1 reakcí na tento příspěvek Husaberg žere olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej
1 reakcí na tento příspěvek Husaberg žere olej
Jinak ne že bych chtěl strašit, ale za GO se do bůra vejdeš, ale jen za práci : ) Nevím jak u Berga, ale u HQ je to cca. 25 000 Kč s prací a cca. 32 000 Kč, když dáváš titanový ventily. Pokud vyměníš jen píst a na zbytek se vybodneš, budeš to za pár mth mít zase na ponku. Většinou se mění ojka, píst, ventily, dělá se nikasil, ložiska na klice, rozvody a pak se ještě většinou něco najde při rozpůlení motoru.
1 reakcí na tento příspěvek Husaberg žere olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej
PetrS píše: Jestli ti to žere olej zjistíš snadno. Vymontuj svíčku a mrkni na ní.
Jinak ne že bych chtěl strašit, ale za GO se do bůra vejdeš, ale jen za práci : ) Nevím jak u Berga, ale u HQ je to cca. 25 000 Kč s prací a cca. 32 000 Kč, když dáváš titanový ventily. Pokud vyměníš jen píst a na zbytek se vybodneš, budeš to za pár mth mít zase na ponku. Většinou se mění ojka, píst, ventily, dělá se nikasil, ložiska na klice, rozvody a pak se ještě většinou něco najde při rozpůlení motoru.
..já taky mluvil jen o pístu a kroužkách,je jasný,že když bude dělat celej motor,že to bude několikanásobně větší cena,možná i víc jak těch 25tis.
mattiass píše: i když zanedbání může mít fatální následky - vím.
Zas tak nic drastického se stát nemůže. Pokud ztrácíš kompresi, přestane ti to startovat a prostě jsi dojezdil. Druhá nejčastější závada je, že se ti udělá vůle na pístním čepu nebo na klice. To ti začne tak mlátit, že to odstavíš raději sám. Pokud máš v háji jen gufera na ventilech, bude ti to žrát olej, špinit svíčku a výfuk. Takže pokuď ti vyloženě nerupne rozvoďák a nebo nevyběhne ojka z válce, nic tak fatálního se stát nemůže. Jen je to pak otravný, když to nemůžeš půl hodiny natočit nebo když máš za sebou kouřovou clonu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej
Jindramx píše: ..já taky mluvil jen o pístu a kroužkách,je jasný,že když bude dělat celej motor,že to bude několikanásobně větší cena,možná i víc jak těch 25tis.
Dělat u 4T jen píst je vyhazování peněz a pochybuji, že ti to nějaký mechanik udělá. Životnost ostatních dílů je dost podobná, takže vyměnit píst a za dva měsíce to znova rozebírat kvůli ventilům a za další měsíc kvůli ložiskům, to by tě vyšlo dost draho.
Tzn. pokud generálku, tak komplet. U 2T je to samozřejmě jiný, tam se mění píst v půlce sezóny.
1 reakcí na tento příspěvek Husaberg žere olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej
PetrS píše: U 2T je to samozřejmě jiný, tam se mění píst v půlce sezóny.
i dřív jak v půlce A u něj hlavně záleží jak dlouho to tam má už..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej
Jestli se dají ventily zabrousit, to záleží na tom, jestli tam máš ocelové nebo titanové. Pokud titan, tak se zabrousit nedají a to ani sedla. Jak jsi na tom s vůlema ventilů? Pokud už tam nemáš skoro žádnou podložku a vůle už máš na minimu, tak nemáš co brousit, musíš to prostě vyměnit.
Jinak pokud budeš měnit píst a nevyměníš ojku, říkáš si o problém. A pokud už budeš půlit motor kvůli ojce a neuděláš komplet ložiska, říkáš si o další problém. Prostě pochop, že když se na 4T dělá GO, dělá se komplet a pořádně. Takže ventily (pružiny, pokud jsou potřeba), gufera na ventilech, vačka (pokud je potřeba), pístní sada, nikasil (pokud je potřeba), ojka, ložiska, rozvoďák, čerpadlo, pumpa, těsnění a při tom všem kontroluješ všechny ostatní díly, zda-li je už není potřeba vyměnit.
To víš, jízda na ostrym jednoválu není zadarmo a chce to údržbu : )
1 reakcí na tento příspěvek Husaberg žere olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej
Jestli se dají ventily zabrousit, to záleží na tom, jestli tam máš ocelové nebo titanové. Pokud titan, tak se zabrousit nedají a to ani sedla. Jak jsi na tom s vůlema ventilů? Pokud už tam nemáš skoro žádnou podložku a vůle už máš na minimu, tak nemáš co brousit, musíš to prostě vyměnit.
Jinak pokud budeš měnit píst a nevyměníš ojku, říkáš si o problém. A pokud už budeš půlit motor kvůli ojce a neuděláš komplet ložiska, říkáš si o další problém. Prostě pochop, že když se na 4T dělá GO, dělá se komplet a pořádně. Takže ventily (pružiny, pokud jsou potřeba), gufera na ventilech, vačka (pokud je potřeba), pístní sada, nikasil (pokud je potřeba), ojka, ložiska, rozvoďák, čerpadlo, pumpa, těsnění a při tom všem kontroluješ všechny ostatní díly, zda-li je už není potřeba vyměnit.
To víš, jízda na ostrym jednoválu není zadarmo a chce to údržbu : )[/q
kámo, husaberg nemá podložky na ventilech a šroubky :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej
fe650 píše: Kdyby to žralo přes gufera na ventilech tak to bude hulit při brždění motorem, pokud to hulí při přidání plynu tak to žere přes kroužky a nebo to máš moc nakrmeny.
No, to nemusí být vždy pravda. Zrovna teď mám na ponku motor, který hulil při přidání plynu (trochu i na volnoběh) a byly to gufírka. Když mizí olej, tak se většinou dost blbě poznává, jestli to jde přes ventily nebo okolo pístu, dokud to nerozhodíš.
Co se týče podložek na ventilech, to jsem netušil, dík za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej
PetrS píše: No, to nemusí být vždy pravda. Zrovna teď mám na ponku motor, který hulil při přidání plynu (trochu i na volnoběh) a byly to gufírka. Když mizí olej, tak se většinou dost blbě poznává, jestli to jde přes ventily nebo okolo pístu, dokud to nerozhodíš.
Co se týče podložek na ventilech, to jsem netušil, dík za info
jak blbě poznává? nafoukneš spalovák a vidíš na čem seš, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej
Možná každý mluvíme o jiné fázi poškozeného motoru. Když už motor ani nestartuje, tak tam není co řešit, ale já to většinou řešil u motorů, které byly v dobrém stavu, měly kompresi, jely, startovaly, ale žraly o něco víc oleje, než měly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg žere olej
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Těsnění husaberg fe 650e 2002 Husaberg FE 650 | Cruttor | 2 | 3.6.2022 v 15:02 hanzhotride |
Prosba o radu:Husaberg dekompres Husaberg FE 650, Husaberg FE 501, Husaberg FE 570 | Anti | 9 | 14.6.2020 v 19:36 Anti |
Husaberg FE 650 Husaberg FE 650 | Fiascco_ | 3 | 7.10.2018 v 07:56 Folby |
Motard Husqvarna TE 610, Husaberg FS 650, Husaberg FE 650, ... | kuba_312 | 11 | 22.9.2018 v 10:00 kuba_312 |
Ktm vs. Berg Husaberg FE 650, KTM EXC 530 R, Husaberg FE 570 | bobomo | 3 | 23.3.2017 v 19:26 srsen600 |