1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350
A za 15tis už koupíš pěknou 640ku, na normální ježdění bych nic jiného nebral..
nejlepší přirovnání je asi, že Jawa pro ČR je totéž, co Harley-Davidson pro Ameriku (=zastaralá jednoduchá odolná technika, nic extra výkon, nic extra podvozek, H-D má navíc styl, spousta nadšenců a fandů značky).
snad jen,že H-D se z útlumu probral a motorky, co vyrábí teď dost poskočily v porovnání třeba před 15-ti lety.
a k věci: super gumy jsou Sava MC7. drží jaxviň na suchu i mokru, ale je to vykoupený menším nájezdem (není to doživotní pneu, ale normální guma)
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350
2) S olejem platí totéž - Memphisovi M2T nekarbonuje, protože tomu motoru dává docela po koulích. Pokud jezdíš jako pantáta, tak budeš mít v motoru doly na koks a ve výfucích kýbly mazlavé sračky.
3) Dynamo mají jenom 634 a starší. Ty novější už mají 12V alternátor, kterej v pohodě dává i svícení. Plus kladívek je v tom, že máš dvě cívky, takže v případě poruchy jedné dojedeš na jeden válec. Jakmile se něco vysere na VAPE, tak nedojedeš, dokud to nevyměníš. (ale zase s tím není takový sraní)
memphis.unv > Jo, drží to líp něž boty, ale na totálně namrzlým parkovišti v Hradci mi ulítlo i přední kolo - to byl veselej držkopád
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350
Spotřeba je lehce vyšší, plus je třeba připočíst olej, díly jsou levnější, ale častěji je nutné je měnit. Zvlášť dnešní nové díly, to je doslova utrpení a tu motorku neskutečně deklasují.
Ale jinak je to supr mašina. Já sám jsem se k ní vrátil právě z GS a nemůžu si ji vynachválit. Jediné, co tu motorku kazí, je jak říkám, příšerná kvalita výroby a ještě horší kvalita dnešních dílů.
Budeš se muset připravit na to, že ti občas praskne karter na osmičkovém motoru, praknou držáky motoru na rámu, primární řetěz má životnost 10-15 000 km, sekundární řetěz vydrží prd a podobně. Pokud jseš s tím smířený, tak jdi do jawy, mi tohle třeba chybělo, ale poslední dobou mě to začíná už trochu štvát
Jinak olej leju do převodovky takový, jaký se lije do 4T motorek (motorák), jako motorák používám LAVIO Motosynt 2T, což je rebrandingovaný Orlen (api TC), stojí 86 kč/litr, takže není co řešit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350
JyrkaFM píše: JAWA je supr, ale když jsem si počítal náklady provozu úsporného japonského dvouválce GS 500, vychází jawa poměrně draze.
Spotřeba je lehce vyšší, plus je třeba připočíst olej, díly jsou levnější, ale častěji je nutné je měnit. Zvlášť dnešní nové díly, to je doslova utrpení a tu motorku neskutečně deklasují.
nemáš to někde rozepsaný podrobnějc? - teda co se týče toho gs, co sežere a prosere jawa vim
Naposledy editováno 15.06.2011 22:00:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350
jinak co se týká jízdy, ve zkratce motor je sice silnej ale pružnost neni nijak závratná pokud nemáš dostatečný otáčky aji když po městě se dá krásně pohodově brblat hodně nízko, navíc je ten motor kurevsky těžkej takže mu trvá než se roztočí a má velkou setrvačnost.
mašina je za jízdy celkem stabilní ale když se podíváš tak veškerá váha je na zadním kole. na předním kole by aji guma vydržela nadosmrti a ještě se mně nestalo že by ujíždělo nebo jenom to naznačilo přední kolo, to jedině když jsem zatáčel přes mokrej přechod přední kolo fakt sedí, ujíždí zadek ale to až fakt hodně pozdě. pokud se mašina začne v náklonu houpat, ať už kvůli nerovnostem nebo cukáním plynem, neni to nic před čim by se měl mít člověk na pozoru.
dá se sice klopit dobře, ale jak její váha a stavba napovídá, převracení z jedné strany na druhou je za normální situace pomalý a těžkopádný, proto to chce získat cvik aby to šlo snáz.
chce to silnej impulz do řiditek a stupaček.
do řiditek jednak na zmenšení poloměru zatáčení ale taky hlavně dolu, opřít se, podobně do stupaček. jde o to aby se tlumiče zmáčkly a společně se rázným zmenšením ploměru mašinu doslova vymrštily nahoru. může se stat že při překonávání svislé osy přední kolo povyskočí do vzduchu a zadní se jako kdyby podvrtne ale to je akorát takový leknutí pro neznalýho, zas to neni nic nebezpečnýho takhle je to v pohodě, dělat to ale bez toho kopancu by bylo moc zdlouhavý a tak by to zdržovalo
brousit se na ní dají jak stupačky tak výfukový kolena a když ji člověk dostane do ruky tak se pak okolí nestačí divit jak se s ní dá jet ale jak říkám, člověk ju musí mít zmáklou protože je to úplně něco jinýho než třeba na něčem sportovním.
v zatáčkách se dokážu držet s kapotovanejma mašinama s větším motorem než mám já, ujedou až přinde rovina
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350
já osobně mám na ní najetejch dvacet tisíc. za tu dobu se akorát udělal výbrus a ložiska, nic víc.
primární řetěz? kromě mejch dvaceti měla mašina najetý už předemnou, nevim kolik protože to co bylo na tacháču byla blbost ale motor už předtim půlenej byl tak si udělej obrázek a primár je tam původní
provozní náklady? opravy na ní v podstatě nejsou žádný pokud se nejedná jednou ročně o nějakej držáček za dvě pětky
jednou za pět tisíc kilometrů se vymění olej v převodovce za kilo, do tlumičů vynde na dvakrát takže ani ne kilo a vymění se vzducháč za pár korun, nevim proč ale je to na něho přehnaně citlivý. to jsou veškerý náklady.
co se týká pohonejch hmot, při svižné jízdě která mašinu nějak nepřetěžuje žere 4 litry na sto, míň žere akorát čtyřtaktní dváca, jawa 250, fichtl, simál a babeta. olej stojí 80 kč a vydrží na tisíc kilometrů.
nezdá se mně že by tam zbyl jakejkoliv prostor pro pětikilo někde ještě níž
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350
při koupi tam nebyl a dál jsem to neřešil. takže to jde až přes stupačku co se ohne na koleno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350
však tomu nesmíš dovbolit aby se to zanášelo, když vyjedu z města a šlápnu jí na hrtan tak nejdřív nic a po dvou kilometrech se za mnou objeví neprostupná mlha ta se za mnou drží pět kilometrů a pak už jenom čistej vzduch. prostě ten bordel co se tam usazuje se začne při zvednutí tlaků a teplot vypalovat a jak to vyčistíš tak je pohádka
takže pokud někdo jezdí jak důchodce tak ať nebrečí že to má zanešený protože si za to může sám, moje m2t maže a nezanáší
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350
jo a ještě jedna rada.... my sice mluvíme o Mitaskách ale nedej se zmást a nesmysly o H-03 neposlouchej, to jsou gumy na hovno, to jsou hranatý špalky co se nedají klopit, ideální je kombinace H-04 a H-06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |