globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Má první motorka Honda VFR 800 vtec
11.5.2011 v 21:30
Nazdar borci,
pořídil jsem si mojí první silnější moto HONDA VFR 800 vtec r.v.2002 bez ABS. Předchozí zkušenosti s moto od fichtla k babetě a k simsonu a teďkom tuhle krasavici. Rád bych od někoho kdo je nebo byl alespoň podobně na uplném začátku jako já aby mi alespoň poradil na co si mám dávat u VFRky bacha a ohledně údržby co a jak abych si ji nezhuntoval po technické stránce. Nějaké ty rady kde nakupovat materiál atd... Jsem z Karvinska, Moravskoslezský kraj. Třeba kdybychom se sešli a pokecali třeba u birrelu. Mám s ní ku...ský respekt a od včerejška nalítano pouhých 40km bez nehody a pohodové jízdy s troškou škubání při vypuštění plynu :)

Děkuji za rady a pomoc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

16.5.2011 v 15:24 | Nahoru | #91
CharlesCBR> nazvat názor spousty lidí hovadinou, je docela frajeřina...

nebavíme s tu o skoku 125 a 1000, ale o tom, jestli má cenu kupovat GS, CBF, ER, XJ a kdovícoještě a VFR- tzn. přibližně stejná váha a o něco vyšší výkon, lepší brzdy, pevnější rám...v tomhle případě to prostě zbytečné je...VFR není žádný dravec

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

16.5.2011 v 16:24 | Nahoru | #92
VeFeRák> tak jinak... vyjmenoval si pár věcí..ok... tvoje "přibližně stejná" váhá je velká blbost.. 60kg rozdíl rozhodně není přibližně stejný(když porovnáváš s CBF500 např).... o něco lepší výkon- tam je to právě to že ti bude dlouho trvat než se naučíš naplno využívat toho motoru (nemyslím tím jezdit pořád plnej..)... a kord u Vtecu-sepínání 2 a 4 ventily.... v zatáčce to začátečníka může vytrestat... lepší brzdy- víš pro většinu začátečníků jsou lepší brzdy spíš na obtíž... víš co udělá začátečník když se lekne???...a to je právě ta chvíle kde tě lepší a ostřejší brzdy zradí když nemáš cit....(když není ABS)..tím nemyslím začít na vraždě s nejhoršíma brzdama..ale prostě na celkově slabším a lehčím stroji, kterej snese víc začátečnických chyb než velká motorka plná špičkových věcí.... ale hlavně u těch brzd je to znát.... tam se ten začátečník na silné, technicky vyspělé mašině jen horkotěžko bude učit krizově brzdit když to nemá zažitý ze slabších strojů.... vím že VFR má CBS..ale ani ten ti při prudkým brždění není nic platnej.... časem se dá s tím strojem seznámit.. neříkám že ne..ale je rychlejší začít na menším a pak přejít na vyšší.... Když to řeknu jinak.... když jsem jezdil na 125ce tak sem si na jednom zatáčkovitým úseku povodil pár 6tek.. byli to kluci co měli ty motorky stejně dlouho jako já dvacku a začínali na tý 6ce... když sme se pak spolu bavili..... jde tam o to že ten strach tě moc nepouští do zkoušení co tam motorka umí.... narozdíl od těch menších a nezáludných, kde si to vetšina lidí spíš dovolí... ten strach z motorky když máš jako první silnější a větší stroj je právě ta věc co tě tak brzdí v pokroku techniky ježdění a v mnoha krizovkách vytrestá... Chce to respekt a né strach z toho, co je pode mnou... člověk musí motorce ale hlavně SOBĚ věřit... pak teprv ji bude zvládat daleko líp...

Naposledy editováno 16.05.2011 16:29:31

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

16.5.2011 v 16:37 | Nahoru | #93

CharlesCBR píše: VeFeRák> tak jinak... vyjmenoval si pár věcí..ok... tvoje "přibližně stejná" váhá je velká blbost.. 60kg rozdíl rozhodně není přibližně stejný(když porovnáváš s CBF500 např).... o něco lepší výkon- tam je to právě to že ti bude dlouho trvat než se naučíš naplno využívat toho motoru (nemyslím tím jezdit pořád plnej..)... a kord u Vtecu-sepínání 2 a 4 ventily.... v zatáčce to začátečníka může vytrestat... lepší brzdy- víš pro většinu začátečníků jsou lepší brzdy spíš na obtíž... víš co udělá začátečník když se lekne???...a to je právě ta chvíle kde tě lepší a ostřejší brzdy zradí když nemáš cit....(když není ABS)..tím nemyslím začít na vraždě s nejhoršíma brzdama..ale prostě na celkově slabším a lehčím stroji, kterej snese víc začátečnických chyb než velká motorka plná špičkových věcí.... ale hlavně u těch brzd je to znát.... tam se ten začátečník na silné, technicky vyspělé mašině jen horkotěžko bude učit krizově brzdit když to nemá zažitý ze slabších strojů.... vím že VFR má CBS..ale ani ten ti při prudkým brždění není nic platnej.... časem se dá s tím strojem seznámit.. neříkám že ne..ale je rychlejší začít na menším a pak přejít na vyšší.... Když to řeknu jinak.... když jsem jezdil na 125ce tak sem si na jednom zatáčkovitým úseku povodil pár 6tek.. byli to kluci co měli ty motorky stejně dlouho jako já dvacku a začínali na tý 6ce... když sme se pak spolu bavili..... jde tam o to že ten strach tě moc nepouští do zkoušení co tam motorka umí.... narozdíl od těch menších a nezáludných, kde si to vetšina lidí spíš dovolí... ten strach z motorky když máš jako první silnější a větší stroj je právě ta věc co tě tak brzdí v pokroku techniky ježdění a v mnoha krizovkách vytrestá... Chce to respekt a né strach z toho, co je pode mnou... člověk musí motorce ale hlavně SOBĚ věřit... pak teprv ji bude zvládat daleko líp...

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

16.5.2011 v 19:05 | Nahoru | #94
S CharlesCBR-em souhlasim ! ma recht ze na zacatku z toho stroje ma clovek obavy a opousti ho pomaleji, nez kdyz zacne na 125. Rovnez ze si to vse krasne osaha, nebo i zbori.... :) Zkratka pricichne k tomu asfaltu a rizeni lepe. ALe co jsem tak koukal tak je ti 18 let. To ja jsem si mohl o moto v tehle letech jen nechat zdat. Nebyly money, nebyla garaz jediny co bylo tak vyska a vaha na takovy moto a velka touha to ridit :). Tim chci rict ze kdyz se clovek ve starsim veku dostane do nejakyho financniho stavu, ze ma na to poridit si motorku, tak nebude kupovat 125-ku. Nevejde se na ni, chce mit zkratka motorku, ktera mu nejak padne a nemusi koukat na otakomer nekam do oblasti sve panve. Za me je to tak ze bych zacinal na tom 6 kilu. V dnesni dobe se da sehnat hezke GSR nebo starsi Monster, ktery jsou na ty zacatecniky vic pripraveny. Myslim si ze je snem kazdyho kdo ma rad motorky, zacinat pekne od spoda... ale ne kazdemu se to podari. Nechci obhajovat to ze je to uplne v pohode ze si koupil VFR na start, ale kdyz uz v tom lita tak pomuzou spise rady nez kritika.

p.s. jinak ne kazdy musi byt takovy strelec, aby jezdil kolena a cerpal ze stroje maximum. On bude treba vysmatej kdyz si pojede na pohodu a budou ho predjizdet i piloti na 125-kach - :) to me berte s rezervou :)

Naposledy editováno 16.05.2011 19:14:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

16.5.2011 v 19:20 | Nahoru | #95
CharlesCBR> 60 kg? 217 a 183 je 60 kg? Zpátky do školy a počítat..komu furt cpeš využívání plného výkonu a vodění někoho v zatáčkách? Nepíše se "kord", jel jsi na V-tecu? Asi ne, takže nemáš tucha o "zákeřnosti" V-tecu- nic se neděje, protože hmotnost a výkon žádnou revoluji neumožňují...brzdy, jasně, horší jsou lepší...

furt mi tady melduješ o slabší a lehčí- no na 125ku prostě ani na začátku nevlezu- na tu jsem prostě moc velkej, a jestli hodnou 500 nebo 600 a nebo kvalitativně lepší stroj- no já to vyzkoušel, takže mi to prostě nevymlouvej, je to zbytečné...

schvaluju řidičák v 16, pojezdit 125 a koupit něco lepšího, ale zrovna 500? zbytečné

Mimochodem- sám sis koupil po 125 rovnou poměrně výkonou a lehkou 600, neprotiřečíš si? Argumentovat voděním v zatáčkách někoho, kdo může mít úplně jiné priority je úsměvné...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

16.5.2011 v 20:20 | Nahoru | #96
VeFeRák> špatně jsi to pochopil...nemyslel jsem tím předjíždět v zatáčkách..ale měl jsem na mysli mít ten stroj pořádně v ruce a být si jistej tím co na tý motorce člověk dělá.... ono když se dostaneš do krizový situace tak potřebuješ přesně vědět co děláš.... nemyslím začít na 125ce..jasný... to je pro starší blbost.... na Vtecu jsem jel....na prních modelu i na novějším.... s tou hmotností sem se tam sekl... ale já jsem vůbec neměl na mysli ždímat z motorky maximum.... ale umět tu motorku zvládat.... a s těma brzdama si to taky evidentně nepochopil .... celou dobu mluvím o tom, že dostat ty správný návyky a jistotu v sebe je na slabších strojích snažší.......... a jinak já sice přesedlal ze 125ky na 6ku... ale s tím základem co sem získal na dvacce, sem relativně rychle získal jistotu i na Fku....

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

16.5.2011 v 23:07 | Nahoru | #97
Hele dobrá rada nad zlato. Má zkušenost na moto 15%. V hlavě srovnáno 100%. Věk dostačující tak proč si nekoupit 2 roky vysněnou mašinku. Nechci se zabít, tak na ty kecy jako, že dřít kolena, dát domu kotel Vám kašlu. Myslím, že to všechno příjde časem. Děkuji zde těm, kteří se snaží své zkušenosti prodat za pár řádek, které i potěší, ale namachrovaný týpky, který ještě teče mléko po bradě radši nebrat. Znám ty týpky jako : ,, to musíš vybuřit, já bych tomu kuřil furt, ty jsi posera´´ ne vážně to nebrat. Ale jakákoliv podpora z Vaší strany mě moc potěší. Jo a FLOO: Díky za tip už jsem skouknul Twist of the wrist a je to dost dobrý. Ta sebezáchova ach jo. Jinak všem doporučuji shlednout, ale to už jistě máte. Přeji borci pěkný večer. A hlavně s rozumem.

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 07:11 | Nahoru | #98
CharlesCBR> ty seš si samozřejmě jistý, že 125 tě připravila zvládat kriz. situace na 600, jasný...dyk 9 kw a 115 kg je to samé jako 75 a 185...sám si vy svých 18-ti udělal skok jak kráva, žes taky nekoupil nějakou hodnou 500...

uznáváš, že v tomhle případě nemá cenu kupovat 125, takže vlastně chceš říct, aby koupil nějakou začátečnickou 500 nebo 600- no vidíš, já šel tímto směrem a před VeFRem jsem měl XJ - proto tvrdím, že je to zbytečný krok...o tomhle přestupu nemáš ty ani šajn, protože jsi ho vynechal, tak už se na to vybodni a nesnaž si mi namluvit, že si měl koupit na rok nějaký pětikilo..

Naposledy editováno 17.05.2011 09:09:23

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 07:12 | Nahoru | #99
CharlesCBR> jinak se mi líbí, že jsi docela rozumný, jen prostě namachrovaný...ale to (většinou) přejde..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 09:00 | Nahoru | #100
CharlesCBR> Hele jel si nekdy na VFR??? A mas primo zkusenosti s V-tecem???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 09:10 | Nahoru | #101

hluska píše: CharlesCBR> Hele jel si nekdy na VFR??? A mas primo zkusenosti s V-tecem???



prej jo, ale nevím, to by snad nemohl psát o vytrestání začátečníků sepnutím ventilů v zatáčce...

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 13:17 | Nahoru | #102

VeFeRák píše: prej jo, ale nevím, to by snad nemohl psát o vytrestání začátečníků sepnutím ventilů v zatáčce...



Presne tak, to je mnohem vetsi narust vykonu u RS125 v 8tis nez u v-tecu. Tam je spis hodne o pocitu a zmene zvuku motoru nez o nejakym vykonovym kopanci.

2 reakcí na tento příspěvek Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 14:18 | Nahoru | #103
Ahoj, diky za zajimavy tema - zrovna taky uvazuju o prestupu ze slabsi a mam dva favority - VFR800 a ER6-F. Predpokladam, ze po Ninje 250 zadny mezikrok asi potrebovat nebudu a chtel bych motorku aspon na dva tri roky... Resim spis jestli vzit spis starsi VFR800 (2005-06) nb novejsi ER6-F (09-10). Chci spis masinu s normlanim posezem, ne vylozene SS. Dost jezdim po meste, ale mit moznost vyrazit i kus po dalnici a ve dvou.... Kazdopadne bych se aspon chtel zeptat na co dat pri vyberu pozor a na jaky modelovy rok se spis zamerit. Kazda rada dobra, dik ;)

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 14:27 | Nahoru | #104
Zdravím, omlouvám se, že spamuju diskuzi. Rad bych Vás motorkáře požádal o vyplnění dotazníku, který se týká mojí bakalářské práce, která je na téma „Povinné ručení a havarijní pojištění motocyklů“. Pokud mi vyplníte dotazník, budu moc rád a kdybyste mohli a chtěli můj dotazník dát k vyplnění i svým kamarádům, tak budu ještě radši  protože, čím víc respondentů statistického šetření, tím přesnější to šetření je.
Dekuju moc, opravdu mi tím obrovsky pomůžete.
výsledky z tohoto dotazníku budou použity POUZE pro účely moji bakalářské práce, cely dotazník je samozřejmě anonymní. nemusíte se bát, nežádoucího uniku informaci.
Ještě jednou obrovské díky všem, kdož tento dotazník vyplní(příp. pomohou rozšířit) mi opravdu velmi pomohou. Dekuju.

odkaz na dotaznik
http://povinne-rucen...arijni-p.vyplnto.cz/

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 15:19 | Nahoru | #105
hrtak> Tak Vefro bývala vlajková loď Hondy, ER-6 je rozpočtovka...Rozdíl bude ve váze a v motoru, to by sis měl rozmyslet.

Osobně si myslím, že Vefro dokáže odvádět své služby déle než 3 roky k plné spokojenosti majitele, zatímco z ER-6 je kam jít...Cesty ve dvou mluví pro Vefro, řekl bych, že nakonec na něm zajedeš i sportovněji a užije si cesty víc...Nevýhoda V-tecu jsou rozvody, ale přes to se asi nechá přenést...

1 reakcí na tento příspěvek Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 16:24 | Nahoru | #106
Já osobně si myslím, že jsi neudělal špatně... Zas tak moc nejede a je dobře ovladatelná, nekroutí se a do zatáček padá tak jak ji tam pošleš ty sám. Nedávno jsem přesedlal z fejzra právě na VFR Vtec a jsem spokojenej. Jen jedna malá rada co říkám každýmu a to, že do přilby patří i mozek. Ted jsem byl na motosraze v Pekelných dolech a pár bezmozků jsem po cestě potkal. Neříkám, že jezdím předpisově, ale nejedu a nepředjíždím kam nevidím. Jinak moto je to asi fakt dobrá. Přeju štastnou cestu

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 16:28 | Nahoru | #107
rafek.> Koukám, že jsis koupil nádherný kousek, ta barva se mi taky moc líbí. A dík za podporu. Další Veferák no nevybral jsem si špatně

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 17:02 | Nahoru | #108
oki, no ja uz sem skoro rozhodlej pro VeFeRku hned jak prodam Ninju.... Nebyl by tu nejakej VFRak z Prahy, jen ukazat a provezt me jako spolujezdce? diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 17:15 | Nahoru | #109

VeFeRák píše: prej jo, ale nevím, to by snad nemohl psát o vytrestání začátečníků sepnutím ventilů v zatáčce...



no ale pozor... při prvním sepnutí v zatáčce jsem se i lekl ,)))

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 17:26 | Nahoru | #110

hrtak píše: ... Resim spis jestli vzit spis starsi VFR800 (2005-06) nb novejsi ER6-F (09-10)...)


na cestování je určitě lepší vfr..

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

17.5.2011 v 20:45 | Nahoru | #111
VeFeRák> Souhlas, je to v hlavě. Ve 20ti by to byla asi vražda, ale kolem 30ti je 500cm jen ztráta času a peněz....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

18.5.2011 v 07:41 | Nahoru | #112

snoopy_mk píše: no ale pozor... při prvním sepnutí v zatáčce jsem se i lekl ,)))



jednou i věřím, ale pak?



Krouťák je 54,2 ft/lb takže asi 73 nm. Bavíme se o hodnotě na zadním kole. Takže když to sepne, poskočí to relativně během chvíle o kolik? 10 koníků na cca 240+80= 320 kg?

to samé umí přívěra na rs 125 s poloviční hmotností...

Naposledy editováno 18.05.2011 07:52:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

18.5.2011 v 08:33 | Nahoru | #113

VeFeRák píše: jednou i věřím, ale pak?



Krouťák je 54,2 ft/lb takže asi 73 nm. Bavíme se o hodnotě na zadním kole. Takže když to sepne, poskočí to relativně během chvíle o kolik? 10 koníků na cca 240+80= 320 kg?

to samé umí přívěra na rs 125 s poloviční hmotností...



šak píšu, že při prvním .. pak mi to už nedělalo žádný problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

18.5.2011 v 08:39 | Nahoru | #114

snoopy_mk píše: šak píšu, že při prvním .. pak mi to už nedělalo žádný problém



já vím...taky mě to překvapilo, nicméně nejdřív do tý zatáčky musí člověk dojet, po tom, co si tu motku půjčí, takže na vykoumání sepnutí se dá připravit...a pak už, jak píšeš, pohoda...

a zlatý starý Fi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

18.5.2011 v 09:30 | Nahoru | #115

VeFeRák píše: ...
a zlatý starý Fi



nevím, mě to připadá stejné.. na Fi 00 jsem se projel a nepociťoval nějaké zásadní rozdíly ,) až na to že je vzhledově někde jinde

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

18.5.2011 v 09:44 | Nahoru | #116
CharlesCBR> Perfektní názory, jen a jen souhlasím

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

18.5.2011 v 10:31 | Nahoru | #117
ze začátku jsem s tím sepnutím mněl trochu problém. Ted asi tak po 2tis km tak nějak cítím, že to přijde aniž bych se na to myšlenkově soustředil. Zatáčky si hlídám, ale i tak to sepnutí v zatáčce není nijak moc překvapující (myslím, že nikdo z nás to v zatáčce neokotí na plnej knedlík)Prostě to pozvolna přejde do režimu, který každý kdo má VFR Vtec čeká. Myslím, žeby mohla být o krapet silnější, ale i tak jsem spokojenej. Za tři to rozbalí dost rychle tak myslím, že dobrý.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

18.5.2011 v 11:04 | Nahoru | #118

snoopy_mk píše: nevím, mě to připadá stejné.. na Fi 00 jsem se projel a nepociťoval nějaké zásadní rozdíly ,) až na to že je vzhledově někde jinde



že jo, Fi je hezčí...

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

18.5.2011 v 15:46 | Nahoru | #119

VeFeRák píše: že jo, Fi je hezčí...


nevím co je to FI?

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

18.5.2011 v 18:19 | Nahoru | #120

VeFeRák píše: že jo, Fi je hezčí...



nene
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist