globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Husaberg žere olej
31.5.2011 v 19:00
Zdravim místní borce. Chtěl sem se zeptat jestli někdo nemá podobnou zkušenost, Mám HSB FE 650 e na motárdech r.v. 2003 a docela dost se mi ztrácí olej. Příklad - Po 15 mth výměna oleje, najel sem necelých 5 mth a doléval jsem 150 mL oleje. Měl sem podezření na únik někde kolem startéru a olejového filtru. Umyl jsem to a teď to sleduju takže nevím to najisto. Druhá věc je to že minimálně 4 roky neproběhla jediná oprava na motoru. Jedná se asi o 120 mth. Takže píst a kroužky asi budou v řiti.

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg žere olej

31.5.2011 v 19:03 | Nahoru | #1
takový množství bys na motoru poznal,že ti teče..takže to spaluje,tzn. že to asi lehce pokuřuje,co? Udělej píst a kroužky a jezdi dál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej

31.5.2011 v 19:09 | Nahoru | #2
Jindramx> nooo asi to tak bude. Říkal kámoš kterého sem předjížděl že když akceleruju tak mi to hulí jako u diesela nooo. Na kolik to vyjde nevíš??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej

31.5.2011 v 19:31 | Nahoru | #3
mattiass> Tak to je víc než jasný Do bura se vejdeš...

(reakce na) Husaberg žere olej

31.5.2011 v 21:02 | Nahoru | #4
Jindramx> JJ našel sem sadu za asi 4400 to by šlo. jde ještě o to jak bude vypadat válec. Nevim jak je to tu ale u dvoutaktů se nový píst dává společně s novým nikasilem ve válci. Tak uvidíme, zítra kontaktuju Husaberg

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg žere olej

1.6.2011 v 00:05 | Nahoru | #5
Jestli ti to žere olej zjistíš snadno. Vymontuj svíčku a mrkni na ní.

Jinak ne že bych chtěl strašit, ale za GO se do bůra vejdeš, ale jen za práci : ) Nevím jak u Berga, ale u HQ je to cca. 25 000 Kč s prací a cca. 32 000 Kč, když dáváš titanový ventily. Pokud vyměníš jen píst a na zbytek se vybodneš, budeš to za pár mth mít zase na ponku. Většinou se mění ojka, píst, ventily, dělá se nikasil, ložiska na klice, rozvody a pak se ještě většinou něco najde při rozpůlení motoru.

Husaberg žere olej

1.6.2011 v 17:16 | Nahoru | #6
Diesel chůlý černě, když ti žere olej tak hulý modře/bíle, muže ti to žrát přez ventily jako mě DRko, píst se mění po výbrusu na každým motoru

Si nech změřit kompresy a budeš mít jasno

Naposledy editováno 01.06.2011 17:29:40

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg žere olej

1.6.2011 v 19:10 | Nahoru | #7
noo je pravda že na svíčku bych kouknout mohl. Ale dnes jsem se dozvěděl že do husara se dává olej jen do spodní čtvrtiny okénka, je li tam víc jde to přepadem v hlavě někam do sání a poté to motor zkousne společně se směsí benzín vzduch. Noo a já sem ho právě napral na třičtvrtě toho okénka z důvodu jízdy po zadním aby bylo v náklonu čím mazat. Takže teď to budu hlídat jak moc se ztrácí a dám vědet. Jinak k té GO - moc rád bych bergovi tohle všechno dopřál ale na to prostě nejsou finance, i když zanedbání může mít fatální následky - vím. Díkes všem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej

1.6.2011 v 20:03 | Nahoru | #8

PetrS píše: Jestli ti to žere olej zjistíš snadno. Vymontuj svíčku a mrkni na ní.

Jinak ne že bych chtěl strašit, ale za GO se do bůra vejdeš, ale jen za práci : ) Nevím jak u Berga, ale u HQ je to cca. 25 000 Kč s prací a cca. 32 000 Kč, když dáváš titanový ventily. Pokud vyměníš jen píst a na zbytek se vybodneš, budeš to za pár mth mít zase na ponku. Většinou se mění ojka, píst, ventily, dělá se nikasil, ložiska na klice, rozvody a pak se ještě většinou něco najde při rozpůlení motoru.



..já taky mluvil jen o pístu a kroužkách,je jasný,že když bude dělat celej motor,že to bude několikanásobně větší cena,možná i víc jak těch 25tis.

(reakce na) Husaberg žere olej

1.6.2011 v 20:36 | Nahoru | #9

mattiass píše: i když zanedbání může mít fatální následky - vím.



Zas tak nic drastického se stát nemůže. Pokud ztrácíš kompresi, přestane ti to startovat a prostě jsi dojezdil. Druhá nejčastější závada je, že se ti udělá vůle na pístním čepu nebo na klice. To ti začne tak mlátit, že to odstavíš raději sám. Pokud máš v háji jen gufera na ventilech, bude ti to žrát olej, špinit svíčku a výfuk. Takže pokuď ti vyloženě nerupne rozvoďák a nebo nevyběhne ojka z válce, nic tak fatálního se stát nemůže. Jen je to pak otravný, když to nemůžeš půl hodiny natočit nebo když máš za sebou kouřovou clonu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej

1.6.2011 v 20:38 | Nahoru | #10

Jindramx píše: ..já taky mluvil jen o pístu a kroužkách,je jasný,že když bude dělat celej motor,že to bude několikanásobně větší cena,možná i víc jak těch 25tis.



Dělat u 4T jen píst je vyhazování peněz a pochybuji, že ti to nějaký mechanik udělá. Životnost ostatních dílů je dost podobná, takže vyměnit píst a za dva měsíce to znova rozebírat kvůli ventilům a za další měsíc kvůli ložiskům, to by tě vyšlo dost draho.

Tzn. pokud generálku, tak komplet. U 2T je to samozřejmě jiný, tam se mění píst v půlce sezóny.

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg žere olej

1.6.2011 v 20:55 | Nahoru | #11
Vypadá to ovšem na to že hladina oleje byla větší než měla být. Až se umoudří počasí půjdu to lufnout a napíšu. Každopádně na zimu bych chtěl rozhodit motor a vyměnít aspoňto co bude načaté - ložiska a třeba ten píst. Dají se ventily zabrousit podobně jako u auta?? asi joo ne nevidim v tom rozdíl. Chtěl bych se vejít třeba do desítky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej

1.6.2011 v 21:50 | Nahoru | #12

PetrS píše: U 2T je to samozřejmě jiný, tam se mění píst v půlce sezóny.



i dřív jak v půlce A u něj hlavně záleží jak dlouho to tam má už..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej

2.6.2011 v 09:15 | Nahoru | #13
mattiass> Pokud jsi to přelil, tak ti to padá přepadem přímo do sání a motor to sežere. Ale to je otázka chvilky. Pokud ti to hulí už třetí vyjížďku, tak to určitě není přelitím.

Jestli se dají ventily zabrousit, to záleží na tom, jestli tam máš ocelové nebo titanové. Pokud titan, tak se zabrousit nedají a to ani sedla. Jak jsi na tom s vůlema ventilů? Pokud už tam nemáš skoro žádnou podložku a vůle už máš na minimu, tak nemáš co brousit, musíš to prostě vyměnit.

Jinak pokud budeš měnit píst a nevyměníš ojku, říkáš si o problém. A pokud už budeš půlit motor kvůli ojce a neuděláš komplet ložiska, říkáš si o další problém. Prostě pochop, že když se na 4T dělá GO, dělá se komplet a pořádně. Takže ventily (pružiny, pokud jsou potřeba), gufera na ventilech, vačka (pokud je potřeba), pístní sada, nikasil (pokud je potřeba), ojka, ložiska, rozvoďák, čerpadlo, pumpa, těsnění a při tom všem kontroluješ všechny ostatní díly, zda-li je už není potřeba vyměnit.

To víš, jízda na ostrym jednoválu není zadarmo a chce to údržbu : )

(reakce na) Husaberg žere olej

2.6.2011 v 09:17 | Nahoru | #14
Jindramx> Tak to jste vy závodníci, mně vydrží motor i 4 sezóny

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg žere olej

3.6.2011 v 23:36 | Nahoru | #15
tak hladina se srovnala na požadovanou hranici, byl jsem to trošku polochtat a zdá se, že olej nemizí. V neděli jdu s kámošem znova - koupil exc 525 tak mám s kym motárdovat. J inak díky za podrobné info, nečekal jsem takovou odezvu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej

18.6.2011 v 21:48 | Nahoru | #16
Kdyby to žralo přes gufera na ventilech tak to bude hulit při brždění motorem, pokud to hulí při přidání plynu tak to žere přes kroužky a nebo to máš moc nakrmeny. Husaberg má dost nešťastně vyřešeny odvětrání motoru, tak brácha vymyslel že do té hadice namontujeme mosaznou trubku s přepážkama a olej se přestal ztrácet. Dělat jen píst je nesmysl- nemá to válec ale vložku v kartrech a musí se rozpojovat rozvoďák, tak buď to udělej cely nebo zapláčeš (jen těsnění pod hlavu u janouše stojí 800,- tak je blbost to dělat dvakrát). A jestli na to 4 roky nikdo nešáhl tak ti brzo uletí automatickej dekompresor a přetrhne ti rozvoďák.

(reakce na) Husaberg žere olej

18.6.2011 v 21:52 | Nahoru | #17
[quote=PetrS]mattiass> Pokud jsi to přelil, tak ti to padá přepadem přímo do sání a motor to sežere. Ale to je otázka chvilky. Pokud ti to hulí už třetí vyjížďku, tak to určitě není přelitím.

Jestli se dají ventily zabrousit, to záleží na tom, jestli tam máš ocelové nebo titanové. Pokud titan, tak se zabrousit nedají a to ani sedla. Jak jsi na tom s vůlema ventilů? Pokud už tam nemáš skoro žádnou podložku a vůle už máš na minimu, tak nemáš co brousit, musíš to prostě vyměnit.

Jinak pokud budeš měnit píst a nevyměníš ojku, říkáš si o problém. A pokud už budeš půlit motor kvůli ojce a neuděláš komplet ložiska, říkáš si o další problém. Prostě pochop, že když se na 4T dělá GO, dělá se komplet a pořádně. Takže ventily (pružiny, pokud jsou potřeba), gufera na ventilech, vačka (pokud je potřeba), pístní sada, nikasil (pokud je potřeba), ojka, ložiska, rozvoďák, čerpadlo, pumpa, těsnění a při tom všem kontroluješ všechny ostatní díly, zda-li je už není potřeba vyměnit.

To víš, jízda na ostrym jednoválu není zadarmo a chce to údržbu : )[/q

kámo, husaberg nemá podložky na ventilech a šroubky :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej

18.6.2011 v 22:25 | Nahoru | #18

fe650 píše: Kdyby to žralo přes gufera na ventilech tak to bude hulit při brždění motorem, pokud to hulí při přidání plynu tak to žere přes kroužky a nebo to máš moc nakrmeny.



No, to nemusí být vždy pravda. Zrovna teď mám na ponku motor, který hulil při přidání plynu (trochu i na volnoběh) a byly to gufírka. Když mizí olej, tak se většinou dost blbě poznává, jestli to jde přes ventily nebo okolo pístu, dokud to nerozhodíš.

Co se týče podložek na ventilech, to jsem netušil, dík za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej

19.6.2011 v 15:29 | Nahoru | #19

PetrS píše: No, to nemusí být vždy pravda. Zrovna teď mám na ponku motor, který hulil při přidání plynu (trochu i na volnoběh) a byly to gufírka. Když mizí olej, tak se většinou dost blbě poznává, jestli to jde přes ventily nebo okolo pístu, dokud to nerozhodíš.

Co se týče podložek na ventilech, to jsem netušil, dík za info



jak blbě poznává? nafoukneš spalovák a vidíš na čem seš, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej

19.6.2011 v 15:57 | Nahoru | #20
fe650> No tím moc nepoznáš. Když ti odejdou jen stírací kruhy, tak to kompresi furt drží, jen se ti prostě do spalovacího prostoru dostává olej.

Možná každý mluvíme o jiné fázi poškozeného motoru. Když už motor ani nestartuje, tak tam není co řešit, ale já to většinou řešil u motorů, které byly v dobrém stavu, měly kompresi, jely, startovaly, ale žraly o něco víc oleje, než měly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej

20.6.2011 v 18:20 | Nahoru | #21
PetrS> Takovej motor co má v hajzlu stěrák a těsnící kroužky dobrý jsem ještě neviděl. Ale i to se může stát

(reakce na) Husaberg žere olej

20.6.2011 v 19:03 | Nahoru | #22

fe650 píše: PetrS> Takovej motor co má v hajzlu stěrák a těsnící kroužky dobrý jsem ještě neviděl. Ale i to se může stát



No, u jednoválu je to asi spíš rarita, kort u těch ostrých, ale třeba u aut je to docela normální
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Těsnění husaberg fe 650e 2002 Husaberg FE 650 Cruttor 2 3.6.2022 v 15:02 hanzhotride
Prosba o radu:Husaberg dekompres Husaberg FE 650, Husaberg FE 501, Husaberg FE 570 Anti 9 14.6.2020 v 19:36 Anti
Husaberg FE 650 Husaberg FE 650 Fiascco_ 3 7.10.2018 v 07:56 Folby
Motard Husqvarna TE 610, Husaberg FS 650, Husaberg FE 650, ... kuba_312 11 22.9.2018 v 10:00 kuba_312
Ktm vs. Berg Husaberg FE 650, KTM EXC 530 R, Husaberg FE 570 bobomo 3 23.3.2017 v 19:26 srsen600


TOPlist