Zdravím všěchny motorkáře a hlavně jawaře. Chci se jen zeptat na olej Shell Advance VSX 2T.
Je to dobrá volba do jawy 350 640, nebo ne? Chci měnit olej a uvažuji právě o tomto oleji.
Do současnosti jsem jezdil na Castrol 2T, ale moc mě nepřekvapil. Myslím, že málo maže.
Dával jsem ho v poměru 1:40. Co doporučíte? Díky předem za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shell
HornisGSX píše: jen tak pro pořádek jak jsi poznal, že ti to málo maže??? jinač gor u jaw a kor 350 bych nějak olej moc neřešil ( syntetika a myslím, že je to jedno).
Syntetiku ne, je moc řídká a snadno se strhává ze stěn válce. Dej tam minerál nebo maximálně polosyntetiku(vytuněnej minerál).
tisíce a tisíce spokojenejch kilometrů, M2T etra hustý a pekelně temný od Sheronu
85Kč/litr
při tankování 14 litrů dám jakože 1:40 na 17 ať je spokojená, pokud za městem nezačnu vypalovat to co se při popojíždění po městě nahromadilo tak se o nějaké extrémní kouřivosti nedá mluvit, se zanášením opravdu problémy nemám a je to zaprve jistota a zadruhý klasika, tradiční věc
pro motor je to aji tak luxus, v době kdy tenhle motor vyrobili bylo m2t vrchol dvoutaktních olejů, v době do které konstrukčně spadá bylo m6a divokým snem a mazalo se kolomazí
spiš bych měl strach z nějaké přílišné moderny aby si s tim ten motor poradil viz film kterej vytváří syntetika, způsob její spalování atd.
přece jenom je rozdíl když má motor kliku co váží tolik co válce s karterama v součtu, točí většinou 3-4 tisíce otáček a kompresi má asi jako když nafukuješ balónek a na druhou stranu novej motor co bude točit 12 tisíc, tlaky třikrát větší, tolerance a vůle žádný atd atd.
to potom ta syntetika napáchá víc škody než užitku protože v tak nízkejch otáčkách nemaže, je řidká takže na částečný vymezení vůlí můžeš zapomenout a navíc při tak nízkejch teplotách a tlacích se nespálí a při tak nízkejch otáčkách ani nevyfoukne. navíc mísící poměr musíš zachovat kdykoli takže se ani nedoplatíš.
setkal jsem se s lidima co machrovali jak že mašině nedělají kvalitním olejem dobře a zadřeli, m2t jezdí furt
dokonce jsem někde narazil na borca co tam lil jakousi zelenou sračku do křoviňáku a aji při každodením používání mu zrezly ložiska na klice neptejte se mě jak, netuším. spolužák měl devítku co měla najetejch 22 tisíc na m2t a lítala jak vítr, 140 kdekoli. týden po koupi začal házet ksichty že to jí přece nemůže udělat a že ju musí začít učit na syntetiku. za dva týdny dělal generálku protože mašina se pod tři tisíce nerozjela a byl problém dostat ju přes 60 klasika, usazeniny ničemu nevadily a motor by si spokojeně brblal furt dál ale syntetika je rozpustila a problém byl na světě.
co se týká oleju, zajimavou zkušenost má Enthropy, ten do toho lije něco jako asfalt ale kupodivu je to mysim polosyntetika a mašina je s tim spokojená suvereně nejvíc- na jednu stranu maže a na druhou vymezuje vůle.
jinak polosyntetika by nic posrat neměla, akorát záleží na aditivech aby tam teď usazeniny po jedné nebyly a druhá to nerozpustila ale nemělo by se nic stat, u dvou polosyntetik určitě ne:)
ale ty ložiska nebyly olejem, to bylo zacházením předchozího majitela- občas leta stál, pák neskutečný huntování, záběh se stotřicetikilovým chlapem co to měl jako "služební vozidlo" a podobně
To je jak kdybych tam nedal nic. Mogul TSF je již o něčem jiném. Dávám ho do veteránů a je fajn. Na třindě jezdím nejčastěji, tak chci trochu kvalitu. Po mnoha doporučeních si myslím, že Shell je dobrá volba. Jezdil na něj předchozí majitel mé mašiny a byl maximálně spokojen. Myslel jsem, že s ním máte někdo ještě zkušenosti. I tak moc děkuji za názory.
VSX jsem měl jen 2l a t otehdy, když na pumpě prostě levnější SX neměli. Rozdíl mezi minerálním SX a polysentetickým VSX jsem nepozoroval, teda asi méně kouřil, ale najel jsem an něj fakt málo.. Cena je příliš vysoká
(jinak Mogul TSF mi přišel ještě horší než ten minerální Shell SX.. )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shell
Toto není příteli žádná vylágrovaná herka, ale třinda 640 z roku 2001 s najetýma 17500km ve skvělém stavu. Naprosto bezchybná jak po funkční, tak exterierové stránce. O výkonu ani nemluvím. Jede jak pila. Jen ten olej se mi nezdá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shell
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shell
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shell
ale přinde kopec nebo na to sedne druhej člověk a jede to jak fichtl
nehledě na trojnásobnou spotřebu a zlomkovou životnost motoru
Jo není to žádný rychlostroj, ale na cestování je supr. Je to o vztahu k motorce.
Nepotřebuji na silnici ukazovat svaly. Dám přednost pomalejší klasické legendě v podobě
třindy , než rychlejší 125 - sekačce na trávu , po které nikdo za pár let ani nevzdechne.
Jo to je srdcová záležitost. Ta už z domu nikdy neodejde. Je fajn strojek, ať má jakékoliv mouchy. Mimo jiné partnerka by ji nedala za nic na světě. Zkus tu svou omladit,
když je už v důchodovém věku. Já to udělal se svou čízou a jezdí jak před 48 lety. Jo škoda,
s ženama to nejde. Jednou ji máš a už ji nezměníš a časem ani neomladíš.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |