Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

11.3.2016 v 09:22 | Nahoru | #1
Deadman> Jo, víčka jsou známej problém, je oblíbenej "mod" dávat tam víčka z E30 (?) co ufukujou při 1.2 bar (?), ale co si tak vzpomínám tak to není doporučovaný, páč ten vyšší tlak v okruhu má něco společnýho s chlazením 5. a 6. válce. Já nechal originál, expanzku už měnil někdo přede mnou, já měnil akorát chladič, neb měl smajlíka...

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

16.3.2016 v 00:14 | Nahoru | #2

FiZzeR píše: Deadman> Jo, víčka jsou známej problém, je oblíbenej "mod" dávat tam víčka z E30 (?) co ufukujou při 1.2 bar (?), ale co si tak vzpomínám tak to není doporučovaný, páč ten vyšší tlak v okruhu má něco společnýho s chlazením 5. a 6. válce. Já nechal originál, expanzku už měnil někdo přede mnou, já měnil akorát chladič, neb měl smajlíka...



Já bych to viděl spíše na vyšší provozní teplotu. Termostat na M54 má otevírat při 97C, zatímco normální motory mají 80-85C. Nějaké horké místo v hlavě pak může lokálně vařit. Při 2 bar voda vaří až při o 12C vyšší teplotě než při 1.2bar. Nicméně konstruktéři musí počítat s tím že někde auta jezdí ve vysoké nadmořské výšce (nižší tlak) a v teplých oblastech k tomu místo nemrzky používaj jen destilku. Takže v našich podmínkách bych se toho nebál.

Když jsem kupoval termostat, všiml jsem si že druhovýrobci prodávají na M54 jak 97C tak 85C. To by také mohlo řešit některé problémy. Vyšší provozní teplota se stejně používá jen kvůli mírnému snížení spotřeby.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist