Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

11.3.2016 v 00:05 | Nahoru | #1
Nové origo pouští přesně při 200kPa tak jak je na něm napsáno. Staré origo se mi povedlo nedestruktivně rozebrat, bylo uvnitř zarostlé. Pružinka jde uštípnout na nižší tlak. Důvod, proč má BMW 2x takový tlak než ostatní výrobci, nevím. Možná kvůli tomu že expanzka má poloviční volný objem.

Systém chlazení u E39/M54 jsem dlouho prohlížel a jakožto konstruktér ho prostě nechápu.
Expanzka není nad motorem, ale vedle chadiče s hladinou pod úrovní chladícího okruhu. Proto se okruh nedovede sám odvzdušnit, to se musí dělat ne zcela triviálně na dvou různých místech. Přitom vhodné místo pro expanzku v motorovém prostoru je, např před levým hrnkem tlumiče.
Expanzka je udělaná jako průchozí na okruhu topení, nenapadá mě proč.
Ačkoliv je expanzka na okruhu topení, je umístěná v opačném rohu motorového prostoru na sahaře. Díky tomu má topný okruh asi o 2 metry hadic víc a saharu je téměř nemožné vyndat, což účinně komplikuje jakoukoliv práci na přední části motoru. Proč ji dali zrovna tam a ne poblíž ventilů topení, které jsou pod hrnkem levého tlumiče?
Zpátečka z chladiče je k čerpadlu připojena ne zespodu, ale zezhora bloku motoru. Díky tomu po vytáhnutí výpušťáku na spodku chladiče vyteče pouze chladič, nikoliv blok motoru. K vypuštění vody z bloku je nutno vyšroubovat špunt na bloku motoru. K němu je špatný přístup a voda z něj teče na uchycení motoru a hřebenové řízení, díky čemuž se nešikovně chytá do kýble.
Topný okruh má nejnižší bod v hadicích vedoucí přes celé auto do expanzky, bez jejich rozpojení nejde zcela vypustit.

Buďto jsem blbec a unikají mi důvody, proč je to uděláno zrovna takhle, nebo to v BMW vymysleli stejní inženýři jako má můj zaměstnavatel v Indii.

Naposledy editováno 11.03.2016 00:07:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

11.3.2016 v 09:22 | Nahoru | #2
Deadman> Jo, víčka jsou známej problém, je oblíbenej "mod" dávat tam víčka z E30 (?) co ufukujou při 1.2 bar (?), ale co si tak vzpomínám tak to není doporučovaný, páč ten vyšší tlak v okruhu má něco společnýho s chlazením 5. a 6. válce. Já nechal originál, expanzku už měnil někdo přede mnou, já měnil akorát chladič, neb měl smajlíka...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist