globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klepou ventily - co to znamená?
1.6.2011 v 14:50
Zdar,

odpusťte 2T motorkáři jeho debilní dotaz, ale může mi někdo vysvětlit, co v praxi znamená klepání ventilů? Jak takovej zvuk/jev vzniká (opotřebením? čeho?) a jakym způsobem se odstraňuje (podložkama?) a případně jakej má vliv na životnost motoru, výkon, spotřebu, atd a co hrozí, když se to ignoruje (jestli vůbec něco).

Prostě mi to zkuste nějak popsat. Mam nějakou drobnou představu, ale rád to věděl komplet se všim všudy.

S klepánim se setkávam samozřejmě v autě, když mam motorku Jawu

Prosím jen o věcný názory, ptám se vážně

Dík
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

1.6.2011 v 20:30 | Nahoru | #31

Pavouk106 píše: Teď už jsme od původního tématu daleko... Ale díky moc i za názory k autu, hodí se to vědět



Pozor pozor - kolega ma pravdu - je to zabehnuty terminus technikus - detonace se v cechach opravdu mezi laickou verejnosti rika klepani ventilu, vetsinou u benzinovych motoru - tam bylo nejjednodusi reseni vyssi oktanove cislo - zabrani detonacim. K zamezeni jsou konstrukcne resene antidetonacni spary. Zvuk ktery detonace vydavaji se da popsat jako kovove klepani - proto se tomu taky rikalo, ze klepou ventily.

Ale u toho ropaka to opravdu budou s nejvetsi pravdepodobnosti hydrostely a nebo mas v vule na pistnich cepech a motor je kaput

1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?

1.6.2011 v 21:34 | Nahoru | #32
U starších aut ventily klapaly když se natankoval benzín z nižším oktanovým číslem než jaký byl předepsaný. Třeba můj starej Moskvič jezdil na super 96 a když se tam natankoval speciál 91 to byl klapot. Ten se ozýval hlavně při prudším sešlápnutí plynu. Proto třeba u Žigula bylo na rozdělovači štelovací kolečko, kterým se šteloval předstih, podle toho jaký byl natankovaný benzín. Ten jezdil na oba druhy.

(reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

1.6.2011 v 21:52 | Nahoru | #33
Duritio> Tento motor má ale elektronické zapalování + snímání vačky je přesnou Hallovou sondou, takže možnost špatného předstihu padá. Jediné co by mohlo zlobit je čidlo klepání, ale to by hlásila chybu řídící jednotka. Navíc jak už jsem psal, závady na výfuku byly poměrně časté a přesně takto se projevovaly.

Klepou ventily - co to znamená?

2.6.2011 v 16:51 | Nahoru | #34
Pokud vím, tak tyhle motory 1.6 55kw mají zapalování přes rozdělovač
Pokud nedošlo k nějaký modernizaci.

(reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

2.6.2011 v 21:12 | Nahoru | #35
elbunda> Tohle klepání nemá s ventily opravdu nic společného.

Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.6.2011 v 23:22 | Nahoru | #36
ahoj. chtel bych se zeptat. procetl jsem vsechny prispevky a nikde nebylo psano jedno. pokud by byli lehce rozhozene ventilove vule, je mozne , ze by motor i bral olej? nebo jen ten vliv na vykon a zivotnost, jak je psano vyse. diky moc za odpoved. mam aktualne tento problem. po nastartovani na sytic se mne zda, ze ventil uz klepe. a s tim soubezne mne zacal motor brat trochu oleje. cca 1-2 dcl na 1000km.

1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.6.2011 v 07:44 | Nahoru | #37
olej se ti muze ztracet bud pres gufera na ventilech,nebo mas malou vuli na ventilech a nebo pist.krouzky(+ovalita valce)
Pokud jde z vyfuku šedy kouř tak je to jedna z vyse popsanych moznosti
Taky to muze byt neco jinyho,co od stolu nejde pres kristalovou kouli poznat

Naposledy editováno 03.06.2011 07:46:11

Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.6.2011 v 09:11 | Nahoru | #38


nebo



Naposledy editováno 03.06.2011 09:17:24

(reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

3.6.2011 v 14:39 | Nahoru | #39

zula píše: olej se ti muze ztracet bud pres gufera na ventilech,nebo mas malou vuli na ventilech a nebo pist.krouzky(+ovalita valce)
Pokud jde z vyfuku šedy kouř tak je to jedna z vyse popsanych moznosti
Taky to muze byt neco jinyho,co od stolu nejde pres kristalovou kouli poznat



jasny, ze od stolu to neodpovis. mne slo jen o variantu s ventily. jinak mam vse v pohode. urcite. ale ten olej se zacal ztracet ve spojitosti s cvakanim za studena. hodne je to slyset okolo 2000o/m. na sytic.
a dalsi vec. pokud cvakaji ventily, cvakaji v celem spektru otacek. nebo se muze stat, ze jsou slyset v nekterych vic a v nekterych mene. neuvazujme ted prosim zavislost, ze ve vyssich otackach nejdou slyset vzhledem ke stoupajicimu hluku motoru/vyfuku. dekuji

1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?

4.6.2011 v 11:01 | Nahoru | #40
No jestli ono se spíše nejedná o detonační spalování, Pavouku. Ventilová vůle se projevuje cvrlikáním, nikoliv klepáním. Klepáním se projevuje detonační spalování, jak tu již někdo napsal. Takže tankovat předepsané palivo a nechat si zkontrolvat předstih. Detonační spalování se projevuje zejména při větším-velkém zatížením motoru, při jeho nižších otáčkách. Podřazením se tento jev eliminuje. Detonační spalování je jev, kdy kdy dochází k samovznícení paliva ještě před jeho zážehem pomocí svíčky.

Naposledy editováno 04.06.2011 11:03:52

(reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

8.6.2011 v 17:00 | Nahoru | #41
Ještě jednou díky za příspěvky, i ty přímo k autu. Průběžně jsem to tu dál četl, ale nechtěl odpovídat, aby to moc neutíkalo od tématu.

Pro další info - Motor v mym Golfu má zapalování přes rozdělovač. Tankuju N95 (u Shellu, dřív byl problém s motorem kvůli horšímu benzínu od samých noname stanic, bylo doporučeno jít do "jistoty", tak jsem zkusil Shellku a zůstal u ní) a předepsanej je N91, takže myšlenka detonačního spalování se mi moc nelíbí.

MiraTDi> Ano, o velký zátěži to je, jindy se to neprojevuje. Ale neni to až tak závislý na otáčkách. Projevuje se to u nízkých otáček (řekněme do 2000), ale stejně tak u vyšších (nad 3000). Každopádně na to nebudu tolik šlapat a budu spokojenej

dedek_new> Dobrý obrázky, z toho je vidět poměrně dost. První případ je zjevně se štelovacím šroubem (číslo 4 označuje ventilovou vůli předpokládám) a ten druhej se bude asi řešit podložkama, co? První obrázek bude OHC a druhej DOHC, co? (snad jsem se tu teď neznemožnil )

1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?

29.4.2022 v 14:41 | Nahoru | #42
Ahoj
Mám Felicii 1.6 s 55 kW AEE a jsem natom podobně/stejně jako Pavouk.
Kovové cvakání (typický zvuk hydroštelů dle nahrávky na mobilu dle mechaniků) so dostavuje většinou až po zahřátí oleje (min.20-25km) a při otáčkách min.cca 3 tis.ot ( = víc jak 100 km/h).
Při jízdě do 95 km/h vždy klid a nic se nekoná. Spotřeba na dálnici (95-115 tacho většinou) mi vyšla 6,2 , v mixu kolem 7,5-8 L, ve městě kolem 10 (i když jedu defenzivně), lambda nová (stará se sekla) po výměně lambdy šla spotřeba o 1,5-2L dolů.
Taky se ozývá úpění od klínového řemene, ten jsem vyměnil za nový, dělá to méně často, ale bohužel pořád... tak se bude muset hledat dál..(aby to nebyl posilovač řízení - tam je asi původní náplň, chtěl jsem vyměnit všechny kapaliny, ale toto a převodovka se prý nedělá (převodovku jsem si pak vyměnil olej sám, tekla z ní doslova zlatá metalýza - doslova jakoby tekl ven REFLEXOL se zlatavými třpytkami) ).
Hydroštely vyměněny všechny, a už to necvaká na dálnici tak brzo, ale při překročení 105 po zahřátí oleje se to objevuje zas, jen o kapku tišeji
Motor od předchozího majitele prý po sundání vany(při čištění sacího koše a pak ještě 1x při preventivní výměně olej.čerpadla(prý staré bylo už špatné a proto blikala kontrolka mazání) nevídaně zakarbonovaný, občas mi blikla olejnička, na dálnici se i rozsvítila (vyzkoušel jsem si i zastavení na dálnici v nejhustším provozu na okraji kraj.města na krajnici - velká radost, od té doby jsem na dálnici jezdil i se svít.kontrolkou neb ona po několika sek/desítkách sekund zhasla a zastavováním se nic nevyřešilo) a po výměně olej,čerpadla a vyčiš.sacího koše už mazání nebliká ale ten cvakot po zahřátí a překročení otáček po nějaké době opět přichází.. Jak píše Pavouk, stačí nespěchat a auto je spokojené. Plně souhlasím ! Jsem natom v řadě věcí stejně, a se stejným motorem, proto to sem píšu. Palivo ani olej na toto chování nemá vliv. Koncovka výfuku je zevnitř víc než "mastná" jakoby zakarbonovaná a motor na volnoběh z výfuku permanentně bílošedý kouř (olej ani chlad.kapalinu nežere (ale jezdím málo a při výměnách olej,filtrů dolévám vždy olej (měním filtry častěji neb jsem skusil před výměnou hyder i TEC2000 proplach a po výměně hydroštelů mi bylo doporučeno už tak často olej neměnit že je/byl čistý a nad hlavou bylo vidět jak se to krásně čistí) )
Největší chybu jsem asi udělal s přechodem na motor.olej SHELL HX7 10W-40 (nápis SYNTHETIC) (asi 2 výměny po 1200 km jsem na něj jezdil v rámci pročišťování motoru, pak se mi zdálo že je motor o kapku hlučnější na volnoběhu, tak jsem přešel na HX6 10W-40 (polosyntetika), na který jezdím pořád. (skusil jsem i 15W-40 nic na chování motoru nemá ani palivo ani olej (přesto s 15W se mi zdál motor nejtišší, na dálnici ale nepomohl ani tento.., jezdím na HX6 nevím co dělal předchozí majitel, že byl/je motor vespod tak zakarbonovaný...)

Klepou ventily - co to znamená?

29.4.2022 v 15:58 | Nahoru | #43
Spoustě problémům se dá předejít když si člověk koupí auto.
www.skoda-club.net/forum

Naposledy editováno 29.04.2022 15:58:40

(reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

29.4.2022 v 17:02 | Nahoru | #44

em74 píše: Ahoj
..........nevím co dělal předchozí majitel, že byl/je motor vespod tak zakarbonovaný...)



Se mrkni sem a bude ti jasný co udělal předchozí majitel blbě - chodil na moudra na internet a nechal si nakukat že není třeba měnit náplně tak jak to předepisuje výrobce
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist