odpusťte 2T motorkáři jeho debilní dotaz, ale může mi někdo vysvětlit, co v praxi znamená klepání ventilů? Jak takovej zvuk/jev vzniká (opotřebením? čeho?) a jakym způsobem se odstraňuje (podložkama?) a případně jakej má vliv na životnost motoru, výkon, spotřebu, atd a co hrozí, když se to ignoruje (jestli vůbec něco).
Prostě mi to zkuste nějak popsat. Mam nějakou drobnou představu, ale rád to věděl komplet se všim všudy.
S klepánim se setkávam samozřejmě v autě, když mam motorku Jawu
Prosím jen o věcný názory, ptám se vážně
Dík
Pavouk106 píše: Teď už jsme od původního tématu daleko... Ale díky moc i za názory k autu, hodí se to vědět
Pozor pozor - kolega ma pravdu - je to zabehnuty terminus technikus - detonace se v cechach opravdu mezi laickou verejnosti rika klepani ventilu, vetsinou u benzinovych motoru - tam bylo nejjednodusi reseni vyssi oktanove cislo - zabrani detonacim. K zamezeni jsou konstrukcne resene antidetonacni spary. Zvuk ktery detonace vydavaji se da popsat jako kovove klepani - proto se tomu taky rikalo, ze klepou ventily.
Ale u toho ropaka to opravdu budou s nejvetsi pravdepodobnosti hydrostely a nebo mas v vule na pistnich cepech a motor je kaput
1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
Pokud jde z vyfuku šedy kouř tak je to jedna z vyse popsanych moznosti
Taky to muze byt neco jinyho,co od stolu nejde pres kristalovou kouli poznat
Naposledy editováno 03.06.2011 07:46:11
zula píše: olej se ti muze ztracet bud pres gufera na ventilech,nebo mas malou vuli na ventilech a nebo pist.krouzky(+ovalita valce)
Pokud jde z vyfuku šedy kouř tak je to jedna z vyse popsanych moznosti
Taky to muze byt neco jinyho,co od stolu nejde pres kristalovou kouli poznat
jasny, ze od stolu to neodpovis. mne slo jen o variantu s ventily. jinak mam vse v pohode. urcite. ale ten olej se zacal ztracet ve spojitosti s cvakanim za studena. hodne je to slyset okolo 2000o/m. na sytic.
a dalsi vec. pokud cvakaji ventily, cvakaji v celem spektru otacek. nebo se muze stat, ze jsou slyset v nekterych vic a v nekterych mene. neuvazujme ted prosim zavislost, ze ve vyssich otackach nejdou slyset vzhledem ke stoupajicimu hluku motoru/vyfuku. dekuji
1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
Naposledy editováno 04.06.2011 11:03:52
Pro další info - Motor v mym Golfu má zapalování přes rozdělovač. Tankuju N95 (u Shellu, dřív byl problém s motorem kvůli horšímu benzínu od samých noname stanic, bylo doporučeno jít do "jistoty", tak jsem zkusil Shellku a zůstal u ní) a předepsanej je N91, takže myšlenka detonačního spalování se mi moc nelíbí.
MiraTDi> Ano, o velký zátěži to je, jindy se to neprojevuje. Ale neni to až tak závislý na otáčkách. Projevuje se to u nízkých otáček (řekněme do 2000), ale stejně tak u vyšších (nad 3000). Každopádně na to nebudu tolik šlapat a budu spokojenej
dedek_new> Dobrý obrázky, z toho je vidět poměrně dost. První případ je zjevně se štelovacím šroubem (číslo 4 označuje ventilovou vůli předpokládám) a ten druhej se bude asi řešit podložkama, co? První obrázek bude OHC a druhej DOHC, co? (snad jsem se tu teď neznemožnil )
1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
Mám Felicii 1.6 s 55 kW AEE a jsem natom podobně/stejně jako Pavouk.
Kovové cvakání (typický zvuk hydroštelů dle nahrávky na mobilu dle mechaniků) so dostavuje většinou až po zahřátí oleje (min.20-25km) a při otáčkách min.cca 3 tis.ot ( = víc jak 100 km/h).
Při jízdě do 95 km/h vždy klid a nic se nekoná. Spotřeba na dálnici (95-115 tacho většinou) mi vyšla 6,2 , v mixu kolem 7,5-8 L, ve městě kolem 10 (i když jedu defenzivně), lambda nová (stará se sekla) po výměně lambdy šla spotřeba o 1,5-2L dolů.
Taky se ozývá úpění od klínového řemene, ten jsem vyměnil za nový, dělá to méně často, ale bohužel pořád... tak se bude muset hledat dál..(aby to nebyl posilovač řízení - tam je asi původní náplň, chtěl jsem vyměnit všechny kapaliny, ale toto a převodovka se prý nedělá (převodovku jsem si pak vyměnil olej sám, tekla z ní doslova zlatá metalýza - doslova jakoby tekl ven REFLEXOL se zlatavými třpytkami) ).
Hydroštely vyměněny všechny, a už to necvaká na dálnici tak brzo, ale při překročení 105 po zahřátí oleje se to objevuje zas, jen o kapku tišeji
Motor od předchozího majitele prý po sundání vany(při čištění sacího koše a pak ještě 1x při preventivní výměně olej.čerpadla(prý staré bylo už špatné a proto blikala kontrolka mazání) nevídaně zakarbonovaný, občas mi blikla olejnička, na dálnici se i rozsvítila (vyzkoušel jsem si i zastavení na dálnici v nejhustším provozu na okraji kraj.města na krajnici - velká radost, od té doby jsem na dálnici jezdil i se svít.kontrolkou neb ona po několika sek/desítkách sekund zhasla a zastavováním se nic nevyřešilo) a po výměně olej,čerpadla a vyčiš.sacího koše už mazání nebliká ale ten cvakot po zahřátí a překročení otáček po nějaké době opět přichází.. Jak píše Pavouk, stačí nespěchat a auto je spokojené. Plně souhlasím ! Jsem natom v řadě věcí stejně, a se stejným motorem, proto to sem píšu. Palivo ani olej na toto chování nemá vliv. Koncovka výfuku je zevnitř víc než "mastná" jakoby zakarbonovaná a motor na volnoběh z výfuku permanentně bílošedý kouř (olej ani chlad.kapalinu nežere (ale jezdím málo a při výměnách olej,filtrů dolévám vždy olej (měním filtry častěji neb jsem skusil před výměnou hyder i TEC2000 proplach a po výměně hydroštelů mi bylo doporučeno už tak často olej neměnit že je/byl čistý a nad hlavou bylo vidět jak se to krásně čistí) )
Největší chybu jsem asi udělal s přechodem na motor.olej SHELL HX7 10W-40 (nápis SYNTHETIC) (asi 2 výměny po 1200 km jsem na něj jezdil v rámci pročišťování motoru, pak se mi zdálo že je motor o kapku hlučnější na volnoběhu, tak jsem přešel na HX6 10W-40 (polosyntetika), na který jezdím pořád. (skusil jsem i 15W-40 nic na chování motoru nemá ani palivo ani olej (přesto s 15W se mi zdál motor nejtišší, na dálnici ale nepomohl ani tento.., jezdím na HX6 nevím co dělal předchozí majitel, že byl/je motor vespod tak zakarbonovaný...)
www.skoda-club.net/forum
Naposledy editováno 29.04.2022 15:58:40
em74 píše: Ahoj
..........nevím co dělal předchozí majitel, že byl/je motor vespod tak zakarbonovaný...)
Se mrkni sem a bude ti jasný co udělal předchozí majitel blbě - chodil na moudra na internet a nechal si nakukat že není třeba měnit náplně tak jak to předepisuje výrobce