paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
9.5.2011 v 15:19
Dovolím si založit vlákno přímo o FMX, páč toho tady o něm vesměs moc není a jak je to teď můj "silniční" mazlík, tak se mu teď trochu věnuju.Vím, že je o FMX přímo fórum,...ale tam to nějak usnulo,...co odešel hlavní "moderátor", co FMX sám vlsatnil.
Přátelé a kamarádi co mě znají ví, že jsem ho nedávno pořídil a to celkem za pár korun,...a že nevyržím s motorkou jen tak bez nějakého toho tunění .Když jsem ho pořídil tak levně (63 tis.), "ještě do něj nějakou korunu pustím", jsem si říkal.V prvé řadě opravdu nechápu, proč je to FMX v origo tak utažený. Investoval jsem do laďáků od Sharonu (10 000,- i s půlkou svodů+tlumivky), DynoJet Stage 2 (1500,-), KN filtr,...který jsem měl z předešlé motorky SLR 650, a motorka jede jak píchlá svině. Jde krásně za plynem,...plyn reaguje okamžitě a krásně se zberchává z nízkých otáček bez cukání a jde i ochotně vytočit.Teď je na ní radost svezení!Včera jsem zkusil na chvíli maximálku a dala k mé spokojenosti 160 km/H, což je paráda. Na svou FMX jsem ale přidal plexi (nad 130 už je to bez plexi dost hustý) a o zub větší kolečko.Tím, jak výkon celkem znatelně narost, o zub větší kolečko není vůbec problém,...motorka je krásně svižná a 1-2-3 slušně potahá ručičky.Jak jsem psal, to "zavření" z výroby nechápu, páč to myslím dost lidí od této motorky odrazuje. Jak spousta lidí ví,...je to osvětčený motor z XL, XR, Dominátor, SLR, FX,...jen u toho FMX je nejzavřenější. Ale po těchto uprávavách a seřízení-bohatosti směsi, motor teprve ukazuje co v něm je.Sice je to trochu pakec, najít ten správný poměr odporu výfuku-s tlumivkama k poměru více variantám otevřeného sání a ještě pak poladit bohatost směsi, aby motor opravdu šel a reagoval jak má.Ale výsledek,...když je dobře nastaveno a seštelováno opravdu stojí za to!U toho Dynojetu, laďáků a otevření filtru to není o jednom univerzálním nastavení jak je v návodu,..proto moc nechápu, jak to dělají, když si to dá někdo do servisu-namonotvat DynoJet.Páč to chce trochu trpělivosti to správně naladit,...a na to určitě v servise prděj. Musí to být dobře ošéfováno,..ten poměr vzduchu a trysek, laďáků,...atd, jinak je to k prdu.Včera jsem si dal menší výlet tak 300 kilásků a jsem z té motorky teď vyloženě nadšenej. Teď teprve je to nádherný svezení.S DynoJetem, Laďákama s tlumivkama, o zub větším kolečkem a "spešl" molitan.filtrem jsem naměřil spotřebu 90-120 lehčí jízdou 4,7 litru.S rozjezdama plnej a po rovinkách 120-140,...a to jsem jí fakt držel pod krkem, spotřeba vyšla na 5,8 litru na sto. Přidám nějakou z posledních foto pro inspiraci pro FMX-áky.

Naposledy editováno 28.12.2012 11:52:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

4.9.2014 v 18:27 | Nahoru | #871
peteRR9>
Jo určitě. Dneska ti to bliknu, poměřím a šoupnu ti to sem. Použil jsem nerez trubku a vyřízl poslední kus z tlumivky. Takže je to skoro průchozí- cca do půlky. Jsou v tlumivce tři kusy a tvoří dohromady takový labyrint. Když vyndáš ten poslední kus, tak jde vzduch výfukem rovnou, ale průměrem asi 30mm, jeden nalevo a druhý napravo. kdyby jsi ho chtěl otevřít úplně celý, musíš vyrazit všechny tři. Což by znamenalo pořádný majzl a vyrazit je ve sváru. Já jsem je nevyrážel všechny, protože se mi už v Rakousku stalo s Cagivou Canyon, že mě zastavila hlídka a měli cca 40cm drát, strčí ti ho do výfuku - do tlumivky a když projde 'durch', tak máš problém... já měl výfuk naštěstí origo, takže bez problémů...
Já osobně uvažuji o těch laděných svodech, protože jsem vzal šupléru a zjistil, že origo svody mají průměr venku 26mm, při síle 2mm stěna je to nějakých 24 vnitřek. A laděné od myslím ABP mají venek 32mm, vnitřek 30mm a to je asi to co dělá výkon svodu. I když vyříznutí těch katalyzátorů asi taky pomůže... Tomu věřím.

4.9.2014 v 23:09 | Nahoru | #872
Martty-lad>
Tak jsem ti to blikl. žádná kvalita, jen telefonem. Je to nerez trubka 50mm venkovní průměr, měl jsem i 40mm ale ta se mi zdála moc malá na ten tlumič. Síla je 2 mm kvůli sváření. Vařil jsem to TIG em. zvuk je hrubý a hluboký, Ještě k tomu vyndání té poslední trubičky. Musíš odbrousit ten nerez držák krytky - tam jsou navařené matky, které ti drží černou krytku. Pak vyndáš ten poslední kus tlumiče, je to obyčejná trubička navařená do plechu. Tu vyrazíš, vyndáš a navaříš držák krytky zpět. já jsem tu krytku natřel vypalovací barvou, takže nic moc na krásu. Ale v zimě to hodím do lakovny na lak.

4.9.2014 v 23:44 | Nahoru | #873
peteRR9>
To bude trochu oříšek chytnout přesně ten ohyb. Ta nerez trubka bude tuhá jak bejk.. Držím palce, ať se ti to povede. Pak dej foto a napiš, jakej to má efekt. Fakt by mě to zajímalo...Já už šetřím na ABP svody. Mám trochu strach říznout do těch origo... Abych tam měl pak co vrátit

5.9.2014 v 06:17 | Nahoru | #874

5.9.2014 v 06:33 | Nahoru | #875
Martty-lad> tak to jsou cenné informace, díky moc! takže postup už je mi celkem jasný, jen asi pohledám větší trubku. Snažím se všude používat stěnu 1mm, vaření by mělo být v pohodě.

Myslíš že ty svody jsou 2mm stěna? to se mi zdá hodně, až je říznu tak dám vědět.
Já se právě do těch originál svodů i tlumičů nebojím řezat, je jich na české i německé inzerci přebytek a ceny nejsou vysoké

A jak jsi dělal vyříznutí děr do těch černých koncových krycích misek? Já jsem to chtěl dát na soustruh, ale prý je to moc tenké a bude se to trhat. Korunkový vrták mám k dispozici, ale štve mě že na té misce není nějaký jasný střed kam vrtat, chci to mít hodně přesné, ale asi to moc řeším

Jo a poslední věc: dávej si pozor na ty LED blinkry, měl jsem je taky na jiné motorce a teklo do nich kolem drátu i kolem sklíčka. Vnitřek rychle vyrezne a vypadá to pak hrozně, takže radím včas utěsnit

5.9.2014 v 06:36 | Nahoru | #876
Ten ohyb na svodu by neměl být problém, budu to celé dělat v dílně kde dělají hydrauliku, ohýbačky budou k dispozici

až bude hotovo podám sem informace, ale začnu až skončí to pěkné počasí, chci ještě pojezdit v letošní sezoně

5.9.2014 v 09:37 | Nahoru | #877

peteRR9 píše: Matess727x> jo to už jsem si taky všimnul, ale co se dá dělat, cena je na mě vysoká

...jasan. Ono je dobrý hlavně odjebat ty katalizátory.

5.9.2014 v 11:15 | Nahoru | #878
Tady máš kdyžtak inspiraci jak ty výfuky vypadají na mojí motorce. Jak je udělané ti bohužel nepovím, už jsem to tak koupil..

7.9.2014 v 21:26 | Nahoru | #879
Taky se pochlubim ma za sebou obe verze uprav a to jen zadni cast tak cely vnitrek.
Ty prvni jsem uz prodal a ty cele mam momentalne na motorce.

Druha uprava celeho vnitrku

7.9.2014 v 21:30 | Nahoru | #880
Pred par dny jsem konecne dodelal opravu krytu retezu druhe verze ktera se nepodarila a nini je v testovani. Pokud by mel nekdo zajem info v PM.

8.9.2014 v 21:46 | Nahoru | #881
Zdarec já když jsem kupoval ladáky tak jsem si nechal udělat i ty svody a vyšli na 2000 kč,tak se zkuste zeptat někoho kdo vyrábí výfuky.Musí se tam odvézt motorka na které to udělá a když se domluvíte tak jich někdo nechá vyrobit víc a pak je rozešle.Já je mám od Sharonu,http://www.moto-sharon.cz/

10.9.2014 v 07:14 | Nahoru | #882

10.9.2014 v 07:25 | Nahoru | #883
akmb> tak ty už jsi v tomhle skoro jako profík, jiná liga ale nejsou ty nové konce zbytečně těžké? Jestli jsem dobře viděl v tom videu a dával jsi tam takovou hrubou nerezovou podložku + ještě ty krytky na koci něco váží, i když jsou z hliníku

10.9.2014 v 08:29 | Nahoru | #884
PepaXR> hmm, to už je hodně dobrá cena a vypadají skvěle jaký je průměr trubek?

10.9.2014 v 12:38 | Nahoru | #885

peteRR9 píše: ondraraz> pěkné! u tebe se mi líbí jak máš tu odrazku, asi si to udělám taky tak

Jo, mě se to taky líbilo dokud jsem nezjistil, že někdo z předchozích majitelů sundal osvětlení spz a dal tam odrazku už se těším na stk, něco tam budu muset dobastlit

11.9.2014 v 19:56 | Nahoru | #886

12.9.2014 v 09:14 | Nahoru | #889
peteRR9> Jo, ty jeho videa stojí za to sleduju ho už od dob co měl ještě XR 125

13.9.2014 v 11:51 | Nahoru | #890
a troška inspirace pro naladění motoru...

28.9.2014 v 22:27 | Nahoru | #891
Vím že se to už někde řešilo, nicméně mám v plánu FMXo přes zimu obout na nové ráfky - přední 21" a zadní 18" ( když pominete problémy s úřadama, policajtama atd... což nebude problém zařídit) tak by mě zajímalo, jestli je tu někdo, kdo by mi přímo dokázal poradit. Jedna věc je kola z dominatora - prý na tom seději bez úprav, druhá věc jestli jsou i shody například s jinejma motorkama... Ještě mě teda napadlo sehnat jen ráfek a kolo si nechat vyplést s původním středem...

11.11.2014 v 22:17 | Nahoru | #892
Zdar klucííí

tak sem na tu moji mrsku dal knko a dynojet s origo laufama a 155 tryskou, vyndanym snorchlem sem jel krasne za 4,9 akorat sem z ni vydoloval max 130 km/h. Pote nasledovaly ladaky leo vince ze kterych sem vyndal vlozky nechal sem 155 trysku a zas max 130 km/h z mirnyho kopce 140 km/h tak sem nahodil 160 trysku a zas 130 km/h. Tedka sem delal mereni spotreby s nandanym snorchlem na airboxu, 160 tryskou, jehlou podle navodu dynojetu (tusim asi druhej zarez od shora) sekundarnim prevodem 14/42, vyndamyma tlumivkama, 3 povoleny otacky od utazeny (3 jsou moc, predtim jsem zkousel 2,5 a to bylo lepsi) a spotreba mi vysla rovnejch 8 l/100 km stim ze sem jezdil po meste plyn/brzda. Dneska sem vratil 155, 2 otacky od utazeny a budu ladit s tlumivkama :D nebo mate nejakou radu ?

12.11.2014 v 07:42 | Nahoru | #893
Maerek> já mám na motorce dynojet nastavený podle návodu, otevřené origo výfuky, K&N, ekologie je taky pryč.. A když má motorka dobrý den, tak se dá i 150 Kmh ale se zalehnutím a myslím že motor není daleko od omezovače.. S převodem do rychla by to dalo jestě asi i víc, ale moc mě to nebaví tahat z toho největší top speed, mám raději tu akceleraci.. Ve městě jezdím brzda plyn asi za 7.4 +-, dálky asi za 5.3...

12.11.2014 v 11:35 | Nahoru | #894
já tu přidám jenom pro orientaci: moje-všechno serie, vyndané eko, 153kmh dle gps

12.11.2014 v 21:48 | Nahoru | #895
ondraraz: To ma tak brutalni rozptyl ? :D to sem zvedavej az to nejak doladim jak to bude.. ale je fakt znat kdyz zalehnes...

peteRR9: S origo sem dal taky tak nejak podobne ale se zalehnutim :D

Tak se to dneska byl prubnout, 155 tryska, druhej zarez od shora na jehle, snorch na airboxu nandanej, 2 otacky od povoleni(ale je to malo, se mi zda ze to jeste neni ono), 14/42, a v zalehu se vytahl 150 km/h jela by asi vic ale nemel sem uz rovinku a byla tma :D jeste uvidim spotrebu :D

12.11.2014 v 22:00 | Nahoru | #896
Maerek> a po kolika km měříš tu spotřebu? Tu bych z toho asi vynechal, jinak pěkné pokusy

12.11.2014 v 22:06 | Nahoru | #897
peteRR9: Hele vzdycky do rezervy pak natankuju do plna a spocitam , takovej bylo a rekl bych ze jeste bude nez na to pridu jak to ma bejt:D

20.1.2015 v 16:49 | Nahoru | #898
Zdarec Měnil už někdo z vás olej ve vidlicích? Včera jsem to rozdělal, protože začalo téct gufero a ted nevím, kolik oleje tam má být. Zkoušel jsem hledat, a našel jsem různé odpovědi, někde je 585ml, někde 522ml, někde "a little bit over half a liter"

E: Nebo nemá někdo z vás servisní manuál?

Naposledy editováno 20.01.2015 17:03:43

21.1.2015 v 16:01 | Nahoru | #899
ondraraz> Čau,já jsem měnil a dával jsem 550 ml +-,já si myslím že se to nezblázní když tam dáš o nějakej ml víc nebo míň.

13.3.2015 v 15:02 | Nahoru | #900
pěkné úpravy a dost zajímavý graf!

pokročil někdo s něčím v zimě? já už snad budu mít nataženou elektřinu v garáži a pak to započne...
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 kovosrotmorava 13 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 honzaxrdakar 22 14.12.2022 v 20:47 350_634
Vypadený kluzák tlumiče při výměně ... Honda FMX 650 Pejvlh 25 25.7.2022 v 18:42 docent