globalmoto_kveten





Téma: Pilotní průkaz
 
7.6.2011 v 22:38
Zdravím lidi.
Téma offtopic, ale zajímalo by mě, jestli tady někdo na fóru vlastní pilotní průkaz, příp. na jakej konkrétní druh letadla a zaměření. Chtěl bych se tady o tom trochu pobavit...

2 reakcí na tento příspěvek Pilotní průkaz

8.6.2011 v 13:27 | Nahoru | #1

Tož já GLD

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pilotní průkaz

8.6.2011 v 19:28 | Nahoru | #2
-sun-> Aha, tak to máš asi průkaz na ultralight že? Mě by právě zajímalo, když si udělám ten piloťák dejme tomu na nějakou jednomotorovou Cessnu (tipuju cenu asi +-175.000,-), tak jestli je u nás nějaká nabídka práce pro tyhle piloty (vyhlídkové lety, nějaký kurýrní služby, práškování atd.), aby se mi ta investice tak nějak vrátila a zároveň si tím rozšířil zkušennosti s tím lítáním... Hrknul vě mě takovej šílenej nápad seknout s prací a živit se jako pilot, tak proto toto...

(reakce na) Pilotní průkaz

8.6.2011 v 19:40 | Nahoru | #3
majklboj> Tak to běž studovat na dopravního pilota...sice tě výcvik vyjde asi na mega, ale garantuji ti, že se ti to rychle vrátí...sice tak královský plat jako u ČSA asi nikde jinde už nedostaneš (údajně až půl mega měsíčně...njn, Tvrdík je debil)...kámošův bratranec nastupoval u ČSA za 80 tyček měsíčně, to celkem jde jako nástupní plat

1 reakcí na tento příspěvek Pilotní průkaz

8.6.2011 v 19:44 | Nahoru | #4
Jo kdyby platy půl mega a kdyby výcvik stál jenom mega dneska už to jde ke dvěma... A pak vás nikdo nebude chtít, páč je krize a spíš se propouští

1 reakcí na tento příspěvek Pilotní průkaz

8.6.2011 v 20:06 | Nahoru | #5
No je to asi pěkná fuška, než si budeš moct zalétat. Budeš se učit meteorologii, navigaci, letecký předpisy, aerodynamiku, konstrukci letadel vč. přístrojů. Motorový výcvik trvá 0,5 - 2 roky a přijde na cca 150 tyček. Taky jsem se o to zajímal.

Navíc tenhle výcvik tě po úspěšném absolvování neopravňuje ke komerčnímu lítání.

Naposledy editováno 08.06.2011 20:09:26

(reakce na) Pilotní průkaz

8.6.2011 v 20:16 | Nahoru | #6

Carlos. píše: Jo kdyby platy půl mega a kdyby výcvik stál jenom mega dneska už to jde ke dvěma... A pak vás nikdo nebude chtít, páč je krize a spíš se propouští



No tak dneska těch půl mega pilotům nikde nedají...to jenom v té ČSA je takhle přepláceli...je to taky jeden z důvodů, proč jde ČSA do háje...manžel od jedné kolegyně maká na Ruzyni, jeden jeho známý pilot mu přišel ukázat odstupné, které dostal při propuštěni - v iletice měl asi 5 mega ..hergot, kde já dělám pořád chybu

(reakce na) Pilotní průkaz

8.6.2011 v 20:17 | Nahoru | #7
uku_lele> Teď jsem se díval na TOHLE , obor na VUT v Brně jako profesionální pilot, tak to by mě aji zajímalo, hlavně na kolik by to přišlo, ale jelikož je to "normální" vejška s Bc. oborem, těžko říct no...

2 reakcí na tento příspěvek Pilotní průkaz

8.6.2011 v 20:19 | Nahoru | #8
2stroke: Ono mezi náma není o co stát - člověk je furt v prdeli, s rodinou se pomalu nevidí a ty lety jsou šílenej opruz - většinou nemůžou ani opustit kabinu, takže tam sedí a čumí X hodin (někteří to radši prospí ) dneska už ty letadla totiž stejně celý od vzletu až po přistání řídí počítače, jenom snad každý pátý nebo desátý přistání musí odřídit pilot, aby nevyšel ze cviku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pilotní průkaz

8.6.2011 v 20:50 | Nahoru | #9
Carlos.> Tím líp ne? Ale zajímalo by mě, kdybych řídil nějakou tu malo cessnu nebo něco podobnýho a musel si odskočit, tak to nemůžu jenom tak zastavit, jít k nejbižšímu stromu a tam to vykonat, zajímalo by mě, jak se to takhle dělá? Chcaní vem čert, vezmu petku a napustím to do ní, ale co s tím druhým?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pilotní průkaz

8.6.2011 v 21:47 | Nahoru | #10
majklboj> fakt jsi mě pobavil..
bezpečně neovládneš ani vlastní svěrače, jak chceš ovládat nějaký éro?

co tě na tý profesi vlastně láká,
kromě toho, že je to slušně placený a dobře se na to balej baby?

jen pro info:
- v oboru je výrazný převis nabídky nad poptávkou.
- až dostuduješ, bude ti přes 30, nebudeš mít ani praxi, ani povinné letové hodiny
- pilotů v tvém věku, co už profi licenci a praxi dávno mají, jsou hejna

pokud tě nic z výše zmíněného neodradilo, začni přezkoumáním svého zdravotního stavu.
http://www.ulz.cz/

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pilotní průkaz

8.6.2011 v 22:10 | Nahoru | #11
per.la> A my se známe? Že máš takový přehled o mých svěračích.

E: "co tě na tý profesi vlastně láká,
kromě toho, že je to slušně placený a dobře se na to balej baby?"

co víc by si chlap mohl přát??? To jde hned poznat, že nemáš péro

E2: Mimochodem, ty umíš člověka opravdu povzbudit . Připomíná mi to kamarádku, která má nemanželský dítě a každej chlap od ní vždycky uteče

Naposledy editováno 08.06.2011 22:22:23

(reakce na) Pilotní průkaz

8.6.2011 v 22:18 | Nahoru | #12
majklboj>
neee, sorry, pokud se tě to dotklo, omlouvám se..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pilotní průkaz

8.6.2011 v 22:24 | Nahoru | #13
majklboj> péro nemám, cpl jo

(reakce na) Pilotní průkaz

8.6.2011 v 22:58 | Nahoru | #14

per.la píše: majklboj> péro nemám, cpl jo


(reakce na) Pilotní průkaz

8.6.2011 v 23:09 | Nahoru | #15
majklboj>
Létal jsem na UL cca 8let.
Dost, okolo 200hod. ročně. Byt mladší jdu do toho se vším všudy.
Pokud na to máš zdraví, peníze, bež do toho.

1 reakcí na tento příspěvek Pilotní průkaz

8.6.2011 v 23:18 | Nahoru | #16
Krásně jsem se nasmál když jsem to tu pročítal
majklboj - když si uděláš základní výcvik (PPL-soukromý pilot letounů), aby jsi mohl létat např. s cessnou, tak v žádném případě nemůžeš létat za úplatu (oficiálně). Na to, aby jsi mohl za létání dostat zaplaceno potřebuješ minimálně CPL(obchodní pilot). Aby jsi mohl zahájit kurz CPL musíš mít nálet minimálně 150hodin za beranama např. cessny. Takže to máš 150hodin x 3tis./hodinu... půl míče.
Pak ale nastává jiný problém. Najít leteckou firmu, která by tě s tímto minimálním náletem a bez dalších kvalifikací zaměstnala je skoro nemožné. Takže musíš zvýšit svůj nálet a přidat další kvalifikace (více motorové stroje, turbíny, létaní podle přístrojů, více člená posádka...). No a jsi na úplně jiných penězích a nikde nemáš jistotu, že tě někdo zaměstná. Protože takových pilotů je ve světě spousta. A vem si k tomu, že aby jsi měl všechny kvalifikace platné a aktivní, musíš mít za rok nějaký nálet. Takže další výdaje bez záruky. A to jsem úplně vypustil zdravotní stav.
Zkrátka žádný med... A pouštět se do toho jen kvůli "ženským a prachům" je dnes úplná kravina. Toť můj názor.
Odpověď typu "Tak to běž studovat na dopravního pilota...sice tě výcvik vyjde asi na mega, ale garantuji ti, že se ti to rychle vrátí" už nějaký ten rok neplatí. Žádná garance nikde není.

(reakce na) Pilotní průkaz

8.6.2011 v 23:32 | Nahoru | #17

Carlos. píše: 2stroke: Ono mezi náma není o co stát - člověk je furt v prdeli, s rodinou se pomalu nevidí a ty lety jsou šílenej opruz - většinou nemůžou ani opustit kabinu, takže tam sedí a čumí X hodin (někteří to radši prospí ) dneska už ty letadla totiž stejně celý od vzletu až po přistání řídí počítače, jenom snad každý pátý nebo desátý přistání musí odřídit pilot, aby nevyšel ze cviku.


Jó tady se někdo vyzná

1 reakcí na tento příspěvek Pilotní průkaz

8.6.2011 v 23:49 | Nahoru | #18
-sun-: Tak povídej na čem lítáš když se vyznáš víc U FR na B738 je prakticky každej vzlet řízenej počítačem a přistání tušim každý pátý musí dělat pilot, jinak přistává taky počítač, info starý dva roky přímo od cabin crew - mam to jako koníčka, však už jsem v těch strojích párkrát oblítnul zeměkouli a pilota jsem nešel dělat bohužel kvůli tomu, že nebylo tenkrát mega a půl na praktický zkoušky a nálet hodin

Naposledy editováno 09.06.2011 00:09:13

(reakce na) Pilotní průkaz

9.6.2011 v 07:32 | Nahoru | #19
-sun-> Takovou nějakou odpověď jsem si představoval

Pilotní průkaz

9.6.2011 v 08:58 | Nahoru | #20
Mám GLD (kluzáky).
O profesionálním pilotovi sem taky vážně uvažoval. Ale poměr investovanejch prachu k navratnosti je spatnej. Znam člověka, kterej si udělal CPL a nemůže sehnat práci a tak jen létá aby neztratil kvalifikaci splácí úvěr a živoří

Jestli k letani nemas vztah. Jakozto ze asi ne. Tak se na to asi radši vyser....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pilotní průkaz

9.6.2011 v 09:00 | Nahoru | #21

-sun- píše:
Tož já GLD



I ty jeden Blaníky jsou přeci uzemněný
Kdepak létáš?

Pilotní průkaz

9.6.2011 v 09:16 | Nahoru | #22
názory "-sun-" a "per.ly" jsou jedny z mála, které jsou pravdivé. Na piloťák se vyprdni, stejně bys práci horko těžko sháněl - tedy pokud nejsi v mega balíku a není to jen rozmar, který Tě finančně nezruinuje. Mimochodem mám pocit, že už holky na piloty moc neletí...

(reakce na) Pilotní průkaz

10.6.2011 v 00:23 | Nahoru | #23

Twister píše: I ty jeden Blaníky jsou přeci uzemněný
Kdepak létáš?


Tohle je foto z minulého roku, první sólo přistání do vymezeného prostoru A díky tomu, že L13 nemůže, tak jsem se přeškolil na L-23. Jinak mám dolétaný základní výcvik, ale potřebuju se rozlétat na pilotky... ale letos jsem toho ještě moc nenalétal (problémy s navijákem, málo času...). Jo a kde létám? V pozadí fotky je LET Kunovice, takže hádej...

(reakce na) Pilotní průkaz

10.6.2011 v 01:07 | Nahoru | #24
Carlos.> nechme tak

Naposledy editováno 10.06.2011 01:17:51

Pilotní průkaz

10.6.2011 v 02:40 | Nahoru | #25
sun

Naposledy editováno 10.06.2011 02:55:10

Pilotní průkaz

10.6.2011 v 15:09 | Nahoru | #26
sun-> Njn, když mluvíš o veteránu DC9
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist