globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350
Zdravim moc rad bych si jakozto silnejsi motorku koupil Jawu 350. Jenomze nejsem znalec, takze by me zajimalo. CO byste mi poradili na co si davat pozor, jakej 2taktni olej tam lejt, jake pneumatiky a hlavne na co si pri koupi dat pozor, dekuji za odpovedi.

Jawa 350

15.6.2011 v 07:21 | Nahoru | #31
Přeju vám to nadšení z třipade, ale já bych to už nechtěl, ani za zlatý prase. Užil jsem si jich dost, za minulýho režimu a i po něm. Samozřejmě to není vina jáwy, že dělali tak dlouho takovýho hnusáka. Ale radši budu jezdit na čtyřtaktní číně, než třipade. Musel jsem se vyzvracet.

Jawa 350

15.6.2011 v 07:45 | Nahoru | #32
pokud chceš 350 kup 639 nebo 640 věk neřeš u těhle strojú je to víc o předchozím majteli než o věku sama o sobě je to motorka nenáročná spotřeba většinou do 5l pneu stačí bohatě mitas v cene 500-700kč kus já mám teď H-03 ve předu i v zadu a naprostá spokojenost olej používám m6a za nejakych 90 kč litr míchá se to 1:40 vždy a všude rozhodně si nenechej od nejakych homeopatiku nakecat že ze sintetikou stačí 1:50 a víc všude omílaný vibrace se většinou řeší dotažením šroubú co drží motor v rámu (vážně to pomúže) kladívek se bát nemusíš pokud jsi měl někdy fechtla víš že seřízení je záležitost na 15 minut a zas tak často se to nedelá já seřizoval na posled v loni v létě a to mám od jara víbrus(mimichodem první na 20let stare máši s víc jak 50000 km na krku) jinak k cenové náročnosti co vým kliku udeláš do 5000kč výbrus 1600kč včetně novích pístu kola okolo tech 700kč řetez fovorit 300kč čz 600kč převodovej olej pp 80 80kč tanka cca po 100kč problémy se spojkou výborně řeší pružná lamela s fichtl krámku do 150 kč svíčky okolo 35kčks jinak shrnuto a podtrženo jáwa je přiměřená době a místu víroby je velmy spolehlivá až 90% závad zpúsobý přiblblí mezi kus ale s trochou technickeho nadání uděláš generálku na poly vlní se to jek ožovka v trávě nijak zázračně to nebrzdí a vlastně ani nezrychluje a velice ochotně ti oplátí to jak se k ní chováš

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

15.6.2011 v 08:16 | Nahoru | #33
U 640 navíc odpadá problém se spojkou (má klasickou jako 634), odpadá problém s kladívky (má VAPE bezkontakt, velice krátkou dobu se ze začátku dávalo zapalováni Ducati, to bych raději nebral). Odpadá problém s tupými brzdami, protože plovoucí kotouč na 640 dokáže kolo zablokovat i v rychlosti 60km/h (možná i více, ale to jsem už nezkoušel ) Na provoz strašně bezúdržbová, jednoduchá a levná.. Sám na 640 denně dojíždím do práce, 16km, z toho většina městem. Spotřeba 4.5l (to si asi oproti NSR nepomůžeš, ale nákaldy na provoz budou minimální).

A za 15tis už koupíš pěknou 640ku, na normální ježdění bych nic jiného nebral..

(reakce na) Jawa 350

15.6.2011 v 08:26 | Nahoru | #34

memphis.unv píše: .....
takže japonec úspornější nebude ......



4T bude, ale u 2T nemohu sloužit.

Jawa 350

15.6.2011 v 09:03 | Nahoru | #35
Co se týče mojich zkušeností, je jawka držák, krom pár závad, ale ty se dají v poho spravit doma na koleně, akorát nejvíce problemů bylo se zapalováním - nakonec jsem tam hodil bezkontakt z novějšího modelu a vše jede jak má, ja mužu jawku jedině doporučit

Jawa 350

15.6.2011 v 11:18 | Nahoru | #36
Jawa je ok. dost specifická a oproti NSR úplně jiná.
nejlepší přirovnání je asi, že Jawa pro ČR je totéž, co Harley-Davidson pro Ameriku (=zastaralá jednoduchá odolná technika, nic extra výkon, nic extra podvozek, H-D má navíc styl, spousta nadšenců a fandů značky).
snad jen,že H-D se z útlumu probral a motorky, co vyrábí teď dost poskočily v porovnání třeba před 15-ti lety.

a k věci: super gumy jsou Sava MC7. drží jaxviň na suchu i mokru, ale je to vykoupený menším nájezdem (není to doživotní pneu, ale normální guma)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

15.6.2011 v 11:29 | Nahoru | #37
Do 350tky se mi osvědčil motul 510 sice dražší,ale stojí to za to.Jinak 350 bych bral jedině po kompletní generálce a připlatil bych si za vape.Potom je to nejspolehlivější motorka na zeměkouli.

(reakce na) Jawa 350

15.6.2011 v 11:41 | Nahoru | #38
Měl jsem několik Jaw 350.Jednoznačně nejlepší je 640,moje byla ročník 2003 a projel jsem na ní bez problémů kus Evropy.Doporučuju co nejnovější,radši si připlatit a vozit se,ne za 5 tisíc a spravovat.Olej doporučuju Mogul TS,což je nejlepší minerální olej,TSF je už polosyntetika,připadá mi až zbytečná.Zajížděcí zkoušky v Týnci prováděli právě s Mogulem TS.Jak už tu bylo řečeno-pokud se k Jawě slušně chováš,bez problémů se vozíš.Přeju dobrou koupi.

(reakce na) Jawa 350

15.6.2011 v 14:00 | Nahoru | #39
c.j.> ja na NSR jezdim za 5 nejlevnejc a 4,5 se mi povede, kdyz to fakt tocim minimalne... a to pak jede 60 max

Jawa 350

15.6.2011 v 14:06 | Nahoru | #40
vsem dekuju za rady, jeste jsem vcera cetl tema MZ vs Jawa a muzu rict, ze MZ vubec, je to jenom 250 a neni to cesky a co se tyce vzhledu Jawy se mi libi diky ruznym provedenim co nabizi :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

15.6.2011 v 14:49 | Nahoru | #41
1) Typ vybírej hlavně podle stylu ježdění - 634 a 632 táhne líp dole, hliníkovej motor (638, 639, 640) je točivější, výkonnější, ale na spodek horší. Takže pro bublaly s čopráckou duší jsou ty starší lepší.
2) S olejem platí totéž - Memphisovi M2T nekarbonuje, protože tomu motoru dává docela po koulích. Pokud jezdíš jako pantáta, tak budeš mít v motoru doly na koks a ve výfucích kýbly mazlavé sračky.
3) Dynamo mají jenom 634 a starší. Ty novější už mají 12V alternátor, kterej v pohodě dává i svícení. Plus kladívek je v tom, že máš dvě cívky, takže v případě poruchy jedné dojedeš na jeden válec. Jakmile se něco vysere na VAPE, tak nedojedeš, dokud to nevyměníš. (ale zase s tím není takový sraní)

memphis.unv > Jo, drží to líp něž boty, ale na totálně namrzlým parkovišti v Hradci mi ulítlo i přední kolo - to byl veselej držkopád

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

15.6.2011 v 15:01 | Nahoru | #42
JAWA je supr, ale když jsem si počítal náklady provozu úsporného japonského dvouválce GS 500, vychází jawa poměrně draze.

Spotřeba je lehce vyšší, plus je třeba připočíst olej, díly jsou levnější, ale častěji je nutné je měnit. Zvlášť dnešní nové díly, to je doslova utrpení a tu motorku neskutečně deklasují.

Ale jinak je to supr mašina. Já sám jsem se k ní vrátil právě z GS a nemůžu si ji vynachválit. Jediné, co tu motorku kazí, je jak říkám, příšerná kvalita výroby a ještě horší kvalita dnešních dílů.

Budeš se muset připravit na to, že ti občas praskne karter na osmičkovém motoru, praknou držáky motoru na rámu, primární řetěz má životnost 10-15 000 km, sekundární řetěz vydrží prd a podobně. Pokud jseš s tím smířený, tak jdi do jawy, mi tohle třeba chybělo, ale poslední dobou mě to začíná už trochu štvát

Jinak olej leju do převodovky takový, jaký se lije do 4T motorek (motorák), jako motorák používám LAVIO Motosynt 2T, což je rebrandingovaný Orlen (api TC), stojí 86 kč/litr, takže není co řešit.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

15.6.2011 v 19:17 | Nahoru | #43
Podle toho, co jsem si zde četl, jsi také jeden z těch "bláznů", kteří se zamilovali do Jawy a tu spoustu dětských chyb, které má snad každá Jawa, přehlíží a vidí spíše její přednosti. A to je dobře Já osobně mám typ 640. Nedávno jsem započal totální GO a můžu říct, že to není žádná prdel. Je to strašně časově i finančně náročný, nehledě na praxi, kterou je k tomu potřeba mít. Na druhou stranu, já jsem holt při koupi narazil na špatný kousek. Jelikož mám jednu z prvních 640tek, bylo to na ní znát. Je tedy opravdu důležité, aby jsi hleděl zejména na celkový stav (spíš je lepší mít ssebou někoho, kdo se v tom opravdu vyzná); rok výroby není až tak důležitý. Já osobně doporučuji model 640; sice už v ní není to pravé jawácké kouzlo, ale je rozhodně uživatelsky nejpříjemnější a když budeš mít VAPE a dvoukomoráky, poslouží ti více než dobře. Jestli to bude tak, jak říkáš, že si s ní přes zimu pošéfuješ, budeš určitě spokojenej Přeju šťastnou ruku při výběru!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350

15.6.2011 v 22:00 | Nahoru | #44

JyrkaFM píše: JAWA je supr, ale když jsem si počítal náklady provozu úsporného japonského dvouválce GS 500, vychází jawa poměrně draze.
Spotřeba je lehce vyšší, plus je třeba připočíst olej, díly jsou levnější, ale častěji je nutné je měnit. Zvlášť dnešní nové díly, to je doslova utrpení a tu motorku neskutečně deklasují.


nemáš to někde rozepsaný podrobnějc? - teda co se týče toho gs, co sežere a prosere jawa vim

Naposledy editováno 15.06.2011 22:00:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350

15.6.2011 v 22:17 | Nahoru | #45
_Mandel_> jo presne to jsem :) hlavne nejsem dostatecne finance zajisteny, abych si koupil treba GS 500 apod. rikam dodelam skolu, prodam NSRko, JAWU neco pridam a koupim si Dukno monstera :)

(reakce na) Jawa 350

15.6.2011 v 22:22 | Nahoru | #46
mi-psi> měl jsem to sepsáno, ale nevím, jestli to ještě někde najdu. Každopádně, cena řetězovek u japonců, ale taky pneumatik šla docela rapidně dolů. Komplet řetězovka cca 3 tisíce (jawa cca <2000 když připočtu čz 428 prof), pneumatika zadní maxxis 1400 (jawa 800 mitas), olej 3 litry na 6000 km + filtr - 800 kč, ventilová podložka 300 kč. Tím běžný servis hasne. Měl jsem ještě vypočítaný běžný provoz se spotřebou a náklady, ale to musím pohledat kdyžtak. Každopádně alespoň pro mě rozhodně neplatí že jawa = levná motorka.

Jawa 350

16.6.2011 v 07:15 | Nahoru | #47
Čtyřtakt japonec bude vždycky na provoz příjemnější a levnější, než se něco drahýho posere. Výbrusová sada na starou 250 hondu (dvouvál) se dá sehnat za 2000, což si myslím, že není takovej rozdíl od jawky, problém je když se posere vršek nebo klika. Jestli máš tu Jawku na ježdění do práce tak není co řešit, náklady nízký a při troše údržby nezničitelná. Mám CŽ 487 a jeden čas se s ní jezdil i když padal sníh a klídek, jak tank jela pořád. Ale žádny sportovní poježdění od toho nečekej, je to všechno dělaný tak aby to co nejvíc vydrželo a údržba byla co nejednodušší.Oproti tý NSr to bude líp táhnout odspoda, ale jízdní dynamika bude na třindě spíš horší.

Jawa 350

16.6.2011 v 15:20 | Nahoru | #48
Á další jawař možná na obzoru. Asi tak, já jezdím na osmičce třindě, denně do práce 50 kiláků, takže se vcelku hejbe. Posezení je to jak na kanapi, nebolej mě záda ani hnáty, nějaký drobný vibrace který ta motorka má jsou myslím v pohodě. Je to pro mě příjemný vození se a dělník, vcelku nenáročnej na počasí. Déšť, sníh, mráz, vždycky nastartuje a jede.Jelikož mám buben vpředu i vzadu tak musím brzdit trochu dřív a hlavně tam kam nevidím, tam se neženu jak jelito. Já jsem s ní spokojenej, když jsem byl kluk tak se nejezdilo na ničem jiným a dneska jsem rád že ji mám. Nevím jak na dlouhý štreky, ale na dojíždění do práce či pojížďky kolem komína do 100 kiláků mi přijde třinda rozumná a fajn motorka. Je vcelku fajn že většině osobáků přede mnou vidím přes střechu co se děje před nima.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

16.6.2011 v 18:35 | Nahoru | #49
štelování předstihu neni žádná složitost, jde pouze o to že nastavíš píst do místa kde má svíčka zapalovat a když tam je tak desku s kladivkem posuneš buď po směru vačky nebo proti němu aby ta vačka kontakt zvedala dřív nebo pozdějc- v místě pístu musí byt okamžik rozpojení, stačí k tomu šuplera a žárovka
jinak co se týká jízdy, ve zkratce motor je sice silnej ale pružnost neni nijak závratná pokud nemáš dostatečný otáčky aji když po městě se dá krásně pohodově brblat hodně nízko, navíc je ten motor kurevsky těžkej takže mu trvá než se roztočí a má velkou setrvačnost.
mašina je za jízdy celkem stabilní ale když se podíváš tak veškerá váha je na zadním kole. na předním kole by aji guma vydržela nadosmrti a ještě se mně nestalo že by ujíždělo nebo jenom to naznačilo přední kolo, to jedině když jsem zatáčel přes mokrej přechod přední kolo fakt sedí, ujíždí zadek ale to až fakt hodně pozdě. pokud se mašina začne v náklonu houpat, ať už kvůli nerovnostem nebo cukáním plynem, neni to nic před čim by se měl mít člověk na pozoru.
dá se sice klopit dobře, ale jak její váha a stavba napovídá, převracení z jedné strany na druhou je za normální situace pomalý a těžkopádný, proto to chce získat cvik aby to šlo snáz.
chce to silnej impulz do řiditek a stupaček.
do řiditek jednak na zmenšení poloměru zatáčení ale taky hlavně dolu, opřít se, podobně do stupaček. jde o to aby se tlumiče zmáčkly a společně se rázným zmenšením ploměru mašinu doslova vymrštily nahoru. může se stat že při překonávání svislé osy přední kolo povyskočí do vzduchu a zadní se jako kdyby podvrtne ale to je akorát takový leknutí pro neznalýho, zas to neni nic nebezpečnýho takhle je to v pohodě, dělat to ale bez toho kopancu by bylo moc zdlouhavý a tak by to zdržovalo
brousit se na ní dají jak stupačky tak výfukový kolena a když ji člověk dostane do ruky tak se pak okolí nestačí divit jak se s ní dá jet ale jak říkám, člověk ju musí mít zmáklou protože je to úplně něco jinýho než třeba na něčem sportovním.
v zatáčkách se dokážu držet s kapotovanejma mašinama s větším motorem než mám já, ujedou až přinde rovina

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350

16.6.2011 v 18:50 | Nahoru | #50
memphis.unv> hele nemáš problémy s levýma zatáčkama? HL. stojan je příliš nízko a vlevé zatáčce škrtá hned. Už jsem uvažoval, že trochu upravím doraz stojanu - zmenším jej, aby byl stojan sklopený více nahoru. Neupravoval jsi to také?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

16.6.2011 v 18:51 | Nahoru | #51
vidím pár takovejch nesrovnalostí.... o jaké údržbě to mluvíte?
já osobně mám na ní najetejch dvacet tisíc. za tu dobu se akorát udělal výbrus a ložiska, nic víc.
primární řetěz? kromě mejch dvaceti měla mašina najetý už předemnou, nevim kolik protože to co bylo na tacháču byla blbost ale motor už předtim půlenej byl tak si udělej obrázek a primár je tam původní

provozní náklady? opravy na ní v podstatě nejsou žádný pokud se nejedná jednou ročně o nějakej držáček za dvě pětky
jednou za pět tisíc kilometrů se vymění olej v převodovce za kilo, do tlumičů vynde na dvakrát takže ani ne kilo a vymění se vzducháč za pár korun, nevim proč ale je to na něho přehnaně citlivý. to jsou veškerý náklady.
co se týká pohonejch hmot, při svižné jízdě která mašinu nějak nepřetěžuje žere 4 litry na sto, míň žere akorát čtyřtaktní dváca, jawa 250, fichtl, simál a babeta. olej stojí 80 kč a vydrží na tisíc kilometrů.
nezdá se mně že by tam zbyl jakejkoliv prostor pro pětikilo někde ještě níž

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350

16.6.2011 v 18:53 | Nahoru | #52
JyrkaFM> mám akorát kuří nohu
při koupi tam nebyl a dál jsem to neřešil. takže to jde až přes stupačku co se ohne na koleno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350

16.6.2011 v 18:55 | Nahoru | #53
memphis.unv> Aha. Tak to je jasné Taky mě už napadlo ho sundat, ale zase si říkám, může se hodit...

(reakce na) Jawa 350

16.6.2011 v 19:00 | Nahoru | #54
Enthropy> já mám 3,5 max krouťák, 4,2 výkon a 5 maximum přes který se prostě ani nedostanu a pokud nejedu po městě tak se držím prakticky pořád 3,8-4,8
však tomu nesmíš dovbolit aby se to zanášelo, když vyjedu z města a šlápnu jí na hrtan tak nejdřív nic a po dvou kilometrech se za mnou objeví neprostupná mlha ta se za mnou drží pět kilometrů a pak už jenom čistej vzduch. prostě ten bordel co se tam usazuje se začne při zvednutí tlaků a teplot vypalovat a jak to vyčistíš tak je pohádka
takže pokud někdo jezdí jak důchodce tak ať nebrečí že to má zanešený protože si za to může sám, moje m2t maže a nezanáší

(reakce na) Jawa 350

16.6.2011 v 19:01 | Nahoru | #55
JyrkaFM> hodí se akorát když vyndáváš kola a stojí za to investovat těch pár minut a dat ho tam zpátky akorát na tu chvílu

Jawa 350

16.6.2011 v 19:59 | Nahoru | #56
tak ja extremni naklony nezkousim ani na dvace, byt tu jdou krasne :) takze v naklonech bych problem nevidel :) a jak rikate, tak to tak zkusim :) a zasrani vejfuku se nebojim, pac dvacu si taky rad pustim :)

Jawa 350

16.6.2011 v 20:03 | Nahoru | #57
Ale jdi radši do čtyřky - narozdíl od těch novějších ještě pořád vypadá jak motorka a ne jako ufo

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

16.6.2011 v 20:10 | Nahoru | #58
devítku
jo a ještě jedna rada.... my sice mluvíme o Mitaskách ale nedej se zmást a nesmysly o H-03 neposlouchej, to jsou gumy na hovno, to jsou hranatý špalky co se nedají klopit, ideální je kombinace H-04 a H-06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350

16.6.2011 v 20:15 | Nahoru | #59
memphis.unv> Ale hovno Vždyť se na to podívej:

Hnusnej hranatej špalek (hlavně ta prdel)



Krásná Jawka (výfuky neřešit, ty jsou jiný)

[img]

Jawa 350

16.6.2011 v 20:22 | Nahoru | #60
ale houby, jedině 640



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist