1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Systém chlazení u E39/M54 jsem dlouho prohlížel a jakožto konstruktér ho prostě nechápu.
Expanzka není nad motorem, ale vedle chadiče s hladinou pod úrovní chladícího okruhu. Proto se okruh nedovede sám odvzdušnit, to se musí dělat ne zcela triviálně na dvou různých místech. Přitom vhodné místo pro expanzku v motorovém prostoru je, např před levým hrnkem tlumiče.
Expanzka je udělaná jako průchozí na okruhu topení, nenapadá mě proč.
Ačkoliv je expanzka na okruhu topení, je umístěná v opačném rohu motorového prostoru na sahaře. Díky tomu má topný okruh asi o 2 metry hadic víc a saharu je téměř nemožné vyndat, což účinně komplikuje jakoukoliv práci na přední části motoru. Proč ji dali zrovna tam a ne poblíž ventilů topení, které jsou pod hrnkem levého tlumiče?
Zpátečka z chladiče je k čerpadlu připojena ne zespodu, ale zezhora bloku motoru. Díky tomu po vytáhnutí výpušťáku na spodku chladiče vyteče pouze chladič, nikoliv blok motoru. K vypuštění vody z bloku je nutno vyšroubovat špunt na bloku motoru. K němu je špatný přístup a voda z něj teče na uchycení motoru a hřebenové řízení, díky čemuž se nešikovně chytá do kýble.
Topný okruh má nejnižší bod v hadicích vedoucí přes celé auto do expanzky, bez jejich rozpojení nejde zcela vypustit.
Buďto jsem blbec a unikají mi důvody, proč je to uděláno zrovna takhle, nebo to v BMW vymysleli stejní inženýři jako má můj zaměstnavatel v Indii.
Naposledy editováno 11.03.2016 00:07:34