bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
9.5.2011 v 15:19
Dovolím si založit vlákno přímo o FMX, páč toho tady o něm vesměs moc není a jak je to teď můj "silniční" mazlík, tak se mu teď trochu věnuju.Vím, že je o FMX přímo fórum,...ale tam to nějak usnulo,...co odešel hlavní "moderátor", co FMX sám vlsatnil.
Přátelé a kamarádi co mě znají ví, že jsem ho nedávno pořídil a to celkem za pár korun,...a že nevyržím s motorkou jen tak bez nějakého toho tunění .Když jsem ho pořídil tak levně (63 tis.), "ještě do něj nějakou korunu pustím", jsem si říkal.V prvé řadě opravdu nechápu, proč je to FMX v origo tak utažený. Investoval jsem do laďáků od Sharonu (10 000,- i s půlkou svodů+tlumivky), DynoJet Stage 2 (1500,-), KN filtr,...který jsem měl z předešlé motorky SLR 650, a motorka jede jak píchlá svině. Jde krásně za plynem,...plyn reaguje okamžitě a krásně se zberchává z nízkých otáček bez cukání a jde i ochotně vytočit.Teď je na ní radost svezení!Včera jsem zkusil na chvíli maximálku a dala k mé spokojenosti 160 km/H, což je paráda. Na svou FMX jsem ale přidal plexi (nad 130 už je to bez plexi dost hustý) a o zub větší kolečko.Tím, jak výkon celkem znatelně narost, o zub větší kolečko není vůbec problém,...motorka je krásně svižná a 1-2-3 slušně potahá ručičky.Jak jsem psal, to "zavření" z výroby nechápu, páč to myslím dost lidí od této motorky odrazuje. Jak spousta lidí ví,...je to osvětčený motor z XL, XR, Dominátor, SLR, FX,...jen u toho FMX je nejzavřenější. Ale po těchto uprávavách a seřízení-bohatosti směsi, motor teprve ukazuje co v něm je.Sice je to trochu pakec, najít ten správný poměr odporu výfuku-s tlumivkama k poměru více variantám otevřeného sání a ještě pak poladit bohatost směsi, aby motor opravdu šel a reagoval jak má.Ale výsledek,...když je dobře nastaveno a seštelováno opravdu stojí za to!U toho Dynojetu, laďáků a otevření filtru to není o jednom univerzálním nastavení jak je v návodu,..proto moc nechápu, jak to dělají, když si to dá někdo do servisu-namonotvat DynoJet.Páč to chce trochu trpělivosti to správně naladit,...a na to určitě v servise prděj. Musí to být dobře ošéfováno,..ten poměr vzduchu a trysek, laďáků,...atd, jinak je to k prdu.Včera jsem si dal menší výlet tak 300 kilásků a jsem z té motorky teď vyloženě nadšenej. Teď teprve je to nádherný svezení.S DynoJetem, Laďákama s tlumivkama, o zub větším kolečkem a "spešl" molitan.filtrem jsem naměřil spotřebu 90-120 lehčí jízdou 4,7 litru.S rozjezdama plnej a po rovinkách 120-140,...a to jsem jí fakt držel pod krkem, spotřeba vyšla na 5,8 litru na sto. Přidám nějakou z posledních foto pro inspiraci pro FMX-áky.



















Naposledy editováno 28.12.2012 11:52:21

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

21.7.2014 v 15:55 | Nahoru | #841
Mr.PeLi: to je naprosto směšná spotřeba

ondraraz: povolovat šrouby rozety silou je pakárna s nejistým výsledkem...zásadně rázem...třeba gumovým kladivem pořádně hypnout do klíče...aspoň já to tak dělám, gumovým proto, abych si neotřískal páku z goly ...u toho závitníku bych na to zkusil podobný argumenty, ale bez gumy...vsadil bych na křehkost materiálu...

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

21.7.2014 v 19:44 | Nahoru | #842
Zkus sem hodit nejakou fotku toho co jsi zmastil
menis pastorek? proc?
Retezovku jsem menil tak pul hodky a netusim vcem je hacek.

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

22.7.2014 v 23:09 | Nahoru | #843
Zdarek :)

peteRR9 - je mi te celkem lito ze musis opravovat motorku v takovym zalostnym stavu, kdyby dily nebyly tak drahy tak bych o tom uvazoval ale kdyz vim, kolik stoji novy dily tak bych se na to rovnou vybodl, jinak te obdivuju.

Jinak sundavat rozetu je fakt porod, jeste o to je vetsi to motovat zpatky, jinak gumy na pastorku jsem nejak nepozoroval, nepozoruju ze by to necemu vadilo, chybelo.

Jestli mate zajem kouknete do deniku mam tam repas motoru :) tuto

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

23.7.2014 v 11:04 | Nahoru | #844
plasty už vypadají o něco líp než na fotce (rozleštěné), + už jsem sundal sekundární nasávání spalin a přístí týden dávám pryč katalyzátory, materiál už mám nachystaný, jen teď ležím doma s kotníkem...

já jsem po FMX pokukoval už dlouho, ale za tu normální cenu kolem 60k bych do toho nešel, zas tolik mě nelákala, mám ještě další motorky. Vzal jsem ji spíš na zkoušku, jestli mě bude bavit nebo ne, a upřímně: pokud by měla zůstat v originále s tím nasáváním spalin a katalyzátory, tak to bych ji radši prodal, reakce na plyn hrozně tupá, celkově z ní jde hodně přidušený pocit, snad to bude po úpravách lepší...

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

23.7.2014 v 11:23 | Nahoru | #845
Maerek> jinak ty to máš pěkné, ta žlutá tomu sekne ale to sedlo je nějaké vybrané? jezdila na tom holka?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

23.7.2014 v 20:10 | Nahoru | #846
akmb> mám za to, že když se mění řetěz, je třeba vyměnit i pastorek a rozetu, že je nesmysl dát na staré kolečka nový řetěz. Pokud to tak není, rád se nechám poučit. Nakonec jsem zalomený závitník vytáhnul, jen ted nevím, jak ten závit v pastorku dovyřezat, bojím se, že tam zase zalomím další závitník. (do toho závitu dostanu šroub jen do cca 3/4 délky závitu, dál je závit nedořezaný) nabízí se možnost si pastorek nechat na památku, a koupit nový, který (doufám) nebude zmetek. Naštěstí ted má pršet, takže mě to moc netrápí že motorka stojí

peteRR9> Na to jaký to byl šrot na začátku, neskutečná proměna, klobouk dolů...

Naposledy editováno 23.07.2014 20:11:07

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

23.7.2014 v 20:37 | Nahoru | #847
peteRR9> Kolobouk dolu, celkem se vysvihl kluku a neprislo to ani nejak draho...
Originalne byvalo modry sedlo ale to sem na ty motorce ukrutne nelibilo ale vubec no
a narazil sem na tohl fmxo ktery melo cerou sedacku, je pravda ze na tom jezdila
slecna nebo manzelka pana ovsem jestli to menil on to nevim, nic takovy mi nerekl :D

ondraraz> Zkousel si tam ten sroub s tou pojistkou ? ja si ten nejak neuvedomuju jestli
proleze celej nebo ne :) nicmene bych to aspon zkusil reklamovat ze nemuzes
dotahnout pojistku :D uvidis jak pochodis :D

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

23.7.2014 v 23:10 | Nahoru | #848
ondraraz> a používáš na to maticový závitník? Ta díra má být skrz? Nevím teď přesně jak to tam je

ondraraz, Maerek> Díky, kolega z garáže taky nevěřil a doteď nevěří jak to vypadá

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

27.7.2014 v 09:14 | Nahoru | #849
ondraraz> Tak menise kdyz sou zuby znatelne opotrebovane nebo viditelne spicky obrousene k jedne strane. Pokud se retez udrzuje spravne napnutej tak ti kolecka prezijou klidne i tri retezy, samozrejme ze to zalezi i na stylu jizdy.

Podle me by ten zavit mel byt skrz ale sroubky aspon zaroven se silou kolecka.
Nevim kolik jsi dal zato ale jestli je zavit poskozen tak bych koupil novy.
Pokud mas zavitnik zalomeni a nijak se neprotocil coz by znamenalo strzeny zavit tak ho zkus poklepat-rozdrtit a vystourat ven.
Zmer prumer predvrtane diry pro zavit v druhe dire. Neni zavitnik jako zavitnik.
Jestli nezapomenu kouknu se dnes na sve jak to mam ja.

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

27.7.2014 v 20:47 | Nahoru | #850
ondraraz> Koukal jsem nato a mam zavity skrz.
Sroubky po zasroubovani couhaji 2mm pres.

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

31.7.2014 v 19:11 | Nahoru | #851
Máte na FMX plastový tácek pod značkou nebo ne? Měl jsem tam teď chvilku RZ a je to takové nic moc bez podložky



Jinak na všech moto mám bez a vypadá to dobře.

2 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

31.7.2014 v 19:16 | Nahoru | #852
a neřešili jste někdo vypínání světel? trochu mi na FMX chybí

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

1.8.2014 v 19:19 | Nahoru | #853
peteRR9> Vypinac jsem neresil a rekl bych ze jeto knicemu ne? akorad si pak zapomenes roznout.
Drzak spz nemam, bez nej vypada lip

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

1.8.2014 v 19:22 | Nahoru | #854
peteRR9> Vypinac jsem neresil a rekl bych ze jeto knicemu ne? akorad si pak zapomenes roznout.
Drzak spz nemam, bez nej vypada lip

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

8.8.2014 v 09:40 | Nahoru | #855


tak už jezdím na značce

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.8.2014 v 09:52 | Nahoru | #856


tak tahle mě dostala!!!

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

10.8.2014 v 21:32 | Nahoru | #857
jezdí tady někdo vačku z X6 650??

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

1.9.2014 v 10:15 | Nahoru | #858
Dovolim si sem vlozit foto plexi na Fmx. Chtel jsem plexi kvuli ochrane proti vetru,protoze jezdim s crossovou helmou a brylemi. Ve 120 km/h to docela foukalo a s helmou docela hazelo. Jenze sehnat plexi na Fmx je docela orisek. Hlavne diky hranatemu svetlu Fmx-sa a linii puvodniho stitku. Barracuda vyrabela primo pro Fmx,ale uz ho nevyrabi - stejne za nej chteli majlant. 4600;-Takze par dnu jsem projezdil po motoshopech, az jsem narazil na tento od firmy Puig... chtelo to jen upravit drzak na ohybacce, napasovat a sedi tam lip nez jsem cekal. A cena cca 1500kc plexi a 2 hodky prace. Krasne kopiruje linie moto a docela funguje. Pro vyssi jezdce nebo delsi cesty by bodl jeste nahoru deflektor. Ale to uz je otazka par stovek.





Naposledy editováno 01.09.2014 11:11:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

1.9.2014 v 10:23 | Nahoru | #859
Martty-lad> být tam boxer tak si to tvé spletu s BMW GS

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

1.9.2014 v 12:10 | Nahoru | #860
peteRR9>
A já pořad co me to připominá. Takze teď už sehnat jen ten boxer a polepy BMW a bude to.... To ne Fmx bych neměnil. Je to motorka, ktera me vozí už 4 roky a zatim jen preventivni servis. Jinak vůbec žadna závada.... Po zkušenosti s Cagiva Canyon je to jak pohadka od pana Hondy....

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

1.9.2014 v 17:29 | Nahoru | #861
Martty-lad: To plexi vypadá fajn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

1.9.2014 v 20:33 | Nahoru | #862
Matess727x>

Díky moc. Ale za to plexi jsem vděčný tak trochu tobě... Protože tolikrát jsem okoukaval fota tvé červené krasavice, až jsem se rozhodl, že prostě tu moji musím také vylepšit. A taky mě štvalo to házení hlavou po dálnici... O víkendu jsem montoval ještě blastry, v pátek mi příjdou opletené hadice na předek i zadek a dnes objednávám novou spojku s tvrdšími pružinami, 15ti zub.kolečko, novou svíčku a 3mm vrták na karburátor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

2.9.2014 v 06:24 | Nahoru | #863
Martty-lad> vrták na karburátor? Co to bude až to bude? A jaké máš výfuky? Mě se zdá ta reakce na plyn u té mé FMX hrozně taková mdlá...

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

2.9.2014 v 08:34 | Nahoru | #864
peteRR9>

Spíš vrták na provrtání šoupěte. Píše o tom tady Matess asi na 7 straně tohoto vlákna. Já mám origo. výfuky - ale upravené podle návodu z tohoto vlákna. Jsem s nimi spokojený, motorka se tím tak trošku nadechla. Hlavně rozjezdy a i ten zvuk ti psychicky dodá pár koníků) Hned s výfukama jsem dělal i vzduch.filtr - ten jsem vyměnil za K&N, vyhodil zpětné nasávaní vzduchu a naistaloval Dynojet. Tohle hodně pomohlo, ale dal jsem tam 155 trysku a myslím, že to ještě není ono. Za jedna musím brnknout o spojku, aby skočila na zadní... a dvojka..to se je nechcce už vůbec. Mdlá byla když byla uškrcená z výroby, ale teď si myslím, že reakce v jízdě jsou v pohodě.
Ale Dominátor to pořád není.. Letos jsem jednoho potkal u vody,dali jsme řeč a to jak je fmx uškrcená se stejným motorem oproti Dominátorovi je k neuvěření. Ale ja jsem zas na jednu stranu rád, je prostor na vylepšování..

1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

2.9.2014 v 15:03 | Nahoru | #865
K tomu K&N filtru,...ten není pro FMX vlastně vůbec vhodněj. Sice se prodává pro FMX, ale vzniká problém chudé směsi a právě neostré reakce na plyn.Pak k tomu ta 155 tryska je úplně špatně,...(většinou si kluci s Dynojetem a K&N filtrem, na jakousi "lehkou díru" v zátahu při otevření plynu.) Není to z mé hlavy,..ale od německých "FMX tuninkářů". To mi po té potvrdil i kamarád v Polsku, kterej se přes 20 let zabývá laděním Dominátor motorů. Vlastně od něj mám spešl molitanovej filtr, kterej je přesně co ten motor potřebuje. Jinak už jsem to tu psal několikrát,...mám jak laďáky, tak laděný svody-bez laděných svodů jsou laďáky-konce celkem k ničemu (jen pro zvuk), páč ve svodech jsou katalizátory a ty to stejně dost zavíraj. Pak mám Dynojet, ale k tomu 168 trysku a ten "spešl" molitanovej filtr.A pak o zub větší kolečko. Takhle poladěný to s o zub větším kolečkem jede solidně-reakce plynu rychlá-v podstatě hned škubne a jde,...nemyslím na zadní-takový blbosti nedělám, ale hned vystřelí a jde za plynem pěkně až do těch 150-ti km/h Maximálku jsem změřil na dálnici-s autem kamaráda 167 km/H,...ale o to taky nejde.

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

2.9.2014 v 21:01 | Nahoru | #866
Matess727x>

Matess, ty mě dáváš Dobře, ta výkonová díra tam určitě je, ale ještě jsem se nedostal nikdy k tomu, že by to jelo líp, tak nemám s čím srovnávat. Ale podle těch tvých příspěvků a zkušeností si nechám rád poradit. Určitě by mě potěšilo, kdyby jela líp. Mě o tu maximálku moc nejde, spíš jezdím zatáčkovité trasy a užívám si výjezdy ze zatáček a zrychlení, sem tam po zadním ze semaforu . A to co píšeš, je přesně ono. Vím, že budu vypadat jak trotl, ale můžu tě poprosit, odpovíš mi zas a znovu na pár otázek....?
Dá se přes tebe sehnat ten molitanový filtr? Chtěl bych ho koupit, protože to co píšeš dává smysl.
Seženu někde tu trysku 168? Díval jsem se do sady Dyno a tam je jen 150,155,160. Nevím, kde ji koupit a jestli je nějak označená...

A poslední dotaz... Mám dělat ty úpravy na karburátoru co jsi psal na tomto vlákně - (dírka do šoupěte, pružina, atd) nebo stačí jen ta tryska? Děkuji mockrát. Já i má FMX ti budem vděčnííí

Ty kolena jsem na netu taky shlídl, ale netušil jsem, že mají takový přínos. Připadalo mi to spíš z estetického hlediska zajímavé... Napíšu Ježíškovi.

Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

3.9.2014 v 10:12 | Nahoru | #867
já se chystám výfukové kolena předělat tak, že vyříznu tu část s katalyzátorem a nahradím ji hladkou trubkou (na každém svodu). Potom přijde na řadu otevření koncovek. Na netu jsem našel ty sportovní svody, ale 5000 Kč je na mě moc, není to moje jediná motorka
Takže to zatím vyřeším takto a počkám si až se někdo vybourá s těmi sportovními a budou na prodej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

3.9.2014 v 10:17 | Nahoru | #868
Martty-lad> nemáš fotku jak máš otevřené ty koncovky? Jakou jsi použil trubku? Já se rozhoduju v rozmezí 38-44mm, stěna 1mm

2 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

4.9.2014 v 09:34 | Nahoru | #869






už se to chystá...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

4.9.2014 v 12:43 | Nahoru | #870

peteRR9 píše:
už se to chystá...


....super! Ikdyž,..ty origo laděný svody na FMX jsou nejen průchozí-bez katalizátoru,...jsou širší o 6mm a o něco i kratší.

Naposledy editováno 04.09.2014 12:44:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 kovosrotmorava 13 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 honzaxrdakar 22 14.12.2022 v 20:47 350_634
Vypadený kluzák tlumiče při výměně ... Honda FMX 650 Pejvlh 25 25.7.2022 v 18:42 docent
FMX 2006 25kW Honda FMX 650 Stenly9001 1 16.9.2021 v 21:12 milonovo
Blastry Honda FMX 650 Mufitko 1 14.9.2021 v 15:35 ja1


TOPlist