globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pár tipů jak stříknout nádrž ?
Ahoj,

mám plastovou nádrž Acerbis, její původní barva je zelená pak bíla stříknutá na bílo, ta bílá je docela poškrabaná/seškrabaná/sedřená nejsou to žádné extra velké plochy, ale to skoro všude. Vzhledem k tomu že je to na enduro tak to nebudu dávat někam profíkovi na stříknutí za dvojku. Takže jsem nelenil koupil jsem v Globusu základ na plasty(sprej) a bílou barvu(sprej). Vtip je v tom, že jsem nikdy nic nestříkal. Tak nějak tuším, že bych to měl odmastit třeba lihem, že víc vrstev z 20-30cm do kříže. Spíš se mě jedná o to jestli je jedno v jaké to dělám teplotě. Vzhledem k tomu že bydlím v paneláku to budu muset stříknout někde venku. Nějaké praktické tipy jak na to ? Na co si dát pozor? Stříkat v teple ? V zimě ? Na sluníčku nebo ve stínu ?


2 reakcí na tento příspěvek Pár tipů jak stříknout nádrž ?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2011 v 19:08 | Nahoru | #1
ještě takovej tip. krom teploty je důležitej tlak ve spreji. Mě se osvědčilo natočit teplou vodu do kýblu a na pár minut do toho ten sprej hodit. Uvidíš sám, že se s tím pak bude líp dělat. A starej lak nemusíš dřít až úplně na plast. Stačí zdrsnit (400 papírem), na to stříknout plnič (základ na plasty je většinou zbytečnej), vybrousit aspoň 1000 papírem, zase plnič (opakovat dokud nebude povrch podle tvých představ. Nech aspoň týden odstát (nezdá se to, ale ten lak ve spreji neschne zrovna tak rychle jak píšou na tiketě). Poslední vrstvu plniče zbrus co možná nejjemnějším papírem (cca 2000, pod vodou samo). Pořádně odmastit a pak po tenoučkých vrstvách (nech je vždycky proschnout aspoň 30min aby se ti to neslilo). První 2 vrstvy laku jsem nebrousil, pak už jo. Udělej apoň 4. až si budeš jistej, že je vrstva dostatečná, nech aspoň 14 dní tvrdnout. Pak zbrus papírem hr. cca 2500 pod vodou jen slaboučce abys odstranil prach a bordel, vem leštěnku a filcem pořádně vylešti. Možná budeš výsledkem překvapenej.

edit: venku se sprejem nedělej (pokud chceš aby to k něčemu vypadalo) jednak spousta barvy odfouká do pryč a pak to ani pořádně nepřilne.

edit2: Kupuj jen Motip, jsou z toho co se tu běžně prodává asi nejlepší. Různé Duplicolor apod. jsou sračky (i když taky patřej pod motip). Jednou jsem si koupil plnič od Duplicoloru a stříkalo to i černý tečky. Bůhví co to bylo a i když je to jen plnič u kterýho by to moc nevadilo stejně jsem jim přestal věřit.

Naposledy editováno 02.05.2011 19:19:12

(reakce na) Pár tipů jak stříknout nádrž ?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2011 v 19:37 | Nahoru | #2
firecracker> věř, že sprejem je to skoro jedno ...vůbec na enduru, kde potřebuješ alespoň částečnou odolnost, to děláš sprejem, kterej obecně nic nevydrží, zbytečně jako chvilkovou záležitost (pochybuju, že by jsi volil dvoukomponentní spreje, který tu odolnost mají, když šetříš)
...ale dobrá, v postupu jen poopravím předřečníka viz. následující příspěvek

(reakce na) Pár tipů jak stříknout nádrž ?

2.5.2011 v 19:45 | Nahoru | #3

uku_lele píše: ještě takovej tip. krom teploty je důležitej tlak ve spreji. Mě se osvědčilo natočit teplou vodu do kýblu a na pár minut do toho ten sprej hodit. Uvidíš sám, že se s tím pak bude líp dělat. A starej lak nemusíš dřít až úplně na plast. Stačí zdrsnit (400 papírem), na to stříknout plnič (základ na plasty je většinou zbytečnej), vybrousit aspoň 1000 papírem, zase plnič (opakovat dokud nebude povrch podle tvých představ. Nech aspoň týden odstát (nezdá se to, ale ten lak ve spreji neschne zrovna tak rychle jak píšou na tiketě). Poslední vrstvu plniče zbrus co možná nejjemnějším papírem (cca 2000, pod vodou samo). Pořádně odmastit a pak po tenoučkých vrstvách (nech je vždycky proschnout aspoň 30min aby se ti to neslilo). První 2 vrstvy laku jsem nebrousil, pak už jo. Udělej apoň 4. až si budeš jistej, že je vrstva dostatečná, nech aspoň 14 dní tvrdnout. Pak zbrus papírem hr. cca 2500 pod vodou jen slaboučce abys odstranil prach a bordel, vem leštěnku a filcem pořádně vylešti. Možná budeš výsledkem překvapenej.

edit: venku se sprejem nedělej (pokud chceš aby to k něčemu vypadalo) jednak spousta barvy odfouká do pryč a pak to ani pořádně nepřilne.

edit2: Kupuj jen Motip, jsou z toho co se tu běžně prodává asi nejlepší. Různé Duplicolor apod. jsou sračky (i když taky patřej pod motip). Jednou jsem si koupil plnič od Duplicoloru a stříkalo to i černý tečky. Bůhví co to bylo a i když je to jen plnič u kterýho by to moc nevadilo stejně jsem jim přestal věřit.


...ano, stříkací tlak je důležitej, ale sprejem ho na správnou hodnotu neseřídíš (naopak i vyšší tlak není ideální)
...P1000 je moc jemný a P2000 je úplnej nesmysl, tím se zabrušuje lak k leštění; před plničem brousit 400 - 600 (metalický 600 - 800)
...stříkat v tenoučkých vrstvách nestačí, barva se musí slít (spojit) a to i s předchozí vrstvou

firecracker> teplota ti stačí i 15°C, není dobrá vzdušná vlhkost (déštivý počasí, když nemáš kabinu), může znehodnotit kvalitu lakování
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna/vyndání tlumiče na KLR Kawasaki KLR 600 Firecracker 13 28.5.2024 v 22:23 Firecracker
duplikát, prosím smazat Kawasaki KLR 600 Firecracker 0 9.5.2024 v 18:58 Firecracker
na smazání Kawasaki KLR 600 Firecracker 0 9.5.2024 v 18:42 Firecracker
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 Firecracker 52 10.8.2023 v 20:29 Anti
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 Firecracker 1 13.7.2023 v 18:53 spac1


TOPlist