globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klepou ventily - co to znamená?
1.6.2011 v 14:50
Zdar,

odpusťte 2T motorkáři jeho debilní dotaz, ale může mi někdo vysvětlit, co v praxi znamená klepání ventilů? Jak takovej zvuk/jev vzniká (opotřebením? čeho?) a jakym způsobem se odstraňuje (podložkama?) a případně jakej má vliv na životnost motoru, výkon, spotřebu, atd a co hrozí, když se to ignoruje (jestli vůbec něco).

Prostě mi to zkuste nějak popsat. Mam nějakou drobnou představu, ale rád to věděl komplet se všim všudy.

S klepánim se setkávam samozřejmě v autě, když mam motorku Jawu

Prosím jen o věcný názory, ptám se vážně

Dík

1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?

4.6.2011 v 11:01 | Nahoru | #1
No jestli ono se spíše nejedná o detonační spalování, Pavouku. Ventilová vůle se projevuje cvrlikáním, nikoliv klepáním. Klepáním se projevuje detonační spalování, jak tu již někdo napsal. Takže tankovat předepsané palivo a nechat si zkontrolvat předstih. Detonační spalování se projevuje zejména při větším-velkém zatížením motoru, při jeho nižších otáčkách. Podřazením se tento jev eliminuje. Detonační spalování je jev, kdy kdy dochází k samovznícení paliva ještě před jeho zážehem pomocí svíčky.

Naposledy editováno 04.06.2011 11:03:52

(reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

8.6.2011 v 17:00 | Nahoru | #2
Ještě jednou díky za příspěvky, i ty přímo k autu. Průběžně jsem to tu dál četl, ale nechtěl odpovídat, aby to moc neutíkalo od tématu.

Pro další info - Motor v mym Golfu má zapalování přes rozdělovač. Tankuju N95 (u Shellu, dřív byl problém s motorem kvůli horšímu benzínu od samých noname stanic, bylo doporučeno jít do "jistoty", tak jsem zkusil Shellku a zůstal u ní) a předepsanej je N91, takže myšlenka detonačního spalování se mi moc nelíbí.

MiraTDi> Ano, o velký zátěži to je, jindy se to neprojevuje. Ale neni to až tak závislý na otáčkách. Projevuje se to u nízkých otáček (řekněme do 2000), ale stejně tak u vyšších (nad 3000). Každopádně na to nebudu tolik šlapat a budu spokojenej

dedek_new> Dobrý obrázky, z toho je vidět poměrně dost. První případ je zjevně se štelovacím šroubem (číslo 4 označuje ventilovou vůli předpokládám) a ten druhej se bude asi řešit podložkama, co? První obrázek bude OHC a druhej DOHC, co? (snad jsem se tu teď neznemožnil )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist