globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: třinda, pravý válec více kouří a vynechává
17.5.2011 v 17:54
Zdravím, řekl jsem si, že to nebudu řešit, ale podle mě to prostě není normální. Když na sytič nastartuji tak jedou chvíli oba úplně normálně, ale po další chvíli začne pravej válec více kouřit a viditelně vynechávat. To se děje i po vypnutí sytiče, když se to zase za chvíli zase trošku ohřeje tak se občas stane a válec úplně vysadí, prostě nepálí. Až když přidám trošku plyn tak si občas odstřelí a prskne do výfuku. To úplné vysazení se stane jen občas, stalo se mi to asi dvakrát za celou dobu. Motor je po výbrusu a v záběhu (najeto 700km), leju tam mix 1:30 nějakej synťák, jehla je nejvejš a šroub bohatosti cca 0.5 otáčky. Myslel jsem že to dělá třeba výfuk (dvoukomoráky) tak jsem sundal obě koncovky a dělalo to stejně. Sundal jsem oba celé výfuky, kolena propucoval i když zanešená nějak moc nebyla, primární komory byli čisté. Měl jsem tam stidené svíčky N14C, pak jsem tam dal N15C pač N14C se zasíraly. Teď jsem tam ještě zkusil dát N17C (samozřejmě svíčky vždy nové). Pravá svíčka je vždy tmavší než ta levá. Pod hlavou to nefouká, gufero u altíku taky neteče a kdyby teklo (třeba i středový) tak směs bude chudá a svíčka nebude černá. Já už vážně nechápu čím to může bejt, je to pro mě nepochopitelná záhada, už se ze šílenství pomalu začínám kousat do zad..
Nevěřím že neslícované kanály budou mít až tak katastrofální vliv na chod jednoho válce.. Děkuji za veškeré tipy a odpovědi..

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 21:16 | Nahoru | #31
labyrint měla tak leda kývačka/panelka, ne? (ale nevím, naživo jsem neviděl) 634 měla středový kruh jako má 638, ale jen na jedno ložisko, ale gufero uvnitř kliky je nesmysl.. Duté středové kruhy jsou zdrojem problému, brzo se vymačkají a natěsní, klepou a přisává to vzduch z jednoho válce do druhého. Plný středový kruh je dražší, ale lépe těsní a vydrží mnohem déle.

1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 21:17 | Nahoru | #32


gufera tam nevidím

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 21:25 | Nahoru | #33
c.j.> http://jawa593.wz.c...atura/350ccm_640.pdf Tady to zas vypadá že tam nějaký těsnění jsou, ale musíš to v tom pdfku najít. Popravdě ten středovej kruh jsem sundanej neměl, a o guferech mluvil známej kterej mi s GO pomáhal..

1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 21:36 | Nahoru | #34
gufera jsou fakt je v blocích..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 21:39 | Nahoru | #35
c.j.> Sice ne gufera, ale nějaký kroužky tam jsou..

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 21:41 | Nahoru | #36
jo, víko ložiska a distantční kroužek

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

21.5.2011 v 02:06 | Nahoru | #37
Skontorluj předstih. To že máš "malé vape" neznamená že je správně, Můžeš mít "špatně" slisovanou kliku, na kladívkach se to kompenzovalo právě rozdilným nastavením pro každý válec. Tak si skontroluj že ti hází jistku ve správné poloze u obou válců, kdyby ne, tak připiluj ten náležítý "zobáček" na tom "plechu" od VAPE.
Jehlu zvední jen o jeden zářez.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

21.5.2011 v 09:29 | Nahoru | #38

SonicX píše: c.j.> Sice ne gufera, ale nějaký kroužky tam jsou..



A nebo máš aspoň důvodné podezření, že tam jsou, že??

Nevěřím že neslícované kanály budou mít až tak katastrofální vliv na chod jednoho válce.. Děkuji za veškeré tipy a odpovědi..

No ... už to tak bude, nemyslím jen kanály, ale ono to celkově jsou výrobní nepřesnosti, umocněné sáním z jednoho karburátoru. Z fyzikálního hlediska dva stejné válce budou pracovat stejně. Nepracují, protože stejné nejsou.. To bys musel pečlivě vybírat a sladit. Pkud máš teda motor jinak v pořádku. Stačí se podívat na okýnka v kanálech, jak je zalisovaná vložka... Prostě jawa +- jede, některé líp, některá hůř, ale yamaha rd to není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

21.5.2011 v 13:53 | Nahoru | #39
laďa prášil> Na ty gufera jsem věřil jak na pána boha.. Začínám pomalu uvažovat, že si udělám přírubu na dva karburátory, ale zřejmě vyladit tlaky v sání bude asi příliš komplikovaný problém..

1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává

21.5.2011 v 20:22 | Nahoru | #40
No.......jestli uvažuješ takhle - tak to bych se do toho opravdu nepouštěl....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

21.5.2011 v 21:33 | Nahoru | #41

SonicX píše: laďa prášil> Na ty gufera jsem věřil jak na pána boha.. Začínám pomalu uvažovat, že si udělám přírubu na dva karburátory, ale zřejmě vyladit tlaky v sání bude asi příliš komplikovaný problém..



Ta příruba to stejně nespasí, protože hned za ní to poletí do jedné díry. Bude si to pořád cucat po svým.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

21.5.2011 v 22:03 | Nahoru | #42
laďa prášil> Tak řeší se to otevřenými filtry a přetriskováním karburátorů, ale to už pak bude opravdu jak tank a to nemám zapotřebí..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

22.5.2011 v 08:36 | Nahoru | #43

SonicX píše: laďa prášil> Tak řeší se to otevřenými filtry a přetriskováním karburátorů, ale to už pak bude opravdu jak tank a to nemám zapotřebí..



Ne nutně. Mě to s otevřenejma laufama (expanzní komora a za ní jenom absorbční tlumení - něco jak měla Yamaha RD 350), odstraněným tlumičem sání (což je skoro jak otevřenej filtr) a o 28 čísel větší hlavní tryskou žralo míň, než v originál provedení. Trasu Josefův Důl - Brno to v jednom a s bagáží odbrblalo za necelejch 9 litrů. A to mám rozežranej 30 let starej motor 634, kterej ještě neměl jedinou generálku a zní jak míchačka plná štěrku.

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

22.5.2011 v 11:17 | Nahoru | #44
Enthropy> Sorbční tlumiče tam pujdou taky, protože ty klasický na dvoukomorákách se pomalu, ale jistě zanášej.. Jinač jezdím za 6l a to sním, že až pošteluju karbec tak že se dostanu alespoň na 5l Jinač je to celkem paradox, i když si taky myslím že ne každá tuningová úprava povede ke zvýšení spotřeby ba naopak.. Ale jak jsem psal výše, tak se bojím že až ochudím směs tak, že se propálí levej píst.. Teda teď koukám na tu trasu a nějak se mi tomu nechce věřit..

Naposledy editováno 22.05.2011 11:20:15

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

22.5.2011 v 11:58 | Nahoru | #45

SonicX píše: laďa prášil> Tak řeší se to otevřenými filtry a přetriskováním karburátorů, ale to už pak bude opravdu jak tank a to nemám zapotřebí..



"Vyladit tlaky bude komplik problém" a řeší se to otevřenými filtry a přetryskováním? Tak já nevím, kam míříš, ale stejný válcce, stejný karbce, stejný filty = stejný ty tvoje tlaky
otryskovat karbce zas není takový problém - pokud jezdíš za 11 je to bohatý, pokud pod tři, je to zaručeně chudý

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

22.5.2011 v 12:00 | Nahoru | #46

Enthropy píše: Ta příruba to stejně nespasí, protože hned za ní to poletí do jedné díry. Bude si to pořád cucat po svým.



Kámo 638 má sání jinak, přes válce, ne přes kartery. Čili má vlastně dvě díry, každý válec zvlášť.

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

22.5.2011 v 12:04 | Nahoru | #47

Enthropy píše: Ne nutně. Mě to s otevřenejma laufama (expanzní komora a za ní jenom absorbční tlumení - něco jak měla Yamaha RD 350), odstraněným tlumičem sání (což je skoro jak otevřenej filtr) a o 28 čísel větší hlavní tryskou žralo míň, než v originál provedení. Trasu Josefův Důl - Brno to v jednom a s bagáží odbrblalo za necelejch 9 litrů. A to mám rozežranej 30 let starej motor 634, kterej ještě neměl jedinou generálku a zní jak míchačka plná štěrku.



Tak To já jedu Šternberk -Hořice a V hradcu zapínám rezervu (max 150km), ale i když jedu rychleji, na jedno tankování to dám s kem

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

22.5.2011 v 12:28 | Nahoru | #48

laďa prášil píše: "Vyladit tlaky bude komplik problém" a řeší se to otevřenými filtry a přetryskováním? Tak já nevím, kam míříš, ale stejný válcce, stejný karbce, stejný filty = stejný ty tvoje tlaky
otryskovat karbce zas není takový problém - pokud jezdíš za 11 je to bohatý, pokud pod tři, je to zaručeně chudý



Ano, stejný karbce, ano, stejný válce, ano, jeden airbox = problém. Musel bych airbox překopat a přeřezat tak abych tam nacpal dva karbce, pak teoreticky nemusím nic měnit. Ovšem udělat airbox aby nevypadal dopraseně bude horší. Proto se na dva karbce dávají většinou otevřené filtry = jiné tlaky a tedy i jiné HT..

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

22.5.2011 v 18:23 | Nahoru | #49
laďa prášil> nevim teda jako nechci do toho moc kecat jo, ale s těma tlakama, když se na japoncích seřizujou podtlaky, tak se ladí klapky na jednotlivých karburátorech , tak aby vlastně byly stejně otevřený. Nejsou ty tlaky tady myšlený stejně, tak aby obě dvě šoupata byla ve stejný poloze = stejný směsy, stejná práce obou válců. Jinak to jak kouří moje jawa v tom nákej sysém nenalézám nemyslim že by mi pravidelně kouřil jeden lauf víc než druhej.

2 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává

22.5.2011 v 21:57 | Nahoru | #50
Podtlaky na japoncích - tak to je úplně o něčem jiném... Vyladit tlaky - nějak jsem nechápal co kde ladit - no a je to otryskovat na jiný sání . Zauvažuješ, koukneš na svíčky, uvidíš, jak to pojede... De facto je to ztráta času Lepší koupit jinou motorku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

22.5.2011 v 21:58 | Nahoru | #51

Enthropy píše: Ne nutně. Mě to s ... odstraněným tlumičem sání (což je skoro jak otevřenej filtr)..



Už jsem o tom někde četl ale nepochopil, to má nějakou restrikci v airboxu?

..i když, co bych na to sahal, když to jede dobře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

22.5.2011 v 22:36 | Nahoru | #52
laďa prášil> jako tak nák sem to myslel nejni co ladit, akorát ty karby musej bejt stejně otevřený ne ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

22.5.2011 v 22:49 | Nahoru | #53
laďa prášil> Ztráta času pro někoho kdo rád jezdí, potěšení pro někoho kdo má hovno co na práci a rád ladí..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

23.5.2011 v 06:44 | Nahoru | #54
SonicX> No to o čem tady povídáš znám. Měl jsem 634 a začal kouřit jeden válec a to jako tovární komín. Dopadlo to tak, že převodovej olej prošel skrz karter, střední labyrint až do válce. Svíčka zasraná jako jetel. Docela mě tenkrát 634 pocvičila - nejdříve motor ven, novej labyrint - chvilku klid a potom zase - no a jel jsem pro nový kartery a tečka na konec - měl jsem tam válce po třetím výbrusu a zajížděl jsem.
Nevím, kolikrát byl ten motor půlenej ale asi už byl karter v místě labyrintu vymačkanej. Popřehazoval jsem to a od tý doby klid.
P.S. uprostřed je labyrint, gufera bys tam fakt blbě dával

Naposledy editováno 23.05.2011 06:45:41

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

23.5.2011 v 09:33 | Nahoru | #55

Ároš píše: laďa prášil> jako tak nák sem to myslel nejni co ladit, akorát ty karby musej bejt stejně otevřený ne ?



No... nevím jestli musej, to asi nemusej. Ale já jsem žačal tak jezdit a tak už to tak mám - otevřený nejen karbce, ale i výfuky. Ani nechci tvrdit, že to jede dobře, ale tak nějak jsem si zvykl
PS nikdy jsem nic nenasál a že bych dělal výbrus kvůli tomu, že nemám filtr... to se spíš našel k výbrusu jinej vážnejší důvod...

Naposledy editováno 23.05.2011 09:35:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

23.5.2011 v 09:38 | Nahoru | #56

SonicX píše: laďa prášil> Ztráta času pro někoho kdo rád jezdí, potěšení pro někoho kdo má hovno co na práci a rád ladí..



Jestli seš nemajetný impotentní invalidní důchodce v důchodě, tak to asi beru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

23.5.2011 v 11:02 | Nahoru | #57

c.j. píše: Už jsem o tom někde četl ale nepochopil, to má nějakou restrikci v airboxu?

..i když, co bych na to sahal, když to jede dobře



Na stupu do airboxu je u našich verzí (co mají v karbecu hlavní trysku 92) takovej plastovej labyrint, kterej jde vyndat prstama nebo šroubovákem. Verze pro rozumnější státy (SSSR a jiné, kde byly benevolentnější hlukové normy) byly bez labyrintu a s hlavní tryskou tuším 115. Dohledej si to v katalozích, ale rozdíl dělal tuším dva koně. Navíc to má zakovej příjemnější basovější zvuk.
A pokud se tam narvou ještě laufy z ČZ 350/472 (stejnej motor), tak to jede a zní ještě o chlup líp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

23.5.2011 v 21:18 | Nahoru | #58
rantisek> Taky by to mohlo být, ale to by snad ubejval převodovej olej ne? Spíš přikláním k tomu, že to čelo je vymačkaný a levej válec je kvůli tomu prostě chudej..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

23.5.2011 v 21:20 | Nahoru | #59
laďa prášil> Nemajetný bohužel ano, impotentní naštěstí ne, invalidní zatím ne, důchodce bohudík taky ne.. Zatím student s poněkud zvláštními koníčky..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

23.5.2011 v 22:11 | Nahoru | #60
Enthropy> Díky na to musím mrknout. Dost jsem uvažoval nad tím, proč 638 má úplně jiný zvuk ze sání, tím by se to vysvětlovalo

Teď mám ale jiný závažnější problém Z nějakého důvodu se mi zdeformovala plynová rukojeť a nejde s ní točit (plyn se nevrací už od zimy). Jsem myslel, že to dělá lanko, ale ono nejde to plastou rukojetí na řidítku otočit ani bez lanka Prostě se na vnější straně smrskla.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist