bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tiger XC800 zkušenosti
Moje mini-recenze

Po velmi nevydarene komunikaci ze strany DK Racingu, jsem nastesti natrefil na fajn motorkare, ktery mi Trimph XC800 pujcil na skoro cele dopoledne. Takze diky jemu, jsem mohl motorku trochu projet. Jelikoz nejsem spisovatel a soustredim se na body, ktere me zaujali, berte to prosim tak, ze muj dojem muze byt ciste subjektivni. Bohuzel zadny teren jsem s nim nejel, protoze bych se stejne bal, ze s vypujcenou motorkou neco udelam a vlastnik pak bude litovat jake trubce to motorku pujcil. Pneu na nove motorce jsou ciste silnicni a zadni ma 150ku, coz muze trochu limitovat vyber pneu. Po otoceni klicku se standardne rozblikaji kontrolky s tim, ze dokud nevyjedete, tak blika ABS. Nejak jsem nechapal kontrolku vypadajici jako na kontrolu tlaku v pneu, ale nemusim vedet preci vse. Motorka ma klasicke duse a vzhledne rafky v cerne barve. Uz jsem se vycerpal psanim, takze dal jen v bodech

Neutralni:
* bila barva je asi nejhezci
* je potreba si zvyknout na najeti neutralu, ale jinak chod prevodovky v pohode
* mechanicky plyn
* nema prepinani palivovych map, ale v tehle cenove kategorii je to normalni
* ve srovnani s podvozkem co mam ja (WP+zadni original Supertenere) je o neco tvrdsi
* nutno dat poradne chranice pacek, jelikoz ty original nevydrzi polozeni motorky, ale za tu cenu zeee...
* pro me nutno dokoupit nastavce riditek
* pri brzdeni motorem si i s original vyfukem lehounce "zaprdi", takove holcici prdiky (nebo utlumeny Wartburg )

Pozitiva:
* dvoudilne sedlo, docela pohodlne ale nevim jak to bude s delsim cestovanim, jelikoz to bych musel mit motorku na par set kilometru, da se zvednout asi o 2cm, coz bylo pro me tak sotva akorat (mam 189cm)
* zadni sedlo se odemyka vzadu a da se pod nej schovat zakladni vybava, bohuzel jine ulozne prostory motorka nema
* vypinani ABS je v menu pristrojovky
* jiz v zakladu 12V zasuvka
* ukazuje v zakladu zarazenou rychlost
* uz na 6ku motor zabira od cca. 42km/h
* nastavitelne packy
* gumove naslapy se daji vyndat v cuku letu
* jednoducha vymena prednich zarovek
* fakt lahodny motor, ktery necuka, nekucka ale proste jede dole normalne a nahore jako 4hrnek. U sve motorky hleda 6-ku, tady jsem hledal 7-ku v prevodovce.
* podvozek na to, ze se jedna o rozpoctovku je fakt dobry a jeste k tomu stelovatelny (jen fakt zaklad)
* pocitove lehka motorka
* zadni brzda brzdi velmi dobre
* ABS je dobre davkovane, zadne zbesilosti, jako u nejakych jinych motorek
* kontrola hladiny oleje je jen olejo-okem
* zadni brzda funguje daleko lepe, nez na jinych motorkach, fakt dobre brzdi

Zapory
* riditka jsou docela mekka, ze kdyz se na ne zatlaci, tak docela pruzi. Problem se podle me projevuje tim, ze pri jizde pres 100km/h vidim svetla aut za sebou lehce rozmazana. Neni to ale nic tragickeho, mozna ze vymena riditek vse vyresi.
* ovladani pristrojovky jde opravdu ztezka - holt to chce mit mozna grif na zmacknuti tlacitka (stejny problem jako jsem mel u KTM)
* zasuvka na 12V je ten maly typ
* packy jsou nachylne na lamani, takze zvazit jestli nekoupit obycejne
* kdo ji polozi vic nebo kdo i malo a nebude mit vzadu nejake drzaky na kurfy, tak se mu to pekne prodrazi, protoze zadni stupacky jsou docela dost na rane a hlavne jsou napevno navarene k ramu
* teplo od motoru jde docela fakt dost, takze po par kilometrech brzda, plyn v zatackach jsem citil, ze mi neco zahriva levou nohu, nic neprijemneho, ale citil jsem to. Stejne tak kdyz se zastavi, tak je zahraty i ram u motoru. Ve velkych vedrech to muze byt pro nekoho neprijemne, ale to nemohu posoudit
* chladic je docela dost na rane, ale pokud si poridite normalne vyssi padaky, pak to bude v pohode
* zaklapavani policajta je ztuhle, ale mozna staci promazat

Celkovy pohled:
Velmi pekny design, pocitove dobre ovladatelna motorka. Motor pekne prede v nizsich otackach, ale dokaze se rozcilit do vyssich otackach velmi rychle (skoda ze neni naladen vic na kroutak, ale ja srovnavam s moji Supertenere, kde mam 95Nm, coz je dost velky rozdil). Padne dobre do ruky a na tech par drobnosti co pisu v zaporech su bud zvyknete nebo je jednoduse odstranite. Pro me ma motorka jedine dva zavazne problemy - teplo od motoru (nekde jsem cetl v UK, ze se to snazi na forech resit a snad se jim to dari. Ja bych vydel zatim alespon nejaky plast na zakryti tech casti ramu, kterych se muzete dotykat nohou stejne jako to ma treba KTM na ramu, kde ho muzete osoupat nohou, proste jednoduchy plasti za par korun) a zadni stupacky spojene s ramem. Pokud se tyka zadnich stupacek, tak mozna lze navrhnout nejake drzaky kufru, ktere prvotni naraz poberou nebo si zaplatit havarijni pojisteni , protoze pokud ty zadni stupacky jednou oddelate, bude to na zadni casti ramu proste videt az do konce zivotnosti motorky. Nevim, jak jsou pevne a co se muze stat, jen konstatuji stav.

Vysledek:
Joooo libi se mi a koupil bych si ji, ale dokud bych tech par drobnosti nevyresil, nedalo by mi to spat , ale to asi vsichni vedi kdo me znaji. Fotky nejsou, nebyl na ne cas

Mini recenze JirikM zde v tematu:
Triumph 800XC

Na otestování jsem dostal variantu XC, která je upravená spíše do terénu. Oproti "silniční" verzi má delší zdvihy tlumičů, má drátěná kola, jinou šířku gum, kryty rukojetí .. atd.. Co mě ale nejvíc zajímalo byl motor. Motor velmi příjemně táhne do spodu až nahoru ... přesně jak se o tom píše. V žádný otáčkách jsem nezaznamenal nějaké kopnutí motorem nebo tak něco podobnýho. S motorem jde jet celkem svižně ... tak taky úplně v klidu na 6tku od skoro 60 km/h výše. Když to porovnám se svým VSTROMem (s předchozími motorkami to asi už moc nejde porovnávat) tak zkusím shrnout klady a zápory:

Zápory :
- slabší ochrana proti větru (VSTROM je v tomhle o kus lepší)
- divný zvuk 3válce ... takové šustění/pištění
- cena ... no ale to asi vždycky

+/- ?
- gumy jsem asi moc nevyzkoušel, přiznám se, že jsem se na těch užších co byly na XC trochu bál do náklonu. Čím víc přibývalo kilometrů, tím to bylo lepší .. ale na hodnocení to není .

Klady :
- Pohodlnej posez jak pro mě tak pro batůžka
- Motorově jede krásně v celém spektru otáček
- Výkonově jsem ani necítil, že nejedu sám - jen se to sem tam na nerovnosti lehce víc zhouplo
- ABS fungovalo bezvadně
- Brzdy hezky citlivý (zadní kolo mělo tendence jí velmi rychle do smyku při rychlejším brždění)

Moje zkusenosti (Jenik) s oficialnim distributorem DK Racing - pokud mam hodnotit jako ve skole, tak "5-", takze zvazte jestli od nich motorku kupovat nebo servisovat. V tematu jsou ruzne zkusenosti, ale vetsinou obdobne ty co mam ja. Ty moje zkusenosti mam i nektere zdokumentovane. Ti stastni z Moravy nastesti maji dobre zastupce Triumphu v Brne a Olomouci, coz mi z Cech toto stesti nemame.

KamilS - vlastnik XCeka a jeho recenze:
Plusy:
+ opravdu univerzální motorka, se kterou můžete dojíždět do práce i cestovat přes celou Evropu, jezdit silnici, ale i slušně řádit v terénu (záleží na obutí)
+ lehčí, ovladatelnější a příjemnější, než všechna ostatní cestovní endura, která jsem zkusil (800GS, 1200GS, LC8, ...). V terénu mi přijde rozhodně lépe ovladatelná než 800GS - to je hodně individuální, ale já jsem se nezkamarádil s jedničkou u GS
+ výborný motor - parádně táhne ve všech otáčkách, víc opravdu nepotřebuju a to si rád občas zařádím v terénu i na silnici. Rozhodně stačí na svižné ježdění a i na cestování s plnou polní ve dvou.
+ dobré sedlo už v základu (dělené, nastavitelné, pohodlné)
+ posez, ve kterém vydržíte 12hodin jízdy
+ přehledný a čitelný display
+ výborná světla
+ výborný alternátor
+ výborný podvozek vzadu
+ dobré brzdy, které mě ještě nezklamaly i při přejezdech slušných kopců
+ výborné ABS, které zabere až opravdu když to je potřeba a přiměřeně
+ dobrá cena
+ dobré servisní intervaly
+ slušná nabídka origo i neorigo příslušenství
+ rozhodně nejhezčí cestovní enduro!!!

Mínusy:
- spotřeba - hodně záleží na stylu ježdění. Dá se dostat pod 5l, ale i nad 7l
- pro mě zvuk motoru - někdo to vychvaluje, ale mě se to kvílení moc nezamlouvá.
- zvonivý zvuk koncovky výfuku, když prudce klesnou otáčky (vyřeší to nová koncovka)
- stupačky spolujezdce navařené přímo na rám
- čelní štít - nad 60km/h vytváří velký hluk a turbulence (už jsem rozhodnutý pořídit jiný)
- z japonské motorky jsem zvyklý na lepší ovladače světel a blinkrů - nechodí tak jemně a čitelně
- ovládání počítače na displeji je fakt na houby. Chtělo by to na řidítkách.
- chladič žene teplo na pravou nohu - ale opravdu nepříjemné to bylo pouze jednou, nebo dvakrát
- občas se mi zachytí nohavice o ukončení spojkového lanka u motoru
- chybí mi výstražné blinkry
- chybí mi teploměr
- chybí mi permanentně zobrazený počet celkových ujetých kilometrů
- chybí mi snadné vypnutí ABS
- chybí mi snadné nastavení podvozku - je třeba šroubovák! :(
- menší komunita lidí, než u známějších značek

+ i - dost tvrdý podvozek ve předu - někdy poskakuje na drobnostech, které jiné motorky vyžehlí. Na druhou stranu se s ním dá opravdu drsně skákat v terénu, bez dopadů na dorazy (takže bych vlastně měkčí nechtěl) :)



Naposledy editováno 08.11.2012 11:27:36

Tiger XC800 zkušenosti

12.9.2013 v 18:05 | Nahoru | #421
Takhle to mají všechny "lepší" motorky... Multistrada to má také na dva šrouby, dá se to snadno sundat a zase nandat. A to není Multistrada ani opravdové enduro Škoda, že zrovna na tomhle dost důležitém "detailu" někteří výrobci u jinak super motorek šetří...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

25.11.2013 v 11:26 | Nahoru | #423

PetrAT píše: www.safaritanks.com.au/home/18-Triumph/71-Triumph-Tiger-800/flypage.tpl.html



To jde, 17200,- za nadrz plus postovne

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

16.12.2013 v 10:25 | Nahoru | #424
Jenik789> Já dal 15.000,-Kč za příd. nádrže z druhé ruky na mého Dakara, nové stály u Touratechu přes 30.000,- Kč, takže na Tigera nejsou úplně zadara, ale v zásadě dobrá cena.

1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

27.2.2014 v 18:08 | Nahoru | #425
Zdar vlastnikům TT 800 XC, letos budu měnit právě za tento stroj svého malého stromíka a chci se zeptat, jaké pneu uživáte. Na stromíku to bylo jednoduché, ale XC potrebuje pneu určené pro duší s označením TT a na trhu jsem jich moc nenašel, předních pár je, ale zadní 150/70 R17 jsem nenašel žádnou. Můžete dát tipa na pneu, jak do terénu, tak na silnici a šotolinu. Zkoušel už někdo sám měnit duši mimo dílnu, kdysi jsem běžně sundàval na Javce 50 pneu a vím jakà to byla občas dřina, ohnuté monter páky apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

1.3.2014 v 20:53 | Nahoru | #426
dejvit> Já jezdím momentálně silniční michelin anakee 2 a jsem s nimi spokojenej, v létě přezuju na mitas e-07...

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

2.3.2014 v 16:33 | Nahoru | #427
ondrejek> jo díval jsem se na Anakee jsou to asi jediné pneu, které jsou určené i pro duší. V pneu servisu mí tento pátek říkal mechanik, že duše dávaj i do bezdušových pneu a motorky jezdí bez problému, tak v tom případě bude asi jedno co na Tigra obuju, ale pro jistotu se ještě zeptám, třeba u stánku Mitase na motosalonu, jaký má na to názor.

1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

2.3.2014 v 22:40 | Nahoru | #428
anakee nejspíš budou docela k ničemu , max na silnici
zkus se podívat na TKC 80 , nebo nějaký Mitas
duši můžeš dát i do bezdušovky , běžná praxe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

12.3.2014 v 22:45 | Nahoru | #429
PetrAT> Já jsem na Tegerovi TKC80 měl asi týden. Pak šly do garáže, páč šíleně pištěly okolo 75-80km/h. Teda hlavně předek.
Jestli někdo chcete, jsou za symbolickou tisícovku u mě.
Nejlepší enduro gumy, které jsem měl 2x byly Karoo (T). Sice nic moc nevydrží, ale jsou fakt bez zvuku a dá se na nich svištět pekelně rychle.
Teď mám Karoo 3 a to je teprve paráda. Asi nejlepší enduro gumy na Tigera, co se dají koupit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

13.3.2014 v 08:33 | Nahoru | #430

spajazacatecnik píše: PetrAT> Já jsem na Tegerovi TKC80 měl asi týden. Pak šly do garáže, páč šíleně pištěly okolo 75-80km/h. Teda hlavně předek.
Jestli někdo chcete, jsou za symbolickou tisícovku u mě.
Nejlepší enduro gumy, které jsem měl 2x byly Karoo (T). Sice nic moc nevydrží, ale jsou fakt bez zvuku a dá se na nich svištět pekelně rychle.
Teď mám Karoo 3 a to je teprve paráda. Asi nejlepší enduro gumy na Tigera, co se dají koupit



BTW. kolik uz mas najeto? Nejake nove poznatky?

Tiger XC800 zkušenosti

13.3.2014 v 12:43 | Nahoru | #431
Celý loňský rok jsem odjel 6tis.km na Mitas E09 a celkově dobrý ,a dokonce na jednu enduro akci v zimě jsem přezul na ostrý cross Mitas C17 vpředu a C02 vzadu (pozor jenom rozměr 130-17)a super v terénu !! (samozřejmě na silnici se musí opatrně a taky je to s tím výkonem "o hubu") Letos ,ikdyž je tento vzorek pomlouván,zkusím Mitas E10





Naposledy editováno 13.03.2014 12:48:29

Tiger XC800 zkušenosti

15.3.2014 v 15:36 | Nahoru | #432
hezky to drtíš ..

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

17.3.2014 v 13:02 | Nahoru | #433
Jenik789> no největší poznatek byl novej Street. Jinak Tiger ma asi 11 000km a zatim dobry. Ted ho bereme na Korsiku (duben) a v lete chci do Norska.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

17.3.2014 v 13:16 | Nahoru | #434
Jenik789> koukám, že si nakonec skončil u BMW...
jak to funguje?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

18.3.2014 v 08:09 | Nahoru | #435

spajazacatecnik píše: Jenik789> koukám, že si nakonec skončil u BMW...
jak to funguje?


XCecko jsem mel jiz objednane u profesionalu Triumph z Olomouce (DK Racing bych nikdy neoslovil po tom jak se mnou jednali), ale rozmluvil mi ho kamos trapnou otazkou - "to fakt se ti vyplati novou motorku za ctvrt mega, kdyz najedes maximalne 4tis km rocne?" tak jsem koupil za dobry penize rok starou bramboru.
Btw. az budes mit nekdy cas a pokud by to bylo mozny, chtel bych si Tigera s bramborou srovnat.

Naposledy editováno 18.03.2014 08:10:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

18.3.2014 v 09:07 | Nahoru | #436
Já když kupoval, rozhodoval jsem se právě mezi tigrem a gs a po projetí obou šel do tigra. To je prostě individuální, protože naštěstí je každý jiný, tudíž každému vyhovuje jiný stroj. Každopádně dle mého jsou si tyto motorky hodně podobné, zejména vizuálně..

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

18.3.2014 v 13:13 | Nahoru | #437

ondrejek píše: Já když kupoval, rozhodoval jsem se právě mezi tigrem a gs a po projetí obou šel do tigra. To je prostě individuální, protože naštěstí je každý jiný, tudíž každému vyhovuje jiný stroj. Každopádně dle mého jsou si tyto motorky hodně podobné, zejména vizuálně..


jj, motor ma XC perfektni , verim ze i bude drzak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

18.3.2014 v 14:15 | Nahoru | #438
Jenik789> určitě rád srovnám. Teď mám ale přezuto na silnici a i dokonce umyto. Jedeme v dubnu na Korsiku. Tak až přijedu. Každopádně se určitě bude organizovat v létě nějaký výkendový výlet do Německa do lomu. (viz mé oblíbené místo). Jezdíme tam tak 2 x za rok.
Dám vědět.

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

19.3.2014 v 08:09 | Nahoru | #439

spajazacatecnik píše: Jenik789> určitě rád srovnám. Teď mám ale přezuto na silnici a i dokonce umyto. Jedeme v dubnu na Korsiku. Tak až přijedu. Každopádně se určitě bude organizovat v létě nějaký výkendový výlet do Německa do lomu. (viz mé oblíbené místo). Jezdíme tam tak 2 x za rok.
Dám vědět.


pocitam s tim , ja mam prezuto na silnici celorocne

Naposledy editováno 19.03.2014 08:09:40

1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

18.4.2014 v 20:00 | Nahoru | #440
klucí má už někdo vyzkoušeny ty plastový kryty rámu proti teplu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

16.8.2014 v 14:00 | Nahoru | #441
Palomoto> Nemá. Kde se to dá sehnat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

16.8.2014 v 15:01 | Nahoru | #442
ondrejek> na ebay, cca 1600,-

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

17.8.2014 v 12:38 | Nahoru | #443
Palomoto> To jo,dík,a ajk se to jmenuje?Odkaz?

Tiger XC800 zkušenosti

15.11.2015 v 15:53 | Nahoru | #444
skúšal niekto toto?




Tiger XC800 zkušenosti

18.11.2015 v 22:27 | Nahoru | #445
k čemu by to mělo být dobré ?
to je z hliníku ?

Tiger XC800 zkušenosti

19.11.2015 v 08:08 | Nahoru | #446
Vyzerá to že by to mohlo byť z hliníku. Slúži to na odklon horúceho vzduchu, ale ako je to účinné neviem.

1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

19.11.2015 v 08:34 | Nahoru | #447
Tu je ešte odkaz na tie origo plasty, ale či to bude pasovať aj na ročník 11-14 neviem.
http://www.bikebandit.com/oem-parts/2015-triumph-tiger-800/o/m156659#sch889253
http://www.bikebandit.com/oem-parts/2015-triumph-tiger-800-xc/o/m156656#sch917660

Naposledy editováno 19.11.2015 08:38:45

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

19.11.2015 v 10:52 | Nahoru | #448
capo111> To je sice pěkný, problémem je však poštovný 193 dolarů, nemluvě o dph a clu. Takže spíše odsud:
http://www.worldoftr...&block_03=560033
Osobně bych do toho nešel, pro toho, kdo by nad tím uvažoval, doporučím zavolat Ševčovi do Angelracingu v Olomouci, který fundovaně sdělí, zda a za kolik je operace možná.

Tiger XC800 zkušenosti

20.11.2015 v 14:02 | Nahoru | #449
Teplo jde především od motoru a nebo od svodů ?
To hliníkové křidélko fakt nevím ....

Tiger XC800 zkušenosti

28.11.2015 v 17:15 | Nahoru | #450
nižší gelové sedlo

Naposledy editováno 01.12.2015 10:44:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
dealer tool pre triumph Triumph Tiger 800 XR capo111 23 20.4.2024 v 15:56 Juraj22
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC bity 10 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER
Cena servisu Triumph Triumph Tiger 800 XR michla 29 17.12.2023 v 18:42 tencotancismoto
triumph tiger 800 - protáčí, ale ne... [1, 2] Triumph Tiger 800 XC Rvn 44 9.10.2023 v 09:35 Krautkopf


TOPlist