zadní pružinu. Tyhle motorky jsou stavěný na jednu až dvě osoby ne na zátěž ve dvou a bagáží přes 200 kg. Takže za patnáct litrů mi udělaj na míru centrální (servisovatelnou) zadní jednotku s odpovídající pružinou aby se dala nastavit tak, že zatížená motorka je v jedné třetině stlačení pružin. Jedinej problém je pak když chceš někdy jet sám bez zavazadel tak je to tvrdý.

Levnější varianta je jen tužší pružina ale ta zase dřív odrovná tlumič. Takže je o čem rozmýšlet...

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 17:58 | Nahoru | #28

Meli píše: Janek> ...Takže za patnáct litrů mi udělaj na míru centrální (servisovatelnou) zadní jednotku s odpovídající pružinou aby se dala nastavit tak, že zatížená motorka je v jedné třetině stlačení pružin. Jedinej problém je pak když chceš někdy jet sám bez zavazadel tak je to tvrdý.

Levnější varianta je jen tužší pružina ale ta zase dřív odrovná tlumič. Takže je o čem rozmýšlet...


Tak to už potom záleží, jak hluboko máš do kapsy. Já mám hluboko, tak jsem to vyřešil pružinou , až přijdou lepší časy, tak dám jiný centrál.

(reakce na) V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 18:10 | Nahoru | #29
Meli> no ale počítej s tím, že musíš pak předělat i předek....tím že předěláš jenom zadek dohromady nic moc nevyřešíš:) Mám takový dojem, že sis pro tvoje provozní podmínky nevybral zrovna vhodnou motku...

jinak k tomu zadnímu centrálu na míru......jediné co tam bude na míru, bude ta tvrdší pružina;) To si ten tlumič můžeš objednat sám a do objednávky připsat jakou chceš tvrdost pružiny, to je standartní věc:)

inspirace:)

Naposledy editováno 20.06.2011 18:12:13

V-Strom je břichoplaz - co s tím?

20.6.2011 v 18:52 | Nahoru | #30
Mno kdyz se koukam, svetla vyska je cca 165 mm - s krytem motoru rekneme neco lehce nad 15 cm, kdyz to poradne zatizime tak jsme pod 10 (to si musim jeste schvalne zmerit) a jakykoli hrbol za kterym se moto zhoupne je jasnej...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist