globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klepou ventily - co to znamená?
1.6.2011 v 14:50
Zdar,

odpusťte 2T motorkáři jeho debilní dotaz, ale může mi někdo vysvětlit, co v praxi znamená klepání ventilů? Jak takovej zvuk/jev vzniká (opotřebením? čeho?) a jakym způsobem se odstraňuje (podložkama?) a případně jakej má vliv na životnost motoru, výkon, spotřebu, atd a co hrozí, když se to ignoruje (jestli vůbec něco).

Prostě mi to zkuste nějak popsat. Mam nějakou drobnou představu, ale rád to věděl komplet se všim všudy.

S klepánim se setkávam samozřejmě v autě, když mam motorku Jawu

Prosím jen o věcný názory, ptám se vážně

Dík

1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?

29.4.2022 v 14:41 | Nahoru | #1
Ahoj
Mám Felicii 1.6 s 55 kW AEE a jsem natom podobně/stejně jako Pavouk.
Kovové cvakání (typický zvuk hydroštelů dle nahrávky na mobilu dle mechaniků) so dostavuje většinou až po zahřátí oleje (min.20-25km) a při otáčkách min.cca 3 tis.ot ( = víc jak 100 km/h).
Při jízdě do 95 km/h vždy klid a nic se nekoná. Spotřeba na dálnici (95-115 tacho většinou) mi vyšla 6,2 , v mixu kolem 7,5-8 L, ve městě kolem 10 (i když jedu defenzivně), lambda nová (stará se sekla) po výměně lambdy šla spotřeba o 1,5-2L dolů.
Taky se ozývá úpění od klínového řemene, ten jsem vyměnil za nový, dělá to méně často, ale bohužel pořád... tak se bude muset hledat dál..(aby to nebyl posilovač řízení - tam je asi původní náplň, chtěl jsem vyměnit všechny kapaliny, ale toto a převodovka se prý nedělá (převodovku jsem si pak vyměnil olej sám, tekla z ní doslova zlatá metalýza - doslova jakoby tekl ven REFLEXOL se zlatavými třpytkami) ).
Hydroštely vyměněny všechny, a už to necvaká na dálnici tak brzo, ale při překročení 105 po zahřátí oleje se to objevuje zas, jen o kapku tišeji
Motor od předchozího majitele prý po sundání vany(při čištění sacího koše a pak ještě 1x při preventivní výměně olej.čerpadla(prý staré bylo už špatné a proto blikala kontrolka mazání) nevídaně zakarbonovaný, občas mi blikla olejnička, na dálnici se i rozsvítila (vyzkoušel jsem si i zastavení na dálnici v nejhustším provozu na okraji kraj.města na krajnici - velká radost, od té doby jsem na dálnici jezdil i se svít.kontrolkou neb ona po několika sek/desítkách sekund zhasla a zastavováním se nic nevyřešilo) a po výměně olej,čerpadla a vyčiš.sacího koše už mazání nebliká ale ten cvakot po zahřátí a překročení otáček po nějaké době opět přichází.. Jak píše Pavouk, stačí nespěchat a auto je spokojené. Plně souhlasím ! Jsem natom v řadě věcí stejně, a se stejným motorem, proto to sem píšu. Palivo ani olej na toto chování nemá vliv. Koncovka výfuku je zevnitř víc než "mastná" jakoby zakarbonovaná a motor na volnoběh z výfuku permanentně bílošedý kouř (olej ani chlad.kapalinu nežere (ale jezdím málo a při výměnách olej,filtrů dolévám vždy olej (měním filtry častěji neb jsem skusil před výměnou hyder i TEC2000 proplach a po výměně hydroštelů mi bylo doporučeno už tak často olej neměnit že je/byl čistý a nad hlavou bylo vidět jak se to krásně čistí) )
Největší chybu jsem asi udělal s přechodem na motor.olej SHELL HX7 10W-40 (nápis SYNTHETIC) (asi 2 výměny po 1200 km jsem na něj jezdil v rámci pročišťování motoru, pak se mi zdálo že je motor o kapku hlučnější na volnoběhu, tak jsem přešel na HX6 10W-40 (polosyntetika), na který jezdím pořád. (skusil jsem i 15W-40 nic na chování motoru nemá ani palivo ani olej (přesto s 15W se mi zdál motor nejtišší, na dálnici ale nepomohl ani tento.., jezdím na HX6 nevím co dělal předchozí majitel, že byl/je motor vespod tak zakarbonovaný...)

(reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

29.4.2022 v 17:02 | Nahoru | #2

em74 píše: Ahoj
..........nevím co dělal předchozí majitel, že byl/je motor vespod tak zakarbonovaný...)



Se mrkni sem a bude ti jasný co udělal předchozí majitel blbě - chodil na moudra na internet a nechal si nakukat že není třeba měnit náplně tak jak to předepisuje výrobce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist